Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Parallel63 en koploper

Gestart door Aad zondag 12 augustus 2007, 14:32:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Parallel63 en koploper
Hallo allemaal,


hier even een vraagje over parellel63.
Kun je hiermee de wissels aansturen via koploper zonder dat je ze digitaal maakt?? Dus alleen met een wisselaandrijving??
Of moet je dan ook de decoder63 hebben.
Ik hoor graag jullie antwoorden en/of meningen

Groetjes,

Aad
Re: Parallel63 en koploper
Hoi Peter,

bedankt voor de tip.
Maar misschien ben ik te blond, want ik kan hier niet echt uithalen of je Parellel63 ook zonder de decoder een wissel kan aansturen.

Groetjes,

Aad
Re: Parallel63 en koploper
Hoi Peter,

bedankt voor je uitleg.


Groetjes,


Aad
Re: Parallel63 en koploper
Hallo Aad,

Kleine correctie op het bericht van Peter. Een decoder63 kaart kan 16 wissels aansturen. Als je echter 4 kaarten aansluit op je parallel63, dan kan 1 van de 4 kaarten maar 15 wissels aansturen (en daarmee kom je dus op 63 wissels in totaal).

Groeten,

Merijn
Re:Parallel63 en koploper
Lid sinds: 2007

offline
Re:Parallel63 en koploper
Hallo allemaal,

heeft iemand hier praktische ervaringen mee?

Groetjes, John
Re:Parallel63 en koploper
Hallo John,

Ja, ik heb een parallel63 kaart met 3 decoder63 kaarten waarvan er eentje een WM63 aanstuurt (voor lichtseinen). Dit werkt allemaal perfect. Met de WM63 doe ik niet zoveel omdat er intussen de OM32 van Leon van Perlo is en die werkt veel mooier (de WM63 kan lichtseinen alleen met rood of groen aansturen, de OM32 kan lichtseinen aansturen met groen/oranje, rangeerseinen, met voorseinen, etc. en dan ook nog eens met nagloeien enzo). De decoder63 kaarten om wissels aan te sturen is een perfecte oplossing die erg goedkoop is. Je kunt die wissels dan natuurlijk wel alleen vanuit koploper schakelen.

Groeten,

Merijn
Re:Parallel63 en koploper
Lid sinds: 2007

offline
Re:Parallel63 en koploper
Merijn,

bedankt voor de terugkoppeling. Ben alvast de opties aan het bekijken voor het geval het niet gaat komen met de Littfinsky decoders.

Groetjes, John
Re:Parallel63 en koploper
Ik heb er ook er varing mee maar uiteindelijk ben ik toch overgegaan op volledige digitalisatie.

Ik wil alleen even kwijt dat ze perfect functioneren. Ik vind het nog steeds een interessante optie voor analoogrijders die op een leuke manier met koploper hun wissels willen schakelen.

mvg
Arthur