Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Dewey's grootspoorfoto's | Vakantie overzicht 2015

Gestart door Dewey woensdag 19 maart 2014, 18:31:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Dewey's grootspoorfoto's | Vakantie overzicht 2015
Hallo,

Toch maar weer een draadje geopend voor mijn grootspoor foto's. Mijn oude draadje heb ik laten verwijderen aangezien de helft van de plaatjes het niet meer deden. Dit vind ik een rommelig en onhandig dus vandaar een nieuwe draadje.

Door op de foto te klikken, krijg je het onderschrift met wat informatie erbij. Ook kun je zo de foto's in fullscreen bekijken.

Februari


Locon 220 - Apeldoorn - 28-02-2014 by Emslandstrecker, on Flickr


DBS 189 089-5 - Apeldoorn - 28-02-2014 by Emslandstrecker, on Flickr


RTB 189 285 - Eindhoven - 28-02-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Maart


DBS 6412 - Veendam - 08-03-2014 by Emslandstrecker, on Flickr


Leer - 15-03-2014 by Emslandstrecker, on Flickr


Leer - 15-03-2014 by Emslandstrecker, on Flickr


Leer - 15-03-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Groeten Dewey
Re: Dewey's grootspoor foto's | Nieuwe draadje
Mooie plaatjes :thumbup:. Ik laat me verrassen door de rest van de foto's.
Re: Dewey's grootspoor foto's | Nieuwe draadje
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Dewey's grootspoor foto's | Nieuwe draadje
Mooie foto's Dewey.
Ik kijk uit naar de rest van je foto's. :P
Re: Dewey's grootspoor foto's | Nieuwe draadje
Prachtige platen Dewey.
Vooral de onderste met Stoom. :thumbup:

Tony
Re: Dewey's grootspoor foto's | Nieuwe draadje
Alle foto's gemaakt in Leer op 03-04-2014. Fietstochtje gemaakt van 70 kilometer met mijn camera. Rondje Nieuweschans - Weener - Ihrhove - Leer en terug. Ik heb de laatste tijd geluk met de 140'en die voor mijn lens verschijnen, een dag later in Bremen ook al weer 3 waarvan 2 privaten! Binnenkort eens kijken naar de diesel/haven-lijntjes in Noord-Duitsland. Met de 218 en de Luddi's die langzaamaan verdwijnen heeft dit wel een reden. Volgende week maandag een weekje naar Rome met school. Hotel in de buurt van Roma Termini, alleen twijfel ik door het fotografeer verbod in Italië en ik geen risico wil lopen met diefstal.

Foto's zijn klikbaar, je kan dan een grotere afbeelding zien.



DB Schenker 294 960 met de lege grindtrein uit de haven van Nüttermoor naar Leer Rbf. Daar wordt er van tractie gewisseld en zal een baureihe 145 de trein verder rijden in de richting van Oldenburg.



Deutsche Bahn 101 045 met de IC vanuit Norddeich naar Magdeburg.



De 139 154 van DB Schenker is onderweg met de lege onderdelen trein van de VW vestiging in Emden in de richting van Osnabrück.



Even later passeerde de eerste privaat, ook de enige, mijn lens en wel de fraaie 185 690 in dienst bij Ruhrtalbahn. Hier heeft hij een volledig beladen autotrein onderweg van de VW fabriek in Emden naar Oldenburg. Voor hij naar Oldenburg kan doorrijden zal die eerst kop moet maken op het goederenemplacement van Leer.



Een klein jaar geleden heb ik een traxx van ITL geplaat op ongeveer de zelfde plek, één bovenleidingmast naar voren.

Nu ruim 8 maanden later is er toch wel wat veranderd. De privaten rijden hier nog wel met traxx loc's, maar DB Schenker zet voornamelijk de oude dames uit de 139/140 serie in. Hier is dat de 140 554, nog met DB Cargo opschriften, met alweer een volbeladen autotrein aan de haak. Oh ja het station ligt ook op de schop, perrons worden verhoogd en vernieuwd, sporen worden vernieuwd en ook de overkapping wordt helemaal opgelapt.
Re: Dewey's grootspoor foto's | Leer 04-04-2014
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Dewey's grootspoor foto's | Leer 04-04-2014
Mooie plaatjes.  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Het is maar goed dat we door het hele land en soms daarbuiten spotters hebben  :)
Re: Dewey's grootspoor foto's | Leer 04-04-2014
 :thumbup: :thumbup: :P :P :P

tony
Re: Dewey's grootspoor foto's | Leer 04-04-2014
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Dewey's grootspoor foto's | Leer 04-04-2014
Prachtige foto's.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Dewey's grootspoor foto's | Leer 04-04-2014
Bedankt allemaal!
Re: Dewey's grootspoor foto's | Leer 04-04-2014
Nog even een update van mijn laatste tripje naar Bremen. Waar de vorige keer het weer meezat, maar het trein verkeer niet was het nu omgekeerd. Planning was om eerst bij de brug over de Weser in Dreye te gaan kijken, daarna richting Langwedel/Verden en als laatst Rothenburg. Door het slechte weer hebben we de laatste plek niet aangedaan en zijn we 2 uur eerder naar huis gegaan.



Dreye - 04-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Dreye - 04-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Verden - 04-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Verden - 04-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Bremen - 04-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Ondertussen was het zo hard gaan regenen dat het de kwaliteit van de foto's niet ten goede kwam..



Bremen - 04-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Bremen - 04-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Bremen - 04-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Bremen - 04-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Nu verder klaarmaken voor weekje Romé en daarna paar dagen Nederland of Bad Harzburg en omgeving.

Groeten Dewey
Re: Dewey's grootspoor foto's | Bremen 04-04-2014
Alweer van die mooie plaatjes.  :thumbup: Gisteren heb ik in Oberhausen ook zo'n leuk Schweres Nebenfahrzeug op de foto gezet. Deze stond bij het station uit te rusten van een week hard werken.  :)
Re: Dewey's grootspoor foto's | Dagje Leer 25-04-2014


Leer - 25-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Leer - 25-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Leer - 25-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Leer - 25-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Leer - 25-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Folmhusen - 25-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Bunde - 25-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Foto's zijn allemaal aanklikbaar.

Morgen en overmorgen twee daagjes dieselen in de Harz rondom Goslar en Bad Harzburg.
Re: Dewey's grootspoor foto's | Dieselen in de Harz 28/29-04-2014
Hallo,

Maandag 28 en Dinsdag 29 April samen met een kameraad twee daagjes naar het noorden van het Harz gebergte geweest. Doel was het vastleggen van de 218 + N-Wagens nu het nog kan. Naast de Lintjes, de RegioSwingers en de 628'ers ook nog een leuke verassing voor mijn lens gekregen.

Eerste maal dat we alleen gingen overnachten, maar leek ons wel een goede testkees voor het geplande weekje Zwitserland in de zomervakantie. Hostels geboekt in Hannover dichtbij het station, alles prima in orde en merk dat door de laatste tijd veel Duits te praten het steeds makkelijker gaat. S'nachts ook nog even naar de nachttreinen gekeken en het bijbehorende gerangeer. Allemaal heel erg leuk om te zien en wel wat foto's gemaakt, maar door de extreem felle perronverlichting in Die Messestadt zijn die eigenlijk ontoonbaar..

Dagje begon om half 6 voor mij, moest eerst kranten rondbrengen en daarna rustig aan klaarmaken om met de trein van 9:11 naar Leer te vertrekken en vanaf daar naar Hannover. Zo gezegd zo gedaan en om half 1 stonden we in Hannover. Naar het Hostel gelopen en aangezien we pas om 15:00 in konden checken maar onze bagage achtergelaten en richting het dieselparadijs getrokken. De trein die ons zou trekken had als trekkracht een gouwe ouwe 218, dus rijtuig direct achter de loc op gezocht en het raam open gezet. Genieten dus van zowel de loc als het landschap. Gelijk doorgereden naar Bad Harzburg en daar en in Goslar de rest van de dag doorgebracht. S'avonds laat dus de nachttreinen in Hannover bekeken en volgende dag weer met de trein van 8:55 naar de Harz. Ditmaal was een moderne RegioSwinger, baureihe 612, ons vervoermiddel en was de eerste stop Baddeckenstedt om daar bij de inrijder een foto te maken van een 218. Kostte ons wel 2 uur aangezien ze een uur dienstregeling hebben tussen Salzgitter-Ringelsheim en Hildesheim. Daarna weer richting Goslar en Bad Harzburg getrokken en om iets over 18:00 in Goslar in de 612 gestapt die ons naar Hannover bracht. Snel onze bagage, die we die morgen in een kluisje op het station hadden gestopt, ophalen en met de RE 4435 naar Leer. We troffen het wel want de airco was stuk en was knap warm. Gelukkig kregen ze in Bremen het voor elkaar om in een paar wagens het probleem te verhelpen en wij dus een plekje zoeken in een van die wagens. Om 22:15 stonden we dan op het voor ons zo bekende perron van Leer. Op spoor 2 waren 2 spoorkranen bezig met het verslepen van perronranden aangezien het station een fikse opknapbeurt krijgt. De ook weer zo bekende Arriva Spurt bracht ons naar Nieuweschans en zo kwam er een einde aan 2 hectische, leuke en vermoeiende dagen. Zeker voor herhaling vatbaar en mijn stiefpa kwam al met het idee om in de zomer maar weer eens die kant op te gaan. Vruchtbaar tripje dus  :P.

Ik heb niet alle foto's op Flickr gezet aangezien ik ook wat reserve wil houden en niet alle foto's nou zo geweldig zijn. Alle afbeelding zijn klikbaar en daar kun je ook nog een verhaaltje wat bij die foto hoort lezen.

Veel kijk- en leesplezier!



Goslar - 28-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Bad Harzburg - 28-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Baddeckenstedt - 29-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Goslar - 29-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Bad Harzburg - 29-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Bad Harzburg - 29-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Bad Harzburg 29-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



Goslar - 29-04-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Groeten Dewey
Re: Dewey's grootspoor foto's | Dieselen in de Harz 28/29-04-2014
Alweer bedankt voor het verslag en natuurlijk ook de foto's :thumbup:.
Re: Dewey's grootspoor foto's | Dieselen in de Harz 28/29-04-2014
Geweldige plaatjes weer Dewey. :thumbup:
Bedankt voor het plaatsen.

Tony
Re: Dewey's grootspoor foto's | Dieselen in de Harz 28/29-04-2014
Erg mooi!
Re: Dewey's grootspoor foto's | Dieselen in de Harz 28/29-04-2014
Mooie reis en mooie plaatjes  :thumbup:
Re: Dewey's grootspoor foto's | Dieselen in de Harz 28/29-04-2014
Leuke foto's!

Bedankt voor het delen.

mvg Frans
Re: Dewey's grootspoor foto's | Dieselen in de Harz 28/29-04-2014
Mooie foto's. :thumbup:

En een heele mooie locatie. :P
Re: Dewey's grootspoor foto's | Dieselen in de Harz 28/29-04-2014
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Dewey's grootspoor foto's | Dieselen in de Harz 28/29-04-2014
Plaatjes komen me vrij bekend voor! ;-)
Super leuk!

Groetjes, Daniël
Re: Dewey's grootspoor foto's | Dieselen in de Harz 28/29-04-2014
Mooie foto's van mooie treinen Dewey bedankt voor het delen.
Re: Dewey's grootspoor foto's | Dieselen in de Harz 28/29-04-2014
17 Mei

Moest vandaag sowieso al met mijn stiefpa in Groningen zijn en besloot om nadat we klaar waren maar te kijken of ik de dolime trein nog eens kon platen bij Glimmen en daarna in Waterhuizen. Liep wat anders. De dolime werd namelijk omgeleid via Roosendaal, normaal via Maastricht, en was ruim 3 uur vertraagd. Dan maar gekeken of ik wat plaatjes kon maken vanaf de brug over een deel van het rangeerterrein Onnen. Heb gekozen om dit volgende plaatje ook hier te plaatsen.



Onnen - 17-05-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Verroeste sporen en een hele reeks treinstellen die ondertussen al zijn ondergespoten met zogenaamde "kunst".

De cluster Onnen is ongetwijfeld de meest onrendabele die DB Schenker nog aandoet in Nederland. met elke dag 2/3 wagens voor Delfzijl, enkele keren per week zo'n 7 ketelwagens voor Roodeschool, een light versie van de, in de ACTS tijd zo stabiele, Veendam-Shuttle en de Dolimetrein uit Hermalle die hier de trein overgeeft aan de in opzending meegenomen diesel voor het laatste stuk naar Veendam is wat over is gebleven aan goederenvervoer per spoor in deze regio. Af en toe is er wel wat spotvervoer in de vorm van DBM naar Nedmag in Veendam of militair transport naar de Eemshaven.

Groeten Dewey
Re: Dewey's grootspoor foto's | Onnen 17-05-2014
Triest gezicht hè :sad:.
Re: Dewey's grootspoor foto's | Onnen 17-05-2014
Inderdaad Gerard. Meest trieste is nog wel dat de toekomst ook niet heel veel goeds in petto heeft voor het goederenvervoer per spoor.

Nou is de bundel die op deze foto te zien al wel buitendienst sinds het heuvelen in Onnen is verboden. Hier achter ligt de bundel die nog door DBS wordt aangedaan.
Re: Dewey's grootspoor foto's | Onnen 17-05-2014
De dolimetrein is natuurlijk niet van DB Schenker.
Zo vreselijk onrendabel zal cluster Onnen nou ook weer niet zijn, al is het natuurlijk wel lastig te bepalen omdat je het over de gehele route van alle vervoersstromen moet bepalen. De afvoertrein vanaf Onnen is altijd een behoorlijke lengte en lekker zuinig met een afeschreven 1600. De bediening van Dz met drie wagentjes is natuurlijk minder, staat tegenover dat heel cluster Onnen maar met één loc (en een handvol personeelsleden?) wordt gereden. Blijft afwachten hoe lang ze het nog volhouden, heel veel vervoer moet er niet meer wegvallen...
De Plan V's zijn zeker leuk voor de foto, het duurt niet lang of ze zijn daar weg, naar de sloper. Ik zal binnenkort ook eens een foto gaan maken... nu het nog kan!
Re: Dewey's grootspoor foto's | Onnen 17-05-2014
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Dewey's grootspoor foto's | Onnen 17-05-2014
Leuke foto's en interessante verslagen, bedankt. :thumbup:
Re: Dewey's grootspoor foto's | Onnen 17-05-2014


Charlottenpolder - 10-05-2014 by Emslandstrecker, on Flickr



18-05-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Doordat de laatste weken school nog aardig druk worden en ik dat uiteraard belangrijker vind dan mijn hobby zullen dit de platen zijn waar ik het mee moet doen. Geeft me wel weer een reden om leuke stekjes in de omgeving uit te proberen.
Re: Dewey's grootspoor foto's | rondom de grens
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Dewey's grootspoor foto's | rondom de grens
toch mooie platen  :thumbup:
Re: Dewey's grootspoor foto's | rondom de grens
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Dewey's grootspoor foto's | rondom de grens
Zeker mooie platen. Hollandser gaat niet.  :thumbup:

Gr.  Charlie
Re: Dewey's grootspoor foto's | rondom de grens
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Dewey's grootspoor foto's | rondom de grens
Vooral de 1ste foto (charlottenpolder) is prachtig. :thumbup:
Re: Dewey's grootspoor foto's | rondom de grens
De eerste mag er anders ook zijn: geel en blauw met daartussen iets rood/wit :thumbup:.
Mooie platen hoor enne... schiet een beetje op met de school :wink:. Dan komen er snel weer nieuwe foto's.
Re: Dewey's grootspoor foto's | rondom de grens
@Julian Bedankt!

@Charlie Bedankt!

@h0_miessie Had dit jaar eigenlijk een foto wat verderop richting Bunde in de boog willen maken met koolzaad als voorgrond, maar daar wordt dit jaar blijkbaar niets verbouwd. Dit was plan b en ook alleen mogelijk met goede zonnestand tot een uur of 9 s morgens. Bedankt!

@Gerard Bedankt Gerard! Doe mijn best, hierna helaas nog twee jaar. Hoop in de vakantie genoeg tijd vrij te kunnen maken voor tripjes. Zwitserland staat vast en ook bediening Delfzijl, Sylt-shuttle en omleidingen op de Marschbahn met luddi's hoop ik nog te kunnen doen.

Groeten Dewey
Re: Dewey's grootspoor foto's | rondom de grens
Dat is al een aardig programma. Ik wacht op de foto's.  :thumbup:
Re: Dewey's grootspoor foto's | rondom de grens
Kleine update. Heb de laatste tijd weer wat GTW's op de foto kunnen zetten. Dus hierbij een klein foto overzicht van wat ik de afgelopen 3 week heb gedaan.



Aschendorf - 31-05-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

DB 101 125 met IC 2019 van Norddeich Mole naar Vaihingen (Enz).

Vandaag rondje op de fiets Nieuweschans - Dörpen - Aschendorf - Papenburg - Weener - Nieuweschans gemaakt. Het doel was wat nieuwe fotostekjes proberen. Echter hoorden we vlak na aankomst in Dörpen al dat we geen goederen hoefden te verwachten aangezien er o.a. tussen Papenburg en Leer en Aschendorf en Meppen maar één spoor bruikbaar was. Volgende keer beter dus.



Aschendorf - 31-05-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

DB 111 143 met Re 14119 van Emden Hbf naar Münster kan net de overstekende vogel ontwijken ;).



Nieuweschans 6-6-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Arriva 303 heeft al twee Nederlandse seinen gepasseerd, maar de spoorgrens Duitsland -> Nederland wordt pas over enkele meters gepasseerd waarna ook het station van Nieuweschans wordt binnengereden.



Charlottenpolder - 31-05-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Aangezien de begroeiing in de Charlottenpolder al weer aardig in de weg zit heb ik eens een alternatieve stek geprobeerd.

Arriva 346 op weg als stoptrein van Leer naar Nieuweschans zal over een kleine kilometer de Westerwoldse Aa oversteken en een korte stop hebben in station Nieuweschans.



Nieuweschans - 01-06-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Arriva 244 is samen met Arriva 3xx net door EGP uit Aken overgebracht naar Leer  en zijn vanaf Leer onderweg als extra trein naar Groningen. In Aken zijn de stellen van nieuwe stickers voorzien.

Zaterdag naar open dag AW Bremen. Foto's zien jullie vanzelf wel verschijnen.

Groeten Dewey
Re: Dewey's grootspoor foto's | Mooi rood is niet..
Mooie foto's Dewey, en mocht je meer foto's hebben van een 101, plaats ze gerust (is een naamswijziging naar frank101 heel raar?)

:)

Groetjes

Frank
Re: Dewey's grootspoor foto's | Mooi rood is niet..
Prachtige platen Dewey.
Bedankt voor het plaatsen. :thumbup:

Tony
Re: Dewey's grootspoor foto's | Mooi rood is niet..
Citaat van: Dewey op donderdag 12 juni 2014, 12:23:15
Aangezien de begroeiing in de Charlottenpolder al weer aardig in de weg zit heb ik eens een alternatieve stek geprobeerd.
"Ze" houden ook helemaal geen rekening met je hè :thumbdown:. Maar de foto's zijn weer :thumbup:. Bedankt.
Re: Dewey's grootspoor foto's | Mooi rood is niet..
@Frank-103 Bedankt! Op mij Flickr account staan nog 3 foto's van de baureihe 101. Heb wel meer foto's maar zet niet alles op internet. Zal er in het vervolg om denken!

@Blauweengel Dankje!

@Gerard Nee klopt. Wel jammer aangezien het met de telegraafmasten er bij heel sfeervol is.. Bedankt!

Re: Dewey's grootspoor foto's | Mooi rood is niet..
Hallo,

Hierbij plaats ik mijn foto's van de open dag van het AW Bremen waar ik gister ben geweest. Voor het depot was een kleine materiaalshow en drie pendeltreinen. De pendeltreinen waren zeer moeilijk op te foto te zetten en dit heb ik dan ook niet kunnen doen. Aanwezig waren: ECR Class 77, hebben hun revisie nog gehad in Tilburg, DBS Gravita BB10, Efw 221 122, EVB Hercules, Wiebe baureihe 216 en de pendeltreintjes.

Ik verdeel mijn foto's in twee gedeelten. Namelijk de foto's die ik op Flickr heb gezet en de foto's die ik niet op Flickr heb gezet. Veel kijkplezier!

Flickr gedeelte:



AW Bremen - 14-06-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Een van de fraaiste V160 varianten is wel de V6 van de Mindener Kreisbahn. Tijdens de opendag van het AW Bremen Sebaldsbrück, goed verzorgd, waren een aantal DB(S) locs van verscheidene series te zien, o.a. 225, 218, 294, 265, een aantal V100's van o.a. NBE en Northrail en de 225'ers van NBE en MKB.



AW Bremen - 14-06-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Het was mogelijk om in de 218 339 een kort ritje in de cabine te maken. Best leuk om daar eens de mogelijkheid voor te hebben.



AW Bremen - 14-06-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Een hele reeks locs klaar voor de sloop stonden ook bij het AW Bremen te wachten op wat komen gaat. Alle locs van de serie 218, een enkeling nog met een slabbetje, zijn geplukt en zullen hun laatste ritjes lang geleden hebben gemaakt.

Van voor naar achter: 151 070, 218 442, 218 334, 218 393, 218 349, 218 347, 218 482, 218 346, 218 350, 218 378, 218 353, 218 323, 218 377 en 218 355.



AW Bremen - 14-06-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

294 959 werd gebruikt voor een spectaculaire demonstratie. De bovenbouw van de loc werd door middel van een kraan van zijn draaistellen getild en vervolgens naast de loc gehangen waarna de bovenbouw weer terug werd geplaatst. Knap hoe precies dit in zijn werk gaat.



AW Bremen - 14-06-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

NordBayerischeEisenbahn 212 071 was ook van de partij. Helaas met wat geklieder redelijk duidelijk in beeld..



AW Bremen - 14-06-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

Wiebe 216 012 met op de achtergrond Efw 221 122 en ECR 247 011 op de achtergrond.



AW Bremen - 14-06-2014 by Emslandstrecker, on Flickr

DB Schenker 295 065 werd misbruikt om weer te geven hoe een hersporings operatie gaat. Het was geen live demonstratie dus de loc heeft de hele tijd zo gestaan. Via een stel hydraulische pompen is de loc lichtjes omhoog gepompt. Als de ontspoorde assen los zijn van de grond word de loc weer richting het spoor bewogen en zo gauw de loc goed hangt laten ze de machine weer in het spoor zakken. Dit alles wordt bediend met de hendels op de voorgrond en aangedreven vanuit het rijtuig links.

Overige gedeelte:



Konferenzlok 218 184. Het binnenwerk is verwijderd en voorzien van een barretje, een tafel met wat stoelen en een lcd tv.



Hoe het erin gaat...



en wat er na een aantal jaren dienst weer uitkomt.



Het AW Bremen is erg ruim opgezet en heeft iets van 5 hallen. Elke hal heeft een eigen functie. 3 van deze halen zijn aan elkaar verbonden. De eerste hal is het magazijn. In de tweede hal worden onderdelen gemaakt of 2e hands onderdelen gerepareerd en worden ook de motoren van de locomotieven weer vanaf 0 opgebouwd. In deze hal stonden genoeg werknemers die genoeg tijd hadden om alles duidelijk uit te leggen. Erg leuk! De 3e hal is het leukste om te zien, hier bevind zich namelijk de rolbrug en dus ook de locomotieven. Hier een overzicht van wat er aan een van de kanten van de hal stond. Veel 218/225 en natuurlijk ook de V100 en V90.



Als onderdeel van de Rettungszug heb je ook twee trekkrachten nodig. Hiervoor werden tweemaal 212 omgebouwd tot 714. Hier één van de twee locomotieven. Op de achtergrond is de 225 008 van DBS te zien. Jarenlang waren deze locs druk in de weer in de Chemiedriehoek in Beieren en op de Montzen-route. Nu er in Beieren ECR klazen rijden en de Montzen-route is geëlektrificeerd beperkt het werkgebied van deze locs zich tot het Oldenburgische land. Binnenkort ook maar eens achter deze schoonheden aan.



Opnieuw de 294 maar hier hangt die nog wat hoger in de lucht.



De andere kant van de hal met de super fraaie 225 van MKB.



En weer de andere kant van de hal met de 225/218 familie met daartussen een 294 die net is aangeschaft door een private vervoerder, waar ik de naam niet van heb kunnen vinden.



221 122 en EVB Hercules 420 11 naast elkaar.



Als afsluiten dan de 247 011 van ECR, onderdeel van DB Schenker. Links de lichte variant van de Gravita in dienst bij DB. Jammer genoeg vond een of andere DB Schenker fanclub uit Osnabrück het nodig om deze machine zowat de hele tijd bezet te houden.

Mochten jullie nu nog niet vol zitten met foto's laat het horen ik heb nog wat foto's van de locs die er nog stonden, maar dan uiteraard van dichterbij.

Groeten Dewey
Re: Dewey's grootspoor foto's | Mooi rood is niet..
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Dewey's grootspoor foto's | Mooi rood is niet..
dewey

meerrrrr meer meer,

geweldig om het zo te zien

Gr Ed
Re: Dewey's grootspoor foto's | Mooi rood is niet..
WAUW, wat een verschrikkelijk mooie foto's :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Bedankt!!!
Re: Dewey's grootspoor foto's | Mooi rood is niet..
Mooie serie Dewey, plaats gerust meer foto's als je die hebt! Die eerste lok van mkb vind ik zelf niet zo sierlijk meer met dat suffe rekje voorop, dat past niet echt bij deze lok.


Vriendelijke groet

Frank
Re: Dewey's grootspoor foto's | Mooi rood is niet..
Dewey,

Geweldig mooie foto's die je hebt gemaakt.
Bedankt voor het plaatsen, enne...graag nog meer!

Vr. gr. Henk
Re: Dewey's grootspoor foto's | Open dag AW Bremen Sebaldsbrück
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Dewey's grootspoor foto's | Open dag AW Bremen Sebaldsbrück
Dat zijn de leuke foto's en dagen ;) GZD!  :thumbup:
Re: Dewey's grootspoor foto's | Open dag AW Bremen Sebaldsbrück
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Dewey's grootspoor foto's | Open dag AW Bremen Sebaldsbrück
Geweldig mooie foto's Dewey.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Graag nog meer als je hebt.  :D

Gr.  Charlie
Re: Dewey's grootspoor foto's | Open dag AW Bremen Sebaldsbrück
Bedankt allemaal!

Heb morgen mijn laatste tentamen dus zal morgen of anders overmorgen de foto's plaatsen.

Groeten Dewey
Re: Dewey's grootspoor foto's | Open dag AW Bremen Sebaldsbrück
Meer meer meer ik wil meer. :P
Na het bekijken van je mooie foto's spijt dat ik niet geweest ben. :(
Misschien de volgende keer met 4 man in 1 auto en dan naar Bremen ?
Re: Dewey's grootspoor foto's | Open dag AW Bremen Sebaldsbrück
Ik ga altijd met trein. Voor 2 personen 26 euro. Bij dit soort evenementen rijden er altijd gratis pendeltreinen van hoofdstation naar evenement.

Misschien over 10 jaar weer een keer. Laatste open dag hiervoor was 2003 en daarvoor 1991..

Groeten Dewey
Re: Dewey's grootspoor foto's | Open dag AW Bremen Sebaldsbrück


De motor van een baureihe 218 die net is gereviseerd.



Eisenbahn-Betriebsgesellschaft Neckar-Schwarzwald-Alb V100 1041 uit 1962!



Graz-Köflacher Bahn 218 117, gehuurd van HEROS uit Zürich. Deze loc is in 1971 ooit afgeleverd aan het AW Bremen en nu ruim 40 jaar later is de machine daar nog in onderhoud en in 2010 nog gereviseerd.



De rolbrug.



1 van de 2 V100's van lease maatschappij Northrail die aanwezig waren bij dit evenement.



De laatste orientrote 218 was de 218 353 die jarenlang vanuit het BW Darmstadt dienst deed in Beieren. Nu is ook deze fraaie locomotief gestript en zal binnenkort wel in stukken geknipt worden. Gelukkig kunnen met de onderdelen nog een aantal 218'ers in dienst worden gehouden!

Dit waren alle foto's die ik uit heb gekozen om op het forum te zetten.

7 Juli vertrek ik samen met een kameraad tot 11 Juli naar Zwitserland. Foto's van die trip zet ik uiteraard ook hier neer. Binnenkort wellicht een update met foto's van de 294 die nog altijd druk in de weer zijn rondom VW werke Emden.

Groeten Dewey