Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
de laatste 3....
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Het woeste woud ziet er heel overtuigend uit, zijn het de groene handjes van Carl of krijgt hij deskundige hulp?
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Tony

Idd smulfoto's, baan ziet er zeer prachtig uit, mooi stammetje in beeld maakt het allemaal zeer levendig, veel plezier op de beurs in Genk, zelf zit ik op de fandag iTrain in Werkendam, zo zie je maar jullie komen bij ons op bezoek en we gaan bij jullie op bezoek,  >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
 :thumbup:
mjooie 50er
wat hangt r achter
merkje en lading
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
De clubbaan is schitterend. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Wow,  wow en nog eens wow!
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Tony,

Weeral mooie foto's gemaakt en hier gezet, het word altijd maar knapper en knapper daar. leuk te lezen dat jullie telkens veel plezier hebben daar, hier ook volop plezier aan de baan word hard gewerkt en nagedacht.


Groeten

Peter
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !

Dank voor de waardering, heren  ;)

@Nero, dat zijn ouderwetse Märklin Gaskesselwagens. Niet goedkoop, maar wel heel mooi.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Mooie baan zijn jullie aan het maken Tony.

Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Citaat van: 3rail op dinsdag 22 september 2015, 12:00:03
Erg mooie samen stelling.

Die schitterende achtergrond met die stomer er voor, toch had het plaatje completer gekund.
De lok is een na de oorlog uitvoering, dat zijn de wagons zijn van voor de oorlog.

Een uitvoering van voor de oorlog maakt het nog realistischer.

Edward.
waren na de oorlog dan ineens alle vooroorlog wagons ook weg  :help:
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
@ Edward, we hadden inderdaad een kloppende tijdperk-compositie kunnen maken, maar we hebben het gedaan met de wagens die nog op de baan stonden en uit de kast zomaar een stomer gehaald. Puur voor het plaatje.
Over een poosje kunnen we pas aan het echte rijwerk beginnen, we maken nu nog teveel rommel en stof.

Bijna al het rijdend materieel zit veilig en momenteel lastig te bereiken, opgeborgen. De voorzitter is er -terecht- zuinig op  ;)

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Je bent dus een op de letter rijder
Zal worst zijn dat een beschrifting in een jaartal niet mer kon omdatt.....
de club rijdt gewoon leuk met mogelijkle wagentjes die op de baan niet meer leesbare dingen hebben
je geeft aan dat deze na de oorlog nog reden
en door gebrek aan materiaal werd alles wat nog kon rollen ingezet
met of zonder kloppende letters en cijfers
Dus club
lekker door rijden zo en mooie plaatjes maken
(denk dat de voorste boom al omgezaagd was ivm berm branden  >:-D)
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Tony,

Wat een prachtige sfeer. Je moet echt goed kijken of het echt of model is. Jullie zijn zeker al lang aan het bouwen aan die baan, neem ik aan.

Bedankt voor de tip in Genk. Is natuurlijk niet zo ver van hier. Ik moet even kijken of ik het in de agenda gepast krijg. Ziet er wel erg aantrekkelijk uit....

Groeten,
Roel
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !

Hoi Roel,

De beurs in Genk is altijd zeer de moeite waard  :thumbup:
Aan de clubbaan zijn we al zo'n 20 jaar bezig  :P

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen...maandagavond ? Huphup naar de klup !
Toffe clubbaan en heel realistisch.  :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?

Carl bleef maar bezig met het licht in het diorama en nadat de draden letterlijk aan elkaar geknoopt waren, gingen we testen.
Hij vond het prachtig, maar ik heb zo mijn twijfels......het eindresultaat voegt weinig toe aan het geheel.

Misschien ga ik die lampen uiteindelijk ergens anders gebruiken, net zoals bij de garage. Ik weet het echt nog niet.
Het diorama heb ik oorspronkelijk gemaakt, om de sixties te laten herleven en om loc's ook met bovenleiding mooi op de foto te kunnen zetten. Er zit een fijne lichtkoof boven met een lekker geelachtige TL lamp. Als dat licht brandt, heb je aan de verlichting in de huisjes helemaal niks   :-)  Dus nu vraag ik me af; waar doe ik het voor ?

U ziet, ook Tony heeft zijn twijfels....eerst maar eens wat nachtjes over slapen.....grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?
Nog 3.....
Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?
Tony,

Toch mooi geslaagd, die Carl die moet nogal werken bij jou. zie dat hij niet te moe word of zich een breuk werkt.
Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?
Leuke update weer Tony. En tja, met t TL-licht aan zie je niet dat t licht brandt... dat heb je zo... als in het echt het zonnetje schijnt zie je ook niet dat er binnen licht brandt. Als t al brandt, want waarom zou je het licht aan doen als het al licht is? De moraal van dit gezever is dat t gewoon donker moet zijn om binnen t licht aan te doen, en op dat moment zie je dat buiten pas goed, dus wees gewoon tevreden O:-D
Van de foto's van de clubbaan was ik zo sprakeloos dat ik je nu pas de complimenten kan geven: GROTE KLASSE  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?
Schitterend werk van jullie, voorzitter en penningmeester! :thumbup: :thumbup:
Prachtig, die sleep door het landschap.

En voor 3rail, dan zal je van mijn treinsamenstellingen wel niet houden.
Alles wat ik mooi vind en op de rails kan rijden, rolt bij mij.
Vandaar dat ik gekozen heb om op de K-rail zowel met 2- als 3-rail materieel te rijden, had ik meer keuze....

En zoals al vaker gezegd: iedereen doet met de treinen waar die zin in heeft.
Ik kan ook genieten van een baan in een tijdperk en dat alles, ook de scenery, precies klopt.

Garoetjes

Wil Tweeendrie

Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?
De 1ste foto van de 2de serie is prachtig mooi.
Het kerkje mooi verlicht de grote straatlamp het seinlicht valt allemaal mooi in elkaar zo de verlichting.
Heb lang naar deze mooie foto gekeken vooral door de rust die de foto uitstraalt. :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?
Nostalgie troef. Knap! :thumbup: Maar het was toch even schrikken toen Carl 's nachts op stap ging om het lampje te repareren. Ik dacht in eerste instantie dat hij naar de vrouwtjes ging. Een mens krijgt snel een naam hé!
Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?
Citaat van: Tony op dinsdag 22 september 2015, 21:47:48Dus nu vraag ik me af; waar doe ik het voor ?

:) Nou, u doet dat voor uwen lol en plezier en ter vermaak.
Maar indien u er geen pret in heeft, moet u het niet doen.
Den spoorbaan is ter ontspanning en maakt het mogelijk den vrije tijd op een aangename wijze te verpozen en en niet om zaken en kwesties te moeten doen. O:-D


Dirk-Jan (die wel allemaal lampjes aan het aanleggen is omdat hij dat doet ter vermaak en hij daar lol in heeft) :D
Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?
De lampjes waren helemaal niet stuk, toch stiekem naar het vrouwvolk geweest nadat hij het lampje had losgedraaid,  >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?
Zolang Carl er maar geen rode lamp in draait! >:-D
Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?
Dank voor de reacties, heren  :thumbup:

Ik ga mij vandaag voor het dio zetelen en me herbezinnen.
Heb ook bedacht om eventueel als extra  een soort nachtverlichting in de lichtkoof te monteren.
Het hoekje bij de kerk met de lantaarn had ik al lang klaar, maar de rest van de "bergen" zijn zo donker.
Er moet maneschijn bijkomen, lijkt me.

Het plezier van het maken was er trouwens wel hoor, alleen had ik er meer ( misschien teveel) van verwacht. Zeker toen ik foto's ging maken. In mijn lievelingshuisje links zitten piepkleine raampjes die nu wel oplichten ! Dat zelfde huisje hadden we 50 jaar geleden ook en ik kroop er toen al in gedachten in  :P  (mijmermijmer O:-D wat was dat een mooie zorgeloze tijd, dan was je heerlijk aan het spelen in je eigen wereld en dan riep je moeder dat ze warme chocomel had gemaakt :P)

Grtz Tony

Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?
Tony, dat komt nooit meer terug. Maar zeggen ze niet: "Een man blijft altijd een beetje kind"? Dus....."Mijmermijmermijmer" maar de chocomelk zul je nu waarschijnlijk zelf moeten nemen.  >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen...3 huisjes hebben nu licht in Emmental, maar tevreden ?
Citaat uit een modelbouwwinkel in Dordrecht:

EEN MAN IS NOOIT TE OUD OM TE SPELEN,
HIJ WORDT PAS OUD ALS HIJ NIET MEER SPEELT!
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
De man, maar zeker ook de preiser spelen zich blijvend jong ( van geest althans )  O:-D

"Tony, kijk eens wat ik gevonden heb !"

"Waar heb je die doos vandaan, Carl ?"

"Die lag op jouw bak met Meccano en die is speciaal voor kleine mannen zoals ik. Het staat er zelfs op ! Ik wil graag met stroom spelen en bouwen, Tony. Laat mij de maneschijn in Emmental maar maken, volgens die medeforummers van jou moet dat best kunnen. En de binnenkant van de huisjes schilder ik wel zwart. Je zult er geen spijt van krijgen."

"Nou ja, we hebben al A en B gezegd met de verlichting, dan kan de C er ook nog wel bij."

"De C van Carl, Tony ! En de S van sfeerlicht in Emmental. Lekker romantisch  :favorite:"

"Ok, Carl maak het maar, alleen je moet het doen met de rotzooi die er ligt, ik ga niks kopen."

"Dankjewel, Tony  :thumbup: Wil jij dan die Schwule Schweizer Schwester van mijn nek houden ? Die houden me de hele tijd maar op. Die willen het de hele tijd gezellig maken bij kaarslicht en ze zeggen ook dat het veel te koud is voor me, 's nachts in de caravan. Maar ik wil elektrisch licht en in mijn caravan heb ik het lekker warm en kan ik brieven schrijven naar Beate. "

"Ik zal er voor zorgen , Carl. Dan bekijk ik ook eens hoe we Emmental verder af kunnen werken. "

"Supertoll, Tony !!! Misschien vind je in zaterdag in Genk nog leuke dingen op de beurs, zetten we dat ook nog erbij."

Een poos later had Carl het zaakje voor elkaar en heb ik er foto's van geknipt. Op mijn tablet zou ik eigenlijk een langere sluitingstijd moeten hebben. Ik krijg het licht niet op de gevoelige pixels, zoals het in werkelijkheid is. Maar het ziet er super uit !!!

Ik heb Carl meteen maar gezegd, dat hij zoveel licht mag aanleggen als hij wil in Emmental. Krijg er steeds meer plezier aan  :idea:

Grtz Tony 

Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Ga niks zeggen over je bedrading maar het effect van de "maan" ziet er goed uit!

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Tony

Das weer een heel verhaal, maar wat lees ik daar op de doos H2SO4, een gevaarlijk product, zie maar dat Carl daar niet aankomt of hij lost helemaal op die arme stakker,  >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
De 2de foto met maanlicht is schitterend sfeervol. :thumbup: :thumbup:
Laat Carl maar schuiven dan komt het helemaal goed. :thumbup:
Hopelijk als jij Tony met ze gesproken hebt laten die stalkende Schwule Schweizer Schwesters mijn/onze Carl met rust. ;) ;) ;)
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
 :) Dat ziet er goed uit en ik denk in werkelijkheid nog veel en veel beter. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het is inderdaad erg lastig om het geheel te fotograferen en over te brengen van hetgene jijzelf ziet.
Kortom; lekker en goed bezig daar. B)
Ik vind het ook supertoll! :D

Dirk-Jan

Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental

Dank voor de waardering, heren  :thumbup:

Na de twijfels sloeg in alle hevigheid de euforie weer toe  @citaat ditmaal in de vorm van 3 gele driehoekjes !
Op de laatste foto staat een Titan racebaantrafo van 16A met verschillende standen. Samen met wat krokobekknijpers en hulpdraadjes om het zaakje te testen. Straks komt alles een beetje netjes bij elkaar geknoopt. Twijfel nog tussen platte knoop of mastworp  8)

En nu gaan we lekker verder klojen, grtz Tony en Carl
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Een mastworp is géén knoop... ;)
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental

Dan de Gordiaanse maar, Wim  :D
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Wim

:offtopic: ik denk het wel kijk maar op:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mastworp
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental

Mooi  :P !!!

Dan laat ik die Gordiaanse knoop in de doos zitten en ga ik toch voor de mastworp.
Is voor die elektronen ook prettiger  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental

De laatste update voor de beurs in Genk zaterdag...........

Nog wat pogingen gewaagd om het avondlicht van Emmental te vangen, het licht in de huizen brandt te fel nog, maar het gaat me om de "bergen", die waren eerst helemaal niet meer te zien.

Verder kan ik nog meedelen, dat het verlanglijstje opgerold klaar ligt en dat de portemonee goed is aangevuld.   
Het bestuur is helemaal klaar, om de Limburghallen uit te kammen naar leuke koopjes en staat ook compleet open voor de modelbaanbouwsels van de exposanten  :P

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Gelukkig is de portemonnee goed aangevuld want in de klupkas zit niet erg veel. ;)
Heeft Carl zijn contributie niet betaald voor 2016.
Gelukkig hebben jullie wel de ehbo kist leeg getrokken op de klup. :D
Of geld die als pleister op de wonde ?
Heel veel plezier in Genk het is voor mij net iets teveel rijden want anders had ik het overwogen om ook te gaan.
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
 :D :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ereleden betalen niet, Michel. Evenals het bestuur  >:-D
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Dus die 0,51 cent waren giften ?  >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Benieuwd wat het bestuur daarvoor kan kopen in Genk. >:-D

Garoetjes

Wil Tweeendrie
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Wanneer komt de KasControleCommissie bij elkaar om alles goed te keuren?
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
4 handen op 1 buik, dat is Carl natuurlijk.
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental

Voor de goede orde, dit bleef in de clubkas liggen, nadat het bestuur de biljetten op echtheid had gecontroleerd  :D
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
 8o Hhhmmmm... er zal wel een onverlaat een greep in de kas hebben gedaan, dat gebeurd wel meer bij kluppies en dergelijke.
Mazzel dat er nog wel geld in de portemonnee zit. :o)
Nou ja, dat jullie maar veel plezant plezier mogen hebben daar in Genk. :)

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Dat wordt een kas kraker  >:-D in genk
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Ha die Tony, clubleden en Carl.
Wat een prachtige foto's van een schitterend stukje baan! :thumbup:

V.w.b. de verlichting, de meeste lampjes branden al op een héél laag voltage en geven pas het volledige voltage (te) veel licht.
Gewoon even uitproberen op een regelbare trafo en daarna in serie of met weerstand definitief aansluiten.

Veel plezier en succes met dit geweldige topic over baanbouw en allerlei andere zaken! :P

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen...de zon schijnt niet altijd in Emmental
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 25 september 2015, 07:20:25
V.w.b. de verlichting, de meeste lampjes branden al op een héél laag voltage en geven pas het volledige voltage (te) veel licht.
Gewoon even uitproberen op een regelbare trafo en daarna in serie of met weerstand definitief aansluiten.

Dan gaan ze ook nog eens langer mee ... :wink: :thumbup:

Groeten,

Erik.