Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........

Nou mensen, Carl hier !

Ik neem het even over van Tony, want die koekenbakker heeft de laatste puntjes op de i in het dio gewoon de boel de boel gelaten en het zaakje zó in zijn topic geknald  :O
Krijgt ie notabene reacties met nuttige tips en moet ie er nog over nadenken !
Dattie het druk met mantelzorgen, de kleinkids opvangen enwataldiesmeer heeft, is nog daar aan toe, maar dat beetje extra werk had best gekund ........

Dus hebben Matz en ik alsnog de laatste hand aan het dio gelegd.
Daar had Marianne helemaal geen moeite mee. Die kon hem best wel even missen.
Marianne ??? Zullen jullie mischien wel denken ?

Nou dat zit zo; Marianne is een heavy metal Märklin vrouwtje. Die hebben jullie vast al vaker op de foto's hier gezien.
Het is die dame met de kinderwagen en Matz is er smoorverliefd op geworden en  vice versa  :favorite:
Ze is al vroeg weduwe geworden; haar man Bernd is getroffen door de beruchte zinkpest en brokkelde langzaam weg  :?
Hij heeft nog wel de geboorte van baby Bernd mee mogen maken en had gelukkig voor Marianne ook een goed nabestaandenpensioen geregeld en haar ook gezegd, dat - mocht ze ooit de 2e ware tegen komen - ze gerust mocht hertrouwen.
Die ware heeft ze nu gevonden en ze hebben nog trouwplannen ook !
Matz is al bij haar ingetrokken. In het huisje tegenover het station.
Ook al spreken de diobewoners er heimelijk schande van. Het is tenslotte 1964 en de kerk heeft nog een grote vinger in de pap.

Nou ja, fijn voor Matz en hij blijft toch mijn trouwe kameraad en toeverlaat. Dat verandert nooit !
En ik heb ook de Twins nog  :D

Dat u het maar weet  O:-D

Grtz Carl

Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Carl de Twins & Matz heeft Marianne... alles komt goed... >:P
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Afschuwelijk verhaal, zo jong nog en dan zinkpest :-(!
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Ja het is in en in triest. En dan een wolk van een baby achterlaten in een veel te smalle kinderwagen. Bewährte Qualität heisst es denn.

Mag toch hopen dat der Matz er een beetje beter voor zorgt.
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Tony Carl,

Ondanks het treurige zinkpest verhaal van de eerste man van Marianne heeft ze gelukkig nu wederom de liefde van haar leven gevonden in Matz. :thumbup: :favorite:
Ook de fraaie groene Simca ? zal een verrijking in haar nieuwe leven zijn zodat ze gezellig met Matz en de kleine er lekker op uit kan.
Maar om Tony nu meteen een koekenbakker te noemen dat gaat mij wel iets te ver Carl. :O

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Vreselijk verhaal over die zinkpest, vast zo'n pandemie die over 500 jaar nog in de geschiedenisboeken staat!
Carl heeft geweldig werk gedaan, het zijn de puntjes op de i! Ik verwacht dat de WOSA nu uit het dak gaat! Of uit zijn/haar/hun dak.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Na het lezen van dit trieste verhaal , zullen vele tranen gevloeid zijn.

Goed te weten dat de toverkwast weer in de buurt is om die te verbergen.

De weg is er van opgeknapt  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Die heavy metal types zijn toch onsterfelijk in een bepaald opzicht? Je kan ze eindeloos omsmelten voor zover ik weet.
F.
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Tony, heerlijk sfeertje uit mijn jeugd. Goed gedaan man!
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
 :) Mooie dat zo'n triest verhaal een gelukkige afloop heeft. O:-D
Matz blij, Marianne en de kleine blij, en Carl heeft de Twins weer echt voor hem zelf, wel zo prettig. :P
En de diobewoners wennen er wel aan, Matz is tenslotte een man van goud zink zonder pest. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Tjongejonge, die Carl en Matz hebben me wel even terug op mijn plek gezet, zeg !
Ze hadden wel gelijk; dat beetje werk maakt het wel áf  :D

@ Wim; gelijk heb je ! Allebei wat  :D

@ Henk; tis gelukkig maar een dunne baby en Matz is een goede aanstaande stiefvader  O:-D

@ Hans; ja, die zinkpest-perikelen bij Märklin hebben meer leed veroorzaakt dan wat beschadigd rijdend materieel. Hele levens zijn verwoest  :?

@ Mies; Carl had toch wel gelijk hoor en soms kan je beter zeggen waar het op staat. Het heeft me weer wakker geschud  :thumbup: En wat die Simca 1000 betreft; het zijn er zelfs 2 ! Groen en rood. Bernd een groene en Marianne een rode.  :P

@ Frank; de zinkpest waart al zo'n dikke 60 jaar rond, maar de Märklinisten hebben het er liever niet over. Bang, dat het imago aangetast wordt. ( Hachelijk ! ) Het heeft de geschiedenisboeken dus al gehaald  O:-D

@ Erik; zo is dat ! En nog bedankt, dat je de inzet van de toverkwast adviseerde  :thumbup:

@ Fokko; bijna onsterfelijk dus en een slechte legering omsmelten gaat helaas niet helpen. Dat levert alsnog nieuwe problemen op. Pech voor Bernd, mazzeltje voor Matz  O:-D

@ Wim; dat doet me goed, om te lezen. Om dat sfeertje was het ook te doen ;)

@ Dirk-Jan; je weet, we houden hier erg van happy endings  :D Daar wennen die dorpsbewoners ook nog wel aan aan  :o)


Zowel de scenarioschrijver alsook de regisseur zijn in hun nopjes met de laatste ontwikkelingen hiero  :thumbup:
Dit nodigt uit tot het bedenken en uitwerken van nieuwe avonturen van Carl & Matz.
Ze kunnen Carl niet eindeloos iedere zomer op vakantie laten gaan, bijvoorbeeld.
We gaan zien, wat de toekomst wat dat betreft brengen zal.

Ben zelf ook benieuwd ! :P

Grtz Tony




Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Al met al weer een mooi verhaal van gemaakt Tony.
Leuk hoor.
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Dank je, Tom  ;)
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Misschien een nabrander maar het autootje lijkt mij geen Simca 1000 maar een Renault 8. Allebei de motor achterin, allebei van voor bijna identiek aan achter. De 8 was meer een gezinsauto terwijl ik de 1000 altijd bij mij het image heeft van een rally voertuig. Bij mij in de buurt stond in de jaren 70 een oranje-met-zwart-witte-blokband 1000 met een batterij extra lampen voorop geschroefd. Een paar parkeerplaatsjes verder stond dan een donker paars rood bruine 8, net iets minder luidruchtig. De Renault 8 past natuurlijk naadloos in het door Carl gefabriekte diorama. Het motorgeluid, met de resonantie en klankkast werking van het denk ik zeer dunne plaatwerk kan ik me zo weer in mijn oren denken.
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Mais oui, la voiture verte est bien une Renault 8!

Cordialement, François
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............tjongejonge ..........
 @citaat @citaat Goede ogen met kennersblik, Fokko  :thumbup:

@citaat Cést vrai, Frans  :thumbup:

Marianne wist niet beter, dan dat zij een groene auto had en Bernd eenzelfde in het rood.
En Tony wist niet beter, dan dat hij op een beurs een rode en groene Simca 1000 had gekocht.
Made in Spain door eKo. Meer niet.
Klopte dus niet ( rood en groen wel ), moet Renault 8 zijn  :idea:

Ook goed, ze zijn klein en leuk  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........een illegale facelift......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........een illegale facelift......

Marianne en Matz waren vanmorgen al vroeg op.
Ze moesten de railbus van 7.17 uur hebben, die hen naar Neu Ulm zou brengen.
Daar, in de grote stad, hadden ze een afspraak in een achteraf-steegje met een vrouwtje, die haar een lelieblank velletje zou bezorgen........
Haar huid was namelijk na al die jaren lelijk gehavend. Vooral in haar jonge jaren hadden de opgewonden jongens uit het dorp haar al flink op en achter de huid gezeten.
En de nivea hielp allang niet meer  :? Wat ze ook smeerde, ze bleef er grauw uitzien........
Matz had daar geen moeite mee, hij keek er dwars doorheen en zag haar schoonheid nog steeds.
Maar hij begreep haar wel en via via had hij dit adresje -na betaling van wat steekpenningen- bemachtigd.
Wat ze van plan waren was volstrekt illegaal, want een metalen Märklinfiguur mag nooit en te nimmer overgeschilderd worden  :warning:
Ook de WOSA had hier grote moeite mee, al werd er soms en bij hoge uitzondering weleens een oogje dicht geknepen........
Maar Carl had hem verzekerd, dat hij die Inspektoren wel over kon halen, om er geen stennis over te maken.

Enigszins gerustgesteld en met zink in de schoenen gingen ze op pad, maar achteraf viel het allemaal reuze mee; het vrouwtje was snel gevonden, de behandeling duurde niet al te lang, de kosten vielen mee en tegen de avond waren ze opgelucht weer thuis.
Pas daar ging Marianne voor het eerst in haar spiegel kijken en was meer dan voldaan. Zelfs in haar nopjes  :thumbup:
Het liefst had ze ook een nieuwe jurk gehad, maar aan de gevolgen daarvan durfde ze niet eens te denken.......dit was al heel wat  :thumbup:

Tevreden dook het stel vroeg onder de dekens en viel pas laat in slaap......
Morgen de eerste dag van een nieuw leven !
Re: Tony's simpele banen.........een illegale facelift......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.........een illegale facelift......
En ik maar denken dat het een mondkapje was ... :oops:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.........een illegale facelift......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........een illegale facelift......
 :D
Re: Tony's simpele banen.........een illegale facelift......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.........een illegale facelift......
Een mondkapje in de sixties? Mondschein vielleicht. Ach en dat jurkje, in die tijd was militair camouflage look nog niet in de mode, dus ze was/is haar tijd ver vooruit. Maar wel een lekker bekkie nu.
Re: Tony's simpele banen.........een illegale facelift......
 B) Ik vind het opgeknapt, het aangezicht van het gezicht is nu weer :thumbup:, hiervoor was het geen gezicht. :D
En het jurkje mag ook wel een likje subtiele opknapverf gebruiken, zou de WOSA lekker links laten liggen en het gewoon doen. O:-D
Scheisse an der WOSA. >:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Hallo,

@ Henk; het jurkje zit haar nog steeds niet lekker, maar smoelen doet ze des te lekkerder nu  :P

@ Dirk-Jan; jouw ( deskundige ) advies zal ik mij eens goed ter harte nemen en op me in laten werken. En anders maar niet op de kalender ! Tis tenslotte geen Pirelli kalender  O:-D


Vanmorgen besloot ons koppel, om samen met de kleine Bernd naar de bakker te lopen en zo ook meteen de algemene dorpsstemming te proeven.
De metamorfose zou vast niet onbemerkt blijven.........
Het was het gebruikelijke "hallo" en "goedemorgen" en uit toon daarvan viel weinig op te merken.
Zo ook bij de bakker.

Eenmaal thuis waren ze er niet veel wijzer van geworden en Matz stelde voor, om binnenkort Carl en de Twins in een van hun bungalows te bezoeken.
Dat vond Marianne een prima idee, want van de Twins had ze al wel veel gehoord, doch nooit ontmoet.
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Tony,

Tis jammer van de roddel en achterklap, anders vond ik dit de mooiste kandidaat uit deze serie voor een plekje op de welbekende kalender :P.

Het zou zomaar weer een oeuvre uitgave kunnen worden als die dekselse Dirk-Jan zo doorgaat. In Bern wordt de Hollandse humor niet altijd begrepen :o)

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Tony,

Foto 7F is van grote schoonheid en mag van mij maar ja wie ben ik zo op een kalendermaand gezet worden van het jaar 2023 kalender.
De vrachtwagen die alle ruimte heeft om goed te parkeren staat gewoon met zijn rechterwielen op de stoep.
Matz en Marianne mooi in beeld gebracht het verliefde stelletje voor de etalage kortom vele mooie details die kalenderwaardig zijn. :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Die Marianne toch... 't is dat ik inmiddels 61 ben maar anders.... >:-D
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Hoi,

@ Wico; tja, roddel en achterklap is vaak heel vervelend. Zeker als dat dan ook nog eens duidelijk in beeld gebracht wordt. Gelukkig bestaat de onbewerkte foto nog ! Die zal ik binnenkort ergens tussen de volgende updates moffelen  O:-D
Zwitsers en humor is een pure contradictie; D-J zal daar nooit begrepen worden, maar zijn WOSA-pareltjes des te meer !

@ Mies; Neu Ulm is - zoals je ziet - een truckersparadijs ! Er worden ook nooit parkeerboetes aan hen uitgedeeld; want het stadsbestuur beseft maar al te goed het belang van de bevoorrading van de winkels  :thumbup:

@ Frans; met je ogen is nog niks mis !  B)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Zo Frans ben jij al 61. Een mooie leeftijd hoor, daar is niks mis mee. Want wat anders?
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 01 september 2022, 13:02:11
Zo Frans ben jij al 61. Een mooie leeftijd hoor, daar is niks mis mee. Want wat anders?

Wijlen mijn moeder zei altijd: "als je niet oud wilt worden, moet je je jong 'opknopen'." Daar heb ik het leven veel te lief voor. Bovendien ben ik netjes opgevoed (al zeg ik het zelf...) en hou ik er niet van om de rotzooi door een ander te laten opruimen.  :P
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........the morning after......
Ach ja moeders uitspraken. Mijn moeder had ook van die wijze dingen te vertellen maar over "opknopen" heb ik haar nooit gehoord. Wel iets in de trant van "het gaat er niet om hoe oud je bent maar hoe jong je je voelt". En dat gaat mij prima af. Met 72 (bijna) jaren voel ik mij nog heel jong.
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........lady in red......

Terwijl het zwerk langzaam verkleurde en een roze zweem over de sparren drapeerde, legde Friedrich zijn jachtgeweer neer en nam zijn verrekijker ter hand.
Zag hij daar een everzwijn aan de bosrand, of was het een schaakhert ? Een zacht geritsel achter hem verstoorde zijn aandacht en daarna was er niets meer te zien of te horen........
Tot de rust opeens werd verstoord door de schreeuw van de tureluur !
Het deed Friedrich denken aan die avond met Manuela, toen ze hand in hand op het bankje in de tuin van haar ouders zaten.

"Carl, Carl, leg dat boek weg ! De tuin moet nog in orde gemaakt, want om twee uur komen Matz en Marianne !"
Carl schrok op uit zijn boek en keek verdwaasd in de ogen van Ludmilla.......
"Ik dacht dat die morgen pas kwamen !"
Snel legde hij zijn boek weg, trok zijn laarzen aan en dook de tuin in. Hij wilde dat die er piekfijn uit zou zien.
Voor zijn vriend was niets hem teveel en hij wilde zijn tuinierskunsten ook graag aan Marianne showen !
De Twins hadden ook een verrassing voor haar in petto, ze mocht uit hun zeer ruime assortiment aan rode kleren kiezen wat ze maar wilde, want ze hadden gehoord hoe ze er bij liep tegenwoordig......

De middag verliep geheel volgens plan en mocht als zeer geslaagd beschouwd worden  :thumbup:
Ze spraken af, dat ze spoedig een tegenbezoek zouden brengen.
De Twins waren extra nieuwsgierig, want van het nieuwe oldskooldiorama hadden ze wel vernomen, maar in het geheel nog niets gezien !
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Tony,

Wat fijn dat de scenarioschrijver weer inspiratie weet te vinden voor vermakelijke avonturen in de wondere wereld van Carl en Matz :thumbup:.

En de lady in red is er zichtbaar van opgeknapt :P. De map met potentiële WOSA kalenderplaten is weer een exemplaar rijker :D.

Groeten,
Wico

Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Tony,

Mooi rood is niet lelijk. :favorite:
En ja Wosa kalender waardig.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Heel slim Tony, overschilderen was natuurlijk in strijd met de WOSA-rules. Maar gewoon een nieuwe outfit overnemen van de twins is natuurlijk prima en toegestaan!   :D :thumbup: :D :thumbup: :D
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Tony,
Sluit mij aan bij de rest, @citaat
Geniet van je verhaal,
Ook van je prachtige foto's ,
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Het avontuur gaat steeds verder en het blijft boeiend om te volgen, bedankt voor deze verpozing :favorite: :favorite: :favorite:
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 31 augustus 2022, 14:13:43
Scheisse an der WOSA. >:-D
:o) Soms doet u dus wel eens wat met mijn advies. :D :thumbup:
:) Maar erg leuk dat Marianne er netjes bijloopt, Matz is een gelukkig man. O:-D
En ook lief van de Taiga Twins dat Marianne bij hun mocht "shoppen". O:-D
Bovendien vind Carl het vast niet erg, hoe minder kleren de meiden (aan) hebben des te blijer hij wordt. >:-D
(denkt ie natuurlijk, hij denkt er niet aan dat ie dan weer mee moet om te shoppen :mrgreen:)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Is het niet meer die junge Frau mit den roten Schuhe? Of was het nu roodkapje? In ieder geval heeft Matz een wereldmeid gescoord als je heur nu ziet. Wat een verademing.
Maar echt? Gaat Matz op visite in een Ren8 en neemt dan ook nog zijn kruikar mee. Hachelijk. Ennuh van wie is die Cobra? Is dat het speeltje van de twins? Dat is dan pech voor Carl, daar past hij niet meer bij in. Zeker niet met kruiwagen.
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Ze kleurt ook heel goed bij die rode auto, geen Corvette waarover Prince een leuk deuntje over zong, maar een AC Cobra. Of iets dat daar op lijkt.
Re: Tony's simpele banen........lady in red, verder met de pret......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........lady in red, verder met de pret......
Hallo,

Even de stand van zaken hier, anno eindelijk regenachtige septemberdagen; de favoriete werkplek aan het raam begint steeds leger te worden  ;) , maar ook beide treinkamers moeten/worden grondig uitgemest en opgeruimd  :? ook de bovenkant van de vitriniorama-kast moet leeg geruimd om tzt plaats te maken voor een toekomstig openluchtdiorama  :P , er moeten op alle vier de banen ook nog zaken verder afgewerkt/gepimpt worden  B) , het AW wacht al jaren op voltooiing  O:-D en......... naast het regelmatig(er) met de treintjes rijden/spelen, is als eerste het Mittelrheindiorama aan de beurt !

En zoals al vaker eerder geschreven, ik kan nog jaaaaren vooruit !
En zoals jullie al gemerkt hebben, de scenarioschrijvert heeft er ook weer zin an en wil zich niet onbetuigd laten ! Er liggen nog allerlei genoteerde ideeën op de plank die om uitvoering vragen  :o)
En zoals alles in het leven, hangt veel af van de omstandigheden van het moment zelf; tijd, "puf", de gezondheid, verplichtingen, onverwachte zaken, het huishouden en ga zo maar door........

Vanaf 1993 ben ik zo'n 25 jaar bijna dagelijks als een dolle vele uurtjes met de treinhobby bezig geweest, maar de laatste jaren gaat het allemaal noodgedwongen een stuk trager.
Ik ben intussen een oud mannetje geworden  :D
Geeft niks, niks moet en zo wordt er tenminste ook nog eens met de treintjes gereden  ;) Daar is het uiteindelijk allemaal om en mee begonnen !

Grtz Tony



@ Wico; met die inspiratie ben ik ook blij, net als met de geschoten WOSA-waardige pixelplaat !  ;)

@ Mies; ik dacht ook, dat dit een goede kanshebber voor de WOSA-kalender van 2023 is  :P

@ Hans; soms moet er een list aan te pas komen, al deed het kwasten van een originele zinken Märklinpreiser wel wat pijn  O:-D

@ Benny; dank voor de waardering  :thumbup:

@ Wiggert; met alle plezier en fijn, om weer van je te horen lezen !  ;)

@ Dirk-Jan; als jij beter oplette, wist je dat ik heel vaak gevolg geef aan jouw adviezen ! En wat die kleren betreft; soms ziet het Carl rood voor de ogen  :D

@ Henk; ik sta er ook vaak versteld van, hoeveel ruimte er in die kleine auto's is  :D

@ Frank; dat zijn van die auto's die je je meestal als grote vent alleen maar in het heel klein kunt veroorloven  O:-D Maar ik deel mee in de vreugde van Carl, die er een heel wensautopark op nahoudt  :D






Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Come to think of it. Girl in the Red Dress by Gregg Karukas, als je van jazz houdt tenminste.
https://www.youtube.com/watch?v=ocrwg5PyZtM

En ik maar denken dat dat Mittelrheindio allang klaar was. Niet dus.  :(
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Lekker nummer, Henk  :thumbup:
Meteen mijn gitaar erbij gepakt en meegepingeld  :P

THNX !

Tony
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
 @citaat

:o) En dan zeker je string guitar die te zien is onder je diorama?
Is dat een gitaar met een stringetje als draagband :help: :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
 :-)
Re: Tony's simpele banen........lady in red......
Tony ik reageer niet altijd omdat velen mij voor zijn en ik dan het zelfde zou schrijven maar ik volg je elke dag en als jij een dag overslaat dan mis ik je.
Hopelijk gaan we nog lang zo door want genieten doe ik net als velen die je volgen :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Hallo,

Na een regenachtig weekje ruimen, rommelen, weggooien is in ieder geval de bovenkant van mijn vitriniorama-kast eindelijk helemaal leeg en klaar voor wat er (ooit) komen gaat  :P
Dat mesten en ruimen zal nog wel een tijdje gaan duren, want ik kom steeds meer overbodige, niet meer nodige/bruikbare dingen tegen die ik al veel te lang bewaar  8o
Er liggen nogal wat "dat zoek ik later nog wel eens uit"- spullen/papieren die nu echt door de weg-of-niet-molen moeten.

Maar als beloning voor het ruimwerk heb ik toch een uurtje besteed aan wat ooit de bekroning van mijn kast op de overloop moet worden.
Zo maar wat neer gekwakt als aanzet en inspiratiebron voor de nabije toekomst.
Het open air dio kan nog alle kanten op en of er rails op komt weet ik ook nog niet.

De ontstane vrije ruimte biedt in ieder geval ook ruimte voor heerlijke dagdromen over wat ik daar nou eens mee ga doen  O:-D
Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
 @citaat In ieder geval goed begonnen en voldoende inspiratie met de TEE RAm Edelweiss  :thumbup: :thumbup:

Groeten en fijne zondag,

Erik.
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Citaat van: Tony op zondag 18 september 2022, 15:07:37
voor heerlijke dagdromen over wat ik daar nou eens mee ga doen  O:-D
:o) Sorry dat ik u wakker maak, maar dat containerkraan gebeuren moet naar onderen en wat onder staat naar boven. :roll:
Ik denk dat dat station en de huisjes dan net wat meer ruimte hebben in de hoogte en dat oogt beter. 8)
Dat container gebeuren is verder niet zo spannend, dus mag iets minder in het oog springen.
Dus dat u het effe weet. :idea:
Bovenop staat de TEE RAm mooi te zijn, lekker zo laten met nog wat verder schuiven en zo van de scenery, daar heb ik wel vertrouwen in dat dat goedkomt. O:-D :D
:o) Dit alles is natuurlijk maar een mening, maar het is wel mijn mening. :mrgreen:
Ga dan nu maar weer verder met dagdromen, welterusten. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Hoi Tony,

Zo af en toe opruimen geeft rust in de ruimte  :)
Ik ken dat gevoel wel dat je veel wilt bewaren, je moet onze schuur eens zien  :D

De TEE Ram blijft een genot om naar te kijken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 18 september 2022, 15:52:57
Sorry dat ik u wakker maak, maar dat containerkraan gebeuren moet naar onderen en wat onder staat naar boven. :roll:
Ik denk dat dat station en de huisjes dan net wat meer ruimte hebben in de hoogte en dat oogt beter. 8)
Dat container gebeuren is verder niet zo spannend, dus mag iets minder in het oog springen.

Bovenop staat de TEE RAm mooi te zijn, lekker zo laten met nog wat verder schuiven en zo van de scenery, daar heb ik wel vertrouwen in dat dat goedkomt. O:-D :D

Dirk-Jan

Nou dat wilde ik ook ongeveer zeggen, dus dat is lekker makkelijk zo :D. De TEE Ram gaat hier morgen ook even een rondje rijden, zomaar ineens zin in :P.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Citaat van: Wico op zondag 18 september 2022, 19:43:36
De TEE Ram gaat hier morgen ook even een rondje rijden, zomaar ineens zin in :P.

:o) Best druk dan; eerst de TEE RAm ophalen in Limbabwe, rondjes rijden bij jouw thuis en dan weer terugbrengen naar Limbabwe, best een gedoe. :-)

Dirk-Jan