Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.

Gestart door Anthonymarklin dinsdag 25 maart 2014, 16:29:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
Vandaag is deze mooie trein aangekomen. Als ik hem op de baan zet geeft de CS (60215) iets weer van 'lezen mfx kaart' of iets dergelijks.
Daarna gebeurde er niets. Dan heb ik deze opnieuw opgestart, en nu deed hij helemaal niets.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
Heb de loc ook.
Ik zet al mijn locs altijd eerst op het programmeerspoor.
Heb je dat al eens geprobeerd?

Groeten,
Ton.
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
ja, de loc doet niets...
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
ik heb al eens gelezen dat het een oplossing kan bieden de loc eerst ergens anders te laten aanmelden/andere besturing, en deze daarna terug aan te melden op het cs. Ik heb wel nog 2 mobile stations maar deze zijn aangesloten op het cs en ik heb ook geen trafo en aansluitrail daarvoor.
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
Hoi Anthony,

Welke softwareversie heeft jouw CS ? Misschien brengt een update naar de nieuwste versie is 3.5.6 uitkomst.  Via een directe verbinding tussen CS2 en internet kan je de nieuwe software uploaden. De update wel 2x uitvoeren, anders werkt het programma niet (zie ook http://www.maerklin.de/de/produkte/tools_downloads/software_updates.html )
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
Ik was net aan het kijken naar een update, want dat is nog niet gebeurd en het is toch een vrij recente loc.
Bedankt voor de tip!
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
In principe zou de software stand van de CS2 niets uit mogen maken voor het aanmelden van mfx locs.
Als de loc zich na het updaten van de CS2 nog steeds niet aanmeldt, laat deze dan eens een tijd op het spoor staan.
Vaak meldt de lok zich dan alsnog aan.
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
Dit is een gekend probleem dat mfx loc's zich soms niet meer aanmelden op de CS2.
De oplossing is de loc even te laten aanmelden op een Mobile Station vb. de 60652 en daarna terug op de CS2.
Mvg. Jean.
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
Jean,

Dat is <hier> al genoemd
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
Citaat van: KeyWest op woensdag 26 maart 2014, 13:25:45
De oplossing is de loc even te laten aanmelden op een Mobile Station vb. de 60652 en daarna terug op de CS2.
Dat heeft toch alleen betrekking op loks die uit de CS2 zijn verwijderd, zonder dat deze op de baan stond?
Aangezien deze Br05 net bij Anthony aangekomen is, lijkt me dat niet het probleem, maar dat neemt niet weg dat het misschien wel werkt voor deze loc.
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
ik heb een GG1 met mfx verwijderd en deze vervolgens opnieuw op de baan geplaatst, om eens te zien waar het probleem juist zit?
Er gebeurde exact het zelfde als de eerste keer met de 37052 : mfx wordt uitgelezen en je ziet een symbool van mfx, verder gebeurt er niets.
Dit symbool stond onder de afbeelding van de laatst gebruikte loc (een gewone fx), maar nu heb ik hier eens op geduwd om te zien wat dat geeft. Resultaat : de GG1 werd geselecteerd en was klaar om te rijden. Dit heb ik dus met de 37052 niet gedaan, er staat ook nergens dat dat moet denk ik. Vermoedelijk denkt deze 37052 dat hij al is aangemeld, maar ik kan hem niet meer selecteren.
Aanmelden op een ander systeem en daarna bij mij proberen kan misschien toch een oplossing bieden.
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
probleem opgelost! Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar ineens stond deze in de loclijst.
Aan iedereen bedankt voor de tips!
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
laat me raden, je hebt de loc gewoon een tijdje op de rail laten staan en plots meldde deze zich alsnog spontaan aan? ;)
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
hij had al eens 15 min op de baan gestaan, en dat was deze keer niet het geval.
Ik heb eigenlijk geen idee waarom het deze keer gelukt is...
Re: Marklin 37052 BR05 DRG Bellingrodt met mfx meldt zich niet aan.
Ik ben nu bezig met de instellingen aan te passen.
De optrek- en afremvertraging en volume staan via het cs op maximum, maar toch is het nog niet voldoende vind ik.
De loc trekt nog te snel op, veel sneller dan bvb de VT11.5 met fx decorder.
De VT11.5 overtreft hem ook op het gebied van volume van geluid, en de VT11.5 staat niet eens op maximum van volume.
Dus wou ik deze eigenschappen zoals bij de fx locs gaan aanpassen in de loc zelf, maar ik zie nergens iets waar ik dit kan doen.
Is het mogelijk dat deze eigenschappen alleen maar via het cs aan te passen zijn? Of werkt zo'n decoder anders als met de fx locs?
In de handleiding is dit allemaal niet terug te vinden, zelfs niet hoe je de tender open doet wat na een tijdje zoeken dan toch gelukt is.