Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

welke keuze van booster

Gestart door rrmarklin maandag 26 november 2007, 11:10:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
welke keuze van booster
Lid sinds: 2007

offline
welke keuze van booster
Marklin heeft in verleden boosters onder twee verschillende nummers uitgebracht nl. 6015 en 6017.
Kan iemand mij uitleggen of daar verschil in zit en zo ja wat die verschillen zijn,
dit ivm met in de toekomst een te gebruiken met de CS
Re: welke keuze van booster
Hallo allemaal,

Ik heb gevraagd bij Märklin Oosterhout wanneer de booster, die het MFX gebeuren ondersteunt, wordt geleverd. het nummer is 60172 en is tegekijker tijd met het CS aangekondigd. Wel zijn er dus mogelijkheden om de oude boosters 6015 en 6017 te gebruiken, maar dan moet je blijkbaar "sleperwippen" gebruiken om storingen te voorkomen. Het gekke is dat ik de oplossing  met de sleperwippen in de gedownloade gebruiksaanwijzing van de CS niet kan vinden, maar in de gedrukte versie van een gebruiksaanwijzing van de CS wordt hier dan even over gerept. Hoe dan ook, er is veel onduidelijkheid, ook als een loc. bijv. meerdere slepers heeft, want dat komt dus voor, ook bij treinstellen bijvoorbeeld, maar ook sommige stoomlocomotieven. Ik wil graag de nieuwe boosters, je stapt over op Systems en ik wil me dan ook graag aan die besturing en de bijbehorende producten houden. We hebben al zolang op de update gewacht en nu is het weer onduidelijk wanneer de correct bij het Systems horende booster wordt geleverd, want dan kun je de zaak, de baan dus, optimaal met het Systems systeem verder afbouwen  Ik moet wachten, het antwoord was niet paraat bij de helpdesk in Oosterhout en ze hebben beloofd mijn handelaar, de officiële Märklin Shop in Assen hierover duidelijk te informeren.
Ik wacht nu maar af en hoop op een goed bericht en klaarheid over de levering van de correcte booster en zal ik dat hier dan graag doorgeven.

Jan
Re: welke keuze van booster
Dank je voor deze reactie maar blijf wel mijn nieuwsgierigheid wat is nu eigenlijk het verschil tussen die twee boosters?
Re: welke keuze van booster
hallo, begrijp ik hieruit dat je met een C.S. geen goede booster kunt kopen :o die in het nieuwe systeem werkt / past :shock: ik heb er ook een nodig, en dacht dat dat zomaar ging elke booster is goed??? hier uit dit verhaal is dat dus niet??
graag meer hierover???
foxy :lol:
Re: welke keuze van booster
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: welke keuze van booster
Hallo Heren,

vermoedelijk zal de Märklin Booster 60172 niet al te lang meer op zich laten wachten, Esu heeft nu een booster op de markt gebracht die ook met het Central Station moet kunnen werken in combinatie met MFx, echter nu is het wachten op de Software update 1.04 voor het Central Station. Esu heeft al vermeld dat deze update eraan komt, nu vraag ik mij nog af wanneer deze te downloaden is,

Ik zit zelf ook met smart op een werkende booster te wachten, mijn booster 6015 stuurt alleen nog wissels aan, maar niet meer de rails, dit laatste ga ik ook niet meer veranderen, want ik zet zelf liever geen sleperwippen in, de kans is groot met langzaam rijden dat de treinen alsnog daarop stilvallen

met vriendelijke groet,

Walter
Re: welke keuze van booster
Een goede keuze Booster die Multiprotocol is koop je bij Tams-elektronica.
Heb hele goede ervaringen met de Tams-collectie
In jouw geval zou ik de Booster B2 nemen.
Dit is een geregelde Booster,dat wil zeggen dat er een constante spanning van 19 volt(maximaal) aanwezig is.
Re: welke keuze van booster
Als ik stummi's forum mag geloven is de esu booster die ook mfx zou moeten kunnen 1 grote ramp.

Het is allemaal te lezen in het Duits in de testhoek.

Re: welke keuze van booster
het zit niet mee
ik heb een littfinskie of zo
maar als ik nu llees moet je een 60172 op de cs zetten of niet
Re: welke keuze van booster
Märklin heeft in Nürnberg 2008 aangekondigd GEEN booster voor de CS uit te brengen en zij hebben officieel gemeld dat je voor mfx boosgters deze van ESU moet kopen. (Dit speelt in onze kaart...)
De Tals booster die in voorgaande reactie vermeld wordt is geen mfx booster. Dus een lok in de boostersectie zal zich niet aanmelden. Bepaalde functies zullen in de boostersectie niet "aan te spreken " zijn.
mvg,  Patrick