Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

M83 decoder

Gestart door Dick vrijdag 21 maart 2014, 09:21:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M83 decoder
Lid sinds: 2012

offline
M83 decoder
Goedemorgen,

is er al iemand met ervaring met de nieuwe M83 decoder ? Zo ja, wat zijn deze ervaringen ?
Ik wil deze gaan gebruiken icm de MS2 voor het schakelen van de wissels en ontkoppelrails.

Ik heb (zie ander topic) reeds een M84 en mij lijkt het wel mooi om 1 lijn te houden.

Zoals vermeld schakel ik voorlopig nog met de MS2, in de toekomst wil ik gaan kijken of PC besturing toepasbaar is, en volgens mij zijn de M83 + M84 ook hiervoor te gebruiken.

Gr.,
Dick
Re: M83 decoder
Lid sinds: 2013

offline
Re: M83 decoder
Beste Dick,

Ja, ik heb vorig jaar er meteen één gehaald toen hij in de winkels lag. Dit is een goede decoder en zal prima werken op zo'n beetje elke digitale besturing. De decoders ondersteunen de MM en DCC magneet protocollen. Zelf werk ik ook met een MS2 en hij werkt meteen uit de doos goed voor wissels.

Daarnaast zal hij wissels beter schakelen dan wat je vroeger met een blauw handmatig kastje deed. Mijn (M-rails) wissels schakelen veel directer dan voorheen. Het lijkt dan ook dat er een mooie condensator in de m83 zit. Hierdoor kan hij kortstondig meteen een hoge stroom leveren, zonder dat de rijbaan meteen een dip krijgt. Ik weet niet of dit ook al het geval was bij de k83 maar ik had begrepen van niet.