Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Gepuzzel met 2 Auhagen dozen: 11381 en 11383

Gestart door Bas donderdag 20 maart 2014, 17:54:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gepuzzel met 2 Auhagen dozen: 11381 en 11383
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Gepuzzel met 2 Auhagen dozen: 11381 en 11383
Dag 3-railers,

de laatste weken wat gepuzzeld met 2 Aughagendozen: 11381 station Krakow en 11383 een goederenloods. Van te  voren al gepland hoe een en ander anders kan, van de handleidingen waren pdf's op het internet beschikbaar maar in de praktijk moet dat nog maar blijken.

Wat direct opviel is de fantastische pasvorm! Of beter gezegd de tolleranties zijn heel slim gekozen zodat alles altijd perfect past. De hoeken van de gemetselde muren zijn bijna niet te onderscheiden, dit tenzij ikzelf er 1 maal zelf de zaag in zette. Verder een hele prettige kunststof om mee te werken, handleidingen zijn verder ook zeer duidelijk.

Eerst maar eens begonnen met de goederenloods, gekozen voor de korte variant zodat ik nog een halve loods volgens planning overhield. Deze bewaard voor het station, daar de linkervleugel weg gelaten om plaats voor " het restje loods " te maken.

Aan de linkerkant van het hoofdgebouw van het station moest ik wat wegsnijden en schuren en dat gaat vrij makkelijk met dit semi-taaie/harde plastic wat overigens ook prima te verlijmen is. Na het afmaken van het hoofdgebouw hield ik volgens planning nog een kiosk over (epoche-III) welk niet meer over de linkervleugel past, kaartje kan je ook in het hoofdgebouw of op het perron kopen toch? Hoofdgebouw heeft verder ook een interieur gekregen met stoelen tafels, houten vloer etc.

De kiosk komt op de hoofdstraat voor de verkoop van bus en tramkaartjes. Op het internet wat leuke plaatjes gevonden van bus/tram-lijnen, schema's en tijden voor het interieur van de kiosk. Verkoper met bankje en desk erin, deurtje erin geprutst met een trappetje, nog wat details en ook weer klaar.

Wat nog overbleef was de linkervleugel van het hoofdgebouw, dit heb ik in 2 stukken gezaagd en nog wat aangepast zodat ik een halteplaats kon bouwen. Deze komt met de achterwand tegen een steunmuur even voor een tunnelingang aan te staan. Met de epoche-I kiosk en nog wat rommeltjes er toch wat leuks van gemaakt. Ook hier een interieur gemaakt, stoelen tafels, afbeeldingen aan de muur etc.

Conclusie: uitstekende bouwdozen die ook eenvoudig aanpasbaar zijn aan de individuele vraag, zodoende heel veel bouwplezier!

Re: Gepuzzel met 2 Auhagen dozen: 11381 en 11383
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Gepuzzel met 2 Auhagen dozen: 11381 en 11383
halte....
Re: Gepuzzel met 2 Auhagen dozen: 11381 en 11383
Hallo Bas,

ook ik heb altijd veel plezier met Auhagen ik heb tot nu toe alleen de Schmidtstraße gebouwd en het is heel mooi.

Je hebt er een mooi model van gemaakt vooral door je mooie weathering :)

Vincent
Re: Gepuzzel met 2 Auhagen dozen: 11381 en 11383
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Gepuzzel met 2 Auhagen dozen: 11381 en 11383
wow dat is behoorlijk aangepast maar wel heel erg leuk geworden

gzd

ben benieuwd wat je nog meer gaat maken


Gr Ed