Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......kleine proefopstelling van de markt......
Dat lukt ze niet want er komen nog meer kramen en dat kunnen ze niet allemaal dragen.
(Tenzij zij kunnen toveren natuurlijk)
Re: Tony's simpele banen.......kleine proefopstelling van de markt......
Tenzij de twins de kruiwagen van Carl bezigen,  want die is toch met vakantie, >:-D
Re: Tony's simpele banen.......kleine proefopstelling van de markt......
Ik mis dat "ventje"  :( :(
:P :D

MVG Michel
Re: Tony's simpele banen.......kleine proefopstelling van de markt......
Tony

Weer lekker bezig met je bouwkunsten, lekker knutselen is altijd mooi  :)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Tony's simpele banen.......kleine proefopstelling van de markt......
Rommel heb ik niet meer op onze zolder waar de baan ook staat ,laats van jaren opbergen eens goed uit sorteren .
Maar een tip .
Maak onder je baan een uitschuif plateau van 4 cm tussen ruimte, met de baan .
Trek het plateau uit ,en je kunt hierop knutselen solderen enz wil je het dicht maken moet je eerst de rommel opruimen .
Heb ik zelf ook, in een beweging een werk plek .

Mvgr Ger
Re: Tony's simpele banen.......kleine proefopstelling van de markt......
Das geen slechte tip Gerrie . Kan ik mss meenemen voor onze baan .

MVG Michel
Re: Tony's simpele banen.......kleine proefopstelling van de markt......
Hoi Tony,

Ziet er gezellig uit, Carl komt pas terug als je een snelle hap kan scoren op de markt ?

M.vr.gr. Erwin
Re: Tony's simpele banen.......kleine proefopstelling van de markt......
 :) Het wordt een leuke markt in een old-skool omgeving. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dan is daar zeker de gulden nog een daalder waard :help: :roll:
(voor de jonge lezers; dat was vroeguh, toen kon je nog met weinig geld best veel kopen en pinnen bestond nog niet)
En zijn de Taiga-Twins weer manloos, dus krap bij kas?  Normaal winkelen ze toch op de Avenue des Champs-Elysées of dat soort dure winkelstraten? :o)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
    Dankzij jullie commentaar,
       zijn er weer 2 kramen klaar !

Met een heerlijk muziekje op de achtergrond, wordt er geschommeld in de dozen, gedacht, gezocht en gevonden  :P
En Michel's idee van de tasjes liet me ook niet meer los ! Waarvoor dank  :thumbup:

De echte afwerking van de markt en de omgeving komt later een keer aan de beurt.
Voorlopig wordt er alleen maar aan proef-opstellingen gedaan.


Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
 @citaat  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Dag Tony.

Het gaat inderdaad de goede kant op :thumbup: ... maar toch nog zeker niet klaar? :roll:
Op het pleintje is in het midden ook nog wel plek voor een kraampje of twee!
Bloemen en planten, maar ook groente en fruit is altijd wel op een dergelijk marktje te vinden.
En vergeet de marktlieden, hun transportmiddelen en de lege dozen en kratten niet :wink:
En wederom: succes met het gepriegel :-)

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Dank, Wim en Staf  ;)

@ Erik; zeker nog niet klaar ! Er komt nog meer, maar het moet rustig borrelen en groeien. Er kan zoveel !
    De ervaring leert, dat het vaak kijken en ook rondkijken en ook het af en toe eens anders zetten, meestal wel extra vruchten oplevert.

Ook tijd is een nuttig gereedschap  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Lekker prutsen, Tony, en het levert een mooi resultaat.

Prima details en uiteraard ook inspirerend.

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Leuk stukje scenery Tony, nog een worst kraampje erbij en een lekker muziekje.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Dank je, Roel  :thumbup:

Jij ook, Peter  :thumbup: Enne, het kraampje staat er al, in de vorm van een (rood) karretje.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Tony,

Mooie vorderingen. :thumbup: :thumbdown:
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
-Tony:
Die Carl gaat raar opkijken wanneer hij uit verlof terug komt, met al die mooie veranderingen.
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Goedemorgen!

@ Michel; dank je  :thumbup:

@ Jørg; Carl zal blij zijn , dat hij eindelijk eens over een markt kan lopen ! Hij heeft al vaak gevraagd, wanneer die er eens komt  :P

Vandaag is een feestelijke dag ! De voorzitter en de penningmeester van onze club gaan een regionale treinbeurs bezoeken  :thumbup:
De leden hebben mooi op tijd de herfstcontributie betaald en dus kan er weer materiaal voor de klupbaan gekocht worden.

Ook voor Bahnhofshausen is dit goed nieuws, want ik moet nog een paar wissels en wat rails hebben voor de geplande uitbreiding. Verder is het altijd spannend, wat er aangeboden wordt. Wensen genoeg  O:-D


Vanmiddag laat ik de buit wel zien  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Ha Tony,

Niet alles opkopen, hoor, want ik wil ook nog even langskomen  :)

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer !!!
Tony

Zo even niet gekeken en hopla en gelijk wat marktkramers, het word daar best een leuke boel.  ;)
Veel plezier met het kiezen en kopen straks.  :P





Groeten

Peter
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Dank je, Peter !

En Roel, ik heb nog genoeg voor je over gelaten  ;)

Dan nu de beursnoteringen;

!- ontbrekende wissels en rails voor het 5e station van Bahnhofshausen ; aangeschaft  ( geen foto, want dat kennen we wel )

2- kleine oude Miba's voor op het nachtkastje; aangeschaft jaargang 1983 ( ook geen foto, want dagkastje staat nu op die plek )

3- begroenspul; teleurstellend aanbod vandaag  :( toch nog wat mos en Hekigras kunnen vinden ( foto ! )

4- zittende terraspreisers ; gevonden en aangeschaft ( ook op de foto )

5- POP-wagon ; eindelijk gevonden en aangeschaft ! ( mocht zeker op de foto ! )

6- TEE-wagon met bult op het dak; ook deze diende zich eindelijk voor een zacht prijsje aan, dus ook gekocht (foto)

7- Bussen voor de stationspleinen; 3 stuks kunnen scoren ! ( ook gepixeld )

8-943  - niet meer echt naar gezocht. Kwam wel wat leuke dingen tegen, maar boven budget en/of veel te duur.

Samenvattend; geslaagde dag  :thumbup: en veel gelachen met de voorztter, die ook weer wat juweeltjes voor op de clubbaan heeft gekocht.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Tony

Dat zijn weer leuke spullen voor je baan, er kan weer lekker geknutseld worden ter huize Tony.  :D  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Netjes  :thumbup:

Die zwart rode bus heb ik zelf ook, zat in mijn eerste Startset  :D

Groeten barry
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Mooie spullen weer gescoord, Tony! Die speisewagen is zeker van Lima? Rijdt bij mij ook al jaren rond met zijn TEE broeders en zusters. Nadeel vind ik dat ze errug lang gekoppeld zijn....
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Ha Tony,

Fijn dat je nog wat hebt laten liggen voor mij  :D

Leuke spullen, vooral die speisewagen!

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......

@ Peter; de eerste wissel ligt al op zijn nieuwe plek!  Nu kan ik zodra ik zin heb, aan de aftakking van de baan beginnen  :P

@ Barry; ik had al een blauw-grijze, maar dacht, zo een als Barry wil ik ook nog wel  :D

@ Hans; die speisewagen is idd een Lima. Het koppel-euvel is enigzins te verhelpen, door de dissel in te korten. Mij stoort het niet (meer). Vroeger wel  :-) Mijn sleep mag lekker op de clubbaan achter de Märklin 103 rond knarren !

@ Roel; ik dacht, neem die speisewagen maar mee, die hoeft Roel toch niet  :D
    Moet toch al niet teveel kopen, anders heeft het mannetje van het snoepwinkeltje te weinig klandizie !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
 :) Dat zijn allemaal weer leuke en mooie aankopen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik zie ook de zittende Preisers in de lederhosen und dirndl aan het bier, gaan die mee vergaderen op de cluppie avonden? :P
En een mooie Lima bult wagen, die moet ik ook nog eens scoren. B)
En wat moet de POP wagon, is die ter aanvulling op andere wagons? (misschien heb ik niet goed opgelet, sorry daarvoor)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......

Hoi Dirk-Jan,

Zittende preisers met 1 of 2 armen omhoog zijn lastig te vinden. Ik heb wel veel zittenblijvers, maar die hebben de armen gekruist of in hun schoot. En die Leserburschen passen fijn bij mijn Biergarten  :P

In een Miba uit de 80er jaren vond ik een artikel over (ultra)korte en bonte treinen. Dat vond ik erg leuk, want zowat alles mag en kan. Alleen zijn die poppenwagens nooit populair geweest en dus lastig te vinden. ( voor een prikkie althans )

Grtz Tony ( die er nog wel foto's van gaat maken )
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
-Tony:
Dat zijn weer mooie aanwinsten, en die oktoberfesten zijn toch al gedaan,  >:-D
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......

Op mijn baan is het altijd oktober, Jørg  :P
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Prosit

www.youtube.com/watch?v=-H3vSMoEJ_w
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......

Dat was lekker, Jørg  :P

Ben meteen even gaan passen en proberen met de rails voor de uitbreiding van Bahnhofshausen 3.7
Had verschillende lengtes rechte rail gekocht, want ik wil voor de mooi met een R3 straal de bocht om.
Dat is gelukt ! Provisorische helling erbij en meteen testgereden. Werkt  :thumbup:

Waarvan akte en foto's  ;)   + 2 stuks jaren 80 treinen, die mooi van lelijkheid zijn, speciaal ook voor Dirk-Jan :o)

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Tony,

Wat een mooie aanwinsten heb je er weer bij gekregen. :thumbup:
De bussen zijn er leuk die gaan vast een mooi plekje op één van je banen krijgen.
Veel plezier van je mooie aanwinsten Carl weet niet wat hem overkomt als hij terug is van zijn vakantie. ;) ;)

De heling ziet er leuk uit ik ben benieuwd naar het vervolg. :) :)
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
-Tony:
Blij dat je het lekker vond,  >:-D
En die uitbreiding is ook al een feit, je laat er geen gras over groeien, die arme Carl gaat verloren lopen bij terugkomst, laat hem maar beetje bij beetje wennen aan de nieuwe situatie anders is hij meteen weer weg voor een nieuwe vakantie,  >:-D
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Tony,

Dat zijn mooie en diverse aanwinsten gescoord op de beurs. We zien het spul wel binnenkort ergens op één van je banen verschijnen. Ik kijk er nu al naar uit :). Veel rij en knutselplezier gewenst!

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Tony je hebt zoveel mooie spullen gekocht dat de contributie wel verhoogd zal moeten worden. >:-D
Geniet er van, doen wij ook. :o) :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Citaat van: Tony op zaterdag 22 oktober 2016, 18:59:34
die mooi van lelijkheid zijn, speciaal ook voor Dirk-Jan :o)
:) Eigenlijk is het helemaal niet lelijk, de gemiddelde goederen of container trein is vaak ook een bonte mengeling van kleuren
en dat vinden we ook mooi.Waarom zou een passagierstrein dat altijd maar één kleurenschema moeten hebben?
Ik vind het leuk om te zien  :thumbup: :thumbup: :thumbup: en dit zouden meer mensen moeten doen. :biggrin:

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Issikweer  :P

@ Michel en Jørg; het vervolg van de helling kan nog ff duren, net als de terugkeer van Carl  ;)

@ Wico; het rijplezier gaat zeker komen en het knutsen houdt hier nooit op  @citaat

@ Wiggert; het bestuur haalt de contributie zelfs persoonlijk op  >:-D

@ Dirk-Jan; ik houd ook van de variatie  :thumbup:

Vandaag achterlichten op de bussen geschilderd en ze een voorlopig plekje gegeven.
Daarna waren de drinkers uit Passau aan de beurt; ze schoven met tafel en banken aan op het bierfeest in Lindental.
Er moest wel geschoven worden en er moesten feestgangers wijken en met de pincet herplaatst en opnieuw vast geplakt.
Leuk, maar moeizaam werkje. Meteen een bankje extra gemaakt en er 2 muurbloempjes opgeplakt.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Tony

Gelijk grote feesten daar, laat ze maar lekker genieten van bier and wurst  :D :D





Groeten

Peter
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Dat ziet er gezellig uit Tony. Wil daar ook wel aan tafel aanschuiven  :D. vr gr Arie
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
In dat hoekje duurt zekers de maand oktober 365 dagen, erg leuk geworden zo. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Dat ziet er erg gezellig uit Tony! Bijna alle tafels zijn zelfs van details voorzien :thumbup:
Een ware uitdaging voor de zenuwen, terwijl je je afvraagt of je nu werkelijk geen Parkinson hebt,
doe je een poging om bepaalde woorden juist niet op de Dag des Heren in de mond te nemen ... :roll:

Ik zag laatst dat wanneer je de Preisers van een beetje pigmentpoeder voorziet, hun gezichten en
de details van de kleding beter zichtbaar worden, ik moest gelijk aan jouw foundation denken :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......

Hallo,

@ Peter; de Beiersen voelden zich meteen thuis in Lindental  :P

@ Arie; moet je wel 1:87 zijn  :D

@ Cees; maart duurt hier nog langer, 476 dagen  :-)

@ Erik; de tafel linksonder is net afgeruimd en de preisers hebben allemaal wat vast. De nieuwkomers hebben ook allemaal een pul vast en op de tafel staan nog een paar blonde rakkers. Zijn helaas op de foto's niet te zien  :(
Dat met die gepoederde snuitjes ga ik eens uitproberen  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Weer erg sfeervol, Tony! Ik krijg er dorst van :P.
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Tony,

Je hebt er weer een prachtig schouwspel van gemaakt erg gezellig daar op het terras. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......

@ Hans; ik kreeg er tijdens het friemelen ook al dorst van, maar met een pincet drinken, lukt niet best  :|

@ Michel; laatst zat er zelfs nog een bruidspaar  :-)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......nieuws uit de kraamkamer en van de beurs......
Tony

Weer zeer leuk gemaakt krijg ineens op de vroege morgen zin in een feestje  >:-D   :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Tony's simpele banen.......het eindstation van Bahnhofshausen is bereikt !
kom maar op met die update over eindstation Bahnhofshausen  >:-D
Re: Tony's simpele banen.......het eindstation van Bahnhofshausen is bereikt !
@ Alex; het is altijd feest in Lindental en zeker met de trappistenbiertjes van de Broeders van het Rechte Spoor  :P


YES  !!!   Dat klopt helemaal met die topictitel  :D

Even geen klein bier, marktkramen of wat dan ook in 1:87, maar 1 op 1 de uitbreiding en grondvesten van de baan knutsen  :P
De Moldau van Smetana in de oren, potloodje, waterpas, lijmklemmen en boor in de handjes en aan de slag. Bruikbaar resthout in overvloed en schroeven zat. Op het heilig oog het traject doorgetrokken en gefixeerd.

Ik had goed gegokt met de aanschaf van de rails ! Nu resten mij enkel nog een paar reserve rechte rails en een zooi R1 bochten.
Diorama's voor de toekomst worden met 2rail gemaakt en misschien ook met M-rail.

Genoeg geleuterd, het bewijsmateriaal in de vorm van foto's.......

Grtz van een voldane Tony


Daarissie Hans  :P