Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.........met het ruimen vind je nog eens wat..........
Mooi op schaal.
Re: Tony's simpele banen.........met het ruimen vind je nog eens wat..........
Jazeker, mooi op schaal...


voor LGB :P
Re: Tony's simpele banen.........met het ruimen vind je nog eens wat..........
Wat een prachtige jeugdsentimenten komen hier voorbij. :arrow: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........met het ruimen vind je nog eens wat..........
Over jeugdsentiment gesproken
Ooit dit model op een Sinterklaasavond gekregen. Veel mee gespeeld en vele jaren bewaard, maar rond 1980 was hij opeens verdwenen. Een paar jaar geleden vond ik exact hetzelfde model op Ebay en meteen gekocht. Ik weer blij, want het model kan de motoren opstarten en dan met draaiende propellors een aantal meters taxiën, stoppen en de motoren uitschakelen. Een mooi gedetailleerd model uit de zestiger jaren dat ook nu nog boeit.
Re: Tony's simpele banen.........met het ruimen vind je nog eens wat..........
Ja mooi!
Dan heb ik er ook nog eentje; de enige echte James Bond 007 Aston Martin van het merk Gilbert en made in Japan.
Onderin gaan 2 dikke batterijen en als de auto gestart wordt rijdt hij ongeveer anderhalve meter, stopt dan, vervolgens gaat het schietscherm aan de achterzijde omhoog waarna er mitrailleurgeluiden klinken. Hierna trekt de auto weer op enz.enz. Dit alles 100% mechanisch en zonder electronica  >:-D
Door aan de antenne te trekken draait het nummerbord naar een ander nummer en tevens is het model voorzien van een schietstoel voor ongewenste bijrijders; die laatste is in de loop der jaren helaas kwijtgeraakt (te hard afgevuurd door "opgevoerde" springveer?).
Re: Tony's simpele banen.........met het ruimen vind je nog eens wat..........
@citaat

Leuk, die had ik vroeger ook. :)

Gr.
René
Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks....

Ik had de gouden versie van Dinky Toys  :P

Onderwijl is met matige ijl het hele constructiespeelgoed -tijdens vier lange dagen- uitgezocht, gesorteerd, herverdeeld en opgeborgen.
Onder een beukenhouten oldskool ladenblok van een oud bureau zijn wieltjes gemonteerd en daar bovenop kunnen alle houten bakken ( ook nog 2 nieuwe gemaakt ) met daarin de Fischer Technik, gestapeld worden.
Het hele zaakje past fijn in een verloren hoekje onder de treinbaan van deze treinkamer.
In deze kamer ga ik me terugtrekken als het echt koud wordt, hij is het makkelijkst warm te krijgen en te houden.
Ik verwarm mijn treinkamers elektrisch namelijk, want vanwege heel oud huis en geen centrale verwarming.

Volgende puzzel wordt een los extra werk/afstel-blad, om alle geopende bakken binnen handbereik te hebben, als ik ga bouwen/spelen  ;)

Dan weer verder met opruimen en herindelen; alles wat ik in deze treinkamer wil hebben, wordt uit de andere weggehaald en hier gedropt en dan moet alles weer overzichtelijk worden. Nog weken werk, maar wel noodzakelijk.

Maar goed, dat Carl nog met zijn drieën vakantie aan het vieren is, die liep anders allen maar in de weg.

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks....
De kans dat je Carl zou vertrappen in de drukte is dan groot en dat zou een drama zijn. >:-D
Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks....
 O:-D Orde en overzicht, daar is waar den modelspoorder zich aan dient te onderwerpen om den hobby plezierig te laten verlopen.
Indien men de spullen ordentelijk en schoon opbergt zal daar later veel profijt van zijn.
Dus Tony, je bent weer goed bezig, hou vol.

Enne Wiggert, er komt iets van sarcasme door in je opmerking of het lijkt zo door het rode duiveltje.
Maar we willen allen toch echt niet dat onze Carl wat overkomt, en al helemaal niet dat hij een platte Carl word.
Hoewel als dat per ongeluk wel zou gebeuren dan kan Carl verder als stripfiguur, dat zijn allemaal van die platte types. :-) :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks....
Tony

Het tijdig opruimen en plaatsen geven aan spullen doe ik ook regelmatig, ik alleen kom aan mijn werktafeltje en weet dan ook alles liggen ook mijn lade kasten zijn mooi verdeeld met spullen zoals bovenleiding strooisel en ja 2 lades met spul klusjes spullen.
Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks (+bonus)
Draag je die sokken nog  :P :D

Geweldig , foto's uit mijn vaders tijd  :)
Hoe was het ook weer de vetkuiven en ....

Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks (+bonus)
Issikweer  :P

@ Wiggert; Carl is gelukkig niet kapot te krijgen  ;) Hij was al een keer bijna plat  :?
   
Wie dat nog eens wil nalezen, klikt maar eens op deze link; daar start een avontuur ......
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg919017#msg919017    :D 
(gaat een paar pagina's door.......)

@ Dirk-Jan; ik hoop dat me dat lukt met orde en overzicht, tis hier al jaren Malle Pietje's Place . Edoch, er gloort hoop  ;)

@ Peter; ik zit nog steeds met de gevolgen en rommel van het omverhuizen, nadat mijn dochter weer in kwam wonen  :(

@ Barry; uiteraard heb ik die sokken nog  O:-D

Ondanks het mooie weer, was de drang om verder te gaan erg groot !
De drang om meteen met mijn Fischer Technik aan de slag te gaan, heb ik met veel moeite onderdrukt  B)
Ruimen maar weer  ;)

Grtz Tony





Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks (+bonus)
Tony

Je krijgt een aardig mooie knutselkamer zo, lekker geruimd en netjes en mooi werkplekje.

Kan nu ook spullen laten liggen, gewoon zalig  :P
Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks (+bonus)
Mooie werkplek Tony.  :thumbup:

Alleen die kruk,   8o  kun je daar geen bureaustoel voor nemen?
Smaakt een biertje ook veel beter als je die in een fijne stoel kunt nuttigen.  :D
Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks (+bonus)
Gezellig werkplek Tony. :)
Daar ga jij maar ook wij als kijker veel plezier van beleven van wat daar gemaakt wordt. :P
Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks (+bonus)
Dirk-Jan het was als grapje bedoeld, ik draag de heren alleen al het goede toe en geniet met volle teugen van de mooie verhalen en foto's. Elke dag kijk ik wat er nu weer is bedacht en uitgevoerd. :favorite:
Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks (+bonus)
Als je klaar bent met ruimen en ordenen zit je daar vorstelijk met ruimte en alles bij de hand  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks (+bonus)
Ziet er goed uit Tony. Heerlijk in een opgeruimde kamer verder hobbyen! :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks (+bonus)
Volgens mij zit je op zo'n kruk niet vorstelijk en heb je na een uur houten billen. >:-D

Maar mooi opgeruimd, Tony. :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks (+bonus)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.........into the wooden box and under the tracks (+bonus)
 @citaat Op een kruk heeft de rug een betere houding dan doorgaans
in een stoel heeft mijn fysiotherapeut vaak tegen mij gezegd ... :roll:
Maar die dekselse Tony heeft waarschijnlijk toch niet genoeg rust in
z'n donder om de zitting warm te krijgen :wink:
Dat kan natuurlijk ook niet anders met zoveel hobby's: van treinen
naar jammen en van de Fisher Techniek naar schilderen en alles wat
daar tussen ligt, afgewisseld met een worstenbroodje tussendoor :lol:



Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.........not dancing at the hop, but talking at the wop...

Ik zit heel graag (want noodzakelijk) hard, heren  :P

En Wiggert, trek je niks van die Dekselse Dirk-Jan aan; hij zorgt voor de extra jus in mijn draadje  :D



Terwijl ik (nog steeds) aan het ruimen was, hoorde ik opeens het piepen van de remmen van een oude railbus en daarna allemaal stemmetjes  8o
Gauw de tablet erbij gepakt, want dit maak je bijna nooit mee......
De WOSA houdt namelijk eens per jaar vergadering op een willekeurige oldskoolbaan.
Vooraf was snel een WOP ( Wosa Ontmoetings Plek ) ingericht.
Er wordt dan gestemd over de winnaar van 2017.
Spannend !

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen.........not dancing at the hop, but talking at the wop...
Spannend wie zal de winnaar zijn. ;)
Re: Tony's simpele banen.........not dancing at the hop, but talking at the wop...
Aiaiai dat gaat er serieus aan toe daar op die WOP 8o
Re: Tony's simpele banen.........not dancing at the hop, but talking at the wop...
Er mag natuurlijk niet gesjoemeld worden.
Ik zie geen stembus, nog stembiljetten.

Anders wordt over een jaar de prijs ingetrokken.
Re: Tony's simpele banen.........not dancing at the hop, but talking at the wop...
-Tony:
Er zal waarschijnlijk gestemd worden dmv handopsteking.  :-)
Re: Tony's simpele banen.........not dancing at the hop, but talking at the wop...
Tony

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen daar,  8o  :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........not dancing at the hop, but talking at the wop...
Vandaag extra vroeg uit de veren, maar er is nog geen beslissing gevallen zie ik. Hopelijk gaat het hier sneller dan het formeren van een nieuw kabinet :).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.........een Preiserdag gaat nooit voorbij..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........een Preiserdag gaat nooit voorbij..........
een Preiserdag gaat nooit voorbij
het blijft steeds lente, altijd mei.......

de tijd staat stil op alle banen
altijd zon en nooit eens manen.....



@ Michel & Peter; ik ben ook erg nieuwsgierig naar de afloop  :P

@ Hans; het spant er zeker om  :O

@ Wil; de wegen van de WOSA zijn ondoorgrondelijk  O:-D

@ Jørg; daar lijkt het wel op  8o

@ Wico; zo te zien, nemen ze er royaal de tijd voor  B)

Preisers hebben alle tijd, zeker vast geplakte......

De WOSA-leden gaan grundlich te werk.
Er zijn foto's van oldskoolbanen rond gedeeld.
Ik heb er 5 weten te scannen, die ik kan laten zien.

Wie er meer wil zien, kan zijn hart ophalen op deze site; https://tischbahn.de/2016/02/29/10-jahre-tischbahner-im-unimogmuseum-gaggenau-2016/ 
( ff scrollen en je weet niet wat je ziet )

Zodra er meer nieuws is, meld ik me weer !

Grtz Tony








Re: Tony's simpele banen.........een Preiserdag gaat nooit voorbij..........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.........een Preiserdag gaat nooit voorbij..........
 @citaat Mooi Tony! :thumbup:
Voor mij zijn de laatste twee foto's werkelijk om te smullen!

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.........een Preiserdag gaat nooit voorbij..........
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen.........een Preiserdag gaat nooit voorbij..........
Geweldige foto's met die bruggen en 2 marklin kranen  :thumbup:

Mis alleen de wiad grijper bij de achterste kraan  :P :D
Re: Tony's simpele banen.........een Preiserdag gaat nooit voorbij..........
Schitterend, die krijgen de hoofdprijs van de WOSA.
Helaas voor Tony und Carl. :-( :-(

Wat een kwaliteit hé.
Van voor de oorlog en dan weer na wat onderhoud gewoon weer rijdend gekregen.

Kan dat ook met het huidige materieel vraag ik me af, denkend aan de sinusmotor?
Re: Tony's simpele banen.........een Preiserdag gaat nooit voorbij..........
NEE Wil 2+3, Tony krijgt de prijs, er is gelekt O:-D
Re: Tony's simpele banen.........een Preiserdag gaat nooit voorbij..........
Tony

Het zijn prachtige foto's zeker de laatste 2 zijn erg mooi, heb nog een boek liggen van M met M rails en daar staat de baan ook zo in gewoon mooi en leuk.
Re: Tony's simpele banen.........een Preiserdag gaat nooit voorbij..........
YouTube en dan zoeken op schaufensteranlage.
100% WOSA-geprüft!!! >:-D
Deze bijvoorbeeld:
Re: Tony's simpele banen.........het hoogtepunt van de WOSA-vergadering.........

Hallo spoorbroeders !

@ Erik; voor mij ook, al vind ik de kofferbaan nog leuker bedacht, met die afneembare bergpunt  :P

@ Barry; die grijper was in onderhoud  ;)

@ Wil; tegenwoordig is het woord repareren vervangen door vervangen  :? oftewel; onderhoudsvrij  :D

@ Wiggert; wie weet, maar we hebben goede hoop  O:-D

@ Peter; eigenlijk heb jij ook zo'n soort baan  :P

@ Hans; dat zijn de betere films  :thumbup:

Vandaag werden er op de WOP knopen doorgehakt, piketpaaltjes geslagen, voors en tegens besproken en richtlijnen uitgezet.
Net als bij een HOP, werden de uiteindelijke handelingen in de struiken verricht  :o)
De jury-rapporten werden bij de inspecteur ingeleverd en eenieder ging daarna huiswaarts.
In de loop van de volgende week wordt de einduitslag bekend gemaakt.

Ik ben benieuwd, of ik dit jaar in de prijzen val.
De concurrentie is groot !

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen.........het hoogtepunt van de WOSA-vergadering.........
Haha mooi verhaal weer :D :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........het hoogtepunt van de WOSA-vergadering.........
Oja, bijna vergeten...... :D
Re: Tony's simpele banen.........het hoogtepunt van de WOSA-vergadering.........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.........het hoogtepunt van de WOSA-vergadering.........
Tony, bij ons in Twente komt Brommers kiek'n overeen met Struuk'n duuk'n, dus ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.........het hoogtepunt van de WOSA-vergadering.........

Hier in Limbabwe houden ze het strikt gescheiden, Erik  ;)
Re: Tony's simpele banen.........het hoogtepunt van de WOSA-vergadering.........
 8o Heren, heren, al die dubbelzinigheden zo maar midden op de dag, dat dat hier zo maar mag. O:-D :o)
Maar goed, Tony, we duimen voor je dat je in de prijzen gaat vallen.
Kenne die types op die plastieken brommers er bij de concurentie niet effe een rommeltje van maken? >:-D
In dit soort wedstrijden is toch alles geoorloofd? O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........het hoogtepunt van de WOSA-vergadering.........
Die brommerboys hebben niet de juiste milieusticker, Dirk-Jan  :(

Het wordt dus nagelbijten hier........
Carl is al 2 keer van de senuwe over zijn eigen kruiwagen gestruikeld  :O
Re: Tony's simpele banen.........het hoogtepunt van de WOSA-vergadering.........
Dus die ziet nu bont en blauw, nog meer WOSA-punten!
Re: Tony's simpele banen.........een bescheiden, maar geslaagde beursgang !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........een bescheiden, maar geslaagde beursgang !

@ Wil; ik vrees van niet, Carl mocht ook niet mee stemmen voor onze banen (uiteraard)  :(

Vandaag is het hele bestuur naar een regionale treinbeurs geweest  :P
Klupkas geplunderd en kijken wat er te scoren viel.

Het was weer de moeite waard  :thumbup:
Helaas vond ik vandaag pas een metalen Preiservrouwtje met kinderwagen, dat had flink wat WOSA-punten gescheeld  :? Nou ja, volgend jaar beter  ;)

Wie de foto's bekijkt en mijn wensen kent, begrijpt dat ik vandaag voldaan huiswaarts gekeerd ben !

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen.........een bescheiden, maar geslaagde beursgang !
Dat is nog eens de buit binnenhalen :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Mazzelaar :-)
Re: Tony's simpele banen.........een bescheiden, maar geslaagde beursgang !
Altijd leuke zo?n lokale beurs.

Jullie hebben mooie aanwinsten gevonden.
Ben benieuwd naar het rijgedrag van de Brekina.
Veel plezier er  mee.

Groet, Erik
Re: Tony's simpele banen.........een bescheiden, maar geslaagde beursgang !
Mooi spul, man! Vooral die Brekina schienenbus is uniek >:-D. Rijdt hij ook zelf?
Ik weet alleen niet of die Vero doos uit de sixties komt, ik denk eerder uit de eighties. Ziet er wel sixties uit, maar Oostblok liep toen nog wat achter ;)
Re: Tony's simpele banen.........een bescheiden, maar geslaagde beursgang !
Tony

Het is voor jou weer een geslaagd weekend, nu kan je weer lekker knutselen en frutselen  :D  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........een bescheiden, maar geslaagde beursgang !
 :) Tony, het is je van harte gegund! Erg gaaf wat je allemaal weer hebt gevonden. :thumbup:
Tis om te likkebaarden, zo mooi. B) :thumbup:
En inderdaad is dat bussie het klapstuk.
Jij kan weer effe genieten.
En je lijm tevoorschijn gaan halen, want er wacht een bouwdoossie van Vereinigte Olbernhauer Spielwarenbetriebe ab. op je. :D
Veel plezier met plakken. :)

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.........een bescheiden, maar geslaagde beursgang !
Tony

Weer mooie dingen gescoord die bus is toch wel een pronk stuk  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Tony's simpele banen.........een bescheiden, maar geslaagde beursgang !
Citaat van: Hanzi op zaterdag 21 oktober 2017, 13:28:36
Ziet er wel sixties uit, maar Oostblok liep toen nog wat achter ;)
:o) Tony ook. Op de laatste foto zie je de Berlijnse muur nog achter de schienebus staan. :-)

Dirk-Jan