Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Artitec PEC - motorloos

Gestart door jandeboer dinsdag 18 maart 2014, 10:38:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Artitec PEC - motorloos
Lid sinds: 2013

offline
Artitec PEC - motorloos
Dit ziet er uit als een prima aanbieding, maar heeft helaas geen motor. http://www.artitec.nl/index.php/nl/modeltreinen/category/pec-gewone-neus

Wat zou het vergen om hier een motortje in te bouwen? Rijtuig is al voorzien van sleper ivm binnenverlichting.

Dank!
Re: Artitec PEC - motorloos
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Artitec PEC - motorloos
Ik denk best een grote verbouwing.
Je zult een draaistel moeten bemachtigen met aangedreven wielen, of evt een compleet gemotoriseerd draaistel.

Maar even een vraag, waarom een PEC is een rijtuig en geen motorwagen.

grt Piet.
Re: Artitec PEC - motorloos
Voorzover mij bekend heeft dit rijtuig geen ramen aan de voorzijde en moet het getrokken worden.

Groet
Max
Re: Artitec PEC - motorloos
Hoi,

Dit is een Postwagen. Deze werd achter het stroomlijnmaterieel gehangen omdat meer ruimte voor postvervoer nodig waren. Even van de volgende site geplukt: SeinArm: PEC

Citeer
Het vervoer van post per trein heeft vanaf het begin aan al plaatsgevonden.
In de reizigerstreinen werd ruimte vrijgemaakt voor het vervoer van postzakken. Maar met het toenemen van het postvervoer ontstond al snel de behoefte aan eigen postrijtuigen, waarbij de post niet alleen vervoerd werd, maar onderweg ook al vast naar bestemming uitgesorteerd. Al in 1856 bouwde de overheid hiervoor de eerste rijkspostrijtuigen.

Met de elektrificatie van het middennet in de dertiger jaren konden de rijsnelheden verhoogd en daarmee de reisduur verkort worden. De posterijen wilden het postvervoer per trein verder continueren. Er diende nieuw materieel te komen dat bij de stroomlijnstellen paste, dat groter moest zijn dan de tot dan toe gebruikte (houten) postrijtuigen vanwege meer personele inzet en het hoorde geschikt te zijn voor een vlotte afwikkeling van het laden en lossen van de post.

Bij de buren vind je meer informatie over de artitec PEC in het draadje: Artitec 2014

Groet Ronald.
Re: Artitec PEC - motorloos
Tsja, waarom?

Omdat het mij wel geinig lijkt. Verder geen goede reden. Het zou leuk zijn als ie zelfstandig zijn rondes kan gaan maken. Dank voor de tip, andere suggesties blijven welkom natuurlijk.
Re: Artitec PEC - motorloos
Zelfs als je 't lukt;
blijft het feit dat de wagenvoerder z'n knar uit een zijraampje zal moeten steken om zicht op het spoor te hebben.  ;)
Re: Artitec PEC - motorloos
Och, met wat eenvoudige middelen is dat ook op te lossen..... :D



Gr, Ben.
Re: Artitec PEC - motorloos
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Artitec PEC - motorloos
Ook in het echt was de Pec motorloos. Hij werd namelijke gekoppeld met stroomlijnmaterieel (Mat 36 t/m Mat 54 en evt. Plan U (diesel-3))
De Pec heeft ook geen bestuurderscabine en heeft nooit zelfstandig kunnen rijden.

John
Re: Artitec PEC - motorloos
haha origineel mannen!

Ik zal het in overweging nemen:)
Re: Artitec PEC - motorloos
Zo hoort het er uit te zien:




Overigens geen Artitec maar een zelfbouw van KleiNSpoor.

Grt, Ronald.