Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......het eindstation van Bahnhofshausen is bereikt !
Kijk!! Dat zijn weer mooie ontwikkelingen!! Lekker prutsen en bezig zijn, zie ik al wel.

En daar mag je gewoon een heerlijk voldaan gevoel over hebben, Tony!!
Re: Tony's simpele banen.......het eindstation van Bahnhofshausen is bereikt !
 :) Tony, vol is bij jouw niet vol, er kan altijd meer bij. :-)
Lekker bezig. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En ik zie intrigerende hulpstukken; een fotostatief met een lampje en op de laatste foto naast de muis een soort van ministofzuigertje. Dat lijkt me een handig hulpstuk. B)
Je hebt weer lekker geknust, en het is er weer voor ook, buiten word het zo indertussen best wel koud. :sad:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......het eindstation van Bahnhofshausen is bereikt !
Je gaat te snel Tony, zo ben je voor de kerst klaar en wat moet je dan? :-(
Oliebollen bakken voor een nieuw marktkraampje misschien. :help: :-)
Re: Tony's simpele banen.......het eindstation van Bahnhofshausen is bereikt !
Tony

Zo dat heb je weer mooi voor elkaar,  :thumbup: :thumbup:

Wil jij nog graag wat R1 bochten, mijn pa heeft er nog een hele hoop liggen.
Nieuwe uit startsets, laat maar weten hoeveel je er graag wil hebben.



Groeten

Peter
Re: Tony's simpele banen.......het eindstation van Bahnhofshausen is bereikt !
 @citaat volgens mij heeft Tony daar al een zooi van over :o)

Wordt weer geinig Tony, maar vanwaar die steile helling, is toch nergens voor nodig?
Of is t gewoon niet omdat t moet, maar omdat t kan én t is natuurlijk oldskool ;)
Re: Tony's simpele banen.......het eindstation van Bahnhofshausen is bereikt !
Tony,
Mooie plannen. :thumbup:
Ik blijf het volgen. :)
Re: Tony's simpele banen.......het eindstation van Bahnhofshausen is bereikt !
lekker door bouwen
enne niemand meer in huis die een kamer wil
Lucht bedje onder de baan gaat nog
en vooral geen spullen opslaan
enkel wat je per 2 dagen nodig hep
de rst kan je wassen voor morgen
Re: Tony's simpele banen.......het eindstation van Bahnhofshausen is bereikt !
Jaja heren,

Ben alweer met de houten bocht bezig. Die zit lekker in de lijmklemmen.
Kan ik morgen meteen weer verder  :D

@ Frank; voldaan zeker ! Het zat al een poos in mijn hoofd en dan wil het liefst meteen beginnen, maar dat kan niet altijd. Nu wel dus  @citaat

@ Dirk-Jan; fotostatief is in hoogte verstelbare lamp geworden en het zuigerje is een berehandige Dyson. En ja, ik zie altijd wel weer plekjes om verder te bouwen. Gelukkig maar  :P

@ Wiggert; voor kerst zal er grofweg best wel veel af zijn, maar ik kan nog heel lang vooruit met afwerken en er zijn nog meer plannen  ;)

@ Peter; ook hier liggen veel R1 bochten uit startsets  :D

@ Hans; die helling moet er voor zorgen, dat ik genoeg hoogte op mijn werkblad heb  ;)

@ Michel; dat is je geraden !  :-)

@ Nero; er zijn nog plekjes en plannen genoeg ! Alleen de huis- en slaapkamer blijven trein-vrij  O:-D

@ Voor de liefhebbers; morgen weer een klupdate, ben de foto's nog aan het uitzoeken.
Wel alvast een voorproefje voor het slapen gaan  of voor het wakker worden .....

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......het eindstation van Bahnhofshausen is bereikt !
Tony,

Heerlijk om wakker te worden met zo'n voorproefje :). Zo'n Dyson stofzuigertje ga ik eens opzoeken. Dat lijkt me inderdaad reuze handig!

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......het eindstation van Bahnhofshausen is bereikt !
Tony

Wat een mooi Foto om mee wakker te worden

Gr Alex 0850
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate

De beloofde klupdate  :P

@ Wico; die Dyson is eigenlijk een (oplaadbare) volwaardige stofzuiger. Veel hulpstukken, met buis en met roterende borstel erbij. Je kunt er een half uur mee zuigen. Voor de treinbaan (en grote spinnen  8o) erg handig  ;)

@ Alex; wrijf je ogen nog maar een keer extra uit, want nu komen er meer   O:-D

Ik post de foto's verdeeld over de week, want het zijn er veel geworden.
Nu alvast 2 x 5 stuks.......


Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
nog 5...
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
vooruit dan, nog maar 5 erbij gebonust  :D
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
oeps 17p had 18p moeten zijn  8o
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Mooi :important: Bedankt. :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Je hebt je blijkbaar al goed dgeamuseerd Tony . En wat een mooie details . :thumbup: :thumbup:

MVG Michel
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Alle foto's zijn zo mooi dat ik gewoon geen keuze kan maken welke ik het mooist vindt. :)
Bedankt voor het kijkplezier Tony. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Tony


het zijn weer een pracht plaatjes die foto's, welke is mooi eeuuhhh allemaal  :D :D  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten


Peter
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Prachtige baan, het oogt heel natuurlijk, zoals die TEE door het landschap rijdt.
Het blijft elke keer weer genieten.

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Tony het bekijken van jouw foto's werkt erg aanstekelijk maar voor mij blijft het bij kijken, bedankt voor de mooie plaatjes. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......klupdate

Tony moest echt met open ogen kijken wat een mooie plaatjes van een prachtbaan  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Dankjewel - ook namens mijn vriend- voor de lovende woorden heren :thumbup:

Voor wie het leuk vind om te weten; er staan - naast het ander groen- op deze baan meer dan 2000 zeeschuimbomen/boompjes en struiken  :P
En op de piepschuimbergen zitten 7 zakken gips van 25 kg gekledderd.

Ik gooi de rest van de foto's er maar meteen achteraan !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
nog 5
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
wow
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Mooie baan Tony
en zwaar (175 KG gips)
Het ziet er al heel realistisch uit als je de gebouwen ge weathert hebt
zou het fantastisch ogen op de nu al prachtige baan
Groetjes Frank
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Hallo Tony,

Bedankt voor het plaatsen van de mooie foto's. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Maar wat een groot aantal bomen, en een best gewicht aan gips.

M.vr.gr. Erwin
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Mooie verzameling platen Tony! :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor het maken en plaatsen.

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Ik blijf t een geniaal idee vinden: een rondombaan bovenin de garage!
Prachtige foto's dankzij de lange rijlengtes, en voor de rest: more is less perfect toegepast :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
 :roll: Hehe, mijn toetsenbord doet et weer, het moest effe drogen op de kachel.
Vanmiddag bij de eerste keer kijken naar al die fotopracht had ik toetsenbord ondergekwijld. 8o
Tony en klupvriend, tis  B) B) B) enne  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Hai Tony,

Prachtige foto's van de klupbahn. Genieten, vooral de lange slepen door de natuur.

Controleer wel op haarscheurtjes in de balken met dat gewicht en vergeet ook de treinen niet, dat loopt in de tonnen. >:-D
Zelf ga je ook erg hard met bij bouwen en leuke aanwinsten.

Terwijl ik dit bekijk en tik, gelijk ook de Moldau op youtube opgezocht, heerlijk genieten.

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Wat zo mooi is aan de club baan
Je hebt ruimte voor lange treinen zonder dat je het idee krijgt dat je nog inde ene hoek zit met de laatstewagon ,en je loc alweer de andere  hoek omgaat
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Heren,

Mijn vriend is timmerman en heeft de constructie zeer solide uitgevoerd.
We hebben samen bij treinclubs gezeten en onze ideeën over deze baan en ook onze vaardigheden,vullen elkaar perfect aan.
Na de laatste club waar we samen bij zaten, is er besloten om wekelijks aan zijn baan te werken en richtten we ons eigen clubje op.
Bevalt uitstekend en we spelen tussen de bedrijven door met veel plezier bestuurtje  :D
We bezoeken ook altijd samen beurzen en tentoonstellingen en geven onze ogen goed de kost.

De beloning is, dat we met onze treinen op onze eigen droombaan kunnen rijden.
En die baan wordt (bijna) iedere keer een pietsie mooier  :P

Morgen updater ik hopelijk weer over de voortgang van Bahnhofshausen .

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Heb toch een foto gevonden die mijn favoriete foto is. :)

Foto 18W schitterend er staan 3 vrachtwagens te lossen een köffje voor de loc loods 5 volle wagons een kraam zonder mast (moest geschilderd worden) een gehucht op de achtergrond tussen de bomen.

Geen preisertjes op de foto en toch veel actie zodat je blijft kijken naar de vele details gewoon kunst pure kunst waar ik naar kijk.
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Tony,

Heerlijk al die foto's (keep them coming please). En de klupbaan is voor mij ook mede een inspiratiebron voor mijn toekomstige baan. Prachtige lange sporen en veel natuur afgewisseld met interessante scenery.

Mooi mooi mooi :)

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Weet je door zo'n foto's doe je me ideeen krijgen . Alleen het uitvoeren zal een ander paar mouwen worden. Tenminste om het zo deftig te maken als Jij en andere hiet op het forum doen .  8o

MVG Michel
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Hoi Tony,

Ondanks dat we wel eens verschillen over hoe ver je moet gaan in realiteit  >:-D O:-D , vind ik dat je een indrukwekkend paradespoor hebt kunnen aanleggen (diverse berichten terug), waar je heel mooi de natuur op hebt laten aansluiten  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Hoi Tony

Het is altijd genieten als je foto's zie op forum, dan denk ik ja hoe mooi en prachtig gedaan allemaal.
Kan me heel goed voorstellen dat jullie veel plezier beleven, en met jullie ervaring kan het niet anders dat er mooie dingen komen en groeien.  :P :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate

Heren !!!

Wat een fijne reacties allemaal :thumbup:

Mijn vriend, die weinig tot niks met computers heeft en af en toe mee leest hier, zal verheugd zijn, als hij dit ziet :P
Het is vooral zijn baan, die je ziet. Mijn taak is voornamelijk de groenvoorziening ( ben eigg zijn Carl  :D ).
Hij vindt het ook erg leuk om alles te weatheren. Hij was maandag bezig, de pas gekochte kraan alvast een verfbeurt te geven.
De gebouwen aan de kant van het station zijn allemaal al gedaan.

Als extra toetje nog 3 foto's en dan ga ik toch echt weer met mijn eigen -geheel andere- baan verder hier  :o)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Hallo Tony,

Wat ziet het er toch mooi uit! Misschien moet ik eens in de leer komen voor de scenery  :D

Grt JP
Re: Tony's simpele banen.......klupdate
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......klupdate

Kwestie van uitproberen JP  :D
Re: Tony's simpele banen.......Altburg en Neustadtneustadt per spoor verbonden !
Grote feestvreugde bij de preisers van Neustadtneustadt !

Velen van hen hebben hun wortels in Altburg en hebben daar hun ouders en familie wonen.
Nu is Altburg eindelijk per spoor bereikbaar, want Tony heeft de sokken er weer in gezet.
De lijm is nog niet droog, maar het zaakje rijdt en staat al  :-)

Grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


2x5 foto's.....
Re: Tony's simpele banen.......Altburg en Neustadtneustadt per spoor verbonden !
de volgende....
Re: Tony's simpele banen.......Altburg en Neustadtneustadt per spoor verbonden !
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Tony's simpele banen.......Altburg en Neustadtneustadt per spoor verbonden !
Het lijkt wel alsof je ergens een volledige loods hebt met kant en klaar gebouwen  :D . Zonder gekheid, maak je nog een valbescherming?
Re: Tony's simpele banen.......Altburg en Neustadtneustadt per spoor verbonden !
Waarschijnlijk niet, Simon  :D

Ik heb geen schrik dat er wat omlaag kiepert. Is op mijn andere banen ook zo en nog nooit gebeurd.
Ik rijd ook altijd maar met een trein tegelijk en laat die ook nooit alleen (daar heb ik wel slechte ervaringen mee).
Mocht ik er toch iets maken, dan wordt dat afneembaar, want ik moet goed bij het raam kunnen.

Ben blij dat je meedenkt en bezorgd bent  :thumbup:

Grtz Tony

Ps. nog minder dan 5 maanden en het is weer 21 maart en krijgen we allebei weer cadeautjes  :-)
Re: Tony's simpele banen.......Altburg en Neustadtneustadt per spoor verbonden !
Tony


Dat ziet er weer helemaal goed uit, zo krijg je een mooie baan en prachtige lengtes.  :P
De afwerking ja die word ook weer mooi zoals we al gewoon zijn van jou.  :)
Re: Tony's simpele banen.......Altburg en Neustadtneustadt per spoor verbonden !
Citaat van: Tony op woensdag 26 oktober 2016, 16:05:07
en laat die ook nooit alleen (daar heb ik wel slechte ervaringen mee).
thumbup:

Grtz Tony

Ps. nog minder dan 5 maanden en het is weer 21 maart en krijgen we allebei weer cadeautjes  :-)
Gaan ze dan huilen
Maar ziet er weer lekkr old fashion uit
(stomme avatars doen t nog steeds niet)
Re: Tony's simpele banen.......Altburg en Neustadtneustadt per spoor verbonden !
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Tony's simpele banen.......Altburg en Neustadtneustadt per spoor verbonden !
Haha, dat begint alweer op te schieten ja  :) :)
Snap ik op zich wel, dr is hier ooit 1 keer n loc gevallen, sindsdien probeer ik het voor te zijn, vandaar. Maar ja, 1x in jaren is ook weer niet veel, blijft afweging he :P
Re: Tony's simpele banen.......Altburg en Neustadtneustadt per spoor verbonden !
Tony,

Gefeliciteerd met deze mijlpaal.

Er zullen zeker nu wel volksfeesten georganiseerd worden omdat Altburg en Neustadtneustadt nu per spoor met elkaar verbonden zijn. :) :)
Re: Tony's simpele banen.......twijfels en duivels dilemma........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......twijfels en duivels dilemma........

Dank voor de reageersels !

Wie denkt, dat der Tony altijd maar goede ingevingen heeft, zit er flink naast !

Eigenlijk wilde ik vanmorgen de stroomvoorziening en de stroomloos te schakelen baanvakken maken, maar toen sloegen de uitprobeerkriebels toe .
Eerst eens kijken hoe dat geplande zwevende dorp er uit kan zien en of dat me wel bevalt.
Gelukkig staan er veel gebouwen op mijn banen nog los, dus er was de achtergrond van station Altburg snel gefikst  :P
Ook het dorp stond er snel.

En toen sloeg de twijfel toe  :? Alles is toegestaan op deze baan, maar of ik dit nou werkelijk wil ?
Ik houd namelijk ook van de blauwe ruimte en weidsheid op de baan. Ben er dus nog niet uit.
Geeft niks, want de constructie en de stroomtoevoer moet nog gemaakt en tijd zat. Het kan er altijd nog - in wat voor vorm dan ook- bij gemaakt worden.

Ben wel benieuwd wat jullie zouden doen. ( niet bindend referendum  :D )

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......twijfels en duivels dilemma........
Ha Tony,

Het zwevende dorp geeft natuurlijk iets bijzonders mee aan je banen. Iets, dat je niet overal ziet. Het bedekt ook het stopcontact en de buis.
Aan de andere kant heeft het station iets meer "lucht" als het dorp er niet is.

Kortom: verrassing à la Tony is MET zwevend dorp, meer old skool met ruim zicht is ZONDER zwevend dorp.
Persoonlijk houd ik wel van de verrassingen van Tony.

Groeten,
Roel