Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?

Gestart door arjen zaterdag 11 augustus 2007, 19:49:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
hallo forum bezoekers
mijn probleem is het volgende.ik heb een 3055 analoog omgebouwd met een uhlenbrock decoder 76200  naar digitaal.
De loc rijd goed heb er geen problemen mee.
Maar nu wil ik hem een nieuw adres geven met een mobile station. Ik doe dit volgens de handleiding maar bij het intoetsen van nummers stopt het bij mij want op een ms zitten geen nummer toetsen
Kan iemand mij uitleggen hoe dit wel moet als het eventueel wel mogelijk is dit met een ms te doen.
Re: programeren met een ms?
Dit zou je eens kunnen proberen:

http://www.ajckids.com/TRAINS/MAIN.ASP?nr=102

Vroeger stond dit ook op de site van REZ maar dat is verdwenen.....
Re: programeren met een ms?
De decoder ken ik niet :| Nummers ingeven in het Mobile Station gaat in ieder geval door te draaien aan de rode knop.

Heb je hier iets aan :?:
Re: programeren met een ms?
bedankt voor de reactie
maar het programeeren met het adres in de ms heb ik al geprobeerd.
en de nummers via de rode draai knop geven werk ook niet.
zijn er geen leden met de zelfde decoder
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Dan zal er niets anders opzitten om de winkel te vragen of zei hem willen programeren.
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Hola,
Wat nu dan? Ben je helemaal van je geloof af??
Groot, Duits, stomend en zwart was toch jou credo? Tsss, 't moet niet gekker worden.... 8)

Naar ik begrepen heb kan je met de MS geen adressen wijzigen. Wel de parameters voor verschillende functies (o/a vertraging, V max etc)

h la P
Fred
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Klopt ik kan wel de parameters wijzigen maar niet het adres.
Ik weet genoeg.
Bedankt voor de reacties.
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Op de website van www.uhlenbrock.de vindt je diverse handleidingen voor het programmeren van decoders, waaronder ook jouw 76200.
Met een 6021 staat in elk geval beschreven.

Voor het aanpassen van de lokadressen zul je wellicht ook even de handleiding bij de MS moeten raadplegen.

John
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Citaat van: Freak op dinsdag 14 augustus 2007, 23:08:43
Citaat van: IJsengel op zondag 12 augustus 2007, 08:14:49Naar ik begrepen heb kan je met de MS geen adressen wijzigen. Wel de parameters voor verschillende functies (o/a vertraging, V max etc)
Als je deze CV parameters kunt veranderen kun je ook het adres veranderen. CV1 = locadres.

Mvg,
Peter

Hola
Nou, ben ik niet de handigste, maar ook zeker niet de domste van het stel en na vele malen proberen -op de manier zoals het in de handleiding van de MS staat beschreven (uh?!)- verandert er van alles, maar niet het adres.
Dus als jij mij kan vertellen hoe dat dan moet, Peter, dan zijn er naast mij waarschijnlijk hele volkstammen mee geholpen!
H la P
Fred
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Kijk even hier
of Hier
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
zo gaat het ook


- kies loc 36330 uit de de databank

- kies wijzig loc en kies adres

- adres 33 knippert

- verander 33 door het gewenste adresnummer en bevestig met de rode knop

- MS vraagt prog loc? bevestig opnieuw met rode knop

- dan enkele sec "prog loc"

- nu staat de lok op het door jouw gekozen adres

let wel dat er geen andere loks  op je spoor hebt staan want dan hebben ze ook dit adres
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Dag AC/DC aka Angus Young,  :)

Jouw manier is inderdaad verreweg de simpelste manier om het locadres te wijzigen met een Mobile Station.

Maar ook Peter/Freak heeft good input geleverd. (Als je wel de weg weet om CV's aan te passen met een Mobile Station). Het locadres wijzigen is inderdaad CV1.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Hola,
Mooi!! Weer wat geleerd! Maareh hoe komen jullie aan deze info? Is dat try en error? Goede contacten? Insider vrienden?? Ik bedoel M* vertelt hier niets over in haar documentatie.
Hasta la Pasta
Fred
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
geef nooit je bronne vrij  :D

neen
ik heb het lang geleden ook eens op een duits forum gelezen
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Bedankt voor het me denken maar.
De manier va ac/dc daar kan je alleen de parameters mee veranderen.
En de manier van robkop zal wel werken maar op mijn decoder is het voorgeprogrammeerd adres 1 en dat is de cv die je nodig hebt om het adres te veranderen.

Maar bij mij komt dan de volgende vraag naar boven. Kan het adres wel met een cs veranderd worden en gaat dit dan makkelijk omdat er bij de cs wel met nummers gewerkt kan worden? .

Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Dat heb ik geprobeerd maar    het adres van de loc is 1 dus als ik een dummy loc aan maak met het adres 1 (de cv voor het programmeren van het adres ) geeft de ms aan adres in gebruik. Ik moet eerst de loc kiezen dan 5 maal van richting veranderen maar als ik dan de dummy loc 1  kies geeft de ms aan loc in gebruik. Volgens mij (want ik heb hem wel geprobeerd te kiezen ) kan ik daarom het adres met de ms niet veranderen.
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Dag Arjen,

Als jouw loc al het adres 1 heeft, dan zal de methode van locadres wijzigen middels het wijzigen van CV1 met behulp van dummylocs inderdaad niet lukken.

Dan blijft de manier die 'AC rocks DC' beschreef ook nog als mogelijkheid over. Dit is trouwens ook verreweg de meeste eenvoudige manier.

Dus:
- Kies de bewuste loc in je Mobile Station.
- Selecteer 'Wijzig loc' en vervolgens 'Adres'.
- Verander het ingestelde locadres (In jouw geval dus locadres 1) door het gewenste adresnummer (Bijvoorbeeld 3) en bevestig met de rode knop.
- De Mobile Station vraagt 'Prog loc?'. Bevestig opnieuw met rode knop.
- Et voila. Klaar is Arjen :-)

N.B. Zorg er wel voor dat er geen andere locs op hetzelfde spoor staan.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Tom


Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?

Hallo tom

Ik heb dat ook geprobeerd maar dat werkt niet je kunt zo wel de parameters instellen maar niet het adres.

Bedankt voor je reactie

Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Dag Arjen,

Weird dat het niet volgens de hierboven beschreven methode lukt.

Mag ik vragen op welke manier je je loc hebt aangemeld bij het Mobile Station? (Ik gok dat hier de clou zit :-))

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Via de manier die ac heeft voorgesteld met dat adres(uit data bank) heb ik de parameters geprogrammeerd maar het adres lukte niet. Ben daarna verder blijven rijden op adres 1. bij het programmeren van de parameters reageren de lampen van de loc ook maar bij het programmeren van het adres niet.
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Dag Arjen,

Ik weet niet of er nu een misverstandje is ontstaan, maar met m'n vorige vraag bedoelde ik wat je precies op je Mobile Station hebt ingesteld nadat je je loc hebt omgebouwd met de Uhlenbrock 76200.

Dus hoe heb je de loc ingevoerd in je Mobile Station? Via een locnummer of met een locadres?

(Of snap ik je verhaal gewoon niet? Excuses dan :-))

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Hallo tom

Ik heb hem ingesteld op adres 1 gewoon via een adres en niet uit de data bank
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Dag Arjen,

Hm. Dan weet ik de oplossing niet en laat het over aan de mensen die wel weten waar ze het over hebben. (Ik dus niet :-))

Succes.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Maakt niet uit tom
Het is mijn eerste ombouw project en ik ben al lang blij dat hij weer rijd.
Het is trouwens een 1205 die jij een tijd geleden ook had omgebouwd?.
Als dat zo is was dat project de inspiratie om ook mijn loc om te bouwen maar dan iets simpeler.
Re: uhlenbrock decoder 76200 programeren met een ms?
Dag Arjen,

Mijn eerste en enige ombouwklusje was inderdaad m'n Marklin 3055. (Ik heb simpelweg geen analoge locs meer).

Wel leuk om te lezen dat je ook zo'n loc hebt en ook omgebouwd hebt :-)

Met vriendelijke groet,

Tom