Hallo;
@ Hans; gelukkig was Nederland "corona-groen", anders was het feest niet doorgegaan
@ Wico; dat deed zeker goed, goeie (avond)spotplek, maar ik hoop volgend jaar toch weer op mijn oude stekkie te zitten, want in het piepkleine Hirzenach is het verder vooral "Tote Hose". Oftewel "nichts los da"
@ Dirk-Jan; het Opeltje begint altijd spontaan 130 of harder te rijden in zijn oude Heimat, al moet hij het wel afleggen tegen de vele snelle Karossen aldaar.......Het van oorsprong Oostduitse-LKW-souvenir heeft een zo karakteristieke neus, dat die wel mee móest. Maak je geen zorgen over Frau Tony, ik spotte voor en na de uitstapjes, terwijl zij zich met het achterstallig breiwerk bezig hield
@ Frank; dank ! Die treinen noemen ze hier Signal-Züge ( naar de dito Zahnpaste )
Ik heb zelfs aan je gedacht daar en dat moment op de gevoelige pixels vastgelegd
@ Peter; graag gedaan en het klopt, dat heuvels en bergen net dat speciale vakantie-extraatje brengen
@ Wim; ja leuk hè
@ Erik; die weerspiegeling noemen ze hier de Loreley-Dimension
@ Henk; deze keer wilde ik alleen het geluid van de treinen vangen, al moest ik me wel vaak inhouden, om niet toch verslag te doen
Ook aan jou moest ik daar regelmatig denken, want vaak langs de camping/camper-Platzen gereden
Die waren goed gevuld.
Eigenlijk ga ik vooral voor de oude stadjes, dorpen, de rotsen met groen en de machtige rivier naar deze plek. Als kind kwam ik er al vaak. De treinen zijn mooi meegenomen en het geheel motiveert telkens weer tot de verdere baanbouw thuis.
Deze keer weinig treinfoto's gemaakt, maar wel een hele zwik filmpjes.
Maak normaal sowieso weinig vakantiekiekjes, neem alles liever naturel in me op.
Had heel graag een van de erg lange (soms lege) autotreinen gefilmd, doch telkens te laat de GSM paraat en/of een slechte camerapositie
Dieptepunt was het moment, dat ik klaar zat, er op de andere oever een ouwe blauwe E40/140 met 6 goederenwagens aankwam, ik wilde filmen (wat niet lukte) en ik eigenlijk gewoon een foto had moeten knippen Zo'n fossiel in deze tijd nog in functie te zien rijden, is wel heel apart.
Vandaag wat plaatjes.
Volgende updeet(s) volgen nog met tussenpozen, want Frau Tony heeft Ferien en er staan nog allerlei uitstapjes op het programma.
Weinig forumtijd dus voorlopig.
Grtz Tony