Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje

Gestart door Petdig1 maandag 17 maart 2014, 13:31:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Gezien de vele Zwitsers  georiënteerde banen en hobbyisten hier op dit forum wil ik jullie ook wat meer  vertellen over mijn Zwitsers baantje in opbouw.
Ik ben al aardig wat jaartjes bezig met de bouw van de baan die de naam "Göschensteg" heeft meegekregen. 
De bouw is omstreeks  1999 heel rustig  begonnen met vooral het afbouwen van mijn zolderruimte en treinen tafels en vordert  intussen heel rustig aan.   Werk en privé geven met helaas soms niet de extra tijd die ik er  graag  wil insteken maar langs de andere kant  blijft het gewoon ook lekker een ontspannende hobby voor mij.

De naam is eigenlijk een samenvoeging tussen Göschenen en Kandersteg en reflecteert dus eigenlijk naar het zowel SBB en BLS karakter waarbij 3 stations genaamd Blausee-Mitholz, St. Niklaus en Goppenstein zullen bedient worden.
Het  geheel omvat een flink aantal bruggen en viaducten waaronder ook de bekende Bietschtalbrücke van de BLS.

De keuze is vooral ook gebaseerd op de grote verscheidenheid aan materieel die je kan laten rijden als is het merendeel echt wel SBB en BLS bij mij met voorspannen, tussenloks en opdrukloks.

Het sporenplan is volledig ontstaan in functie van lange rijlengtes en heeft de vorm van een hondenbot al is dit op zich moeilijk nog te herkennen als je het  geheel ziet.

De onderbouw bestaat uit  houten tafels  waarop dan het baantrace werd uitgewerkt. 
Afmetingen zijn een goede   8 mtrs  bij 4 mtrs . Niveau verschillen en spiralen werden deels gebouwd dmv de  draadstang techniek.
De rijlengte light ergens rond de  220 lm... al moet ik dan wel weer eens gaan na meten want  over de jaren heen werd er toch al wel lustig veranderd en gewijzigd aan het concept.

De grote dubbelsporige spiraal heeft me bijna 2 jaar werk gekost. Deze is eigenlijk het  knooppunt van de baan en  zorgt voor de verbinding van de stations van St. Niklaus met Goppenstein aan de ene zijde en Blausee-Mitholz aan de andere kant. Het vormt feitelijk de spil in de treinenloop. De binnenste spiraal heeft een diameter van 160 cm en de buitenste spiraal een diameter van 200 cm. Beide spiralen zijn dubbelsporig. De binnenste spiraal kruist de buitenste spiraal ergens tussendoor waardoor er in de buitenste spiraal een dubbele afstand moet worden overwonnen in die betreffende wending.
Dit moest  echter  heel berekend gebeuren om te voorkomen dat de hellingsgraad te groot zou worden met alle nodige problemen van dien.
In een later stadium werd er  dan rondom de spiraal nog een extra buitenspoor aangelegd dat de verbinding vormt tussen een schaduwstation en de " autoverlad "  te Goppenstein.  Dit gedeelte blijft zelfs volledig analoog en dient  voor wat  oude NPZ  treinstellen en natuurlijk de autotreinen.

In totaal telt de baan 3 schaduwstations . Via  koploper hoop ik op deze manier een afwisselend treinenverloop te kunnen creëren.
Zo dat is het om te starten.
Wat  foto's gooi ik er  vanavond nog even tegen aan.

Peter / Gent
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Hi Peter,

Heel herkenbaar en ook interessant.
Ben benieuwd naar de foto's dus ga je ook volgen.

groet
Harald
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Peter, welkom op het forum.
Ik ben erg benieuwd naar de foto,s


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Ja, laat maar komen, klinkt goed tot nu toe!!
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Zo hier dan een paar foto's
Niet  teveel naar de rommel kijken..
Boven op de spiraal komt een soort bergkom waarin zich een stoomlok depot zal bevinden.
Raar...eigenlijk wel maar ik heb nu eenmaal een grote draaischijf en diverse stoomloks waarbij ik dit toch ergens wou integreren.
Daar de baan uiteindelijk volledige met  bergen omringd wordt heb ik de mogelijkheid om dit dusdanig af te schermen zodat dit  alleen vanuit de kant waar mijn vitrine kasten en werkbank staan , zichtbaar wordt. Vanuit de ander richtingen zie je uiteindelijk dus alleen maar het  bergmassief en de BLS/SBB baan.
Wel komt er een  verborgen aftakking naar  het  hoofdspoor toe...  Je weet maar nooit als ik toch nog iets wil aanpassen :-)

De eerste foto toont een zicht op de locatie waar uiteindelijk het  hoofdstation Göschensteg zal komen. Het sporen plan hier is tijdelijk omdat ik eigenlijk een extra tijdelijk enkelspoor in de spiraal heb gelegd om langs  de andere kant aansluiting te geven op een  van de 3 schaduwstations.
Doel hiervan is om op een beperkte baan eerst met koploper te gaan leren werken.  Nadien kan het geheel dan vlot op de hoofdbaan aangepast worden.

Foto 2 is een zicht op de grote spiraal.  Bovenop komt  dus het stoomlok depot en langs 3 zijden een groot bergmassief.

Foto 3 is de andere kant van de spiraal... eerste aanzetten van het bergcontour staat er provisoir. Hier wordt op dit moment aan verder  gewerkt.

Foto 4...inplanting  van de  3 bruggen waaronder  de Bietschtalbrug

Foto 5 is het  zicht naar de andere kant van de baan.   Ook hier  loop een en ander  in leuke kronkels en links zie je waar  het aansluit  op de 3 brug niveau's
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Wow dat ziet er mooi uit. Spannend bergtraject. En een mooie truc om je stoomlocdepot wel te kunnen plaatsen. We zijn hier gek op foto's dus laat maar komen :)
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
 Hoi Peter,

Je bent al aardig op weg! Valt me op dat je in het station al Duitse bovenleiding hebt staan? Blijft dat of ga je hier de Zwitserse variant neerzetten?
Hoe dan ook, een interessante baan die ik blijf volgen.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Nee, de Duitse bovenleiding  staat er voorlopig gewoon even ter aankleding.  Deze gaat zeker nog weg en wordt vervangen door Sommerfeld SBB overspanningen en zelfgemaakte SBB masten.
Hier heb ik er al een kleine 120 stuks van liggen doch dat komt binnenkort wel aan de orde  ;)

Ik ben op diverse plaatsen aan de baan bezig.  Van het weekend mijn eerste gipsen tunnelportaal zelf gebouwd trouwens
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
 Meer als een jaar geleden dat ik hier nog wat over gepost heb.   Hebben de sceptici dan toch gelijk dat zo'n grote baan uiteindelijk een stille dood sterft ? Ik denk het niet. Prive omstandigheden hebben een en ander helaas op een laag pitje gezet doch heb sinds kort de draad toch weer verder opgenomen.  Het leven gaat nu eenmaal verder en je moet toch ergens een uitlaatklep hebben om even je gedachten concreet ergens anders op te zetten.
Hier en daar is ondertussen wat aan de baan veranderd. Ondermeer een extra schaduwstation werd aangelegd, een te steile helling verwijderd vervangen door een lus structuur en het analoge pendelspoor nadert zijn voltooiing. Verder werd er werk gemaakt van ondermeer de bouw van eigen bovenleidingsmasten en krijgen de contourvormen van een deel van het landschap een meer concrete invulling.
Waar boven op de grote spiraal een stoomlokdepot zal komen is de bouw van de lokloods inmiddels ook begonnen.  Andere onderdelen zoals een B&K kolenbunker en watertoren, alsmede  leuk messingkitje voor de externe schoorsteen waar een oude stoomlok die als Heizlok moet gaan dienen onder komt te staan zijn via diverse kanalen aangeschaft maar moeten nog volledig gebouwd worden.

Van de bouw van de lokloods reeds enkele foto's maar moet eerst eens achter een nieuwe camera want mijn huidige begint langzaam de geest te geven.
De totale funderingsplaat waarop de loods gebouwd  wordt, zal uiteindelijk deels afgezonken worden in de bestaande basisstructuur die de spiraal afdekt. Op deze manier kan ze als een module worden afgewerkt en indien nodig ook weer worden uitgebouwd.

Hiervan reeds enkele foto's maar moet eerst eens achter een nieuwe camera want mijn huidige begint langzaam de geest te geven.

Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Dag Peter,

Fijn dat Martin en ik bij je op bezoek mochten zijn en je baan hebben mogen bewonderen.  Het deed me even denken aan mijn diensttijd: tijgeren om aan de andere kant te komen maar het is meer dan de moeite waard.

Een enkeling weet van je privé: daarom is het goed om te lezen dat sommigen om je heen je weten te prikkelen: je hobby op te pakken en daarmee je zinnen te kunnen verzetten!

Fijn dat we van je lezen en we zien je zondag op de Gastendag en de 14de november in Werkendam bij Hobby In Praktijk op de Workshop bovenleiding voor Gevorderden  :)  :thumbup:
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Hoi Peter,

Dat wordt een aardige locloods zo 12-delig.
Is het die van Vollmer?
Heb deze zelf ook, maar dan slechts 3-delig.
Je hebt hem in ieder geval mooi uitgelijnd t.o.v. de draaischijf.
Vond dat zelf wel een lastig klusje, want de deuren moeten straks wel mooi aansluiten.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Groeten,
Ton.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Hallo Peter, dat ziet er niet verkeerd uit zeg.  :-* Een hele mooie baan zo te zien, waar je de komende tijd nog lekker mee bezig kunt zijn. Hou ons maar op de hoogte. :thumbup:
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
 :) Leuk dat je er weer bent. Dat word een indrukwekkende loods, mooi dat je daar de ruimte voor hebt/heb gemaakt. :thumbup:
Zo kan modelspoor toch een beetje een uitlaatklep zijn, af en toe effe ergens anders op focussen.

Dirk-Jan
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Hi Peter,

Da's een grote loods, weet ik uit ervaring (zie foto).
Ook heerlijk om weer, op een hoger pitje, met je hobby bezig te zijn.

groet
Harald
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Ik ben diep onder de indruk van je gigaplan, en je vorderingen.

We hebben hier op het forum al heel wat bouwers van Blausee-Mitholz,  Auserberg, Bietschtal-brug, en Gösschenen. Zelf droom ik nog steeds over een variant op Goppenstein (als kopstation, dat wel).
Omdat daar BLS en SBB beide passeren. En omdat het stationsgebouw in de keermuur zo mooi compact oogt voor een baan langs het dakbeschot.

Knap dat je al zover bent, als je nu bent, ondanks alle dagelijkse beslommeringen die je weerhouden om door te bouwen als je net lekker op dreef bent. We kennen die beperkingen allemaal, denk ik.
Denk je net een stuk te gaan opzetten, gaat er iets falikant mis. Soms een kind, soms een verhuizing, een verbouwinkje (rotte vloerbalken) en soms een defecte camera. Ik bewonder je doorzettingsvermogen.

Succes. Ik blijf je draadje volgen.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Dat is inderdaad wat het zou moeten gaan worden Harald. 
Vandaag begin maken met het inkleuren van de muren en verweren. Ik doe dit meestal vooraleer ik de boel begin samen te  bouwen en al ondervonden dat hier vaak gewoon de meeste tijd inkruipt.
Ook de binnenverlichting moet nog bekeken worden.  De ledstrip die ik heb liggen zijn te wit en zou voor de lokloods wat meer oud  gelig licht willen hebben.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Peter,
Diep onder de indruk van jouw plan om al die bruggen en stations met elkaar te verbinden. Vooral de loods (zelfbouw) wekt een diep respect op, want al die sporen aansluiten op het sporenplan met inbegrip van de ruimte die het in beslag neemt, vergt energie en doorzettingsvermogen. "Petje" af, hoor. Geweldig resultaat tot nu toe en het zal zeker te weten nog veel mooier gaan worden. Heel erg veel suk6 met de verdere bouw! :-) :-) :thumbup: :thumbup:
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
hier de eerste kleur testen
eerste foto inwassing voegen met zilverpoets
tweede foto is verder verweerd met poeders en dus definitief resultaat...vind dit nog te " proper" voor een lokloods
derde fotos is inwassing met sterk verdunde zwarte verf basis white spirit
Verder vergelijk tussen de 3 teststukjes
Mij lijkt de inwassing met zwart het  beste.  Verdere accenten kunnen dan nog vlot met een dry brush bijgevoegd worden later.

Wat is jullie mening ?
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
'k Vind het laatste (4e foto) voorbeeld 't fraaist.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Middelste foto met de nadruk op de rechterdeuren.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Ik ga voor de laatste foto Peter, al mag het misschien nog wel ietsje meer roetzwart hebben.
't Is tenslotte altijd een vette smeerboel rondom zo'n lokloods en de gebouwen zelf.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Ik ga ook voor de laatste foto.

Eigenlijk is het een loods die in Duitsland o.a. bij Horb heeft gestaan.
Ooit bezig geweest met Vollmer of ze orginele foto's hebben maar nooit gekregen.
Was deze ook bij de BLS en/of SBB in gebruik ?
Als er iemand een plek weet of foto's heeft dan graag.

Tig jaar geleden gestart met een 3 delige loods en in die jaren steeds verder uitgebreid.
Helaas wist ik toen nog niet dat je eerst moet "inkleuren", maar ach dat lukt nog wel.
Alleen heb ik het hele dak volledig vastgelijmd, dus moet de hele loods opgetild worden bij werkzaamheden of ontsporingen.
Hij staat dus los op de (grijze) rand van het fundament.
Staat behoorlijk vast en op enkele plekken komen connectoren voor de elektra en de extra stevigheid.
Moet nu nog iets verzinnen dat de servo's (24 stuks) onder de plaat kunnen worden gemonteerd.
(Het piepschuim wat nog onder de loods zit wordt weggehaald word +/-6mm multiplex).

groet
Harald
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Denk niet dat deze lok bij de BLS of SBB dienst heeft gedaan. Ach beetje vrijheid hier en daar qua  gebouwen mag wel eens.

De muren zijn inmiddels ingewassen volgens de laatste foto. Ook de groene deuren en raaminserts hebben een wash van zwart gehad. Eens de losse muurdelen samengebouwd ga ik nog accenten aanbrengen waar nodig.   

Voor de deuren ( 12 stuks bij mij ) zou ik deze dmv 12 servo's willen sturen. Dus 1 servo per paar.  Moet mogelijk zijn denk ik. 
De vloerplaat wordt in een volgende stap met betongrijs ingestreken en een 4 tal inspectieputten gelijk ingebouwd. 

Aansluitend dit ook reeds vervuilen met kolengruis en washes van grauw/wit
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Ik ga voor de 2e foto maar da's te laat lees ik. ;)

De basis is stenen op kleur maken, dan voegen (het zilverpoets mag trouwens best een beetje donkerder) en voorts ga je met de vervuiling aan de slag.

KLIK:


Met groet,
Ben.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Peter,

Das indrukwekkend,12 deuren loods mooi om zoveel locs te kunnen stallen.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Citaat van: Petdig1 op vrijdag 06 november 2015, 19:46:07
............. Denk niet dat deze lok bij de BLS of SBB dienst heeft gedaan. Ach beetje vrijheid hier en daar qua  gebouwen mag wel eens........
..............De vloerplaat wordt in een volgende stap met betongrijs ingestreken.........
..............Aansluitend dit ook reeds vervuilen met kolengruis en washes van grauw/wit.........

Hoi Peter,

In een grensgebied is niets onwezenlijk denk ik: zou mooi thema kunnen zijn voor deze bijzonder fraaie locloods.

Voor het betongrijs gebruik ik zelf HEKI 6600 Strassenfarbe, beton 200 ml. Heb er goede ervaringen mee qua kleur en bewerken (zondag kun je het zien overigens!)

Kolengruis  :thumbup: :thumbup: even zak houtskool leegschudden!  :D Of kooltje langs elkaar schuren en je gebouw ermee afpoeieren. Daarna fixeren met haarlak (niet tegen je vrouw vertellen).
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Hi Ben,

Waar staat die loods ergens ?

Hi Peter,

Zie mijn draadje daar staan zelfgemaaakte inspectieputten.
Zoek nu nog foto's van een wielstelverwisselaar.

groet
Harald
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Citaat van: Haradigi op vrijdag 06 november 2015, 19:56:04

Waar staat die loods ergens ?


In wikipedia.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Nou Harald,  nu weet je waar je het zoeken moet ;-)
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
maar hoe?
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Peter,

Heel toevallig kom ik nu op je topic.  Reuze man.  Je bent mooi bezig met die loods. 
Tot binnenkort.

Paul
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
oh...kweet niet of het te laat is Ben

Wat ik nog ga uittesten is de muurdelen die nu een zwarte wash hebben gekregen misschien inwashen met zilverpoets die iets grijzer ingekleurd is.

Denk dat dit dan juist dat beetje meer contrast kan geven.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Hallo Peter,

Bij toeval je draadje ontdekt, je bent een mooie baan aan het bouwen en daar gaat heel wat tijd inzetten.

Helaas zie ik dat je niet meer gepost hebt in dit draadje, ga je hier nog wel verder of heb je een nieuw draadje aangemaakt.
Ik zou dit graag blijven volgen.

Gr.
Piwie.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Er wordt zeker verder gewerkt aan de baan maar heb soms moeite hier om de foto's in verkleind formaat  te downloaden en dat houdt me dan soms een beetje tegen om te posten
( als iemand een link naar handig photoverklein programmaatje heeft hou ik me zeker aanbevolen  :D )

Ondertussen is het analoge pendelspoor bijna af inclusief de eigenbouw bovenleiding. Eerste rotsachtergrond wanden zijn als testproject klaar en ben ik verder bezig om de laatste 25 mtr spoor te leggen waarna de Bietschtalbrucke ook op zijn definitieve plaats kan.
Concreet zou ik uiterlijk eind september helemaal rond willen kunnen rijden waarna ik ga beginnen met de verder bedraden van de blokken en uitwerken van de scenery.

De bouw aan de ronde lokloods ligt even stil. Dat wordt iets voor de wintermaanden of op een regendag.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
-Peter:
Met welk bestuuringsysteem werk je?
Indien W10 dan zit dat ingebakken in het programma.
Je klikt rechts op een foto en dan op foto bewerken, dan opent de pc  de foto en dan zie links bovenaan in de balk "Formaat wijzigen" en dan je de foto aanpassen in een gewenst formaat.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Tx Jorg, 
Inderdaad W10 en deze functie kende ik niet. Vanavond gelijk proberen en tx voor de tip

Groetjes

Peter
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
 :thumbup:
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Hallo Peter,

Ik gebruik hier Faston Image Vieuwer voor, is gratis.

Gr.
Piwie.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Als beloofd hierbij een eerste update .

Betreft hier de achtergrond muren die de scheiding vormen tussen het middelste analoge pendelspoor en het hogergelegen platform waarop het hoofdstation komt te liggen.

Ondertussen ben ik volop bezig het kurktracé te verlijmen maar met deze hitte is het voor op zolder toch ook iets teveel van het goede.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Citaat van: Petdig1 op zondag 28 augustus 2016, 16:18:48
met deze hitte is het voor op zolder
de lijm droogt wel sneller met die warmte!  :D
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Dat ziet er fraai uit Peter dit geheel: het ademt al enige sfeer uit! Wordt weer eens hoog tijd voor een 'groepsbezoekje' om eens van dichtbij bekijken ;-) 
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
ja Henk, er begint hier en daar nu wat vorm in te komen  :P

De volgende 3 muurdelen worden nu gelijktijdig gebouwd dus mijn gegoten gipsdelen vliegen erdoor.

Voor een bezoek altijd welkom en hoop dat dan de boel ondertussen ook rond kan rijden.

Greetz
Peter
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Ha Peter,

Dat belooft veel, zo'n foto  :thumbup:
Ik ben erg nieuwsgierig naar het vervolg.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Citaat van: Piwie op dinsdag 23 augustus 2016, 17:19:29
Ik gebruik hier Faston Image Vieuwer voor, is gratis.
Fastone ===> klik
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje - we zijn weer aan het bouwen
Gelukkig sinds een tijdje weer wat meer tijd gekregen om verder te werken aan de baan.

Volop bezig om de laatste ontbrekende rails te legen op het hoogste niveau die dan aansluiting gaan geven op schaduwstation N°3. 
Het is gewoon een heerlijk rommeltjes nu.  Van het weekend wordt dan de Bietschtalbrucke op zijn plaats gelegd.   

Nog even.... en we kunnen beginnen proefdraaien.

Ook de vele tunnelportalen worden dan op hun plaats gezet.
Wordt vervolgd
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Schitterend om zien Peter.  Wordt een prachtbaan. :thumbup:
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
-Peter:
Mooie update weer,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: veel plezier met de verdere bouw van je baan
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Je maakt mooi vaart Peter: moeten maar weer eens komen afzakken naar Gent.

En de klapper op je baan hou je nog tegoed ;-) zal daar stilaan eens aan gaan werken.
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje

Hoi Peter,

Ik zie nu pas, wat je aan het maken bent. Indrukwekkend hoor  :thumbup:
Daar gaan nog vele uurtjes in zitten.
Tegen de tijd, dat de scenery echt zichtbaar wordt, zou ik de posters weghalen, die leiden wel erg af van de baan.

Succes en veel plezier met verder knutselen !

Grtz Tony
Re: Göschensteg - een BLS baan met een SBB tintje