Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
@citaat

@citaat  @citaat

Tony weet dit prachtige setje zeker te waarderen heren dat weet ik zeker.
Ook ik kan hier van genieten maar ook van de schitterende Volvo die bij Hans is binnen gereden. :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Na een flink drukke periode en het langzaam verlopende herstel van mijn linker elleboog maar weer eens de 3railforumdraad opgepakt.
Beterschap Tony en een gezond 2023 toegewenst.
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Tony, Ik hoop dat dit jaar je gezondheid de goede kant op gaat en dat je weer mag genieten van al het mooie om je heen, sterkte.
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Dank je, Wiggert  :thumbup:  :thumbup:
Dat hoop ik ook !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
tony en alle meelezers 
Een gezond en voorspoedig 2023
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........

Hallo eenieder die dit leest !
Hier even een berichtje van mij, Carl dus.

Omdat er niks aan de banen en dio's gebouwd of geprutst wordt, hebben de andere Preisers en ik op ons gemak Kerst en nieuw kunnen vieren  :thumbup:
Tweede kerstdag werd ik door Tony blij verrast met een alleraardigste cabrio, die hij als cadeau onder de kerstboom had gevonden  :P
"Hier, Carl . Dit heb je wel verdiend, jongen. Ik pas er toch niet in en jij kunt er lekker mee rond knarren."
Ik ben er direct mee naar Matz gereden, heb hem naast een oldskool zusje geparkeerd en hem trots laten bewonderen !
Dat moment heeft Herbert met zijn Agfa Clack vastgelegd en Frau Tony heeft het voor ons gepixeld om het jullie te tonen  ;)

Verder kan ik ook nog melden, dat we er gelukkig warmpjes bij zitten zitten hier. Overdags is de cv aan en 's avonds en 's nachts hebben we licht en warmte van de oldskool-Faller-gloeilampjes  :idea:
We hebben te doen met al die preisers die in hun huisjes zitten te koukleumen met hun LED-verlichting  :?

En hoe het met Tony is ? Nog steeds aan het kwakkelen, maar tegenwoordig wel regelmatig en met veel plezier een uurtje met zijn treinen op baan Lindental aan het spelen !
Dat gebeurde eigenlijk veel te weinig en hij is van plan, om dat in de toekomst (ook met zijn andere banen) veel vaker te doen.

Voorlopig zal hij ook maar af en toe even inloggen op het forum.
Ondertussen ga ik lekker met de Twins van mijn vrijheid genieten !  B)

Grtz Carl



10v.jpg
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........
Beterschap & Beste wensen Tony!

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........
Uiteraard ook voor Carl, Matz en aanhang de beste wensen voor het nieuwe jaar! En Carl van harte proficiat met je nieuwe Peu 403 cabrio. Die Tony is toch wel een kei goeie vent dat hij jou zo verwend.
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........
 B) Carl, da's een mooi autotootje voor leuke toertochtjes met mooi weer, gelukkig regent het bij jouw daar nooit.
Of het dak zou moeten gaan lekken van Tony zijn huis, maar dat zal wel niet. :D
Hopelijk is Tony gauw uitgekwakkeld en word 2023 een alleraardigst jaar daar in Limbabwe met veel treinenplezier. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........
Tony,

Heerlijk fris en fruitig pixelplaatje :thumbup:. Veel rij en speelplezier toegewenst (en beterschap natuurlijk) :P.

Groeten,
Wico 
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........
Carl boft maar, een echte Peugeot 403 cabrio! Kost toch gauw 70 preiser ruggen (heden ten dage) indien in goede staat.
Dat er meer gereden wordt op de div. banen is een goed besluit. Regelmatig "roest rijden" is een goede zaak. Bouwen is een ander verhaal. Dat gezien natuurlijk de stikstof regels. Maar dat gaat ook goed komen.
Oh, en een goede tip voor Tony, vergeet niet U dagelijkse dosering levertraan  >:-D  >:-D 
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........
laat de treintjes maar lekker rijden, daarvoor bouwen we al die banen toch; :P;

mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........
Beterschap Tony.
Kalm aan dan breekt het lijntje niet en geniet van de hobby.
Re: Tony's simpele banen...........een berichtje van Carl..........
Dank voor je bericht Carl. Goed om te lezen dat er weer treinen rijden in Lindental!
Voor jullie allemaal ook alle goeds voor een mooi en gezond 2023!
Enne, groetjes aan je geestelijk vader!
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........

Hallo volgelaars !

Vandaag de eerste tamelijk echte update van dit jaar  :P

Na mijn herstart met de treintjes dertig jaar geleden (jubileum !), wat treinclubs, 15 banen en duizenden knutseluurtjes en 9 jaar forum verder, is en was het hoog tijd om me eens te herbezinnen.
De laatste weken daar dus maar eens goed over nagedacht. O:-D
Conclusies en voornemens; ik ga mijn tijd anders gebruiken en indelen.
Meer tijd voor mijn andere hobby's, meer tijd om echt met mijn treintjes en banen te spelen en minder tijd op het forum actief zijn.
Dat houdt in, dat ik niet meer iedere dag ingelogd zal zijn hier ( en ook niet stiekem effe kijken ). Dat kost per saldo namelijk erg veel tijd en werkt zo'n beetje hetzelfde als de social media op een smartphone ( die ik gelukkig - en bewust - niet heb ).
Dat houdt dus ook in, dat ik niet altijd snel zal/kan reageren. Niet hier en ook niet in de draadjes die ik volg.
De notificaties heb ik ook uitgeschakeld en ik krijg van PB's ook geen mailtje meer. Antwoord kan dus even duren.....

Zoals Carl al aangaf, ben ik veel meer aan het rijden en spelen. Vooral op baan Lindental, want die biedt de meeste mogelijkheden.
En daar begin ik steeds meer plezier in te krijgen ! Ook ontdek ik steeds meer speelmogelijkheden. Achteraf bezien, een geniaal ontwerp dus  :D
De loc's en wagens zijn ook blij, die staan en liggen anders maar werkeloos in de vitrines en lades te wachten.........
Ook heb ik gekeken of het wat zou zijn, om een station op het rangeerterrein te maken. Niet dus, Kijk zelf maar.
Helaas gaf een van mijn belangrijkste wissels er opnieuw - en nu helemaal - de brui aan  :thumbdown:
De slecht terug verende wisseltong zorgde ervoor, dat treinen regelmatig ontspoorden  8o
Uitbouwen en vervangen dan maar......( met mijn M-rails nooit problemen gehad, ook niet met de aandrijving )

En zoals het bij een fatsoenlijke updeet hoort, hieronder wat beeldmateriaal van het besprokene  ;)

Vette Limbogrtz,
Tony

Het rangeerterrein met loodsen.....
10x.jpg

Loodsen weg en probeerstation geplaatst.........ik werd er niet blij van !
10w.jpg

10z.jpg

Zoekplaatje ! Bij het groene pijltje bevond zich het stoute wisseltje.....
10y.jpg

 


 


Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Goed om weer een berichtje van je te lezen. Gaat het gezondelijk weer een stuk beter? De strekking vn het bericht is voor ons , je trouwe volgelaars minder prettig om te vernemen. Maar hé, je moet lekker doen wat jezelf het beste vind. Beter een iets minder frequente Tony uit Limbabwe dan helemaal geen. We blijven toch van je houden.
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Henk schreef het al: je moet lekker doen waar je zelf zin in hebt. En er is inderdaad meer in het leven dan forum en treintjes.

En berichtjes met mate verhogen de feestvreugde als we weer wat van jou en je kompanen mogen vernemen :).

Groeten,
Wico 
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
 :) Goed plan, met de treintjes tjoeketjoeke en knutselfrutselen is uiteindelijk de hobby, niet dat getuur op een schermpie.
En inderdaad niet stiekum kijke want we kenne zien wanneer je de laatste keer bent ingelogd. :P
Ik ga het wel bijhouden, kijken of je je aan je woord houdt. >:-D  :-)
Tot in de pruimentijd dan maar. :o)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
De vorige sprekers zeiden het al, lekker doen waar jij zin in hebt
Het leven bestaat uit meer dan het forum en, laten we eerlijk zijn, rijden met treinen is toch veel leuker dan erover praten.
Neem aan dat Carl en Matz het 100% eens zijn met jouw keuze, een groot deel van hun wel en wee op het forum plaatsen staat gelijk aan de familie H in de Privé. Dat gaat een deel van die familie ook niet in de koude kleren zitten. Stel je voor straks noemt men 1 van de Twins ook een 'gecremeerde kroket'.

Vrgr,
Wilko
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Ik sluit me bij de voorgangers aan. Doen waar je zin in hebt nu dat kan. De ellende met de wissels daargelaten is dit een fraaie baan om mee "spelen". De mogelijkheden zijn plenty.
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Tony,
 @citaat ik sluit ook bij de voorgangers aan,
zolang jij maar geniet van je hobby's en af en toe iets van je laat horen, ;)
laat de treinen maar bollen over je landschap, terwijl je een andere hobby aan uitoefenen bent,
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Fijn dat je er weer bent, Tony!
En inderdaad, lekker rijden en oppassen dat het forum -hoe gezellig ook- niet te veel tijd opslokt!
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Dag Tony.

Een wijs besluit! Eén die ik enige tijd ook al had genomen :wink:
Wanneer je iets wilt delen, dan zien we dat vanzelf wel ...

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Als je minder forumt ,dan zijn de updates of andere dingen niet dagelijks en dus misschien wel leuker en lezens waardiger
En je kan iets doen en pas showen als het klaar is
Ik blijf je volgen
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Blij om een berichtje van je te lezen Tony. :thumbup:
Neem lekker je tijd doe dingen die je leuk vind lekker rond rijden en genieten van je baan / banen. :thumbup:  :thumbup:
Ik ben helaas al een paar dagen niet op zolder geweest hopelijk gaat dat met een paar weken veranderen want ik ben er wel weer aan toe om heerlijk te rijden / ontspannen.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Hoi Tony,

Herkenbaar verhaal, lekker met de treinen rijden en knutselen moet de hoofdmoot zijn natuurlijk.
Zelf doe ik dat ook steeds vaker, en zit vaak op het forum als ik beneden op de bank zit en Saskia weer een programma zit te kijken waar ik niets aan vind  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Dank voor de reacties, heren  :thumbup:
Even een "groepsantwoord" mijnerzijds....en ja, ik ben weer even ingelogd  :D

Na 321 pagina's mag het ook allemaal best heel wat minder hard gaan hier. Samen met Carl&Co ga ik gewoon verder op de oude voet. Maar dan in de Märklin digiloc-schildpadstand.
Wie toch meer wil lezen, kan het zaakje ook gewoon nog eens vanaf pagina 1 herlezen  :D
Doe ik zelf ook wel eens.......... O:-D

Zonder hier mijn complete medisch wel en wee in detail te (willen) delen, na de vervelende virussen ben ik het nieuwe jaar begonnen met een zware 10daagse antibioticakuur ( beroerd en kotsmisselijk van geworden  :( ) en wacht nu het resultaat daarvan af. Ouder worden komt met gebreken, het is niet anders.

In het warme bad dat 3railforum heet, zal ik gewoon niet meer dagelijks plaatsnemen. Is ook beter voor het milieu  O:-D

Grtz Tony 



Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Tony, gewoon lekker niks voornemen en al helemaal niet over hoe je vaak je wel of niet inlogt. Laat het gewoon van het moment afhangen. Niets is verplicht ;).
Re: Tony's simpele banen...........beperkt terug en "nach Lust und Laune"...........
Tony,

Een kleine reminder als de twijfel de kop op steekt (zie je handtekening): "66-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, analoog en met MS-1 mijn banen handmatig bedienen en met Carl van ouwe troep iets nieuws maken."

Je stelt dus nu de juiste prioriteiten :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding.......
Hallo volgelaars !
Vandaag een serieuze updeet, waarin de Rocoline met bedding proefondervindelijk vergeleken is met de Märklin C-rail   O:-D

Zoals bekend, heb ik laatst een Roco railovaal met wissel en wat extra rail gekregen. Na het zorgvuldig poetsen daarvan, ben ik het spul gaan uitproberen.
Rijdt uitstekend, klikt goed en makkelijk vast en de bedding is van zacht rubber en is aan de onderkant verstevigd meteen stevig raamwerk (Nylon?) dat er naar believen in of uit geklikt kan worden.
Fijn, om met de kleinkids een vloerbaantje in de huiskamer te maken  :thumbup:
Op de volgende treinbeurs probeer ik er voor een leuk prijsje nog wat rechte rails erbij te scoren, want goedkoop is het niet.
Het spul is trouwens terug van weggeweest en opnieuw verkrijgbaar.

Als ik het met c-rail vergelijk; dan is Märklin nog (veel) makkelijker te leggen/klikken en de grootste speelmakke bij Roco zit hem in de wissels.......
Je moet namelijk het rubber van de aansluitrails zelf secuur op maat knippen. Is best goed te doen, maar je kunt niet vrijelijk van alles uitproberen zonder dat je met een zooi "verknipte" rails komt te zitten. :?

Om zomaar telkens een ander baantje te leggen, is het dus niet zo geschikt. Zeker niet voor kinderen.

Zou ik deze Rocoline zelf als start van de hobby kopen ? Nee, dan ging ik weer voor de Fleischman Profigleis met bedding die ik al een tijd naar volle tevredenheid gebruik  :)
En voor (kleine) kinderen ? Geen enkele HO-baan, maar een LEGO trein ! Heel veel leuker, creatiever, uitdagender en hand- en leerzamer  :thumbup:

Bijgaand wat fotomateriaal  :)


Hieronder de eerste proefrit op de nieuwe Roco-rails

11b eerste proefrit op de nieuwe Roco-rails.jpg


Dan de bijgewerkte beddingen bij het wissel.....

11c de railbedding van de aansluitstukken bij de wissels moet op passend op maat geknipt worden..jpg

11d.jpg

11e.jpg

Tot slot een foto waar de railafstand te vergelijken is.

11f de railafstand tussen de sporen is bij Roco kleiner.jpg


Grtz vanuit een ondergesneeuwd Limbabwe ( zelfs de Missiepost is onbereikbaar  :? )
Tony

 
 


 


 



Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding.......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding.......
Hoi Tony,

De Roco rails is in mijn ogen minder mooi dan de Marklin rails, aan beiden moet je het nodige doen om het echt mooi te krijgen.
Maar zoals je aangeeft even een baantje in de huiskamer leggen is dit een leuke optie  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding.......
 :o) Dat Roco spul zonder puko's ziet er niet errug realistisch uit. :P
En dan ook nog moeten knippen om de boel te laten passen, nou, tis niks lijkt me. >:-D
Maar ja, je hebt het gekregen, da's natuurlijk niet duur in deze dure tijden. :roll:
Maar wat jezelf al vermeld, Lego is voor de kids veel leuker, kan zo ongeveer niet stuk en ze kunnen naar hartenlust er van alles en nog wat bijbouwen.
Je mag spreekwoordelijk een gegeven paard niet in de bek kijken maar je kunt het ook weer weggeven, hoef je er ook niks bij te kopen.
En dan voor de kids een Legotrein, da's veel leuker.
Kost wel wat, maar ja, een paar maanden minder vlaai kopen en dan moet het lukken. :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding.......
En voor de allerkleinsten een Duplo trein. Elke keer weer speelplezier gegarandeerd (al jaren :D). Kun je ook nog combineren met een app (zelfs driejarigen vragen daar tegenwoordig al naar 8o).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding.......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding.......
 @citaat
Wat heet, we hebben hier een twee jarige rondlopen die precies weet hoe ze foto's en video's op elke telefoon moet bekijken. Spelletjes opstarten en spelen is geen enkel probleem. Haar favoriet is TikTok kijken want daar staan heel veel videotjes op.

Jaja D-J jij weet er vast alles van.

In de tijd dat ik mijn winkeltje nog had werd er meer Rocoline met bedding verkocht als de (toen nieuwe) C-rails. Die dus echt lelijk is met die steile bedding. Heeft een Preiser klimtouw en ander gereedschap bij nodig om er tegenop te komen.  >:-D
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding.......
Ha Tony,

fijn weer een grote update te lezen. Tja, die Roco-rails, persoonlijk vind ik die profi rails van Fleischmann mooier.

En voor de kleinkinderen is Lego / Duplo ideaal. Die van mij spelen er nog elke keer mee. De oudste, de kleinzoon van 10, speelt er nog altijd mee. Zijn streven is elke keer weer een baan te leggen met 4 wissels en 2 overwegen en wel op een zodanige manier dat de trein steeds linksom en dan weer rechtsom rijdt, dus met automatisch keren via slim gelegde lussen. Ideaal dus om te leren een baan te ontwerpen. :) . Opa moet dan wel een foto maken of de ontworpen baan uittekenen voor een eventueel later gebruik. Maar tot nu toe maakt hij elke keer weer een nieuw ontwerp.
En de kleindochters, die houden zich bezig met het bouwen van een station, een huis, een boerderij en zo die dan geplaatst worden op / over / langs de treinbaan.
Elke keer weer feest  :P

groet,
Roel
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding....(2)
Hallo,

Allereerst; het forum is soms erg traag  :?  :(

En dan de reacties op de reacties........ :o)

@ Peter; ik vind de Roco rail ook niet zo fraai en het zal lastiger mooier te krijgen zijn lijkt me. ( vanwege het zachte rubber )  O:-D

@ Dirk-Jan; aan die puko's kunnen die kleintjes anders wel lelijk hun tere vingertjes open halen  :warning: Vandaar toch maar een 2-rail HO vloerbaantje ( en de Fischer-Technik trien kan er ook op ! )
En thuis hebben ze al plenty Duplo en Lego ( ook trein ). Enne, ik ga toch nog wat rails erbijscoren, wantvanwege de extra speelpret tijdens het oppassen hiero  B)

@ Wico; gelijk heb je ! Voor thuis heb ik de kleintwins daarom ook een Duplotrein cadeau gedaan  :)

@ Henk; jaja, nog even en die kleinkidsnuiters geven me een CS-2 cadeau, installeren die bij mij en leggen opa uit hoe hij er mee moet spelen  :D

@ Roel; ja, ik ben weer een beetje "terug"  :) en na allerlei 2-rail systemen ( Lima, Piko, Jouef en ouwe messing Fleischmann ) ben ik bij de Profirail uitgekomen en er erg tevreden mee  :thumbup:
Ook met de profi-koppelingen trouwens ! Veel betrouwbaarder en wat een gemak  :thumbup: Trouwens, misschien leuk om in je topic af en toe wat rail-lego-legsels van je kleinkids te showen  :P


De kleintwins ( inmiddels 4,5 ) vinden het spelen met de "echte" treinbanen van opa het allerleukst, maar gezien hun lengte is het vaak wel behelpen....opstapjes en voor de bovenbanen moet de huishoudtrap erbij gehaald.
Vandaar het vloerbaantje. Eerst had ik een rondje 2rail voor op de tafel met Fischer Technik en "gewone" trein, maar dat was maar even leuk. Fischertechnik is (te) lastig op de rail te zetten en de koppelingen zijn ook erg onhandig. Dus nu maar op de grote vloerkleden in de kamer af en toe een baantje leggen. Ik had al eens op beurzen naar rails daarvoor gekeken, maar niks bruikbaars gevonden.
Nu kwam het dus vanzelf aanwaaien en da's nog veel leuker ! Al wil ik er wel nog een paar meter rechte rail bij hebben, om vanuit een ovaaltje van de ene mat - onder de bank door - naar de andere mat te kunnen knarren.

Bijgaand een topklasse-pixelfoto van wat ik nu aan rails bezit. Genomen op treinkamer 2. Het moge zo duidelijk zijn, dat er voor mijn plannen nog wat rails bij moeten  B)
Dat gaat zo nog niet lukken.

Grtz Tony


11g de bedoeling is dat het aftakkende spoor een paar meter langer gemaakt kan worden, zodat  je in de huiskamer onder de bank door naar de andere mat kunt rijden.jpg
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding....(2)
Die trapjes hebben natuurlijk een nadeel maar dat heeft die laag bij de vloerbaan ook. "Oma,Oma, Opa Tony kan niet meer overeind komen"!
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding....(2)
Goed geraden, Freek  :-)
Maar wees gerust; opa gaat meestal helemaal niet op grond zitten, maar op een klein krukje  O:-D
En doettiehettoch; dan staat het krukje binnen handbereik...........  :o)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding....(2)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding....(2)
Dag Tony.

Vanwege een bijdrage in het topic De bouwdoos en zijn voorbeeld..., vroeg ik mij af of er bij jou in Neu Ulm eigenlijk nog volkstuintjes te vinden zijn? :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding....(2)
Hoi Erik,

Alleen in Lindental is langs het spoor een volkstuintje te vinden, maar wel zonder huisje.
Daar dook ook Carl voor het eerst op  :P
Het begint hier; https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg893124#msg893124 

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........Märklin C-rail versus Rocoline met bedding....(2)
Tony,

Leuk om de introductie van Carl weer eens terug te lezen. Inclusief het bijbehorende commentaar van de helaas inmiddels overleden Nobody. Hij gaf op geheel eigen wijze toch ook kleur aan dit forum.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........... Rocoline met bedding en WOSA-links.........
Hallo,

@ Wico; ja, dat cartoongrapje met toen nog naamloze tuinman bracht heel wat teweeg  :D en Wim ben ik gaandeweg steeds meer gaan waarderen. Ik mis hem nog steeds hier.


Vandaag 2 spoorse zaken;

1; Tijdens de speelsessie van de kleintwins bleek de Rocorail met bedding uiteindelijk - rijtechnisch gezien -  als tapijtbaantje een groot fiasco  :thumbdown: Het spul schoot telkens los, was lastig goed vast terug te steken en dat leidde tot heel wat ontsporingen.....de speelpret voor de Twins was er niet minder om, maar opa kreeg er de kriebels en een pijnlijke rug van. "Zachte rubberrails en zachte mat werkt dus niet. In het vervolg gaan we gewoon weer lekker met de treinbanen boven spelen  B)

2; Soms schommel ik wat op de treinfora bij de oosterburen en bekijk daar de baanbouwsels. Zo ontdekte ik 2 zeer WOSA-waardige banen. Die wil ik graag met jullie delen  :)
https://www.stummiforum.de/t44775f64-Die-er-lassen-gruessen-Von-Bembelburg-nach-Apfelhausen.html
en
https://www.stummiforum.de/t183977f64-Kleine-Anlage-mit-Blechschienen-gebaut-nach-Lust-und-Laune.html

Wat Mij en Herbert betreft pareltjes om van te smullen !  :P

Verder kan ik melden, dat ik weer wat vaker hier "beperkt actief" ingelogd ben en wat de gezondheid betreft; dat is en blijft voorlopig nog flink sukkelen, al zijn er wel wat lichtpuntjes. Afwachten en volhouden dus.

Grtz Tony
( die met de links alsnog wat fraaie plaatjes laat zien  ;)  )


Re: Tony's simpele banen........... Rocoline met bedding en WOSA-links.........
 O:-D Hou de lichtpuntjes maar in het oog en verder kalm aan, rust zal je redden. O:-D
En die Roco rail kan dus in de bak, toedeledoekie ermee, klaar over en uit.
Ach, je hebt het geprobeerd, gewoon weer met de Twins op de bovenbanen rijden, iedereen blij. :)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........... Rocoline met bedding en WOSA-links.........
@Tony: Ik had je gewaarschuwd dat het mogelijkerwijs mis zou gaan met je rug. Gelukkig kon je nog overeind komen.
Je kan natuurlijk de vloerbedekking eruit mieteren en een ruwe jabomat neerleggen maar ik ben bang dat Frau Tony daar niet zo gelukkig mee is. Van een paar draadnagels in de vloer om de zaak op zijn plek te houden vrees ik ook oorlog.
Enfin, je moet alles in je leven geprobeerd hebben ook roco rail.

En wat lees ik? Kijk je vanaf een schommel(stoel) op het forum van de oosterburen? Werkt dat extra relaxt want dan ga ik dat ook eens proberen. Trouwens dank voor je linkjes. Kom daar ook regelmatig. Die laatste kende ik, maar die eerste nog niet. Alhoewel het misschien wat minder aanspreekt vind je bij de westerburen ook nog wel eens leuke kunstwerken.

En wat nu? Nu moet je dus zorgen dat de twins in hun enthiousiasme niet van het opstapje of het trapje af donderen. Ook daar kun je mooi tijdens een middagdutje in de schommelstoel over dromen.


Re: Tony's simpele banen........... Rocoline met bedding en WOSA-links.........
Hoi, toch maar even antwoorden  O:-D

@ Dirk-Jan; rust is zeker het voornaamste voor mij, al moet er ook zoveel mogelijk gewandeld worden. In een rustig tempo. Dat dan weer wel  B)
En met die Rocorails verzin ik wel wat anders. Komt tijd, komt plan. (ook zonder plan, zoals bij jou)

@ Freek; tja, al doende leert men af........., maar niet geschoten, altijd kogel bespaard ! ;)
Intussen hebben de dames samen met opa alweer gezellie en probleemloos boven met de echte treintjes gespeeld !

@ VOOR WIE HET MAAR WETEN WIL; WE GAAN INVESTEREN IN DE DUPLOTREINEN  :P 

Grtz, Tony
Re: Tony's simpele banen........... Rocoline met bedding en WOSA-links.........
@citaat
Zeker aan speelvreugde een goede investering Tony.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........... Rocoline met bedding en WOSA-links.........
Tony,

Ik sluit me aan bij de woorden van Michel. Inmiddels met wat recent aangeschafte wissels hebben de dames hier de keerlus ontdekt :P.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........... Rocoline met bedding en WOSA-links.........
Goede beslissing, Tony.
Geeft jarenlang speelplezier  :P

groet,
Roel
Re: Tony's simpele banen........... Rocoline met bedding en WOSA-links.........
Ja dat wil ik wel weten Tony. Niks mis met het investeren met Duplotreinen. Plezier is voor de kids belangrijk, er is al genoeg ellende.
Misschien een melk krukje erbij om de rug te ontlasten en wie doet je dan wat.
Re: Tony's simpele banen........... Rocoline met bedding en WOSA-links.........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........... Rocoline met bedding en WOSA-links.........
Citaat van: Tony op maandag 30 januari 2023, 10:11:26al moet er ook zoveel mogelijk gewandeld worden. In een rustig tempo. Dat dan weer wel 
Wandelen is toch niet meer dan op je dooie akkertje, steeds afwisselend, de eene voet voor de andere te plaatsen. Andere vormen van voortbeweging middels lichamelijke arbeid zijn snelwandelen, hardlopen, joggen en uiteraard fietsen. Maar daar hebben we het nu niet over, het gaat om wandelen. Uiteraard niet te verwarren met strompelen. Dat is weer een heel andere katagorie van beweging.