Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen........... Rocoline met bedding en WOSA-links.........
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 30 januari 2023, 17:26:41
Citaat van: Tony op maandag 30 januari 2023, 10:11:26al moet er ook zoveel mogelijk gewandeld worden. In een rustig tempo. Dat dan weer wel
Wandelen is toch niet meer dan op je dooie akkertje, steeds afwisselend, de eene voet voor de andere te plaatsen. Andere vormen van voortbeweging middels lichamelijke arbeid zijn snelwandelen, hardlopen, joggen en uiteraard fietsen. Maar daar hebben we het nu niet over, het gaat om wandelen. Uiteraard niet te verwarren met strompelen. Dat is weer een heel andere katagorie van beweging.
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 30 januari 2023, 17:26:41
Citaat van: Tony op maandag 30 januari 2023, 10:11:26al moet er ook zoveel mogelijk gewandeld worden. In een rustig tempo. Dat dan weer wel

 :-)  :-)  :-)
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......

"Carl ?"
"Ja, Matz ?"
"Ik verveel me kapot zo zonder Tony !"
"Ik ook, Matz. Maar voorlopig hangt die nog steeds over de lappenmand. Gaat nog wel even duren, vrees ik.  :?  Al doen de dokters wel hun best ! "
"Weet jij anders iets wat we kunnen doen ?"
Carl dacht even diep na en zei; "Wat vind je van een rondleiding door het huis ? Je bent nog nooit verder dan de treinkamers geweest hier."
Dat zag Matz wel zitten en samen togen ze op weg.
Het werd nog een stevige tippel met die kleine beentjes van ze, maar Matz genoot volop van ieder moment !


Als eerste namen ze een kijkje op de slaapkamer en op Tony's dagkastje vergaapte Matz zich aan de mooie wekker die daar stond !
"Die heeft hij gelukkig nog maar zelden nodig, Matz. Die heeft lang op 6 uur 's morgens gestaan, want meesters moeten altijd als eerste op school zijn en zijn hondje moest er ook nog uit."
"Hij heeft zich in al die jaren maar één keer verslapen !"

11h.jpg


Daarna klommen ze voorzichtig de trap af en kwamen in de keuken terecht. Matz keek zijn ogen uit !
"Da's andere koek, dan die lege Fallerhuisjes van ons, Carl ! En als er al interieur is, zitten de deurtjes van de kastjes vast gelijmd !"
"Nou hier niet, hoor ! Kom maar eens kijken." En daar liepen ze opeens zomaar tussen het servies.  :P

11i.jpg

Toen volgden de huiskamers. De gitaren trokken de aandacht en ook de grote hoeveelheid (kunst)boeken.
"Ja, dat krijg je met twee van die creatievelingen. Voor de inspiratie, want ze mogen beide graag een kwastje smeren."

11k.jpg


Niet veel later balanceerden ze op rand van de gaskachel, waarvan alleen de waakvlam aan stond.
"Zeg Carl, Tony heeft toch centrale verwarming ? Dan kan die gashaard er toch uit ? "
"Ja, dat kan, Matz. Maar aan de vrij gekomen ruimte heb je weinig en als de stroom ooit uitvalt en de CV dus ook, kan je altijd nog de kachel aan zetten. Zit je er alsnog warmpjes bij."
"Slim manneke, die Tony." :thumbup:
"Soms wel, Matz !"

11j.jpg

Als laatste werd de buitenboel verkend en Matz was helemaal gecharmeerd van de enorme vissen in de vijver  :favorite:
"Dat zijn goudvissen en Shibunkins, Matz. En ze zorgen ieder jaar voor nieuwe aanwas. Tony's tuintrots !"
"Water in de tuin geeft rust en de vogels komen hier ook altijd drinken."
"Nu je het over drinken hebt, Carl. Ik lust wel een pintje !"
"Ik ook ! Kom, dan gaan we gauw naar de Broeders van het Rechte Spoor. Daar staan de Tripels op ons te smachten !"

11L.jpg

Zo hadden ze - ook zonder Tony - een verrassend dagje.
En jullie hopelijk ook !  O:-D

Vette Limbogrtz !

Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Gelukkig konden de heren niet bij de nachtkastjes Tony. 😎
Ze hebben wel een knappe trip gemaakt👍
Dank daarvoor.

Vrgr,
Wilko
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Ha leuk, een rondje Tony thuis. gaat het weer een beetje kerel? Die Carl Matzers komen ook overal he. Kijk je wel uit met die figuren, lopen met hun modderlaarzen en vieze kruikar zo door je porselein kast heen. Weet je vrouw daar wel van?
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
 :D Erg leuke reportage, en ook leuk voor de jongens, zijn ze er effe uit.  :thumbup:
Mooi slaapkamerklokje en gelukkig geen koekoeksklok, heb je steeds zo'n houten vogeltje tegen je hoofd aan te tikken. :-)
 O:-D Hopelijk doen ze het een beetje kalm aan met de Trippels, de wederhelften zullen niet verheugd zijn als ze lazerus thuiskomen. :D


Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
leuk verhaaltje;
straks bouwen ze overal baantjes waar ze geweest zijn :D;

mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Tony,

Ik zou die gasten even lekker aan het werk zetten. Luciferhoutjes kappen of tempex bolletjes verven of zo iets. Zijn ze weer even zoet O:-D . Voor je het weet ligt heel je hebben en houen op straat en is je privacy naar de maan.
 
Maar als ik het zo eens bekijk is het goed toeven in Huize Tony (ook zonder treintjes) :P.

Groeten,
Wico 
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Citaat van: Wico op donderdag 09 februari 2023, 18:14:38Voor je het weet ligt heel je hebben en houen op straat en is je privacy naar de maan.

Wico, de foto waarop ze in de keuken de worstenbroodjes met mosterd en een kop koffie nuttigen is al weggecencureerd ... :roll: :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
  @citaat
Wie weet dat die jongens al aan rond wandelen zijn om Tony's simpele banen uit te breiden,
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Gelukkig hebben ze geen hoogtevrees. Dat gewandel over dat smalle wandje van die kachel en dan ook nog dat diepe dal. Ik moet er niet aan denken. Enfin de heren hebben zich vermaakt.
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Ook zonder treintjes is dit een mooi verhaal en teken van leven, ben ik ook weer gerustgesteld, mooi weekend :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Een wandeling als Preiser over het randje van een gaskachel doet mij denken aan het wandelen langs de rand van een vulkaankrater.
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Carl und Matz,

Bedankt voor de leuke reportage langs sommige plekken in Tony zijn huis. :thumbup:
Ik zie Tony al koffie drinken uit de DE mok lezend in een boek van van Gogh zittend in de tuin. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........... dan maar Duplo.....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........... dan maar Duplo.....
Goedemorgen volgelaars  :P

Een wat (erg) late reactie op jullie vaak erg leuke reacties. Waarvoor grote dank !
Grappig, dat iedereen zo meeleeft met die kleine mannekes en er vrolijk op verder fantaseert :D  :thumbup:
De fotoreportage had ik al op 10 december geschoten aan de hand van een van de scenario's die hier rond slingeren.
Duurde dus 2 maanden voordat ik de puf en zin had om er wat van te maken, maar ja, nog steeds niet de oude en/want ik draai nog steeds mee in verschillende medische tredmolens.
Ik zie al die witte jassen liever bij de slager  :o)
Hopelijk gaat het zo spoedig als mogelijk weer bergop en ben ik ook weer fitter en mobieler.

Dan is het tijd voor de echte uppiedeet !
Na het mislukte Roco-avontuur voor de kleinkids, heb ik via m*rktplaats een behoorlijk uitgebreide en fatsoenlijk geprijsde 2e hands Duplo-trein gescoord en er via een goedkope "passend bij Duplo"-site nog extra wissels, rechte rails, een extra lok en een stel karretjes bij gekocht. De Twins waren blij verrast, toen ze het zagen !
Dat biedt meer dan genoeg mogelijkheden uitdaging en speelplezier voor de komende jaren  :thumbup: Het is nu aan de kleine dametjes om daar gebruik van te maken. (En aan opa om te helpen.)

Verder ontdekte ik via Jigsawplanet een heel apart station in de VS ! :P Als ik nog een lege grote treinkamer zou hebben, zou ik zoiets best willen maken! Weer eens wat anders  :)
KLIK
( sorry voor de lange link, inkorten lukt me niet, helaas )

Bijgaand een foto van het speelgoedbaantje  :)

Grtz Tony

EDIT Fred, linkje ingekort.

Verzoekje, lees deze ook eens: KLIK

11M twee loks, een stel karren, wissels en extra rails.jpg




Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Die lange link hoef je alleen maar aan te klikken en je bent er, voor jou was het meer werk om het in te vullen.
Mooi baantje voor de kleine meisjes, veel plezier met die drie.
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
 @citaat  :-)

Dat invullen is ook alleen maar knippen en plakken, oftewel copy / paste.

Het inkorten van een dergelijke link is al heel wat meer werk en dat doe je zo:

Kijk in de balk met icoontjes boven de emoticons, ongeveer in het midden zie je het "YouTube" icoon. Dan twee naar rechts, dat is een donker wolkje. Wanneer je je muiswijzer daarop zet zie je de tekst "voeg een link toe" verschijnen. Klik op het icoontje en er opent een klein venster met twee velden. De bovenste (URL:) is om de link in te zetten met paste. In het onderste veld type je "KLIK" of "KLIK HIER" of iets anders wat je leuk vindt. Daarna op de knop "Voeg toe" klikken en klaar is Kees. Et voila een verkorte link openbaart zich. Succes met het oefenen.

Edit: BTW als je op die link klikt zie je hele pagina's met fotoos van diverse stations. Dus welke bedoel je nu?
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
@ Wiggert; ik heb alleen maar de lange link geknipt en in mijn reactie geplakt. Dat lukt me prima. Dat zie je wel. Maar soms doet het beheer daar moeilijk over  :? ( Zelf zie ik daar het probleem niet zo van, maar ja) Vandaar mijn verontschuldigingen. Met het duploplezier zit het wel snor, trouwens  :)

@ Henk; ik ga het meteen proberen !klikkie

Joh ! Dat lukte bijna meteen  B)  Thnx  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
En weer een beetje digiwijzer :D. Leuke duplobaan, uren speelplezier voor de twins (eens kijken of ze bij jou ook spontaan poppetjes op de rails zetten en omver gaan rijden) :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Zo is dat, Wico. ! Vooral een beetje wijzer  :-)
Mannetjes omver rijden is nog niet aan de orde, maar 2 loks achter tegelijk elkaar laten rijden wel. De chinese extra-lok rijdt namelijk harder dan de originele duplo. Dan is het gauw wissel omzetten of snel weg pakken. Die chinees maakt trouwens ook flink meer geluid en blijft maar doorrijden, terwijl die andere na een poosje vanzelf stopt.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Citaat van: Tony op woensdag 15 februari 2023, 13:36:08@ Wiggert; ik heb alleen maar de lange link geknipt en in mijn reactie geplakt. Dat lukt me prima. Dat zie je wel. Maar soms doet het beheer daar moeilijk over  :? ( Zelf zie ik daar het probleem niet zo van, maar ja) Vandaar mijn verontschuldigingen. Met het duploplezier zit het wel snor, trouwens  :)

@ Henk; ik ga het meteen proberen !klikkie

Joh ! Dat lukte bijna meteen  B)  Thnx  :thumbup:

Grtz Tony

Het gebruiksgemak van het nieuwe forum is schier eindeloos :D.
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
 @citaat Niet overdrijven Hans! :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
 @citaat Ach, een lolletje op zijn tijd........ O:-D
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Mooi setje Tony. Daar zullen de twins en jij vast veel plezier van hebben.

Dat station, ik neem aan dat je Alliance bedoeld, is eigenlijk best een apart station, zo zijn er niet veel. In Limbabwe staat ook zoiets, nou ja ongeveer. En Amsterdam Muiderpoort, maar dat is een verhaal apart.
Een tijd geleden zag ik ook een bouwverslag van zo'n station op het RMweb (geen bouwpakket) met allerlei vreemde hoeken. Dat alles volgens foto's en uiteraard schaalberekening.
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Geweldig, die Duplobaan. Daar zullen de kleinkinderen (en opa  :) ) veel plezier aan beleven.

Groet,
Roel
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
 B) Opa, da's een mooi Duplo baantje, erg leuk spul zo te zien. :thumbup:
En niks moeilijk doen over een paar procent stijgingspercentage, gewoon steil omhoog en steil omlaag en gaan met die trein. :D
Je hebt je zakgeld goed besteed. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Hoi,

@ Freek; met het speelplezier gaat het zeker goed komen ! :) Leuk, dat je het station bekeken hebt ! Lijkt me super om zoiets op een (grote) baan te maken; 2 stationsgebouwen met perrons in V-vorm aan elkaar prutsen. Dat je vanuit je stuurplek zicht hebt op de punt van de splitsing van de sporen  :P

@ Roel; ik heb vóór het leggen van de rails nog eerst de foto's uit jouw topic bekeken. Is nog best even puzzelen met de geometrie en de standaard railstukken. Gelukkig zit er wel flink speling in de aansluitingen van de rails. Gaat nog wel even duren, voordat de twins daar handigheid en inzicht in krijgen. Maar de pret was er niet minder om !  :P

@ Dirk-Jan; dat spul is zeker zo leuk als Märklin (voor de grote kleuters) en ook nog eens veel betaalbaarder ! En de hellingen zijn voor  lego net zo'n makkie als het oldskool-Märklinspul  :thumbup:
Ik ben nu aan het bedenken, hoe ik nog een schaduwstation onder de mat voor elkaar kan fabrieken. Schaduw zat daar !  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Ja,ha,ha, ik meende al wat elementen te herkennen  :P .
ik kan natuurlijk mijn kleinzoon eens langssturen voor een paar ontwerpen. :D  :D .

Groet,
Roel
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Hoi Roel,

Bij de Duplobaan die ik opkocht, zaten al heel veel bochten, Dus ik dacht; meer dan genoeg ! Daarom alleen extra rechte en 2 wissels bijbesteld.
Achteraf blijkt het geheim van het passend krijgen van de "railfiguren" alsnog in het gebruik van die bochten te zitten.
Maar leuk puzzelwerk is het zeker !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Heb je geen Wintrack dan >:-D?
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Maar Hanzi toch. Hoe kun je dat nu vragen aan een digibeet!  >:-D
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........... een uitstapje.......
@ Hans; ik heb alleen Duplotrack voor losers  O:-D

@ Henk; ach, soms is Hans de vrolijke Frans  ;)
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Jaja, zo is het maar net met de topictitel  :)

Gisteren maakte ik een foto van mijn 2 Fallertorens in Neu-Ulm en plaatste die in het Faller-voorbeeld en model-topic van Nieuwenhuis.
Van een van die torens heb ik het winkelgedeelte verwijderd om hoogteverschil te krijgen. Die verdwenen winkels zie je toch niet vanwege het camouflagegroen en voor het perspectief is het veel mooier  :P
Die foto plaats ik vandaag, zodat er toch wat te kijken ( en te genieten  O:-D  ) valt hier.

Ondertussentijds ben ik al 2 weken af en toe bezig met de achtergrondgebouwen op het rangeerterrein van Lindental; loodsen weg; station proberen, ander station met woonblokken en andere loodsen combineren. Leuke, maar lastige puzzel, want het moet er wel mooier van worden.
Nu ben ik zover, dat ik een reeds gehalveerde en verlengde loods ga inkorten en van deuren voorzien. Of dat goed lukt en goed smoelt, is nog de vraag. Doch niet geschoten, altijd mis.
Snel gaat het allemaal niet, want met de gezondheid is het vet knudde  :? ( Er wordt wel van alles onderzocht en gekeken naar een oplossing. )

De updeet van dat project komt wanneer er ook echt iets te zien zal zijn :)

Grtz Tony

11N.jpg
 




Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Tony,

Jammer dat het met de gezondheid maar niet wil vlotten. Maar af en toe een foto uit de oude doos is een mooi alternatief voor een update.

Dus voel je niet bezwaard om die te plaatsen, want het is gratis en voor niks hernieuwd genieten :).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
 B) Ik kan hier van genieten dus dank je wel. O:-D  :thumbup:
Zo'n flat moet ik ook nog eens hebben, zou bij mij met de aanblik van zo'n flat dan ook genieten zijn. :D
Ik heb zelfbouw overwogen, maar met zoveel raampjes word het het monnikenwerk, en ik ben veel, behalve een monnik. O:-D  :-)

Hopelijk vinden de mannen/vrouwen in witte jassen wat voor je gezondheidsproblemen, dit is waardeloos natuurlijk. :?
Ik duim al een tijdje voor je en zal dat blijven doen, sterkte!

Dirk-Jan

N.B.
 :o) Ik vind eigenlijk die twee flats bij jou wat overdone, je kunt er beter eentje weghalen. >:-D
En die neem ik dan van je over, ik kom wel effe langs en dan ook voor een stukkie kersenvlaai. :P
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Ziet er fraai uit Tony. Hoop voor je dat hett gesukkel met je gezondheid nu eens tot een einde komt.
Enfin, ik lees dat je aan het schuiven bent met gebouwen en de benodigde verbouwingen aan het uitvoeren bent. Vergeet ook niet af en toe roest te rijden.

Je kan natuurlijk foto's plaatsen van je gesloopte loods. Die Carl en Matz zullen ongetwijfeld ook wel hun visie hebben.

Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Kijk uit Tony, Dirk-Jan is weer op de striets. Nou ja een stukkie kersenvlaai is die goser wel gegund, toch.
Maar die flats gaat echt niet. Dit is Duitse degelijkheid en geen Franse slag.

Ga je wel elke dag een stukje lopen Tony? Veel beweging is heel goed voor de gezondheid en zeker met diabetes moet je gewoon veel bewegen. Rust roest, niet alleen bij Márklin maar ook bij mensen.
Stap in die O O Oepsel van je en rij een eindje naar buiten. Daarna wandel door het mooie glooiende dooiende lieflijk Limburgs landschap. Heel ontspamnnend voor de gemoedsrust en je krijgt de nodige beweging. Zet hem op.

Oh en laatst had je het over jezelf als de groenteboer. Dacht dat je een andere beroep had uitgeoefend.
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Hoi,

@ Wico; die foto is zelfs splinternieuw ! Ik schoon regelmatig het archief op hier, anders wordt mijn harde schijf zacht  :P

@ Dirk-Jan; als ik zo'n flat voor een leuk prijsje op een beurs tegen kom, issie voor jou  :) ( Stuur ik gelijk een stukkie kersenvlaai mee ) En je hebt gelijk; met zoveel raampjes is zelfbouw een kwelling.

@ Freek; de loods moet nog gesloopt en roest rijden doe ik al maanden hier  :)

@ Henk; ik gun die dekselse Dirk-Jan van harte zo'n toren hoor ! Lees maar hierboven  ;)

Wat betreft de dagelijkse wandelingetjes; dat is nou juist een van de problemen  :( Wondjes - zeer pijnlijk ! - aan de suikerpootjes zorgen ervoor, dat dat zeer beperkt kan, moeizaam gaat en zeer langzaam geneest :cry: )
Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Hoi Tony,
Leuk idee on een van de flats aan te passen, dit geeft een mooie diepte werking zo  :thumbup: :thumbup:
Jammer dat de gezondheid te wensen overlaat, hopelijk gaat het binnenkort de beterende kant op


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Citaat van: Tony op woensdag 22 februari 2023, 14:48:50Wondjes - zeer pijnlijk ! - aan de suikerpootjes zorgen ervoor, dat dat zeer beperkt kan, moeizaam gaat en zeer langzaam geneest :cry: )
Ohww, dat klinkt heel erg onaangenaam. Maar ik weet een remedi, Thaise voetmassage. Echt dat helpt, je weet vast wel dat ik ook diabeet ben en de voeten zijn voor diabeten het eerste lichaamsdeel waar het (grandioos) mis kan gaan. Mijn schoonmoeder heeft dat ook gehad en zijn beide voeten geamputeerd. Dat wil jij niet meemaken. Mijn voeten zijn (waren) ook een eindeloze bron van pijn en ellende. Ik ga nu wekelijks naar de massage en dat helpt zeer goed, gelukkig gaat het langzaam aan steeds beter en ben ik ook weer in staat om wandelingen te maken. Daar ben ik heel blij mee.
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
@ Peter; simpel trucje, maar het verschil in hoogte geeft inderdaad veel meer dieptewerking  :)
Met de gezondheid gaat nog wel effe duren, vrees ik......

@ Henk; ja, mijn voetjes wil ik graag gewoon houden !
Worden al jaren goed onderhouden door de medisch pedicure en mijzelf.
Het ging met kerst mis toen ik nieuwe pantoffels (altijd dezelfde) kreeg.
Deze waren blijkbaar krapper/smaller waardoor mijn kleine teen zich in zijn buurman boorde, waarna beide pootjes na een paar dagen trammelant schopten  :( 
Toen ik er echt achter kwam wat het probleem precies was ( kon ik zelf niet zien ), was het al te laat.......
Dus dokter, podotherapeut, zware penicillinekuur, zalven en siliconen teenstukjes en toch zoveel mogelijk proberen te lopen.
Het gaat heel langzaam de goede kant weer op.

Zo, nou heb ik alsnog één van de medische tipjes van de sluier opgelicht.
Maar daar blijft het ook bij......

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Dag Tony.

Citaat van: Tony op woensdag 22 februari 2023, 12:16:10Gisteren maakte ik een foto van mijn 2 Fallertorens in Neu-Ulm en plaatste die in het Faller-voorbeeld en model-topic van Nieuwenhuis.

...

Die foto plaats ik vandaag, zodat er toch wat te kijken ( en te genieten  O:-D  ) valt hier.


Dank voor de genomen moeite   :thumbup:
Jouw Old Skool Faller bouwwerken zijn een mooie aanvulling in dat topic!
Sterkte met jouw gezondheid  :favorite:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Graag gedaan en THNX !, Erik  :)
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Ooh Tony, net goed bijgelezen : sterkte maatje 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Prachtige foto Tony van de Faller towers. :thumbup:
Zo zou in een WOSA kalender kunnen staan mocht die ooit weer eens uitkomen in de toekomst.

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 22 februari 2023, 12:33:45Ik duim al een tijdje voor je en zal dat blijven doen, sterkte!

Verder sluit ik mij helemaal aan bij Dirk-Jan want ook hier doe ik het zelfde en zal dat blijven doen voor je.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
verzorg die voetjes maar goed Tony;

mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Wat een narigheid, en dat door zoiets -schijnbaar- onbenulligs: een kerstman die je (uiteraard onbewust) te smalle pantoffels gaf :(.
Nogmaals sterkte met je herstel; zowel hiervan als van je andere kwalen, Tony :thumbup:.
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
Hoefje, hoefje, wat een ellende. Sluit me bij de vorige schrijvers aan. Maar er zit ook iets positiefs aan. Je (en Frau Tony) weet nu dat je secuur op de breedte van de schoen moet letten.
Re: Tony's simpele banen........bijna wat nieuws onder de zon......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........bijna wat nieuws onder de zon......
 @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat Bedankt voor de beterschapswensen en reacties, Heren  :thumbup:


Voor de voetjes wordt nu door 4 instanties en mijzelve gezorgd !
Zoals al beschreven, waren deze pantoffels identiek aan de vorige 2 paar. Moesten alleen weer ingelopen........

Inzwischen ontdekte ik, dat ik op 15 december al het eerste station op de plek van de loodsen aan het rangeerterrein uitgeprobeerd had.
Straks een foto van hoe het al jaren staat en eentje met het pas verkregen station.
Later heb ik daar nog andere stations ( met nog wat huizen en woonblokken ) uitgeprobeerd. Dat was allemaal niet je dat.
Om daarvoor de benodigde ruimte te maken ( en ook voor eventuele diepere loodsen ) had ik eventueel een stuk van het achterste spoor weg willen halen.
Maar het was allemaal niksniëntenada.

Nu ben ik nog steeds aan het puzzelen met nog meer loodsen en heb en passant al één stuk muur met bruikbare loodsdeur naar de vaantjes geholpen. Het plastic was hardstikke bros.
Hoop gepiel voor niks dus. Maar ben alweer met een ander bruikbaar stuk aan de slag gegaan. Ook wil ik er eventueel een stuk laadperron bij maken.

Grtz Tony

10x.jpg

10w.jpg


 

 




Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
soms pielen we een hele dag zonder resultaat of hebben we last van een writer's block (creatieve blackout), maakt allemaal deel uit van de hobby;

mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen........niks, maar bijna wél wat nieuws onder de zon......
 :)  Suc6 met schuiven, kijken, nadenken, weer schuiven, weer kijken, weer nadenken enz.enz.
Hopelijk niet te veel pielen voor niks, dat leid tot niks. :D
En niet vergeten er nachies over te slapen, werkt ook vaak verhelderend als je het de volgende dag weer ziet staan.
Ergens komt dan het moment dat je het :idea: ziet. 8)

Dirk-Jan