Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Internet winkel

Gestart door GTIBert zondag 16 maart 2014, 22:27:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Internet winkel
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Internet winkel
Wie weet er een internet winkel voor modelbaan hobbyisten.
Conrad vind ik niet compleet.
Ik denk aan zoiets als modelspoor lipe in Duitsland
Ben opzoek naar Noch en Faller en Brawa in een winkel
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Internet winkel
Misschien vind je hier iets
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Internet winkel
Hoi Bert,

Weleens gehoord van Meijer en Blessing?

Zitten in Rotterdam, en hebben een ruim assortiment van de fabrikanten die je noemt, maar hebben een waardeloze site helaas.

Het adres is niet de goedkoopste van Nederland, maar veel hebben ze er wel.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Internet winkel
Beste Bert,

Waar woon je ongeveer?

Groet, Anne W
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2011

offline
Re: Internet winkel

Dit is een goeie (vind ik):

http://www.anw-modeltreinen.nl/
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2009

offline
Re: Internet winkel
lippe is prima, hebben een breed assortiment en geen verzendkosten. Voor poppetjes op de baan kan je ook kijken bij depsite.eu , prima levering en scherpe prijzen.

gr. Henk
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Internet winkel
Citaat van: Anne W op zondag 16 maart 2014, 23:42:58
Waar woon je ongeveer?
In zijn profiel staat Hoensbroek, maar eh..........hij vraag om een goede internetwinkel.
Dan is je woonplaats toch niet zo belangrijk?

De besten van Nederland zijn:
http://www.anw-modeltreinen.nl/ met Har eens.
en
http://www.etsemmen.nl/index.php

grt Piet.
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Internet winkel
Zelf vind ik  MTE  een fijne  winkel, vaak de goedkoopste van NL. Zeker als je clublid  bent.
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2013

offline
Re: Internet winkel
Ik heb al een stuk of 6 loks gekocht bij een website die heette www.m-store24.de, maar die website is plots een webwinkel voor sportartikelen. weet iemand waar de treinen zijn gebleven?
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2008

offline
Re: Internet winkel
Op www.fallerstore.nl kun je Faller vinden.

Groeten,
Ton.
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2010

offline
Re: Internet winkel
Modellbahnshop Lippe, zonder enige twijfel. Compleet, scherpe prijzen, een spaarsysteem voor korting, geen verzendkosten naar Nederland en zeer betrouwbaar.
Re: Internet winkel
elma5482
gast

Re: Internet winkel
Dezerzijds goede revaringen met Lippe, zoals eerder genoemd maar ook met Eisenbanh Treffpunkt Schweickhardt.
http://www.modelleisenbahn.com/
Heeft nagenoeg alles in huis
Een het blijft natuurlijk leuk om prijsvergelijkingen te doen

Cees
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Internet winkel
Ik heb de laatste jaren nogal eens wat bij www.modellbahn-west.de gekocht. Ze hebben een paar winkels (o.a. in Keulen, Essen en oberhausen Centr-O) en staan ook bijna altijd op de beurs in Houten (middelste hal, achteraan langs de korte zijde in het midden.)
Goede service, wel verzendkosten maar als je bij je bestelling aangeeft dat je het in Houten ophaalt, dan kan dat ook (al moet je ze bij voorbestelde artikelen soms wel een reminder sturen of afspreken dat/wanneer je het komt ophalen).
(Hun voorintekenlijst op de M-nieuwigheden is nog geldig tot eind maart 14).

Verder ook goede ervaringen met Lippe, ben ook in hun winkel in Detmold geweest, daar staat niet heel veel, maar als je ergens naar vraagt halen ze het uit het magazijn.

Groet, Paul
Re: Internet winkel
dibbetje
gast

Re: Internet winkel
Je moet anders eens op mijn startsite gaan zien, staan een aantal winkels op in binnen- en buitenland.
http://schaal-h0.startje.com/

mvg,Dirk
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2010

offline
Re: Internet winkel
Beste GTIBert,

Ik doe je een paar adressen toekomen, aangaande internetwinkels waar ikzelf ervaring mee heb.
Modelleisenbahn Schweickhardt, www.modelleisenbahn.com
Heeft erg veel, is niet altijd de voordeligste. Let op de aanbiedingen, dan kan veel geld schelen. Verzendkosten bedragen +/- ? 11,=

Ik las dat je ervaring hebt met Modellbahnshop Lippe. Ben ikzelf zeer over te spreken. Ik ga met enige regelnaat langs als we in Bremen zijn. Een vrij grote winkel en het oersoneel geeft verstand van zaken. Prijzen zijn zeer scherp. En verzending naar NL was tot nu toe incl. (Ik zeg bewust niet gratis, daar dit altijd op enigerleiwijze ergens in verwerkt zit)

Walter Licht in in Munster, http://www.modellbahnen-licht.de
Goede ervaring.

Modellvahn Voigt in Magdeburg http://www.modellbahn-voigt.de

Hele slechte ervaring heb ik met Modellbahn-Ecke (Ursula Aschmann), veel beloven, weinig doen! Dat komt omdat die oude man in die winkel stokdoof is. Via de telefoon vroeg ik hem om zaken mee te nemen naar een beurs. Echter op de beurs heeft hij het altijd vergeten. E-mails worden skecht beantwoord.

In NL kom ik vaak bij ANW in Medemblik. Ad is geen Maerklin dealer maar de ander 3rail merken levert hij wel. Ad us niet duur en heeft erg veel verstand van Digitale techniek. Hij is momenteel een baan aan get bouwen met het Games on Track systeem. Daar zit ikzelf ook over te denken.

Nog meer vragen! Schroom niet

Hgr,

Gijsbert


Re: Internet winkel
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Internet winkel
Alles wat ik nodig heb koop ik nagenoeg in Dld en via de internet winkel. Heb alleen goede ervaringen en de keuze is reuze  :D Via de zoekfunctie op Ebay intikken wat je nodig hebt en vaak is t raak. Wel rekening houden met de verzendkosten maar indien je meerdere dingen koopt heb je deze er zo weer uit. Gr, Hans
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2006

offline
Re: Internet winkel
@jandeboer, Als ik op de link in jouw bericht klik zie ik toch treintjes hoor.
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2013

offline
Re: Internet winkel
Inderdaad! Wat een verrassing, blijkbaar is de site weer in de lucht. Wel met een andere naam zo te zien, want Fisher had ik voorheen niet zien staan.

Goed nieuws! dank
Re: Internet winkel
Wat vinden jullie?

Ik heb 2 nieuwe locs gekocht via internet bij een Marklindealer.
Blijkt 1 van de 2 locs het niet te doen.
Ze willen m wel omruilen maar de verzendkosten daarheen willen ze niet betalen, wel terug naar mij.
Volgens mij hadden ze m voor verzending moeten checken of alles t deed.
Nu kost het mij nog eens extra porto.

Graag jullie mening hierover, klopt het of klopt t niet?
Re: Internet winkel
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Internet winkel
Jan, is dat probleempje aan die "defecte" lok dan niet zelf op te lossen?
Misschien zit de decoder los oid?
Natuurlijk heb je garantie, maar als je bij een dealer in een winkel koopt, moet je er ook heen rijden en kost dit ook brandstof (heen en terug) en die krijg je ook niet vergoed van je dealer.  ;)
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2010

offline
Re: Internet winkel
Voordat iedereen gaat roepen van "kan je het zelf niet repareren?" en "als je terug moet naar een winkel heb je ook kosten voor jezelf (benzine, openbaar vervoer)". Het kopen via internet geeft de consumenten extra bescherming. De wet is daar heel duidelijk over. Je hebt recht op een deugdelijk product. De leverancier dient hier voor te zorgen. De leverancier dient ook alle kosten voor zijn rekening te nemen, zie ook: DE terugzendkosten bij en conformiteitsgebrek op het blog van jurist Arnoud Engelfriet.

Dat is het positieve aan het hele verhaal voor jou, jan (Ice3). Nu het minder positieve: Veel winkeliers zullen het jou niet vergoeden, dit onder het mom van er komt toch geen rechtzaak om een euro of 8 tot 10. Dat doet namelijk niemand, teveel werk voor een te klein bedrag.

Succes!

Groet Ronald.
Re: Internet winkel
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Internet winkel
Ronald, je leest niet goed en oordeelt te snel.
Jan is ontevreden over het feit dat hij zelf de portokosten moet betalen om de loc weer bij de internet verkoper te krijgen.
Hij moet dus kosten maken om garantie te claimen en ik geef alleen aan dat je deze kosten kunt omzeilen als het een kleinigheid betreft dat je makkelijk zelf kunt oplossen.
Als ik iets koop en ik kom er thuis achter dat er iets niet in orde is, probeer ik het eerst zelf op te lossen en als dat niet lukt, of ik weet dat het, zonder de garantie te verliezen, niet mogelijk is, ga ik er pas mee terug.
In het geval van Jan zou een decoder reset ook een oplossing kunnen zijn, daarvoor ga je de loc toch niet naar je dealer terug sturen!?
Garantie claimen is goed, maar een beetje inventiviteit van de koper/gebruiker kan geld en tijd sparen. ;)
Re: Internet winkel
Spoorman
gast

Re: Internet winkel
Citaat van: Kappa op zondag 04 mei 2014, 12:10:56

Ronald, je leest niet goed en oordeelt te snel.


Datzelfde geldt dan ook voor jou. Jan stelt een vraag en krijgt daar antwoord op. Dat jij eerst aan de spullen gaat prutsen snap ik (doe ik ook) maar daar gaat het hier niet over. ;)

Gr, Ben.
Re: Internet winkel
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Internet winkel
Ben, ik ben toch niet "iedereen"?!  ;)
Re: Internet winkel
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Internet winkel
Ben ook niet hahahahahaha
Re: Internet winkel
Ik twijfel om te reageren, maar t lijkt wel op t forum normaal te worden om geen antwoord meer te kunnen verwachten op je vraag.
En na de "niet" antwoord(en) zakt t weer in de vergetelheid of in de humorhoek.
Zonde!
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2013

offline
Re: Internet winkel
cut the crap, blijf aub bij 't onderwerp
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2010

offline
Re: Internet winkel
Beste Ad,

Citaat van: Kappa op zondag 04 mei 2014, 12:10:56
Ronald, je leest niet goed en oordeelt te snel.

Valt wel mee hoor... :) Er zit een verschil tussen een praktische weg / oplossing en de weg die je moet volgen volgens de wetgever. Dat vergeten veel mensen. Of je je recht uiteindelijk kan krijgen is vraag twee.

Citaat van: Kappa op zondag 04 mei 2014, 12:10:56
Jan is ontevreden over het feit dat hij zelf de portokosten moet betalen om de loc weer bij de internet verkoper te krijgen.

Ja, dat lees ik. Lees nu eerst even het verhaal van Engelfriet door.... Daar staat het heel duidelijk uitgelegd. Iets met Nederlandse wetgeving en Europese regelgeving die in de nederlandse wet hoort te zitten.

Citaat van: Kappa op zondag 04 mei 2014, 12:10:56
Hij moet dus kosten maken om garantie te claimen en ik geef alleen aan dat je deze kosten kunt omzeilen
als het een kleinigheid betreft dat je makkelijk zelf kunt oplossen.

Ik zou als bedrijf heel erg blij met jou als klant zijn. Dat is pas geld verdienen. ;) Wat ik aangeef: Als je via het internet iets koopt of besteld, heb je meer rechten als je het in de winkel koopt. Daar zit een wereld van verchil in. In de eerste 14 dagen (de beruchte proef / probeerperiode) mag je het product zonder opgave van reden gewoon retour sturen en krijg je je geld terug. Bij slecht informeren vanuit de internetwinkel wordt die periode automatisch langer. Dat kan niet in een winkel helemaal niet. Bij een winkel geldt: Koop = Koop. Dat geldt trouwens ook voor verkoop tussen particulieren.

Citaat van: Kappa op zondag 04 mei 2014, 12:10:56
Als ik iets koop en ik kom er thuis achter dat er iets niet in orde is, probeer ik het eerst zelf op te lossen en als dat niet lukt, of ik weet dat het, zonder de garantie te verliezen, niet mogelijk is, ga ik er pas mee terug.

Wat ik al aangaf: In een winkel kopen is volgens de wetgever iets heel anders. Bij een winkel moet je zelf (en op jouw kosten) terug naar de winkel om de garantie te claimen. Dus als je het problem eerst zelf wilt op lossen om te voorkomen dat je helemaal naar de winkel terug moet, is dat een eigen keuze.

Citaat van: Kappa op zondag 04 mei 2014, 12:10:56
In het geval van Jan zou een decoder reset ook een oplossing kunnen zijn, daarvoor ga je de loc toch niet naar je dealer terug sturen!?

Ik neem aan dat jan (Ice3) dat al reeds geprobeerd heeft. En als dat niet werkt dan is het retour sturen. Dat verteld namelijk het verhaal van Jan niet.

Citaat van: Kappa op zondag 04 mei 2014, 12:10:56
Garantie claimen is goed, maar een beetje inventiviteit van de koper/gebruiker kan geld en tijd sparen. ;)

Praktische instelling van jou, daar houd ik van ;)  :thumbup: Maar juridisch en volgens de wetgever, zit de wet anders in elkaar. Helaas zit er een verschil tussen in je recht staan en je recht echt krijgen. Wat ik al aangaf: Er zijn weinig mensen die voor een bedrag onder de 10 euro een rechtzaak gaat beginnen.

Jan (Ice3) kan zelf bepalen of hij aan de hobby gaat of dat hij toch voor de juridische weg gaat kiezen. Of als nog een middenweg met de leverancier gaat zoeken. Die keuze is aan hem en niet aan ons :)

Groet Ronald.
Re: Internet winkel
polop
gast

Re: Internet winkel
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Internet winkel
Ik heb een bestelling geplaatst bij ETS.
Maar deze reageerde pas na 4 weken.
Hier ga ik dus GEEN zaken mee doen.
Dacht eerst dat ze mij vergeten waren.

Helaas pindakaas.
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Internet winkel
4 weken? Dan is er echt wat 'fout' gegaan of is hij op vakantie geweest. Normaal krijg je bij Ets vaak antwoord binnen een dag.
Re: Internet winkel
Spoorman
gast

Re: Internet winkel
Erwin zit hier op het forum en leest mee. Er zal best wel een reden zijn.

Gr, Ben.
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2013

offline
Re: Internet winkel
En wie gaat er vier weken met z'n armen over elkaar zitten wachten? Een beetje assertiviteit kan geen kwaad als klant, als je vreest dat je wordt vergeten.

Ik denk dat we hier nog niet het hele verhaal horen!

Re: Internet winkel
Lid sinds: 2008

offline
Re: Internet winkel
Ik heb 1 keer iets besteld bij ETS en er was helemaal niets aan te merken op de levering: perfect dus.
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Internet winkel
Ik heb ff in mijn mailbox gekeken.

Ik zie dat ik op 22-3-2014 spullen heb besteld.
En op 9-5-2014 kreeg ik een melding dat de spullen gereed waren.

Weet niet hoe dit komt maar het is waar.
Re: Internet winkel
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Internet winkel
Waarschijnlijk niet op voorraad bij de winkel is mijn vermoeden dan.
Re: Internet winkel
Aliebengalie
gast

Re: Internet winkel
Zijn dan wel 4 echt korte weekjes hoor Bert.....
Net als de schrijvers hier boven , prima tevreden met ETS.
Vaker wat besteld , en supersnelle levering.

Ook mee eens dat iets net uitverkocht kan wezen , en dat duurt dan weer enkele dagen voor het er weer is.
Dat enkele bedrijven niet altijd de moeite nemen om dit dan kenbaar te maken is wel jammer.
Emailtje is immers zo verstuurt.
Maar heb dit bij ETS nog niet meegemaakt.

Mvg: Alex
Re: Internet winkel
Vt11.5
gast

Re: Internet winkel
Jammer dat ik dit bericht een jaar later tegen kom!
Kan mij ook niet voorstellen dat ik de persoon in kwestie geen mail heb gestuurd met de mededeling dat het bewuste artikel(s)
besteld waren.

Met vriendelijke groet,
Erwin Prummel
TEE
Verder aan allen, bedankt voor de positieve reactie's! :thumbup: