Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Draaischijf defenitie in koploper

Gestart door PietG vrijdag 21 maart 2014, 08:21:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Draaischijf defenitie in koploper
Hallo,

Heeft iemand een voorbeeld van een koploper file waarin een draaischijf is gedefinieerd voor automatisch rijden?

Groeten
Piet
Re: Draaischijf defenitie in koploper
Ik heb wel iets voor je. Stuur me dan even een persoonlijk bericht met je mailadres.

Gr, Ben.
Re: Draaischijf defenitie in koploper
Leuk Ben,

Waarom zet je het niet gewoon hier neer?
Er zullen vast meer mensen zijn die zo'n bestandje graag zien.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Draaischijf defenitie in koploper
Het bck bestand is niet van mijn hand en het is niet zo netjes dat op een openbaar forum te plaatsen.

Gr, Ben.
Re: Draaischijf defenitie in koploper
Ben,

Ik heb je mail beantwoord al vast bedankt.

Groeten,
Piet
Re: Draaischijf defenitie in koploper
Hallo,

Voor iedereen die dit wel handig vindt hier de .bck file uit koploper van een test met een draaischijf. In het bestand is een draaischijf gedefinieerd met in totaal vijf sporen en twee locs. Het geheel staat voor wat betreft de communicatie in test en als je op automatisch rijden klikt dan wisselen de locs via de schijf tussen de verschillende sporen.

Heb deze test gemaakt om inzicht te verkrijgen in wat er nodig is voor de aandrijving van een schijf als deze aangestuurd wordt door besturingssoftware zoals koploper.

Groeten,
Piet
Re: Draaischijf defenitie in koploper
Piet,

Een voorbeeld staat toch ook gewoon op de site van koploper of ben ik nu gek?
http://members.ziggo.nl/pahasoft/draai27.zip

Re: Draaischijf defenitie in koploper
Hallo sprinter,

Klopt daar staat een perfecte beschrijving van de aansturing van een draaischijf met gebruikmaking van de draai15 print van Kees Moerman. Omdat ik echter bezig ben met een volledige zelfbouw van een schijf inclusief de aandrijving wil ik graag weten hoe koploper omgaat met een draaischijf. Het gaat er mij dan om op welk moment de gebruikte functie decoder schakelt en hoe er gereageerd wordt op de verschillende bezetmeldingen. Om dit te kunnen bekijken moet je een schijf definiƫren in koploper.
Ik begreep uit een voorgaande reactie dat er interesse is voor zo'n file dus heb ik de file die ik heb gemaakt maar hier neergezet.

Groeten,
Piet
Re: Draaischijf defenitie in koploper
Piet,

Als je wil weten hoe koploper werkt en hoe bepaalde zaken daarmee worden geregeld, dan stel je deze vragen het best op de plaats welke er speciaal voor is gemaakt, namelijk op het www.koploperforum.nl dan blijft de informatie waar jij kennelijk naar zocht gewoon op de plaats waar iedereen het kan vinden.

Groetjes.
Re: Draaischijf defenitie in koploper
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Draaischijf defenitie in koploper

Wat is er mis mee om de info hier ook neer te zetten en te delen?
Het is toch geen "moeten " naar t koploperforum om een antwoord te krijgen.

Gr, Jan
Re: Draaischijf defenitie in koploper
Er is geen moeten, vragen over Koploper kunnen en mogen ook hier gerust gesteld worden.

En als men nog een BCK voor een draaischijf wil hebben...


Mvg,
Peter
Re: Draaischijf defenitie in koploper
Ach waar maak ik me eigenlijk druk over, een olifant heeft tenslotte toch de grootste.
Alhoewel???