In voorbereiding op mijn tripje naar Frankfurt/Main, wezen oefenen met fotograferen.
Dinsdag de 26ste om 8 uur 's ochtends in Emmerich, de trein vertrok mooi op tijd.

In Duisburg overstappen op de RE 2 richting Osnabrück. Vertrok ook op tijd.

Mijn planning was Münster (Westf) en dan verder naar Rheine. Slecht 6 minuten te laat in Münster, daar valt mee te leven. Niet mee te leven was de regen. Onder de overkapping blijven, maar daar worden foto's niet mooier van. Toen ik door wilde naar Rheine, reden de treinen daarheen niet.

De intercity naar Amsterdam wel, maar daar had ik geen kaartje voor. Omdat het bleef miezeren, met mezelf in overleg gegaan. De uitkomst van dat overleg was dat ik met de RE 42 naar Essen ging en met de S6 van Essen naar Düsseldorf Rath.
Dat is een mooie rit door natuurgebied en gedeeltelijk langs de Ruhr. Met als mooiste stukje Essen Stadtwalt - Essen Werden. In Düsseldorf Rath uitgestapt en gelijk foto's maken. Van Münster naar D-Rath geen minuut vertraging.
Toen ik het genoeg vond, de S6 naar D Hbf en na een plasstop kon ik net de trein naar Emmerich pakken (dacht ik). Ik stond amper op perron 7 toen werd omgeroepen dat er voorlopig geen treinen reden naar en van D Flughafen. Treinen konden uitvallen of vertraging hebben. Gelukkig ging onze trein met 15 minuten vertraging toch op pad. Met een slakkengangetje de omleiding in, via het goederenspoor tussen Köln en Oberhausen. We waren niet de enige trein die gebruik maakte van dat stukje, ik kwam wel langs Düsseldorf Rath waar ik een uur eerder nog foto's stond te maken.
Met 50 minuten vertraging in Duisburg., daarna ging alles weer goed. In Emmerich iedereen uitstappen en wachten op de volgende trein.

Ik zag bij het uitstappen mijn auto al staan. Nog wat boodschappen gedaan, getankt (€ 1,67/liter) en bij de grote M iets gegeten.
Missie bijna geslaagd. Goede oefening voor 10 augustus. Bij goede temperaturen volgende week nog een keer oefenen.
Geniet van de plaatjes.
364 767-4 Lokservice Sascha Dehn (LSD)
146 117-7
101 032-1 101 063-6 IC 148 (naar Amsterdam) als je heel goed kijkt kun je de 2e lok ook zien. Sandwich noemen ze zoiets.
101 063-6 deze lok mocht richting Bad Bentheim trekken.
182 507-4 Flixtrain