Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?

Gestart door Bassie zaterdag 08 december 2012, 18:02:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?

Wim,

Helaas moet ik het antwoord op je vraag schuldig blijven, aangezien het ook maar een door mij "geleend" videootje is.
Deze Loc heb ik niet in mijn bezit. Dus nog géén praktijkervaring. Helaas.

mvg Harry
Re: Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?
En nu maar hopen dat Esu door de kwaliteitsproblemen met de V60 (ook) niet in de financiële problemen raakt...

Groet, Anne W
Re: Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?
Citaat van: Anne W op vrijdag 07 februari 2014, 10:38:59
En nu maar hopen dat Esu door de kwaliteitsproblemen met de V60 (ook) niet in de financiële problemen raakt...

Ik denk niet dat het voortbestaan van ESU hierdoor al in gevaar komt. Als dat zo zou zijn, dan zouden ze al langer in moeilijk vaarwater moeten verkeren, en dat beeld strookt helemaal niet met de enorme golf aan ontwikkelingen waar ESU ons mee blijft verrassen. En ook de zeer volwassen manier waarop er met problemen wordt omgegaan door de levering te stoppen totdat de kwaliteit op orde is, wekt bij mij vertrouwen.

Als het ze echter niet lukt om de kwaliteitsproblemen de baas te worden, dan hebben ze echt een serieus issue, maar zo ver is het nu nog lang niet.
(Hoewel het wel past bij het 'standaard' verhaal van samenwerken met Chinese partners. In het begin doet die partner uitstekend zijn best om je kwaliteit te leveren, maar als de volumes omhoog gaan lukt het ze vaak niet om dat vol te houden en gebeuren dit soort dingen. De keten is lang, en tijdig bijsturen lukt niet. Oplossen kan lastig en taai zijn. Het wisselen van een Chinese leverancier als gevolg hiervan komt wel voor.) Voorlopig heb ik nog alle vertrouwen in ESU.
Re: Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?

Omdat ik dacht dat de automatische koppeling van de v60 gewoon met een spoel werkte, is het voor mij een plezierige ontdekking
dat deze koppeling met een motor wordt bediend.

..Of wisten jullie dat al..?

  die V60 hat eine motorische Kupplung mit Endabschaltung. Es gibt daher keinen Dauerstrom. Strom fliesst nur, während die Kupplung mittels kleinem Glockenankermotor bewegt wird. Der Motor schiebt eine Schubstange (Zahnstange) von links nach rechts und drückt damit den entsprechenden Haken nach unten. Daher kann auch nur jeweils eine Kupplung gleichzeitig abgesenkt werden. Die Mittelposition wird mittels eines berührungslosen Hall-Sensors ermittelt. Die Elektronik stoppt dann den Motor.
Insgesamt sind in der V60 3 Motoren verbaut:
1x 8mm Glockenanker als Fahrmotor
1x 6mm Glockenanker für die Kupplung (mit Getriebe)
1x 6mm Glockenanker für den Raucherzeuger


mvg Harry
Re: Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?
Wie kan mij vertellen wat voor motoren (merk en type) ESU gebruikt in hun modellen. Ik wil mogelijk de V200 aanschaffen maar vind de prijs nogal hoog. Als dit wordt verklaard door een betere motor dan die Märklin gebruikt dan vind ik dat niet zo heel erg. Ik hoor het graag van jullie.

gr. Henk
Re: Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?
Van de ESU site: "5-poliger schräg genuteter Hochleistungs-Motor mit geräuschoptimiertem Kommutator mit zwei Schwungmassen".
Over 't merk wordt niet gerept.
Re: Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?
Re: Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?
ok deze dingen had ik inderdaad ook al gelezen, maar vooral de kwaliteit van de motor vind ik interessant bij een dergelijke uitgave.
Wie heeft er ervaring met de ESU locs.

gr. Henk
Re: Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?
Deze wil ik jullie niet onthouden:

Deze stonden op mijn wensenlijstje :P :

Re: Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?
Sinds een aantal weken bekend met dit merk, en wat maken ze geweldige treinen :thumbup:. Afgelopen zaterdag heb ik de eerste mogen ontvangen van 2 stuks die ik gekocht heb. Ben nu in het bezit van de rode (cargo) BR151. Van de week ga ik een class 77 van de Ruhrtalbahn afhalen. Ik denk dat ik van deze fabrikant nog de nodige loc's ga kopen >:-D

Mvg Martijn
Re: Wat is/word je eerste ESU loc aanschaf? Hoe ziet jouw ESU wensenlijstje er uit?
Hallo,

mijn nieuwste aanwinst, een ESU class66 HGK uitvoering :thumbup: