Het kan verkeren.......
Het bestuur was voornemens eens goed de handen uit de mouwen te steken. De penningmeester ging - gewapend met een schroevendraaiertje - het ballastbed afspeuren, op zoek naar in de weg liggende steentjes en de voorzitter was met gebouwen aan het schuiven, teneinde de juist compositie te vinden. De bedoeling is, dat er zoveel mogelijk rust van de clubbaan uitstraalt en dat er zoveel mogelijk weidsheid ontstaat. Gaandeweg verdwenen er steeds meer gebouwen
en werd er steeds drukker overlegd en gefilosofeerd en gewikt en gewogen. Weggetje hier, of een beetje meer zo en dan daar een weiland ? Gebouw wat draaien en wat meer naar links ? Hoe doen we dat met de sporen en hoe passen we het rangeerstuk erin ?
Toen het beeld - in de hoek waar we bezig zijn - duidelijk was, richtte de aandacht zich gaandeweg op de tegenoverliggende hoek met het BW. Zo'n draaischijf met grote loods en bekoling heeft wel erg veel plaats nodig en vooral; wat doe je er uiteindelijk mee ?
Daar staan grote stomers en die moeten weer voor treinen komen die er eigenlijk niet thuishoren en zijn op het onderste gedeelte.
En zo'n grote bekoling is leuk, maar op die sporen kun je alleen maar kolenwagens neerzetten en dan wordt het rangeerstuk wel erg beperkt.
Na veel vijven en zessen en zelfs zevenen en een paar lekkere Jupilers werd er - in principe - een belangrijke knoop doorgehakt.
Weg met dat hele BW ! Dat gaat later wel een keer in een diorama !
En toen werd de hele handel van de baan gehaald en de ontstane plaats opnieuw gevuld met vooral weinig . Net als aan de andere kant.
Veel beter zo en er is meer ruimte om te rangeren
Al met al werd het veel te laat, maar de geestdrift is er niet minder om. In tegendeel !
Daar zijn nog geen foto's van, want het was eigenlijk werkavond. Wel een paar andere om te laten zien, waarover het gaat.
En de vorige week beloofde toetjes natuurlijk !
Grtz Tony