Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig eens kijken bij zo'n avond of middag!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Scenerybouw
| | |-+  Burrendaal in wording - Scenery modules op vaste baan?
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Burrendaal in wording - Scenery modules op vaste baan?  (gelezen 867 keer)

arkowe

• Zeer Toffe Gast
  • Spoort nog steeds niet...
Burrendaal in wording - Scenery modules op vaste baan?
« Gepost op: zaterdag 29 maart 2014, 01:46:11 »

Hoi samen,

Ik ben nog steeds aan het rommelen met de tafel en heeeel langzaam en hopelijk zeker gaat dit goed komen. Ipv van met de draadjes te prutsen denk ik al vast vooruit aan voor mij het leukste aspect: de scenery, en dan vooral de huisjes etc.
Ondanks dat ik in de beschikbare ruimte de maximale maat voor de tafel gebruikt heb kan ik lang niet alles doen wat ik ooit bedacht had. Over een periode van ruim 10 jaar heb ik heel veel (te veel) bouwdozen op de plank liggen.
Mijn idee was al eerder, maar nu vaster omlijnd, om te gaan werken met plaatjes die passen binnen vaststaande straten.
Ik kan zo nog jaren vooruit met prutsen.
Ik heb ooit gezien dat een marktplein draaibaar gemaakt was om te wisselen tussen een markt en een plein.
Mijn idee is dat afgezien van het station met toebehoren de andere plekken binnen het stratenpatroon op losse plaatjes komen, die dan uit te wisselen moeten zijn met andere bebouwing om een plaatje van dezelfde maat.

Ik ben zeer benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en dan specifiek voor de gebruikte plaat (vlakligging, bevestiging, bedrading licht etc)

In het plaatje een 1e schets van het stadsgedeelte. Bruin zijn aanwezige huisjes op schaal. Er zijn er nog heel veel meer, maar nog niet op het plaatje. Aan de rechterkant komt aan de muur een plank net boven de tafel waarop industrie in half reliŽf moet gaan komen.
Op de andere poot van de U vooral iets van een BBW, kranen etc

Arnold
« Laatst bewerkt op: zaterdag 29 maart 2014, 01:49:38 door arkowe »
Met vriendelijke groet,
Arnold