Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......komplikatie-klupdeet-K*^~@**rails-kortsluiting

Volgende week weten we meer, heren !

Intussen heb ik voor extra kennis een topic gestart, om de voorzitter beter bij te kunnen staan.
Baan is extra gepoetst en nagekeken. Aan het stuk dat al klaar was kan het eigenlijk niet liggen; het is een enkelsporig traject, dat al vaak bereden is. Het moet ergens in de 2e hands wissels zitten en het wordt nog een flinke klus om het euvel te vinden.

Maar een domper was het wel, gisteravond.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......komplikatie-klupdeet-K*^~@**rails-kortsluiting
-Tony:
Wellicht brengt de nacht raad,  >:-D
Re: Tony's simpele banen.......komplikatie-klupdeet-K*^~@**rails-kortsluiting
en als je de wissels omlegd (nee niet schieten  :D)
Re: Tony's simpele banen.......komplikatie-klupdeet-K*^~@**rails-kortsluiting

Komende maandag gaan we weer verder zoeken. Komt vast wel goed !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......komplikatie-klupdeet-K*^~@**rails-kortsluiting
Citaat van: Tony op woensdag 12 oktober 2016, 08:26:44

Komende maandag gaan we weer verder zoeken. Komt vast wel goed !

Grtz Tony

Daar heb ik alle vertrouwen in. :)
Re: Tony's simpele banen.......komplikatie-klupdeet-K*^~@**rails-kortsluiting

Zo is dat, Michel !

En anders verhogen we gewoon de contributie van de leden, om nieuwe wissels aan te schaffen  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......komplikatie-klupdeet-K*^~@**rails-kortsluiting
Ach Tony
ik weet zeker dat je de fout gaat vinden en verhelpen. Zo'n krak als jij  8o dat komt dik in orde .

MVG Michel
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......

Laten we het hopen, Michel ! Zo'n techneut ben ik niet hoor  :?

Een paar dagen geleden kwam ik erachter, dat ik niet alle loc's op de foto had staan  8o
Eentje miste er nog en ik kon hem nergens vinden.....tot vandaag  :P
Het is een oud 3000tje die ik gebruikt heb, om een pantsertrein mee te maken.
Heel veel googelen leerde mij al snel, dat je je fantasie de vrije loop kunt laten, want er werd van alles ge- en verbouwd in die tijd. Kapot geschoten materieel werd opgelapt en vaak veranderd met alle materiaal dat op dat moment voorhanden was.
Zo werden er tanks -of de geschutskoepels daarvan- op wagons gemonteerd en wat al niet meer.

Heerlijk knutselwerk levert dat op en na het pimpen van de loc, heb ik op het onderstel van een wagon met styreenplaat en rommeltjes uit de bewaardozen een knalkarretje gemaakt. Ooit moeten er nog 2 of 3 wagens achter de loc komen, want meer trekt hij niet zonder slipbandjes  :D


Zo, nu staan alle loc's op de foto !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......
Ziet er best wel gaaf en geloofwaardig uit
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......
hoe kan een stomertje nou vergeten worden 8o
al is het een apparte, wel leuk locje. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......
Lief oorlogstuig. Het is met recht een lokje; er past maar net een sleper onder ;).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......
-Tony:
Arm stomertje zomaar vergeten worden, dat zul je bij hem moeten goedmaken op ene of andere manier,  >:-D
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......
Tony,

Wat een poepie van een loc. :)
Blij dat ik weer lekker kan slapen nu ik al je locs gezien heb. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......
Hoi Tony,

Had je wel de voeding uitstaan van de rails waar je vergeten lokje op stond?

Anders heb je de sluiting al gevonden :)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......
Origineel bed8t en uitgevoerd. :arrow: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......
 :) Dat ziet er leuk bedacht uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het zou zo maar hebben kunnen bestaan, want zo als je zelf al schreef, ze maakten van alles, nogwat en soms niets van een hoop rommel. Leuk blikvangertje. B)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......het vergeten stomertje.......
Tony


Dat is een echte oorlog loc geworden, mooi gedaan zo zie je maar er kan veel op een baan.
En inderdaad tijdens tijden van oorlog gebruikte ze van alles om pantser en kogels of dingen tegen te houden.




Groeten

Peter
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......


Omdat de boog niet altijd ontspannen kan staan,
is het eventjes met scherts en luim gedaan............ O:-D


Mededeling van het clubbestuur.

Geachte imaginaire clubleden,

Gisteravond, omstreeks 9.34 uur, is het onze geliefde voorzitter gelukt , om de stroomstoring cq kortsluiting op de clubbaan op te heffen !
Dankzij zijn grote inzet en doorzettingsvermogen vond hij het euvel in de extra Märklin aansluitrail en heeft deze vervangen.
Hij heeft dit middels telefonisch contact kortgesloten met onze gewaardeerde penningmeester, die daarop  de extra verhoging van de contributie weer teruggedraaid heeft.

Aanstaande maandag kan er dus weer probleemloos verder gewerkt worden aan de baan !

Hoogachtend,

Het Bestuur
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Zo maakt de geliefde voorzitter zich onvervangbaar en zijn we allemaal gelukkig dat dit grote probleem is opgelost. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Dat is mooi om te horen.

Echter nu zie ik weer kortsluiting ontstaan in het contact tussen voorzitter en penningmeester. Hopelijk vliegen daar de vonken niet vanaf.  8o ;)
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Als je dat maar weet, Wiggert  :P

En Henk, wij zijn vier handen op een buik, maar soms weten we niet meer, welke hand van wie is.
Dan neemt na een rijavond een verkeerde hand een verkeerde loc mee naar huis  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Tony:
Als dat maar goed afloopt, stel je voor 's morgens wakker worden met de verkeerde handen aan je armen,  >:-D
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Tony,

Dat zijn goede berichten om te lezen dat het euvel gevonden op de clubbaan. :thumbup:
Nu kunnen jullie weer lekker beginnen aan leukere dingen dan als storingen opzoeken. :) :)
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Het zou leuk zijn als de penningmeester een meesteres is, wordt dan spannend met al die handen op 1 buik. >:-D >:-D
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Hallo Tony,

Het lokje dat je kwijt was, was dan wel goed gecamoufleerd dat je deze zelf niet meer kon terug vinden.
Alleen mis wel de middelste as.

En wat was nu de storing op de clubbaan.
Of lees ik ergens overheen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Hoi Tony

Mooi om te lezen dat de storing is opgeheven dus dat wordt op de volgend clubavond,
een extra pintje om het te vieren .

Gr Alex 0850
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Hoi Tony

Wat zal dat een opluchting geven. Altijd vervelend zulke storing, maar een fijn gevoel vanaf het moment van ontdekking. Kan er weer gereden worden.

Groeten

Marcel
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Hoy
kunne er weer plaatjes ge upladen worden
en t landscape verder gebegroent worre

Die vijf banevan jou worre ook eentonich
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Hoi Tony,

Fijn dat de sluiting gevonden is, hier kun je soms behoorlijk lang naar zoeken.

Er kan dus weer gereden gaan worden  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Tony,

Opluchting alom! Blij dat je weer storingsvrij kunt gaan sporen :). Veel plezier op de volgende klupavond.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Hallo Tony,

Goed bericht! We hoeven ons dus geen zorgen meer te maken over de club :D
En nu de foto's!!!

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......officiële mededeling .......

Dank voor de reacties, heren  :thumbup:

Enne Erwin, het was een defecte aansluitrail.

Dat rijden zal vooral verder proefrijden zijn, want er moet nog meer rails aangesloten door de voorzitter en ik mag weer verder met de groenvoorziening  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......geen rijmelarij, maar ruimelarij .......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......geen rijmelarij, maar ruimelarij .......

Hallo,

Met kleine stapjes ben ik beide treinkamers aan het reorganiseren.
Het was ( en is ) zo'n bende, dat je amper weet, waar te beginnen.
Maar er komt wel steeds meer schot in de zaak  ;)
Er komen stukken vloer tevoorschijn, die al bijna 5 jaar geen daglicht meer gezien hebben.
De kastjes onder de diorama's kunnen zelfs weer open, zonder eerst vanalles opzij te schuiven  :D

Nog een lange weg te gaan, maar het is wel leuk werk en een spannende ontdekkingsreis !
Zo vind je nog eens wat  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......geen rijmelarij, maar ruimelarij .......
-Tony:
Nu ruimen en dan pas rijmen, dan krijg je weer een mooi overzicht van je ruimte, en dan komt het mijmeren,  >:-D >:-D >:-D
Re: Tony's simpele banen.......geen rijmelarij, maar ruimelarij .......
Mooi laden kastje
swedisch of van wie wel
Re: Tony's simpele banen.......geen rijmelarij, maar ruimelarij .......
Ik zie dat je het ongedierte ook vakkundig hebt verwijderd. Je kunt beter geen muizen onder je treinbaan hebben :).

Zelf ga ik de omgekeerde weg bewandelen: van opgeruimde baan naar een grote bende. Maar daarover later meer in mijn eigen topic.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......geen rijmelarij, maar ruimelarij .......
Tony,

Af en toe eens ruimen, dat is het beste hier is het al goed geen bende onder de baan.  :D
Na het knutselen weer alles mooi op zijn plek, mss nog een leuk idee om een kastje onder de baan te zetten.  :P




Groeten

Peter
Re: Tony's simpele banen.......geen rijmelarij, maar ruimelarij .......
Hai Tony,

Opruimen is een kunst hoor. Meestal begin ik heel optimistisch, maar dan kom ik wat tegen en dan begin ik gelijk weer daar aan te knutselen/repareren/ontwerpen/veranderen.

En als ik dan uiteindelijk opgeruimd/verzameld heb (en op een nieuwe plek opgeborgen) dan zoek ik me na een tijdje een slag in de rondte, waar ik dat nu weer gelaten heb.  8o
Maar ja, dat is de leeftijd, denk ik maar.  :D

Veel succes!

Groetjes

Wil Tweeendrie

Re: Tony's simpele banen.......geen rijmelarij, maar ruimelarij .......
Tony,

Lekker bezig. :thumbup:
Ziet er meteen geordend uit. :thumbup: :thumbup:
Ik doe het niet meer heb de treinentafel al vaak opgeruimd en binnen een korte tijd is het toch weer een rotzooi. :D
Re: Tony's simpele banen.......geen rijmelarij, maar ruimelarij .......
Voor mij wordt het altijd hoog tijd om op te ruimen als ik mijn gereedschap niet meer kan vinden.
En dat gebeurd regelmatig.......

Henk
Re: Tony's simpele banen.......na het knutselend verpozen verlost van troep en dozen
Henk

als ik mijn gereedschap niet vind is het omdat mijn echtgenote "opgeruimd"heeft terwijl ik nog bezig ben ...Vrouwen  :P :favorite:
Godank dat ze niet in de treinkelder durft vanwege haar angst voor spinnen  >:-D >:-D

Tony

je hebt zulke mooie ruimte en zoveel opbergmogelijkheden  8o

MVG Michel
Re: Tony's simpele banen.......na het knutselend verpozen verlost van troep en dozen
Dank voor de waardering en bemoedigende woorden, heren  :thumbup:

1- Geen klupdate ? Ja en nee. Wel woorden, geen foto's.
    De stroomstoring was dan wel opgelost, gisteravond bleek bij het testrijden dat er een wissel geen puko-stroom doorgaf  8o Ergens in de wissel werd die stroom onderbroken. Vanwege geen reservewissel is dat probleem met een extra voedingsdraad opgelost ! Het gehele bestuur was in hun nopjes ! Onderwijl de voorzitter met de rails aan het worstelen was, heeft de penningmeester een drogedennennaaldenimitatie onder en naast de naaldbomen aangebracht  O:-D
Voorts is het onnodig, te vermelden dat de sfeer optimaal was  :o)


2- Is dat alles ? Nee.
Allereerst wil ik graag (nog eens) typen, dat ik ( zoals jullie vast wel gemerkt hebben ) niet altijd iedereen persoonlijk met een @ (naam ) antwoord geef. Dat heeft niets met de persoon te maken, want ik verslind iedere letter van de reacties. Soms is het handiger en spannender, om meteen van wal te steken. Ook probeer ik zo te voorkomen, dat er geen ellenlange teksten op een pagina staan. Ik wil graag tekst én foto's afwisselen. Vandaar  :P

3- Komen er nu foto's dan ? Jazeker !
Vandaag moest ik aan een spreuk van vroeger denken. Die stond vaak op borden vroeger en zijn helaas, net als onze geweldige Hollandse Normen en Waarden verdwenen. Laat niet als dank voor het aangenaam verpozen, de eigenaar de schillen en dozen. Na het vierjarig (her)verblijf van mijn dochter, zat ik dus met die dozen  :-) Maar die zijn nu dus met  :favorite: opgeruimd !
De aandacht kan weer geheel verplaatst worden naar de spoorwegmodelbouw ! Althans, mijn eigen variant daarop, want ik streef geen 100% werkelijkheid op schaal 1/87 na...... Volgende update wordt er weer een van je knutsakidee   @citaat


De foto's laten meteen zien, dat ik graag ouwe spullen recycle. Kost nix en reuze makkelijk.

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen.......na het knutselend verpozen verlost van troep en dozen
-Tony:
Das weer een mooie klupupdate, met prachtige ordelijk foto's (voorlopig toch nog),  >:-D >:-D.
Re: Tony's simpele banen.......na het knutselend verpozen verlost van troep en dozen
 :-)  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......na het knutselend verpozen verlost van troep en dozen
Tony,

Heerlijk weer genoten van je foto's ik waan mij altijd bij je overzicht foto's in de jaren '70 met een zalige ontspannen sfeer. :)
En dan met Led Zeppelin of pink Floyd of Rare Earth op de achtergrond spelend dan is het helemaal genieten. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......na het knutselend verpozen verlost van troep en dozen
Citaat van: Tony op dinsdag 18 oktober 2016, 12:25:40
NOG EEN BAAN ERBOVEN KAN WEL MAAR IS PROEFONDERVINDELIJK NIET HANDIG
:D :D
Hoofd te vaak gestoten Tony?  O:-D
Re: Tony's simpele banen.......na het knutselend verpozen verlost van troep en dozen
Dat was een heerlijke tijd, Michel !
En hier is die bewaard gebleven  :D

@ Frank, ik heb het ooit op een ander treinkamertje gemaakt als een soort diorama, moest op een stoel staan, om er bij te kunnen.
Was ne een week weer afgebroken  :o)
Re: Tony's simpele banen.......na het knutselend verpozen verlost van troep en dozen
Tsja Tony,  opruimen moet soms ook gebeuren.  Toevallig ben ik zelf ook bezig om mijn oude spulletjes op te ruimen.  Daar komt een hoop kansloze troep achter vandaan,  maar soms ook wat spul waar'iemand' wat mee kan.

Als ik alles heb gesorteerd zal ik die meuk hier in het aanbiedingshoekje gooien.  Zullen wat oude seinen,  een krakkemikkige spoorwegovergang en meer van die jaren 60 en 70 spulletjes zijn.  Je weet maar nooit of een mede hobbyist er wat aan heeft ;)
Re: Tony's simpele banen.......na het knutselend verpozen verlost van troep en dozen

Dat ga ik in de gaten houden, Patrick, want ik heb nu weer ruimte  :D

Het rommel- en opruimprobleem hier kreeg een boost, toen mijn dochter met haar halve boedel weer kwam inwonen.
Door die rijstebrijberg ben ik me al maanden aan het knabbelen  :O

Maar het eind is in zicht(baar)  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......na het knutselend verpozen verlost van troep en dozen
Tony

Om in oude spreuken tijd te blijven is deze ook wel van toepassing.

Opgeruimd staat netjes .

Gr Alex 0850