Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan........
Hallo,

@ Hans; de 2e V200 is een dummy en de trein was voor de film korter gehouden, anders paste die niet op het station  ;)
Op de (jongens) lagere school waarop ik in 1967 zat toen ik de eerste 400-basisdoos voor mijn verjaardag kreeg, was er verder niemand die het spul had of kende.
Toen Lego Technics op de markt kwam, lagen mijn interesses bij heel andere zaken  :D

@ Kees; hier idem hoor, we zijn zowat even oud ( en jong van geest natuurlijk )  O:-D

@ Johnny; dat waren nog eens heerlijk onbekommerde en overzichtelijke tijden  :thumbup:


Na een marktplaats-zoektocht gisteren, vond ik nog een partijtje Fischertechnik met daarin de door mij zo begeerde basisbouwplaten hier in de buurt ;)
En vanmorgen na wat bellen en onderhandelen, de auto in en ophalen maar. Dat wordt makkelijker bouwen straks !
De kleinkindtwins mogen wat kosten  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan........
Citaat van: Tony op zaterdag 06 juni 2020, 12:55:14
Op de (jongens) lagere school waarop ik in 1967 zat toen ik de eerste 400-basisdoos voor mijn verjaardag kreeg
:o) Ooohhhh...... daarom heb ik dat spul nooit gekregen en nooit gevraagd ook trouwens. :roll:
Ik zat op een lagere school met ook veel leuke meiden waar ik mee ging knikkeren, geen tijd om te klooien met plastic Fischer insteekspul. :-)

8) Je hebt wel weer een mooie uitbreiding van dat bouwspul er bij gescoord, goed bezig. :thumbup:
En je weet dat je ook wel binnen niet al te langen tijd kan gaan beginnen aan de bouw van een poppenhuis, ga de zaag alvast maar slijpen. :D
Want ja, het zijn wel meiden, er zullen ook wel poppen aan te pas gaan komen natuurlijk. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan........
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan........
Hai Tony,

Wat een fraaie beelden weer allemaal! Die dubbeltractie V200 is ook een fraaie trein met die kolenwagons, maar heb je niet meer kolenwagons? Dan komen die locs nóg beter uit de verf! Oogt een stuk fraaier zo'n lange sleep.

Gegroet,

Marten
Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan........
Ik heb het nog in de originele Fischer Technik opruimdoos met Mega basisplaat >:-D.
Het kraanwagentje heb ik jaren later ooit op koninginnedag gescoord; in "mijn tijd" was alles grijs en rood, het geel en zwart kwam pas veel later.
Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan........
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan........
Hallo Tony,

CiteerDe kleinkindtwins mogen wat kosten  O:-D

Ik zoek nog een opa........... >:-D

Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan........
Geweldig mooi spul, alleen bestond het nog niet in mijn tiener jaren.

Ik had Meccano en een oom van me had van rvs een grote havenkraan gebouwd, volledig zoals Meccano ook was met strips vol gaten.
Maar alles is helaas zo tussen 1962 en 1965 verloren gegaan aan grammofoonplaten, stereoplatenspelers, brommer, rekeningen van Café De Dreef in 010 en feesten in Oostvoorne en Rockanje.

Maar heb enorm genoten van mijn tienerjaren, opkomst van de Provo's en Nozems en niet te vergeten de Artistiekelingen.
Tja, het is natuurlijk duidelijk bij welke groep ik toen behoorde.  :)
Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan...(2).....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan...(2).....
Hoi,

@ Dirk-Jan; wij zaten bij de Broeders en de meiden zaten in mijn tijd bij de Nonnen, dat was hier strikt gescheiden.
Met de meiden uit de straat knikkerde ik wel hoor, zeker als ik nog maar weinig knikkers had  :D
En wees maar gerust; de poppenhuizen en minipoppenhuisjes staan allang klaar voor de twins. We hebben alles zorgvuldig bewaard voor het nageslacht  O:-D

@ Marten; een dubbele V200-met-langere-sleep-movie staat gepland voor je  :P

@ Hans; die mega basisplaat gaat/moet hier ook nog komen. En ook hier is het geel met zwart pas later binnen gedruppeld. Mijn spullen zaten en zitten in houten opbergkisten. Ik kreeg zelfs een eigen speelgoedkast ! Want braaf jongste jongetje in huis  O:-D

@ Marcel; suikerooms en -tantes willen ook nog wel eens helpen  :D

@ Tom; zeker mooi spul ! En dankzij mijn oudere broers kon ik ook meegenieten van al het oudere speelgoed. ( Meccano, Schuco-baan, Lego, Mobaco en de Märklin trein o.a. )
Ik vermoed, dat jij een artistiekeling op buikschuiver met vossenstaart was in die roerige en mooie tijd  B)


Na een eerste poging om een Calypso-achtige attractie te maken, bleek die vanwege de kettingaandrijving veel te storingsgevoelig te zijn.
Niet getreurd, afbreken die handel en alles met tandwielen maken.
Als mijn observaties van het speelgedrag van de dreumesen juist zijn, zou het nieuwe speeltje ( simpel en doeltreffend, denk ik ) een schot in de roos moeten zijn.
Woensdag gaan we het beleven ! Ik verheug me er al op  ;)

Volgende activiteit wordt een nieuw fillumpie van Neu Ulm met langere treinen. Zodat ons treinenhart weer een sprongetje kan maken. ( of overslaan  8) )

Grtz Tony

Geen foto vandaag ?
Nou, wat dacht je........


Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan...(2).....
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen........geen Fallerkermis onder de baan...(2).....
Je had het bijna goed alleen had ik geen buikschuiver met een vossenstaart en inderdaad waren het roerige tijden.
Opkomst van de Provo's onder leiding van Roel van Duyn en tegen de bom.

Leuk speeltoestel heb je gebouwd, de twins zullen daar zeker plezier aan beleven.

Goed dat je alles hebt bewaard, hier hadden we alles weg gedaan, voordeel daarvan was dat ik weer aan de slag kon voor een winkeltje, een poppenhuis, een keukentje en met kleinzoon wat diorama's gemaakt die ook bij zijn Lego van deze tijd paste.
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Hallo volgelaars !

@ Tom; het laatste speeltje was een uur lang een groot succes, totdat de dames ontdekten dat alle draaiplateaus er zó uitgetrokken konden worden........
    Opa kan dus aan versie 2.1 beginnen  :-)



Na het commentaar op de laatste film, heb ik er nog maar een geschoten.
V 200 dubbeltractie met een te korte sleep vroeg om meer wagens, blijkbaar........
Maar ja, de wagens zijn met echte erts geladen en erg zwaar.
Dus moest er voor een langere sleep een oplossing gevonden worden.
Dat werd dus DTT !
Diesel Triple Traction  B)
En toen ging het dus wel.
Na twee mislukte films een derde gemaakt en die is met onbedoelde filmlamp en stukje Tomadorekje best aardig geworden.

Grtz en blijf coronavrij,

Tony

   
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
 8) Het is wederom een filmpie van het hele mooi soort. :thumbup:
Mooie lange sleep met die erts en dat stukje met dat geel rooie witte treintje bij station Neu Ulm is heel erg bijzonder. :roll:
In een complete Old Skool setting een moderne treindinges met digitale geluiden, kloppen doet het niet maar mooi is het wel. O:-D :D

Dirk-Jan

N.B. ik weet efkes de naam niet van dat geel rooie witte treintje.
Hoef ik ook eigenlijk helemaal niet te weten, ik ga toch echt niet meer op mijn leeftijd alle namen van loks, treinstellen en wat al niet meer leren. :-)
Gewoon naar kijken en mooi vinden is genoeg. O:-D
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lekker filmpje met oud en nieuw, de echte treinregelaars hebben nu ook een digitaal fluitje :-*
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Ziet er goed uit, een sleep bestaande uit 13 kolenwagons (ik heb de dwangmatige tic altijd bij alle treinen te tellen hoeveel rijtuigen / wagons er zijn.....) en maar liefst 3 fraaie diesellocs!!!! Ik heb 3 V200'en, 1 van Lima (dummy), das een met lompe koppelingen enzo, dan heb ik een Fleischmann dummy (gekocht als loc geschikt voor wisselstroom, hoefde alleen nieuwe sleper onder, maar zat niet eens een motor in), die is fraai en dan heb ik nog zo'n zware gietijzeren van Märklin!

Dirk-Jan: dat treintje is een Lint doe es klikkie? of terwijl: tupperware-doos op wieletjes!  :-) :-) :-)

Gegroet,

Marten
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Zo, da's een serieuze sleep in huize Tony! Mooi vastgelegd voor ons :thumbup:!
Hoeveel aangedreven loc's en hoeveel dummy's ;)?
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Tony,

Bedankt voor het kijkplezier.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Citaat van: The MaSt op vrijdag 12 juni 2020, 17:04:33
Dirk-Jan: dat treintje is een Lint
:thumbup: Dank u, u verdient een lintje. :o) :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Schitterend filmpje weer Tony  :thumbup:
DTT is dus DieselTripleTractie, weer wat geleerd  :P
Maar een V200 kan dat sleepje toch gewoon in z'n eentje aan? Of zijn die andere twee locomotieven stiekem in opzending?

Ik heb weer genoten  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Wat een machtig Diesel Power Pack heb jij op de gevoelige smartphone vastgelegd! Lekker hoog smulgehalte weer :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Erg stoer drie krachtpatser's achter elkaar  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Even een reactie aan/voor alle reageerders; de eerste loc is van Märklin en kan het zaakje makkelijk trekken natuurlijk.
De andere 2 loc's zijn oude en gepimpte Lima's. Samen ooit voor 25 euro gekocht, om met verwijderde motor dienst te doen als dubbel- en in dit geval dus tripletractie.
Da's weer eens wat anders en leukers dan een wagon voor die prijs  :P
In de loop der tijden heb ik zo al aardig wat dummies verzameld.

De Lint representeert voor mij voor al de moderne korte reizigerstreinen en is een lekker kleurrijke verschijning.
Meestal rijd ik met korte treinen, anders lijken de banen zo klein  O:-D
Met echt lange slepen rijd ik vooral op onze tweepersoonsclubbaan en soms op de rondom-langs-de-wand-baan op de andere treinkamer.

Grtz en prettig weekend allemaal !

Tony
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Citaat van: Tony op zaterdag 13 juni 2020, 11:32:22

Met echt lange slepen rijd ik vooral op onze tweepersoonsclubbaan en soms op de rondom-langs-de-wand-baan op de andere treinkamer.

Je zou dat heel fraai kunnen oplossen door diagonaal in de kamer een doorgaand station te bouwen! Iets wat ik ook ga doen.
Dan kunnen lange goederentreinen toch door je station heen rijden.

Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Zou kunnen, Marten.
Maar ga ik echt niet doen  O:-D
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Citaat van: The MaSt op zaterdag 13 juni 2020, 19:54:01
Je zou dat heel fraai kunnen oplossen door diagonaal in de kamer een doorgaand station te bouwen! Iets wat ik ook ga doen.
Dan kunnen lange goederentreinen toch door je station heen rijden.

Hoi Marten,

Tony lost dat al prima op, want ook een grote goederentrein past door het klein station, bovendien maakt dat de goederentrein zeker realistischer.

Iets bouwen wat jij wilt of kijken naar wat er in de werkelijkheid gebeurt zit een grote uitdaging voor jou zoals ik in je reactie lees ;)

Niet dat je niet groots mag bouwen integendeel, maar vergeet 1 ding niet dat een grote baan ook meer geld kost  :-(


Hoi Tony,

Heb je de sleep iets verlengt om de trekkracht te tonen van deze fraaie lok :favorite:

Hoorde het stadje al denderen van deze trein, dus je hebt een goede sleep ingezet  :thumbup: :thumbup:

Bedankt ook voor het maken van het filmpje, heb er zoals vanouds weer heerlijk van genoten :D O:-D

M.v.g.

Hans V200.0


Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Dank je, Hans  ;)
En inderdaad; die erts- en kalkwagens maken in het echie altijd flink kabaal en als je die vaak genoeg gehoord en gezien hebt, komt het geluid er vanzelf in je hoofd bij.
Op onze klupbaan hangt mijn vriend er weleens zijn 10 wagens nog bij, dan is het helemaal smullen  :P


@citaat @citaat @citaat @ Marten; nadelen van diagonaal door een kamer zijn bijvoorbeeld, dat je dan onder je baan moet kruipen of een opklapbaar stuk moet maken, om aan de andere kant te komen.
Of alsnog niet helemaal tot in de hoek bouwen, om er omheen te kunnen. Maar dan ben je meteen ook weer je lengtewinst kwijt. 
Komt nog bij, dat ik al mijn banen zó bouw, dat ik vanuit verschillende zit/standplaatsen optimaal van mijn (rijdende) treinen kan genieten.
Ik maak in het begin een grove tekening, maak de tafel, leg de rails en probeer het dan meteen uit. En verander waar nodig  ;)

En ook niet onbelangrijk ; de vorm en de grootte van de kamer en de plaats van deuren en ramen bepalen al voor een heel groot deel de vorm van je treintafel. Dan begint het gepuzzel pas echt, want je moet ook nog zit-werk- en loopruimte hebben. Vandaar ook telkens mijn advies aan jou, om eerst maar eens je treintafel te maken. Al is het maar in losse delen, zodat je kunt uitproberen wat voor jou het beste werkt  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Weer veel kijkplezier gehad, Tx Tony
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Citaat van: Tony op zondag 14 juni 2020, 10:46:10
@ Marten; nadelen van diagonaal door een kamer zijn bijvoorbeeld, dat je dan onder je baan moet kruipen of een opklapbaar stuk moet maken, om aan de andere kant te komen.
Ik ga een heel klein geheimpje vertellen, ik vind het niet erg om er onder door te kruipen, ik ben 23 pas dus nog flexibel   B) B) :-)
En als ik door de selectierondes van de toneelschool heen kom, moet ik ook gaan dansen, dus dan zal k nog wel wat flexibeler worden  B) >:-D

Oja en ik ben ook heul eigenwijs  >:-D
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
Lid sinds: 2020

Eine Kuh macht muh, Kühe machen mühe :D

offline
Re: Tony's simpele banen........DTT in Neu Ulm.....
mooie  video!  weer veel inspiratie opgedaan, en nogmaals gezien hoe belangrijk perspectief  is. Ik heb  het baanplan goed  bekeken,en  doordat  de  baan hoog hangt wordt  er en illusie gecreeerd  dat het  veel ingewikkelder  lijkt dan het  is en kan er leuk gespeeld worden.  Ga ik even noteren...
Ga  zo door!

groeten, Stefan
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........

Voor hen die vakantie hebben, maar ook voor hen die wel even dat gevoel willen krijgen; een nieuw en onversneden filmpie !

Grtz Tony

   
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Tony,

Ik heb nu 10 seconden gekeken en moet spontaan reageren. Subliem hoe die vrachtwagen als intro door het beeld schuift (vooral als het licht heel even op het verborgen touwtje valt). Ik ga nu gauw verder kijken :D.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
@citaat Dat is het enige echte Tony Car System.
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Tony,

Ik heb helaas nog geen vakantie :( maar dit mooie filmpje geeft mij wel een leuk vakantiegevoel dus bedankt hiervoor. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lekker filmpje, Tony! :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
 B) Mooi fillempie, puur en onversneden, beter is er niet. :thumbup:
En je Car systeem is subliem, hoeft nooit opgeladen te worden. :o) :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Helemaal mooi. Jouw carsystem doet het tenminste wel :)
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Beste  car system ooit >:-D
. Mooi filmpje weer  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
 @citaat en  @citaat @citaat en alle  @citaat

Dit is het WCS (Wiking Car System)  :thumbup:
Ik heb ook nooit begrepen, waarom die Fallerboys de draad in het wegdek stoppen in plaats van erboven, want dit werkt altijd  O:-D


Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Heb je weer mooi voor elkaar gemaakt, bedankt voor het delen Tony :favorite:
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Dag Tony.

Het filmen gaat je steeds beter af nu je ook beter materiaal hebt om mee te werken!
Toch had ik vooraf wat anders verwacht bij het lezen van de titel "vakantiefillumpie".
Een rangerende sik doet mij meer aan werken denken, dan aan een fijne vacantie :confused:

Ik dacht bijvoorbeeld meer aan een openingsscène van een druk stadsperron met
vakantiegangers en bagagewagens die - ik doe maar een suggestie - wachten op
de TEE RAm Edelweiss die hen naar zonnige oorden zuidwaarts brengt ... :cool:
Na enkele beelden van deze reis op de wijze van Rail Away, wordt bijvoorbeeld
een familie gevolgd in hun gehuurde automobiel of touringcar, tot ze aankomen
bij hun uiteindelijke bestemming: het hotel met zwembad!


Een dergelijk scenario biedt volop ruimte voor uw creatieve geest en ook het
houtje-touwtje-autootje kan hierbij worden toegepast, een vrolijk deuntje erbij
en dan kan er pas gesproken worden over een vakantiefilm ... :roll:

Persoonlijk heb ik nog lang geen vakantie en ben ik zeker nog een aantal weken
"slaaf van de maatschappij" voordat ik voor enkele weken van baas verwissel,
niet dat ik de indruk krijg het u ook maar iets kan interesseren, maar onder die
omstandigheden is een dergelijk opbeurend filmpje van harte welkom! :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........


De naam vakantiefillumpie slaat eigenlijk nergens op, Erik ( en ieder die het lezen wil ) :D
Ik dacht, "Wat zal ik eens als titel opnoteren ?"
De meeste vakantiefilmpjes zijn meestal ook maar een ratjetoe van beelden, net als deze poging. Dus eigenlijk best toepasselijk.

:warning: Ondanks de uitvoerige voorbereidingen ging er ook deze keer een hele hoop mis  :(
# Het rangeerterrein was grondig gepoetst en getest  :thumbup:
# Ik heb verschillende keren "droog gefilmd"  :thumbup:
# Toen het echte draaien begon, bleef de rangeerloc opeens op de rechtdoorstand van de kruiswissel hangen en daarna liet hij het nog een paar keer afweten  :(
# Mijn Würtenbergse C stond klaar om de sleep op te halen en een ererondje te maken, maar wilde opeens niet meer fatsoenlijk schakelen ( foei Märklin ! )  :? In plaats van een zacht schakeltikje, kwam er een bromgeluidtik. Gelukkig rijdt hij nog wel, maar ik laat hem fijn alleen nog maar in de vooruit-stand staan, want ik weet dat er heel wat loc's van deze serie problemen hebben en dat dat nauwelijks tot niet te repareren is; geen onderdelen meer en ik ga er ook niet meer in investeren. ( Ben - na aanschaf - ooit lang bezig geweest, om hem zó in te stellen dat hij mooi gelijkmatig optrok en afremde ) In het ergste geval wordt ook deze loc een dummy.
# De sleep ( allemaal Roco's) van de goederenloc haakte bij de laatste echte filmpoging  een paar keer los  :?  Na de laatste keer ben ik gestopt met filmen, al stond er nog veel meer op het programma.......
# Al met al ben ik zowat 2 uur bezig geweest, om dit schamele product te maken. Maar ik vind het toch erg leuk, om ook dat te laten zien  :o)

:thumbup: Gelukkig deed de vrachtwagen precies wat hij moest doen  :-)

- De TEE RAm staat momenteel in de andere treinkamer te wachten, om daar een keer gefilmd te worden, want ik wilde mijn hele rangeerterrein "leeg" hebben.
- Er staan nog een heel stel filmpies in de wachtrij. Ik ga - zonder te monteren - onverdroten verder en wie er muziek bij wil, moet dat thuis zelf maar opzetten. Dat wordt me anders veel te ingewikkeld.

En jullie boffen, want ze zijn hier allemaal gratis te bekijken ! ( tijdens de vakantie, het pensioen of na het werk )

Grtz Tony

Oja, de oplettende kijkert met een goed geheugen is het wellicht opgevallen; ik heb voor het donkere gordijn nog een wit gordijn gefabriekt. Ziet er heel wat beter uit !

Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Tony, een hele verklaring maar gelukkig doe jij gewoon wat jouw idee is en daar genieten wij van.
Erik kan het mooi vertellen, maar wat wil je als hij het over zijn beroep heeft, allemaal een goed weekend.
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Heel fraai dit meneer Tony!
Erg moeten lachen om die vrachtwagen met dat touwtje!!  :-)
Als je een nylondraadje gebruikt zie je het nóg minder trouwens.
Trouwens, die machinist van die Krokodil is wel echt eentje die ik eruit zou mikken, óf goeie nieuwe cursus geven, want tijdens het aanzetten van je trein je wagons verliezen...... denk niet dat ze daar blij mee zouden zijn, wel episch om te zien dat de wagons toch ineens naar de loc zijn gerold  :-) :-) :-)

En dit: woahh schitterend plaatje!

Gegroet,

Marten
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Heel herkenbaar Tony, alles rijdt goed totdat er bezoek komt, of je gaat filmen...
Laatst hier ook wel een aantal pogingen gedaan met het filmpje van mijn schaduwstation; zo ongeveer al je omschreven problemen kwamen toen voorbij. Of nog zo eentje: alles staat netjes klaar en dan ga je filmen en dan blijkt dat je één van de loc's vergeten bent te keren >:-D.
Maar, t houdt je/ons van de straat ;).
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Was zeker een leuk filmpje, ik las ergens puur en onversneden maar is dat zo want als ik het verhaal lees van Tony dan heb ik toch mijn bedenkingen.
Neemt niet weg dat een filmpje altijd leuk is en zeker als er een blooper is te zien.
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Citaat van: Tony op vrijdag 19 juni 2020, 10:52:15
De naam vakantiefillumpie slaat eigenlijk nergens wel ergens op......
....... Dus eigenlijk best toepasselijk.
8) Ik heb de tekst even aangepast voor u. :o)

Citaat van: Tony op vrijdag 19 juni 2020, 10:52:15
En jullie boffen, want ze zijn hier allemaal gratis te bekijken ! ( tijdens de vakantie, het pensioen of na het werk )
8o Na het werk ?????????????? Mag ik dan nie kijke tijdens mijn werk?  :roll:
De helft van mijn tijd op het forum is tijdens werktijd. :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........

@ Marten; die krokotemmer kon er echt niks aan doen hoor. Ik wel, ik had de sleep andersom aan moeten koppelen. De koppeling aan ide kant was wel ok  ;)

@ Hans; in ieder geval zijn we niet de enigen die dit overkomt  :D

@ Tom; tis écht zo; het enige wat ik doe, is de camera aanzetten en dan op pauze en weer opnemen enz.... Van alle knip- en plakprogramma's krijg ik helemaal het apezuur en de senuwe. Dus na het filmen  stuur ik het zo naar youtube.

@ Dirk-Jan; dank voor de correctie  :thumbup:
En wat dat kijken betreft; je hebt gelijk ! Op het werk is het zelfs nog fijner en meer genieten dan thuis. Plus je wordt er nog voor betaald ook  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Ik mag als ik vrij ben ,graag anderen zien werken  :D
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Citaat van: Tony op donderdag 18 juni 2020, 23:42:30
@citaat en  @citaat @citaat en alle  @citaat

Dit is het WCS (Wiking Car System)  :thumbup:
Ik heb ook nooit begrepen, waarom die Fallerboys de draad in het wegdek stoppen in plaats van erboven, want dit werkt altijd  O:-D




Misschien omdat het Wiking Car System in de praktijk minder geschikt bleek voor kruispunten? Dat werd dan uiteindelijk een knooppunt.
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
 @citaat  :-)   :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........avondzon tijdens zonnewende........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........avondzon tijdens zonnewende........

Vanavond moest ik even iets pakken op treinkamer 2 en daar werd ik verrast door de zonnestralen die door het raam een stukje onderbaan aldaar beschenen.
Een foto waard, dacht ik zo en net op tijd geknipt, want 10 minuten later was dit licht weer weg.

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
 @citaat Da's een mooi plaatje Tony, je was precies op tijd :thumbup:
Het was toch geen Preiser-versie Maria-verschijning? :roll:
Anders heb je al snel een eigen bedevaartsoord ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantiefillumpie.........
Mooie zonsondergang in dat stadje Tony :favorite:

Je ziet het als fotograaf moet je op het juiste moment op de juiste plek staan, al komt het ook wel voor bij toeval.

M.v.g.

Hans V200.0