Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Tony's simpele banen............Tinnen Tony !

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (4,9).....verder aanpassen met hulp.....
DE MEESTE MUREN KOMEN OOK ZEKER NIET MEER TERUG HIER = een wijs besluit :P

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (4,9).....verder aanpassen met hulp.....
Tony

Lekker bezig komt helemaal goed of niet  :idea:  :help:
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (4,9).....verder aanpassen met hulp.....
Laat het maar aan Carl & Mats over Tony dan komt het helemaal goed. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (4,7)......kerktrap....
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (4,7)......kerktrap....
Citaat van: Tony op donderdag 13 juni 2019, 16:00:42

Nieuwe stukken vastgezet en daarna met een dikker stuk tempex het bergje onder de kapelkerk enigszins op maat gemaakt.
Daar moest weer een trap gemaakt en die staat nu te drogen.
Tijd voor een updeetje dus  ;)
"DE GELOVIGEN ZULLEN BLIJ ZIJN".
Grtz Tony



Helaas Tony, gelovig of niet, maar van trappen word ik nooit blij. Trappen is heel slecht voor de knieën. 😎

Maar voor de rest thumbs up. Goed bezig.
M
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (5,5).....zachte muurtjes maken.....
Hoi,

@ Dirk-Jan; fijn om te weten, dat je nu thuis , maar vooral op je werk een kritisch oogje in het zeil kunt houden  :thumbup: Tis tenslotte werk, dat zeilen  :o)

@ Wico; die (kasteel)muren had ik snel geschoten, die zijn tijdens het beleg van 1854 aan fladders geknald en vandaag door iets beters vervangen  O:-D

@ Peter; komt zowat altijd goed hier, alleen duurt het soms wat langer  ;)

@ Mies; zonder Carl en Mats wordt het niks hier, al moest ik vandaag wel zelf weer aan de bak  ;)

@ Henk; klopt ! Het knielen in de kerk is trouwens ook geen pretje  >:-D


Acht seizoenen later ( 2x Vivaldi's gouwe ouwe afgespeeld ) is er weer tempex vast geprikt en gelijmd, wat bij/af gesneden, opgevuld en verstevigd, zodat ik nu een massieve en stevige blok heb om aan verder te werken.
Het plaatje in mijn hoofd begint steeds vastere vormen aan te nemen, net als het deeldio  :P
Uit de losse pols en op het heilig oog is er vanavond een mooi laag (en buigzaam) muurtje ontstaan.
Van stevig tempex.
Nix geen elektrische snijder, maar gewoon met cuttermesje en schuurpapier.
Heerlijk om te doen !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (5,5).....zachte muurtjes maken.....
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (5,5).....zachte muurtjes maken.....
Dag Tony.

Ik krijg hier flashbacks van, van toen ik Monte Vecchio aan het bouwen  was  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (5,5).....zachte muurtjes maken.....
Da's mooi, Erik  :thumbup:

Misschien eens (hoogste) tijd om er weer eens mee verder te gaan  :P
Tis namelijk een smulbaan, die je aan het maken bent !
( al kan ik niet in jouw agenda kijken )

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (5,5).....zachte muurtjes maken.....

Vanmorgen het zaakje alvast wat aangesmeerd en gevoegd. Kan het lekker drogen  :P

Fijne zondag nog !

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (5,5).....zachte muurtjes maken.....
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (5,5).....zachte muurtjes maken.....
Tony, lekker bezig.
Jij kan ook niet stil zitten, zelf niet op Vaderdag.  :-)
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (5,5).....zachte muurtjes maken.....
Dank je, Tom  ;)

Dat treinfröbelen is voor mij al 26 jaar een goede, uitdagende ontspanning en heilzame therapie.
Ben er eigenlijk al die tijd wel zowat iedere dag ermee bezig.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (6).....kleur(studie).....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (6).....kleur(studie).....
De foto's zullen voor zich spreken  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (6).....kleur(studie).....
Citaat van: Tony op dinsdag 18 juni 2019, 17:17:22
De foto's zullen voor zich spreken  :P
:o) Ik hoor niemand spreken, ook de foto's niet. :P
Maar ik kan wel de ondertiteling lezen 8), dat dan weer wel. :D
B) Je kan leuk knoeien met verf, maar ja, dat is jouw ook wel toevertrouwd. O:-D
Die snuiters Rembrand en die van Gogh verbleken er bijna bij. :roll:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (6).....kleur(studie).....
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (6).....kleur(studie).....
Tony, weer heerlijk creatief aan het frutselen.

Dirk-Jan die snuiters zijn al heel lang bleek hoor.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (6).....kleur(studie).....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (6).....kleur(studie).....
@ Dirk-Jan; jammer dat je geen geluid bij de foto's hebt  :? Ik dacht, dat gaat wel lukken met zijn nieuwe laptop  :D

@ Henk; dank je ! De grootste hobbel is genomen en dan gaat het een stuk soepeler  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (6).....kleur(studie).....
Tony, je voetgangersbrug is mooi passend geworden, nu kan ik er ook over, bedankt. :P :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama (6).....kleur(studie).....
Tony

Het lijkt haast een brug te ver  :-) :-)
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama..........100 jaar............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama..........100 jaar............

Precies 100 jaar geleden -20 juni 1919- om precies te zijn, zag het hier am Rhein heel anders uit.
De oorlog was verloren en ook dit stadje telde heel wat minder mannelijke inwoners  :?
Het slot was verworden tot een provisorisch ziekenhuis en bevrouwd door de Zusters van de Bittere Smarten.
Zo goed en zo kwaad als ze konden, verzorgden ze de vele slachtoffers die van de oorlog terug keerden.
Voor het Mannenwerk waren ze aangewezen op de Broeders van het Rechte Spoor.
Die waren voornamelijk flink aan het brouwen geslagen, want er moest flink wat verdriet verdronken worden........
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama..........100 jaar.....(2).......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama..........100 jaar.....(2).......


21-6-1919



Kijk, daar heb je broeder Carolus !
Hij is de tuin- en klusjesman en is erg geliefd bij de Zusters.
Ze vinden het ook stoer dat hij geen pij draagt en vaak grapjes maakt.
Hij verricht allerlei hand- en spandiensten en geen klus is hem te zwaar.
Geen wonder, want hij is beresterk en met zijn knoestige knuisten buigt hij zo een fiets dubbel !
Dat deed hij gisteren nog. "Kijk een vouwfiets", zei hij toen en de Zusters lachten dat het een aard had  :-)

Nee, zonder Carolus zou het leven van de Zusters er heel anders uitzien !

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama..........100 jaar.....(2).......
De lucht is zwanger van de spanning en dramatiek die langzaam maar zeker wordt opgebouwd. Ik hoop wel dat het bij de lucht blijft want Ludmilla kijkt wel heel verleidelijk naar Carolus (volgens mij een erkend schuinsmarcheerder).

We gaan het allemaal zien en meemaken als de scenarioschrijver tenminste geen kramp krijgt in zijn schouder van het schrijven O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama..........100 jaar.....(2).......
 @citaat
We gaan het zeker meemaken Wico ik zit alvast op het puntje van mijn iPad. :P
Dus Tony kom maar op met het vervolg. ;)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).....een drama !...
@ Wico; zeg dat wel ! Die scenarioschrijver gooit hier weer flink roet in het eten  :O

@ Mies; dat vervolg komt eraan  :?


22-6-1919

Gisteren had Carolus nog een Gouden Dag !
Hij heeft voor de Zusters achter het slot een groentetuin én een rozentuin aangelegd en is daarna flink door de dames in de watten gelegd  :thumbup:
Heerlijke soep gekregen, een lekkere schnitzel geknabbeld en als toetje een dubbele knuffel van iedere zuster  :favorite:
Voldaan ging hij terug naar het klooster.

Maar vanmorgen - na een nachtelijke storm- zag de wereld er heel anders uit voor hem  8o
Dingen kunnen verkeren...........






Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).....een drama !...
Carolus moet de hulp van Carl en Mats inroepen dan komt alles dus ook het kapel weer op zijn pootjes terecht. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).....een drama !...
Ging dat maar, Mies  :(
Die komen pas 100 jaar later op de proppen.......

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).....een drama !...
Carl en Mats hebben toch voorouders?? Kunnen die niet even komen helpen? :D :D
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).....een drama !...
Had gekund, Roel !

Maar de scenarioschrijver denkt/dacht daar anders over  B)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).....een drama !...
 8o Ppfff.....let ik effe niet op, gebeurd dit allemaal in een paar dagen. :-( 8o

:roll: Denk....:roll: denk.....:roll: denk.... :idea:
Is er misschien een voorvader van Superman in de buurt? Superbroeder?
Of de voorvaderen van de Thunderbirds? De Thunderbroeders?

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).....een drama !...
Rustig afwachten en blijven opletten, Dirk-Jan  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).....een drama !...
 @citaat
:o) Met dat "rustig" heb ik een beetje moeite en oplette doe ik wel, ik  8) kijk hier steeds, maar der gebeurd niks hier. :D
Wat doe je? Wat doe je? Wat doe je?
Komt et allemaal goed?

Dirk-Jan, de man die niet wachten kan. O:-D
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).....een drama !...
Ik dacht te lezen dat je net moeite had met opletten, Dirk-Jan  :o)

De afdeling decorbouw is druk doende om aan de grillige en onverwachte wensen van de regisseur te voldoen en de tekstschrijver moet zich nauwkeurig aan de historische feiten houden.
Dat betekent veel research, tactcheck en dubbelcheck. En dan zijn er nog de deadlines  8o
Het komt allemaal erg nauw en of het goed komt ?

Daar mag ik nix over typen  O:-D

Grtz Tony   
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).....een drama !...
Citaat van: Tony op zondag 23 juni 2019, 11:28:09
Ik dacht te lezen dat je net moeite had met opletten, Dirk-Jan  :o)
8) Heb ik ook, ik ben aan het werk, ik moet af en toe bewegingen maken alsof ik werk aan het doen ben, dus dan heb ik minder tijd om goed op te letten. :mrgreen:

Dirk-Jan

N.B. Maar ik zal toch trachten om het rustig af te wachten,
de warmte gaat ook een rol spelen en ouwe mensen moeten het kalm aan doen in de hitte die er al is er nog meer hittiger gaat worden. O:-D :D

Nog een N.B.
Ik lees net dat het RIVM het hitteplan heeft geactiveerd o.a. voor Limburg, dus kalm aan jij oudere jongere. :o)
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).....een drama !...
Ze zijn Luke Skywalker aan het zoeken? In een galaxy a long time ago en far away. Die kan de met The Force het kerkje terug plaatsen.

May the force be with you!

:D
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).....een drama !...
 @citaat

:thumbup: Goed idee, Frank. :thumbup:
Als die Luke komt hellepe heet hij natuurlijk wel Luke Skybroeder.
Wel een beetje de verhaallijn blijven volgen natuurlijk. O:-D

Dirk-Jan

N.B. Tony, hopelijk raak je niet verward met al deze top ideeën die wij aandragen. O:-D
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !
 @citaat @citaat en  @citaat

Nou heren kijk en lees maar wat er gebeurde op deze mooie warme zondagmorgen in 1919  O:-D

Grtz Tony ( :D )
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !
This is the real holy shit O:-D O:-D O:-D. End good all good (voor onze engelse lezers: all well that ends well :D).

Greetings
Wico 
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !
Hier in Limbabwe vinden we dit heel normaal, Wico  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !
Het lijkt me Gandalf de Witte broeder te zijn.

Daar moet op gedronken worden!  ;)
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !
 :) Gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit, met dank aan Marietje. O:-D :thumbup:

Citaat van: Tony op zondag 23 juni 2019, 17:15:00
Hier in Limbabwe vinden we dit heel normaal, Wico
Hopelijk bedoelt u dat End Good, All Good en niet die Holy Shit. 8o
Anders komt de nog te bouwen Mariagrot daar misschien mee vol te liggen. :O
En het mag dan wel Holy zijn, maar Shit blijft het. :twisted: :lol:

Dirk-Jan. (die nu weer verder met zijn leven kan, het verhaal heeft een happy end gekregen. O:-D)
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !
Gaan we zeker doen, Frank  :P

Proost !

En Dirk-Jan; hier geloven we nog in alles; ook aan poep aan de schoen  :o)
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !
Gelukkig zijn de wonderen nog niet de wereld uit. :P
Blij dat alles weer goed gekomen is. :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !
Gelukkig had ik nog een wonder(zak)lamp leggen, Mies  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !
Schitterend verhaal met die omgewaaide kapel! Is wel een flinke kapel!? Ik dacht dat kapelletjes gewoon kleine gebouwtjes waren..... is dit een unieke kapel, Tony?

Gegroet!

Marten
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !
Dank je, Marten  ;)

Er zijn nog veel grotere kapellen hoor, maar uniek is deze kapel zeker !
Vooral na zo'n wonder  O:-D

Dat gaat nog heel wat bedevaartgangers opleveren ( en hopelijk ook WOSA-punten )  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !
Citaat van: Tony op maandag 24 juni 2019, 10:13:51
Dat gaat nog heel wat bedevaartgangers opleveren ( en hopelijk ook WOSA-punten )
:o) Gelukkig ligt het kapelletje vlak aan de oevers van de Rhein.
Dan kunnen de bedevaarders met een flinke vaart op een bootje die snel vaart naar de kapel toe varen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar.....(3).......een wonder !

Zoosdat, Dirk-Jan  :thumbup:

En de horeca vaart er straks ook wel bij  ;)
En de souvenirwinkels ook !
En met dit warme weer kunnen ze ook hun zwembroeken en handdoeken met Maria-print aan de man brengen  ;)

Carolus heeft er trouwens de vaart ook goed in zitten; hij heeft een ( nu nog ) maagdelijk witte Mariagrot gemaakt  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar later..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......100 jaar later..........


Jaja, leesteraars...........


Honderd jaar na de belofte van Carolus mag Tony het vuile werk opknappen  :?
Carolus heeft geen ervaring met verf, zegt hij en het is bijna etenstijd.
Veel te heet om ook maar iets te doen eigenlijk, maar er moet van de regisseur een deadline gehaald worden.
Dus aan de slag dan maar  :P

Grtz Tony




Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........

Hallo,

De trouwe volgers - en zeker die van het eerste uur - hadden natuurlijk allang in de smiezen dat Broeder Carolus gewoon onze eigen vertrouwde Carl is  O:-D
De zusters wisten dat echter nog niet; zij meenden dat Carolus Carolus was en dat de kalender op juni 1919 stond.
Tot vanmorgen dus..............
De tweevoudige onthulling die ze te verwerken kregen, bezorgde ze rode koontjes  B)

Grtz Tony

( die nog snel aan de Mariagrot geknutseld heeft )

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
Niet alleen de zusters zijn benieuwd wat er morgen gaat gebeuren maar ik ook. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
Fraai  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Mooi gedaan die Maria grot, en de trap, bedankt voor het delen was leerzaam  :)

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
Komen er kaarsjes in de grot van Maria.
Ik heb ook een grot met Maria en met brandende kaarsjes.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
@ Mies; dat wordt eenmalig  :P

@ Barry; dank je en graag gedaan  ;)

@ Tom; vanwege de tempex mogen er hier geen kaarsen in  :? Er kunnen wel ansichtkaarten gekocht worden  :D

Grtz Tony