Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

ZELF strooisel maken???

Gestart door Michiel3000 zondag 30 maart 2014, 14:57:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ZELF strooisel maken???
Michiel3000
gast

ZELF strooisel maken???
Hallo

Ik heb ooit iets gelezen op internet over strooisel maken van zaagsel door het te verven maar ik kan er nu niets meer over terugvinden. Weet iemand hoe je dit kan maken??

Michiel
Re: ZELF strooisel maken???
makkelijk: gewoon in een emmer met dunne groene waterverf gooien, roeren, in laten trekken, weer roeren, uitstrooien op een paar kranten om te drogen, klaar.

maar bedenk wel dat gras tegenwoordig meestal met vezels wordt nagebootst. veel natuurgetrouwer en het is beslist niet het duurste deel van de modelbaan.
zelf vezels maken zou eigenlijk ook moeten kunnen.

groeten,
Hessel.
Re: ZELF strooisel maken???
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: ZELF strooisel maken???
Dag Michiel.

https://www.youtube.com/watch?v=mDTKZegWuf4

Dag Hessel.

Citaat van: de Hoeve op zondag 30 maart 2014, 16:13:15
zelf vezels maken zou eigenlijk ook moeten kunnen.

Hoe en waarmee dan?

Groeten,

Erik.
Re: ZELF strooisel maken???
tja, daar ben ik zelf ook nog niet uit. het zou statisch moeten zijn. tot nog toe gebruik ik gekochte vezels.

sisal touw:
leg stukjes touw  van ongeveer 10 - 20 cm in de groene verf. als het droog is, in een druppel houtlijm drukken op de baan. als je onverdunde lijm gebruikt, blijft het vrijwel direct overeind staan. je kunt de stukjes touw later kort afknippen en de rest weer gebruiken. dit geeft een polletjes effect.