Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 8 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.......(3+)..............
Citaat van: Tony op woensdag 29 januari 2020, 17:43:43
want we moeten dringend naar de Taiga Twins toe. Die hebben een grote ketel borsjt voor ons gekookt !"
:o) Ja, ja, die verhandelingen over stenen zal allemaal wel, maar er is hier toch wel een kwestie gaande die me zo langzamerhand het volgende doet afvragen. :roll:
In den beginne was er Carl, toen kwamen de :-* Taiga Twins, en dat liep regelmatig uit op тройки  :P :P
Maar sinds een tijdje is er die snuiter Matz, leuk en aardig natuurlijk, maar moet Carl dan zijn schatjes gaan delen of zo? 8o

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.......(3+)..............
 @citaat хороший  :D
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.......(3+)..............
Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 30 januari 2020, 14:50:53
Citaat van: Tony op woensdag 29 januari 2020, 17:43:43
want we moeten dringend naar de Taiga Twins toe. Die hebben een grote ketel borsjt voor ons gekookt !"
:o) Ja, ja, die verhandelingen over stenen zal allemaal wel, maar er is hier toch wel een kwestie gaande die me zo langzamerhand het volgende doet afvragen. :roll:
In den beginne was er Carl, toen kwamen de :-* Taiga Twins, en dat liep regelmatig uit op тройки  :P :P
Maar sinds een tijdje is er die snuiter Matz, leuk en aardig natuurlijk, maar moet Carl dan zijn schatjes gaan delen of zo? 8o

Dirk-Jan
Dit lijkt me niet het juiste forum om op dergelijke details in te gaan. Overigens is het in dit geval vrij duidelijk: ze gaan gewoon met z'n viertjes borsjt eten!
Hoe en wat ze verder exact doen achter de gesloten Fallerdeurtjes en met wie, mag wat mij betreft een geheim blijven.
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.......(3+)..............
 @citaat

O:-D Het gaat mij puur om het welzijn van Carl. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.......(3+)..............
Ik deel de kritiek van Tony. Het is een eind rijden voor een beetje eten. Een winkelstraat waar ze alleen keien, geslepen of niet, verkopen. Mijn vrouw was er een keer met haar ouders geweest. Ze had hele andere herinneringen aan het dorpje. Het viel haar vies tegen. Mij ook. Gelukkig was het weer goed, dat leverde een ijsje op.
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.......(3+)..............
Hallo,

@ Jan Willem; lekker eten kan op veel plaatsen en zeker in Duitsland, maar echt blij werden we niet van de stad. Er is inderdaad alleen nog maar handel van buitenlandse stenen. Onze steen vonden we gewoon in de winkel  :D

@ Dirk-Jan; allereerst ( net als Dick  :-) ), maar je vergeet nog het een en ander over Carl; vóór de Twins in beeld kwamen, had hij al heel wat dames gesoupeerd hier. Hij is heel blij mat de Twins, maar ook de jongste niet meer, al maakt hij wel een ferme indruk. Met Matz is hij erg blij, want ze zijn beide kruiwagenmannen. Dat schept een band.
Ook had hij een enorme behoefte aan een echte vriend, met als bijkomstigheid, dat de Twins Matz ook erg graag mogen  O:-D
Maak je dus geen zorgen, al ben ik verheugd dat je je bekommert om het welzijn van Carl  :thumbup:

@ Hans; dat geheim achter de Fallerdeurtjes (+raampjes) blijft geheim  ! Dat is geheel en al aan de fantasie van de lezer  :P

@ Dick; wij waren ook wat teleurgesteld. Hadden meer verwacht, maar toen we weer eens in de buurt waren, toch nog maar weer eens gaan kijken  :)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4)...(met hulp).......

Carl en Matz hadden een beregezellige avond bij de Taiga Twins  :thumbup:

Eerst was er de stevige en pittige borsjt........
Toen kwam al rap de dorsjt...........
Er werd geen druppel gemorsjt........

Er werd gelachen en gesjanst.......
Ook even op de tafel gedanst.....

Daarna werd het hoogste tijd voor een serieus spelletje strippoker..........
Carl raakte al zijn Kuifjes kwijt  :?
Matz verloor zijn zo geliefde Archie, De Man Van Staal  :(

Het brandend verlies werd met Wodka geblust.....
Er werd nog goedenacht gekust.....

's Morgens bij het ochtendrood
gebakken ei met spek op brood
de kater was al ras verdwenen
en gingen zij weer henen.......

"Kom Carl, wij gaan Tony helpen"
"Goed idee, Matz ! Die kan wel wat professionele hulp gebruiken bij zijn schilderama !"

En dat was ook zo.........

Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4)...(met hulp).......
Een Tempo met tempex, hoe verzin je het  :thumbup:  :D
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4)...(met hulp).......
Citaat van: Tony op donderdag 30 januari 2020, 18:41:04
@ Hans; dat geheim achter de Fallerdeurtjes (+raampjes) blijft geheim!
8o Nou, hopen dan maar dat Hans hier niet meer verder leest, want uw volgende update geeft toch heel wat prijs. :-) >:-D

Citaat van: Tony op vrijdag 31 januari 2020, 11:56:37
Daarna werd het hoogste tijd voor een serieus spelletje strippoker.........
:mrgreen: :D

Dirk-Jan

N.B.
Voor Carl en Matz is et wel pech, alle strippies weg. 8o
Das bale, moeten ze weer nieuwe gaan halen. :?
Tis me wat, want waar koop je dat :help:
Zukke boekkies op dat kleine formaat 8)
Ik zou niet weten waar een Preisertje daar voor heen gaat. :roll:
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4)...(met hulp).......
Geweldig... :-)
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4)...(met hulp).......
Best wel roekeloos van Carl om al z'n kuifjes te vergokken......
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4)...(met hulp).......
Hij mag ze vast nog wel lenen om te lezen, toch :). Strippoker op deze wijze: geniaal!
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Hallo,

@ Dick; er moest tempo gemaakt worden  O:-D

@ Dirk-Jan; ja, de inzet was hoog, net als het alcoholpercentage van de wodka ! Die boekies halen ze in een heel klein winkeltje   :o)

@ Wimpie; dank je  :thumbup:

@ Wim; als de drank is in de man.............  O:-D

@ Hans; goed gezien ! Zo blijven de strips tóch te lezen  :D


En toen..............
wat een pietsie groen
en een klodder verf kan doen.....

Met dikke klodders rode oker de witte rotsen alvast zover mogelijk bewerkt. Dat moest lang drogen en vanmorgen kon ik eindelijk eens kijken, hoe het plaatje er strak écht komt uit te zien.
Nog een paar boompies erbij en toen begon het er behoorlijk op te lijken  ;)
Zolang de tempex nog wit is, heb je wel een idee van het eindresultaat, maar als er eenmaal kleur op zit, wordt dat pas goed zichtbaar.
Ik ruik de eindstreep, maar er moeten nog wat cols genomen worden.
Dat wordt nog een mooi knutselreisje  :P

Grtz en fijn weekend iedereen,

Tony

Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Fraai Tony heel fraai. :P :thumbup:
Jij ook een goed weekend toegewenst.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Heel ander uitzicht zo; wordt nog mooier als je nog wat kleurschakeringen toevoegt, maar dat gaat vast goedkomen!
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Dat rood heeft ook wel wat ...Rocky Mountain -look 😂
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Ik durf het bijna niet te vragen, hebben Carl en Matz een fles ketchup omgeduwd?  O:-D
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
 @citaat en de rest van de  @citaat @citaat

De rode okerkleur is de basis, daar worden nog wat andere kleuren bij gepoederd/gebrusht/geverfd  O:-D
Ook het strooigroen zal invloed hebben. Komt nog bij, dat rode oker gewoon uit/van bergen gemaakt wordt. Gemalen rots dus. (zonder ketchup)
Het gehele ensemble zal een kruising worden tussen olskool en fantasie- (sur)realisme  ;)
Een echte Tony dus  :D

Gisteren de lijst ook maar eens zwart gemaakt en dan wordt het zaakje meteen veel meer schilderij/schilderama.
Kijkt u maar !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Citaat van: Tony op zondag 02 februari 2020, 11:49:55
Kijkt u maar
:o) U mag jij/je tegen me zeggen hoor.

En ik heb 8) gekeken, ik vind het errug mooi. O:-D :thumbup:
Hopelijk kom ik met mijn volgende opmerkingen niet op uw zwarte lijst, maar ik vind het meer op (mooi) donkerbruin lijken dan op zwart.
Daarbij wel op te merken dat ieder zijn scherm weer een iets ander beeld zal geven, dus het is persoonlijk natuurlijk. O:-D
Ik ben ook zo vrij geweest om de lijst vanaf hier te bewerken met onderstaande resultaat.
De linker lijst is hoe het was, de lijst in het midden is de huidige en de rechter lijst is echt zwart, niet mooi dacht ik zo. :roll:
Dus u heeft de plank (lees lijst) geheel goed geraakt met uw kwassie. :)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Dank je, Dirk-Jan  :thumbup:

Speciaal voor jou, alle nieuwkomers, volgelaars en eenieder, die het nog nog eens willen zien en zich toch maar wat zit te vervelen; Het filmpje van de wisseldiorama's  :P

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Slim doordacht Tony  :thumbup:  :)
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Dat laatste diorama,
Bijna psychedelisch  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Heerlijk filmpje voor de zondagmiddag, Tony!
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Mooi , mooi, mooi . Maar het allermooist is de muziek!!!!
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
Super zo?n diorama met verschillende scenery delen, ook een leuke manier om je rollend materiaal op de foto te zetten.

Je zou de rails nog kunnen aansluiten op spanning zodat de verlichting in de railbus brand.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(4+)...(met hulp).......
leuk om de delen weer te zien en een geluk dat het nog past >:-D :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(+ wisseldio-bonus).......
Hallo,

@ Dick; dank je ! Soms heb ik weleens een goed idee  :D

@ Wim D; jij bent een van de weinigen, die dat dio mooi vindt. Fijn om te lezen  :thumbup:

@ Hans; dank je ! En zonder knip-en plakwerk  O:-D ( heb t ooit geprobeerd, maar snapte niks van de bewerkingsprogramma's  :? )

@ Wim P; klopt ! Tegen mijn Italiaanse naamgenoot kan ik niet op  ;)

@ Peter; met dat idee was ik begonnen, maar gaandeweg was het zonder rails ook erg leuk om te doen. Stroom op de rails zal er niet komen, zou al digitaal moeten zijn en da's niks voor mij  ;)

@ Wiggert; vond ik ook  :D


Nu ik zelf ook weer eens naar het filmpje van de wisseldio's aan het kijken was, kreeg ik meteen zin om dat ook weer op te pakken  ;)
De smalle stukken met industrie die er te zien zijn, heb ik later op het extra stuk Lindental gebruikt en het dio met berg en tunnel heb ik als bedankje cadeau gedaan aan een medespoorder.
Op het filmpje ontbreken nog 3 wisseldio's die ik daarna maakte. Gemaakt in het laatste kwartaal van 2017.
Wie de bouw daarvan wil zien ( en de verlichtings-ombouw van de diobak ) kan dat vanaf de volgende link nog eens bekijken;  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1186817#msg1186817   

Voor wie het nog niet weet; op blz 1 van dit topic kun je telkens in stappen van 25 pagina's klikken. Zo vind ik - samen met de datum van de foto's - zelf ook weer dingen terug.

Tijd zat om dit te typen trouwens, want mijn schilderama staat voor de zoveelste keer te drogen wegens wegwerkzaamheden  :-)
Gaat nog een tijd duren, voor dat eens af komt.

Grtz Tony

Bijgaand 4 foto's van de 3 in de film ontbrekende dio's.....en de 2 smalle stukken die aan elkaar op Lindental gekomen zijn  ;)


Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(+ wisseldio-bonus).......
De Meesterknutselaar. Mijn eretitel voor je, Tony.  :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(+ wisseldio-bonus).......
Foto 67G. Het enige wat eigenlijk zorgt dat je ziet dat je naar een diorama kijkt is de rode parasol + stoelen.
Voor de rest ziet het er allemaal heel geloofwaardig uit.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(+ wisseldio-bonus).......
@citaat die plastic dennen maken de oldskool geloofwaardigheid helemaal af >:-D.

Eigenlijk ongelofelijk wat KnutselTony allemaal al heeft gefröbelt. Kunnen we 'm niet bij de WOSA voordragen voor een overkoepelende oeuvreprijs voor al zijn werken?
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(+ wisseldio-bonus).......
 @citaat Goed idee  :thumbup:. Mijn stem heb je.
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(+ wisseldio-bonus).......
Mijn stem ook. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(+ wisseldio-bonus).......
De mijne ook.
Wie gaat er in overleg met de WOSA? Ik ken al die mensen niet, we zoeken iemand met de nodige connecties binnen de WOSA.
Ik bied mijn hulp aan, mocht dat nodig zijn.
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(+ wisseldio-bonus).......
 @citaat en de andere @citaat

Ik zal het Herbert eens vragen  :-)
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(+ wisseldio-bonus).......
 @citaat  @citaat Hanzi schijnt via het netwerk van Horst connecties met de WOSA te hebben  ;) Hij lijkt me de juiste persoon voor het overleg met hen.  :)

(Goh, was je me nipt voor Tony ;))
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(+ wisseldio-bonus).......
 @citaat

:o) Je moet inderdaad wel de goede connecties hebben, want anders beland je bij die andere WOSA;
"WOSA staat voor Wines of South Africa en is een non-profit organisatie, die eigendom is van de Zuid-Afrikaanse wijnindustrie".
Kan natuurlijk ook leuk zijn om daar te belanden, maar dan loopt het uit op wijnen, wijnen, wijnen. (lijfspreuk van Martien Meiland) :D
:o) Ik kan het op het WWW niet vinden, misschien staat het op het Darkweb, maar dat zal Horst wel weten dan. :mrgreen:

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(+ wisseldio-bonus).......
World of Old School Architecture
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(afwerken 1)).......

Vandaag en gisteren weer goede hulp van Carl en Matz gehad  :thumbup:
Het (nog) losse bovenstuk wordt zover mogelijk afgewerkt.
Het wegdek is aangelegd en op de natuurlijke rotsbrug is aan de achterkant een muur van de plaatselijke stenen verrezen.
Die muur moest ik van Carl van een strook grofkorrelige tempex maken; dunne rechthoekige strook snijden en drie zijden daarvan met mijn duimnagel afknabbelen, zodat er een korrelmuur overbleef.
Valt met de juiste muziek ( Concerten van W.A. Mozart ) reuze mee om te doen !
Uiteindelijk wat houtlijm op de overgebleven platte kant en schuin vast steken met dunne stukjes bloembinddraad op de ondergrond.
Met een dun penseeltje verven en fijn laten drogen.

Maar op de foto's is het net alsof Carl en Matz al het werk doen  :D

De eerste 2 zijn gemaakt met alleen daglicht dat door het raam schijnt, op de laatste schijnen er nog 2 LEDlampen mee. Nogal een kleurverschil  B)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(afwerken 1)).......
Zodra er een camera in de buurt is, doen ze net of ze de hele tijd hard werken. De aardige boefjes.  :)
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(afwerken 1)).......
 @citaat  @citaat
De ellende met led verlichting, het komt niet altijd even natuurlijk over. Vandaar dat de meeste musea de voorkeur hebben voor halogeen verlichting omdat dat nog steeds veel dichter bij daglicht komt als led. Hoewel de nieuwe generaties led wel steeds beter worden.
In daglicht ziet het er een stuk natuurlijker uit.

Maar op de foto's is het net alsof Carl en Matz al het werk doen

Oh, dat kon het daglicht dus niet verdragen  >:-D
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(afwerken 1)).......
 @citaat en  @citaat @citaat   :-) :-) :-)  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(afwerken 1)).......
En dan heb je ook nog te maken met camera's die anders omgaan met led-licht dan met dag- en/of halogeenlicht.
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(afwerken 1)).......
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(afwerken 1)).......
 @citaat
Klopt helemaal, als ik nu film op mijn baan zie je de led verlichting knipperen, had/heb je met de gloeilampjes geen last van.
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(afwerken 1)).......
Dat knipperen ligt dat aan de voeding, niet aan de ledjes. Als je ze met gelijkspanning voedt, knipperen ze niet. Als je echter een ouderwetse trafo pakt en je wilt iets dat in de buurt komt van gelijkspanning, heb je een klein beetje electronica nodig, anders knipperen de ledjes led doodleuk met de frequentie van het lichtnet. Met het blote oog valt dat niet op, maar op film of video des te meer.
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(afwerken 1)).......
The boys hebben weer goed hun best gedaan Tony. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......ingelijst 3-D diorama.....(afwerken 1)).......
Heel gaaf Tony die diorama's!
Re: Tony's simpele banen.......twee plaatjes van een plaatje (en een praatje).......
Hallo  :P

@ Hans, Barry en Rob; vroeger had je alleen Led Zeppelin. Tegenwoordig knipperen mijn ogen ervan  8o

@ Mies; de boys doen altijd hun best  :D

@ Egon; dank voor het compliment  :thumbup:


Nou had ik onderlaatstgeleden met de Kerst 2 echte spoorcadeaus gekregen, waaronder een jubileumplaatje van Bombardier. (https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1332702#msg1332702 )
Daar heb ik een fijn plekje voor gevonden  ;)
Tegen de muur van de schuur zijn voor de mooi en om de afvoer van de wasdroger te camoufleren 2 pallets geschroefd, waar allerlei frutsels en knutsels op kunnen. Zonde, om in een doos of lade te bewaren.
Door de jaren heen is dat gegroeid en steeds veranderd.
En nu dus aangevuld door de firma Bombardier  :thumbup: ( voor al uw wensen op wagongebied )

Aan het schilderama wordt trouwens nog steeds gebasteld  O:-D

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......twee plaatjes van een plaatje (en een praatje).......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.......twee plaatjes van een plaatje (en een praatje).......
Mooi plaatje Tony :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......twee plaatjes van een plaatje (en een praatje).......
 8) Die tweede foto kan zo in een wonen magazine. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......twee plaatjes van een plaatje (en een praatje).......
Je weet steeds nieuwe verrassingen te brengen :thumbup: :thumbup: :thumbup: