Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Hulp gevraagd bij ontwerpen in wintrack

Gestart door Raven85 woensdag 19 maart 2014, 23:54:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp gevraagd bij ontwerpen in wintrack
Beste mede modelspoorders,

Ik ben momenteel bezig mijn baan te ontwerpen. Dit ging een tijdje heel aardig maar ik loop nu tegen een probleem aan waarbij ik jullie hulp nodig heb. Ik ben aan het ontwerpen in wintrack 8 en wil een daling in het spoor instellen. Voorheen ging dit altijd goed door het stuk spoor te selecteren, vervolgens naar weergave te gaan, 3D te selecteren en dan de hoogtes te selecteren op het begin en eind stuk. Wintrack calculeerde dan automatisch het verloop voor mij.

Nu krijg ik dit scherm echter niet meer te zien in wintrack. Wat ik nu zie is het volgende: Zie bijlage.

Kunnen jullie mij vertellen wat ik fout doe?? Misschien heb ik per ongeluk iets aangeklikt waardoor er instellingen zijn veranderd??

Alvast bedankt.

Re: Hulp gevraagd bij ontwerpen in wintrack
Een goedemorgen RAven85,

Je probleem wordt veroorzaakt doordat je meerdere rails tegelijk geselecteerd heeft.
Dan denkt het programma dat je het geheel naar een andere hoogte wil brengen.

oplossing:
-deselecteren
- 1 rail aanklikken (selecteren)
- probeer nu de hoogte aan te passen, als het goed is moet je nu wel de 3D display voor de helling v/d rails zien

twentekoffieleut (ook met wintrack 8)
Re: Hulp gevraagd bij ontwerpen in wintrack
Goedemorgen marklin63a,

Hartelijk dank voor je reactie. Net even geprobeert en het werkt perfect! Ik kan weer verder!

Groeten,
Raven