Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen......kerstfillem !.....(+ bonusje).....en sleepje klaar !
@ Dirk-Jan; tis een oude bekende, nogal lui van aard ( hij laat tegenwoordig anderen zijn werk uitvoeren ) en vragen hoef je hem ook niks ( want stokdoof ), maar toch geniet ik van zijn aanwezigheid  O:-D
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........


De laatste dagen van dit jaar zijn ook besteed aan de erfeniswagens en op twee na, zijn die klaar  ;)
Waren nogal smerig en er was het een en ander verbogen, maar nu zijn ze bedrijfsklaar !
Er wordt druk gerangeerd en er worden met allerlei slepen plezierritjes gemaakt.
Dat gebeurt met telkens andere loc's en daaraan pleeg ik zo nodig onderhoud. Sommigen hebben lang stil gestaan.
Lang geleden, dat ik nog eens echt gespeeld heb. Dat gaat het volgend jaar meer gebeuren !

De tijd moet wel verdeeld, want er moet er in en om het huis nog een heleboel gedaan worden. Het lijstje is erg lang  :D
Het stuk gesloopte keuken ( om de cv te kunnen plaatsen ) is wel weer bijna klaar.

En wat het nieuwe jaar brengen zal ? We gaan het zien ! Ik heb er zin an en Carl ook  :P
Maar eerst vanavond eens flink aan de Fanta  O:-D

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
 B) Das nog effe een leuke opdevalreepudate. :thumbup:
Mooie plaatjes zo nog effe in 2018.
Lekker dat je weer een beetje met de treinen kan tuffen.
Ik ben, en waarschijnlijk velen met mij, benieuwd waar Carl allemaal weer in 2019 verzeild zal raken. :roll:
Veel plezier vanavond met de oliebollen en de Fanta.
:o) Zelfs je drankje is old skool, ook weer goed voor een paar WOSA points. :-)
Ik ga aan het broertje van Fanta, aan de Coca Cola. :P

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........

@citaat Gaan we lekker fruitig, fris het nieuwe jaar in, Dirk-Jan  :thumbup:

De tijden dat ik met een houten kop ( of een te kleine hersenpan ) en tamelijk brak en misselijk aan het nieuwe jaar begon, heb ik ver achter me gelaten  O:-D
Treintechnisch zit ik al boordevol ideeën en plannen en wat Carl gaat meemaken, blijft zoals altijd ongewis.

Een colaatje ( wel echte met suiker ) mogen we hier ook graag nuttigen  :P

Heb jij nog wat op de modelbaanstapel staan, trouwens ?

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Tony,

Ik meen me te herinneren dat je niet aan verouderen deed, maar die twee tankwagons zijn schitterend gelukt. Alsof ze jaren verwaarloosd op een perron hebben gestaan >:-D.

Ik dacht even dat die Beethoven de vervanger werd van Carl, maar ik lees gelukkig dat er nog heel wat avonturen voor/met hem in het vat/doosje zitten. Ik wens jullie een hele fijne fanta jaarwisseling.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Citaat van: Tony op maandag 31 december 2018, 15:18:49
@citaat Heb jij nog wat op de modelbaanstapel staan, trouwens ?
:roll: De laaste maanden niet zo veel gedaan aan de spoorbaan, beetje weinig zin/inspiratie en zuks.
Momenteel wel bezig met het overspuiten van een paar loks van een vriend.
En dan alle kleine lijntjes met zilverkleurige verf schilderen, ppff?. dat valt nog niet mee. 8o
En voor mezelf begonnen aan het schilderen van  een set witte Preisers, valt ook al niet mee, ppfff? wat is et allemaal klein. :-) 8) 8)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Tony,

Ook op de laatste dag van 2018 laat je weer prachtige plaatjes van één van je banen zien. :) :thumbup:
Ik ben benieuwd welke (spannende) avonturen mijn petekind gaat beleven in 2019.
Een heel gezellig uiteinde toegewenst en neem maar lekker een colaatje dan ga ik aan de Martini Asti en nee niet een glas maar lekker een hele fles het wordt tenslotte maar één keer 2019. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Hoi Tony,

De beste wensen voor 2019 voor jou en je familie.
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Een heel mooi 2019 voor jou en je dierbaren, Tony!
Die ketelwagens leveren vast een hoop WOSA-punten op als ze af zijn, want... ze zijn voorzien van original schiebebilder van een Fleischmann racebaan uit de seventies!
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Mocht je nog andere nummers nodig hebben dan heb ik die voor je op voorraad >:-D
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........

Hallo en alle beste wensen ( terug ) aan eenieder  :D

@ Wico; die wagens zijn waarschijnlijk na de weatherpoging onder in een doos beland en daarna bedolven onder zware uitgediende trafo's en op een vochtige plek geparkeerd  :? (perron 13)
Carl heeft tot vanmorgen aan de trappisten en de Twins  gezeten en is voorlopig nog niet aanspreekbaar  :o) De Fanta was heerlijk  :thumbup:

@ Dirk-Jan; wat in het vat zit, verzuurt niet en je moet klein beginnen; preisers schilderen in dit geval  O:-D
Een paar plaatjes van je besmeurde gespoten loc's mogen ook hoor  ;)

@ Mies; een hele fles nog wel ! Hopelijk is die je goed bekomen  ;)

@ Dick; dank u  :thumbup:

@ Hans; ben benieuwd, wat de WOSA vindt, als ik klaar ben met die wagens  :D Ik ga eerst maar eens proberen die Fleischmann-negens eraf te krijgen. Het zijn nu dus eigenlijk hogesneldheid-wagens  8o
Ik had er graag allemaal vieren van gemaakt, maar die zitten er helaas niet bij  :( Evengoed bedankt voor je aanbod  :thumbup:

Alle ouwe ( en lelijke nieuwe ) oliekarren en benzinewagens die hier terecht komen, worden normaal gesproken grijs geverfd. Geeft een fijne rustgevende lange sleep.
Was ik eigenlijk met deze wagens ook van plan, maar ik ga eerst proberen de negens te verwijderen en ze zo goed mogelijk schoon te krijgen.
De meeste bruine knoei gaat er met voorzichtig railgummen krasvrij af. Er is ook van alles verbogen; is eigenlijk klikokwaliteit.......maar ik wil ze toch oplappen en op de oldskoolbaan Bahnhofshausen laten rijden.


Trouwens een heerlijk oud/nieuw avondje gehad; binnen was het rustig en lachen met Marc-Marie, buiten was het oorlog en ik dacht; doe eens gek en heb er Fanta-on-the-rocks van gemaakt  :P
Helaas smolt de boel wel snel, vanwege de hoog opgestookte CV, dus dat werd vlug opdrinken ! Kortom, een jolige boel !

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
We hebben weer een heel jaar om van jullie avonturen te genieten. :favorite: :favorite: :favorite:
GEZOND EN GELUKKIG 2019 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Jullie ook de beste wensen, Wiggert  :thumbup:

We gaan ons best doen  O:-D

Grtz Carl & Tony
Re: Tony's simpele banen......opdevalreepupdate...........
Tony, Bedankt voor de grappige anecdotes anno 2018 en hopelijk wordt het dit jaar verder gezet. Een voorspoedig 2019.
Re: Tony's simpele banen......good old days CO2 transport.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......good old days CO2 transport.......

@ Staf; dat doe ik met het grootste plezier  :P


Eindelijk de eerste 2019-update  :thumbup:

Na de volledige demontage van de ketelwagens, veel poetswerk, het moeizaam verwijderen van de negen-stickers, nieuewe stickers zoeken en plakken, (ver)buigwerk, aan een kant nieuwe ouwe buffers maken en met veel geduld het zaakje in elkaar prutsen, heb ik wat ziververf met wat verdund zwart gemengd en de wagens oldskool opgekalefaterd........een wagen mocht zijn oude en half versleten stickers behouden.
Gaat vast een berg WOSA-punten opleveren !
Als dat niet zo is, dan heb ik er toch een vet tevreden gevoel aan overgehouden  O:-D
Tevens is de verkoopwaarde verdubbeld; ze zijn nu minstens een euro waard  :thumbup:
De gevoelswaarde ligt echter beduidend hoger !

Heb ook ontdekt, dat er leeftijds- en uitvoeringsverschil in de wagens zit; zo hebben ze bijvoorbeeld verschillend grote koersborden (of hoe het ook heten mag).
Al bij al een leuk karwei !

Grtz Tony




Re: Tony's simpele banen......good old days CO2 transport.......
Hallo Tony,

De eerste update ziet er gelijk goed uit.
De trein past mooi in het landschap.
Een leuk kort goederentreintje.
Re: Tony's simpele banen......good old days CO2 transport.......
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen......good old days CO2 transport.......
Geinig hè Tony, het schept echt een band met je materieel als je het zelf opknapt. Ik snap dat wel ;).
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !

Het korte oldskool-treintje is niet zomaar door Emmental gestuurd .
Daar woont namelijk Herr Inspektor van de WOSA  :P

( De oplettende volgers weten dat vast nog, maar voor de leesteraars die dat ontschoten is, hier de link; https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1229712#msg1229712  )

Toen hij de diesel met de rammelende wagens over de brug hoorde denderen, vloog hij meteen naar buiten om poolshoogte te nemen.
Danig onder de indruk van wat hij gewaar werd, bleef hij wachten, want na de brug volgt de Emmentaler Propfenzieher ( kurkentrekker ) waarna de trein even later door de tunnel tevoorschijn komt, zodat hij het zaakje eens goed en van dichtbij kan inspecteren. Hij woont daar niet voor niets !
Met volle teugen geniet hij van de gesmeerde loop van de DHG 500 en dan worden zijn ogen gestreeld door de oude Märklin-ketelwagens.
Het geluid van de fraai gerestaureerde lege wagens op de ongedempte metalen rails klinkt hem als muziek in de oren  :favorite:
"Dat zie en hoor je niet vaak meer, morgen maar eens doorgeven aan de WOSA", denkt hij weemoedig en gaat voldaan weer naar binnen. Daar stop hij een pijpje en leest op zijn gemak de krant.
Niet veel later trilt de asbak op zijn tafeltje als gevolg van - alweer ! - een naderende trein ! Hij snelt naar buiten en tot zijn verbazing komt de DHG weer terug, maar nu met een extra wagen  8o
"Sapperloot, een geheel blikken Fleischmann ! Hier ga ik meteen werk van maken, dit zijn meer dan 1000 WOSA-bonuspunten ! Dit is kalender-categorie  :important:
Een eigen telefoon heeft hij niet, net als zovelen in die tijd. Bellen in de pastorie heeft hij geen zin in, dan gaat de pastoor weer zeggen, dat de volgende kleine spruit wel lang op zich laat wachten  :?
Dan toch maar naar kantoor rijden, om de punten door te geven, want Tony verdient onderhand toch echt wel een bladzijde in de kalender van 2020 en de voorselectie daarvoor is al begonnen !
Hij springt snel in zijn Fiat en scheurt fluks en gezwind naar het kantoor in Neu Ulm...........

Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Dat benne weer mooie plaatjes, lekker genieten van de old-skool.
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Tony,

Mooie plaatjes en fraaie praatjes! Hopelijk maakt Herr Inspektor zijn woorden waar, want die plek op de WOSA kalender wordt nu wel eens tijd. Als je ziet hoeveel liefde, energie, tijd en humor jij en Carl in de baan stoppen, dan verdienen jullie eigenlijk je eigen kalender :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Toch bonuspunten geven voor een Fleischmann wagonnetje op een Marklin spoorbaan, dat is toch wel vloeken in de kerk. Al is het een van degelijk Duits blik geproduceerd wagonnetje, ik zou punten in aftrek brengen, je kunt ook niet ongestraft met een Marklin Sprint raceauto op een Fleischmann racebaan rijden, sowass macht mann nicht!  ;)
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Tony und Carl,

Mooi dat de punten binnen stromen maar wat kan je eigenlijk doen met die punten ?
En ja ik wil graag zo een Wosa kalender vast vooruit bestellen als er dan ooit komt dan sta ik vast op de lijst. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Klassiek op ongedempte M-rails, zo mag ik het graag horen. In de vroege 70s vond ik de M op hout van een schoolvriendje van mij toch beter klinken dan kort daarop mijn vloerbaan op Novilon Nova.

Denkt zo een Duitse WOSA Inspektor niet "Safterblei" in plaats van S'loot?

Fokko
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Citaat van: frank-103 op vrijdag 04 januari 2019, 17:17:53
Toch bonuspunten geven voor een Fleischmann wagonnetje op een Marklin spoorbaan, dat is toch wel vloeken in de kerk. Al is het een van degelijk Duits blik geproduceerd wagonnetje, ik zou punten in aftrek brengen, je kunt ook niet ongestraft met een Marklin Sprint raceauto op een Fleischmann racebaan rijden, sowass macht mann nicht!  ;)

Dat wel natuurlijk. Maar ALS het een Märklin wagonnetje was geweest had Herr Tony 3.000 punten extra gekregen. Zie artikel 27, lid 13, sub b van het reglement der WOSA.

groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Jeetje Roel, ken jij het hele WOSA-reglement uit je hoofd of zo? 8o
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
 @citaat ( keer 7 )

Tja, het reglement van de WOSA is een flinke pil en niet overal even transparant.
Is altijd wel even zoeken.........

Algemeen kan er gezegd worden, dat het hele oldskool-gebeuren zich niet tot een merk ( in dit geval Märklin ) beperkt. Dit vanwege het internationale karakter van de organisatie.
Het heet officieel niet voor niks World Old Skool Association......

Over het mengen van verschillende merken op één baan, staan er in het aanvullend supplement van april 1997 wat verduidelijkingen; er wordt in hoofdzaak en ten principale met één enkel merk gereden.
Uitzonderingen zijn wel mogelijk, met inachtneming van het volgende; er mag slechts één enkele wagon van een ander merk in een sleep voorkomen. Deze dient zich echter WEL achteraan in de desbetreffende sleep te bevinden. Dus bijvoorbeeld NOOIT direct achter de locomotief, of midden in een trein.

In dit geval is er dus aan deze voorwaarden voldaan  O:-D

Zowel Frank alsook Roel konden dit niet weten, want het supplement uit 1997 is in Nederland nooit verschenen. Het toenmalig bestuur van de WOSA afdeling Nederland vond het toendertijd een ludiek idee, om bij wijze van aprilscherts, niet het supplement, maar de Donald Duck te verspreiden.......

Wij zijn hier geabonneerd op de Duitse versie, omdat dat voor Carl makkelijker te lezen is. Vandaar  B)

Grtz Tony





Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
@citaat  :D >:-D :D >:-D :D

De hekele vraag blijft dan natuurlijk wel of dit supplement überhaupt van toepassing is in Nederland.
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
 @citaat Jazeker, Hans !

Net zoals iedere Nederlander de wet behoort te kennen, ook al heeft bijna niemand die in huis.

Saillant detail in deze geschiedenis is, dat het bewuste supplement uiteindelijk bij het oud papier terecht gekomen is en later verwerkt is tot wc-papier.........
Zodoende hebben heel wat mensen onbewust en onwetend hun gat afgeveegd met deze WOSA-regels  :?

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Citaat van: Hanzi op zaterdag 05 januari 2019, 09:02:26
@citaat  :D >:-D :D >:-D :D

De hekele vraag blijft dan natuurlijk wel of dit supplement überhaupt van toepassing is in Nederland.

We leven tegenwoordig in 1 Europa , dus de regels gelden ook in Nederland.
Re: Tony's simpele banen......de WOSA-punten stromen binnen !
Citaat van: Hanzi op vrijdag 04 januari 2019, 23:39:37
Jeetje Roel, ken jij het hele WOSA-reglement uit je hoofd of zo? 8o

Nee, hoor Hans. Veel te dikke pil, zoals Tony al schreef. Maar ik heb hem in 1988 besteld bij de officiële WOSA-winkel. Kreeg hem op een cassettebandje te gebruiken met mijn eerste computer
, de ZX81 computer, je weet wel, zo?n ding dat met cassettebandjes werkt.  :P :P

En dat je aansluit op een zwart-wit tv-tje.

8o groet, Roel
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......


Vandaag was het zover !

De fotograaf is geweest, heeft Emmental op de gevoelige plaat gezet en de foto's ( maximaal 5 ) opgestuurd naar de WOSA.
Met aanbevelingsbrief van Herr Inspektor !

Nu is het afwachten, of we door de voorselectie voor de kalender van 2020 komen  :?

Bibberende grtz, Tony & Carl



Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Dat zijn pas mooie oldskoolphotoos, Tony! Kunnen zo uit de Faller-catalogus van 1974 komen.
De WOSA krijgt het nog moeilijk om de juiste uit te zoeken, ik hoop dat ze voor één van de eerste drie gaan!
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Zeer mooi op de gevoelige plaat vastgelegd Tony  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Jammer dat je maar vijf foto's mag opsturen Tony ipv 12 want dan was de kalender meteen klaar om gedrukt te worden.
Minpuntje wel is dat ik Carl niet op één van de ingestuurde foto's kon vinden had wel leuk wat internationale bekendheid voor mijn petekind als deze kalender straks de wereld overgaat. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Zeer mooie foto's Tony,
Ik vind de eerste 2 en de 4de heel mooi
Vooor mij mogen ze eigenlijk allemaal wel op de kalender prijken

Grts Freddy
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Tony,

Sfeervolle foto's, maar waarom vijf foto's van hetzelfde diorama? Je hebt toch nog veel meer fotogenieke WOSA locaties op je banen?! Voor mij is nummer 2 twee de onbetwiste winnaar :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Tony

Je bent weer lekker bezig, het nieuwe jaar is nog maar pas bezig en al druk in de weer  :)

Mooie foto's vind het moeilijk kiezen, ik ga voor 2 en 3  :P
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Voor mij is het foto vijf, die geeft mij rust en voldoening :o) :o)
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Eigenlijk moeten ze wel in zwart wit  >:-D


Mijn papa?s baan toen ik 8 was  :P
Ja toen werd er ook al ge-dart , zoek de pijl  :P :D :D
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Zoeken hoeft niet, de pijl springt zo in het oog. Welk jaar is de foto gemaakt?
F.
--
Draagt in dit soort situaties graag een veiligheidsbril tegen springende pijlen
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......

Hallo,

@ Hans; ik hoop ook, dat de keuze lastig gaat zijn voor de WOSA  ;)

@ Peter; ik hoop dat de WOSA er ook zo over denkt  :P

@ Mies; ik had er ook het liefst 12 opgestuurd, maar regels zijn regels. Carl is van na 2010 en dus niet inzetbaar, helaas  :?

@ Freddy; het dio is ook speciaal voor oldskool-fotoshoots gebouwd  ;)

@ Wico; tja, er mocht maar één baan of dio te zien zijn  :?

@ Peter; momenteel niet zo druk met de banen in de weer, hoor ( helaas )   :(

@ Wiggert; die keuze begrijp ik helemaal  ;)

@ Barry; dat zwart/wit zou zeker kunnen, maar is niet mijn ding. Pijltje steekt in de gording  O:-D

@ Fokko; heel fraaie nostalgische foto  :thumbup: Hopelijk werd het darten en treinrijden niet gelijktijdig beoefend  :D


Ben in februari 2015 begonnen met dit sixties-diorama. Na heel wat proefopstellingen is dit het uiteindelijke resultaat.
Doel was, om alles met oud spul/materiaal en met ouderwetse technieken te maken en het zoveel mogelijk de uitstraling van die tijd te geven.
Mat echt elektrisch licht in de doorschijnende huisjes en ook bedoeld voor latere fotoshoots van nieuwe aanwinsten op het spoor ( met echte bovenleiding ! ).
Bijna precies 3 jaar geleden was het af en ik ben er nog steeds heel blij mee en trots op !
Op zoek in het foto-archief vond ik de hilarische bouwafsluiting van 9-1-2016 terug; aangezien dit de eerste keer was, dat ik een echte brug/viaduct op een baan verwerkt had, werd dat gevierd met een heuse bungiejump  :D
De Broeders van het Rechte Spoor werden opgetrommeld en broeder Durfalles mocht bijna letterlijk de kolen uit het vuur halen.

Voor de leut en voor wie ze nog nooit gezien heeft, laat ik die plaatjes nog eens zien  :o)

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen......het herinneringsdio gestart......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......het herinneringsdio gestart......

Hoi !

Een tijdje geleden had ik besloten, om met de spullen van de treinbaan-erfenis een herinneringsdio te maken.
Vandaag ben ik daarmee begonnen; een strook multiplex verzaagd en er met een rest hardboard een diobak voor aan de muur van gemaakt.
Een idee van hoe en wat had ik al een tijdje, dus fluks aan de slag  :P
Eerst gaan puzzelen met stukken boomschors, die ooit als berg op de laatste treinbaan gefungeerd hebben.
Rails en bruggetje erbij en passen en meten. Nog wat tunnelportalen geprobeerd, maar dat werd niks.
De hoeken waar de rails eindigt gaan daarom nu gecamoufleerd worden met groen.

Kep er zin an, want niks zo leuk als een nieuw projectje  :thumbup:

Grtz Tony






Re: Tony's simpele banen......het herinneringsdio gestart......
 @citaat  @citaat Even terug naar de sixties dio. Wat hangt er toch allemaal aan die waslijn ? >:-D
Re: Tony's simpele banen......het herinneringsdio gestart......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......het herinneringsdio gestart......
Scherp gezien, Dick  :thumbup:
Je zou der schrik van krijgen  :-)
Re: Tony's simpele banen......het herinneringsdio gestart......
 @citaat

Van die maat wel. :D

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen......het herinneringsdio gestart......
 @citaat  @citaat WOSA goedgekeurd ?  ;)
Re: Tony's simpele banen......het herinneringsdio gestart......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......het herinneringsdio gestart......
Welzeker, Dick !

Irma, die in het dal woont, doet ook de was voor haar tante Bertha (12). Dat lukt haar niet zo goed meer.
Ze kan er niet zo goed bij, want in die tijd werd er nog in de wastobbe en met een wasbord gewassen.
Je zou ook kunnen zeggen, dat in de loop der tijd haar armen te kort zijn geworden  O:-D

De WOSA weet deze hulp zelfs op de juiste waarde te schatten !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen......het herinneringsdio gestart......
Tony

het is weer een mooi dio geworden, stilzitten zit er ook niet in bij jou.
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen......de foto's zijn opgestuurd......
Citaat van: FokkoKPD op maandag 07 januari 2019, 23:16:22
Welk jaar is de foto gemaakt?
F.
--
Denk 40 jaar geleden..

De 1200 op de achtergrond was mijn loc.
De geel blauwe van de Db serie 151 Was van mijn broertje.
De tee diesel was van mijn pa, ieder zijn eigen trafo en rijden maar   :) :thumbup:

En uiteraard hadden we ook nog een stoomloc ieder,  uit de welbekende Startsets  :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......het herinneringsdio...... part 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......het herinneringsdio...... part 2


Het echte werk aan het dio is van start gegaan  ;)

De gepenseelde lucht is opgedroogd en eindelijk weer eens met de tempex aan de slag en de losse kurkblokken in- en aanpassen.

Grtz Tony