Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

3604 DB80 ombouwen

Gestart door wissels zondag 16 maart 2014, 16:35:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3604 DB80 ombouwen
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
3604 DB80 ombouwen
Hallo Allen,

voor de 2e keer mijn DB80 omgebouwd met Lopi4 decoder, de 1e keer heb ik door eigen toedoen de decoder opgeblazen door kortsluiting met de kap te maken, zie ik baal topic.

Goed ik heb nu de verlichtingprint die ik de vorige keer de schuld gaf helemaal stroomvrij gemaakt door de printbanen door te krassen, echter ik vrees dat ik het probleem niet opgelost heb.

Terwijl ik de loc ging programmeren de verlichting gedimt tot een net zichtbaar nivo.

Vandaag een nieuwe decoder geplaatst, en de loc rijdt en verlichting werkt zonder kap, zowel vooruit als achteruit.
Daarna kap geplaatst zonder schroeven vast te zetten en de loc rijdt nog steeds.
vervolgens kap vastggeschroefd, help kortsluiting, gelijk de loc van de rails getrokken, beetje meer mazzel dit keer hij rijdt nog, en de verlichting werkt ook nog, dus iets anders maakt kortsluiting met de kap.

Een vraag aan Db80 bezitters is het motorschild rechtstandig geplaatst of juist op zijn kop geplaatst???? In de exploded view tekening is dit helaas niet zichtbaar, omdat deze van de achterzijde is getekend.
Verder zijn de voorste verlichting aansluitpunten nog bloot maar dit is orgineel ook, en is de achterste verlichting ook een contact aan buitenzijde zichtbaar, dit was ook voor de ombouw het geval

Ik weet eigenlijk niet waar ik het moet zoeken, of het moet het motorschild zijn wat tegen de metalen behuizing komt.

met vriendelijke groet,

Walter







Re: 3604 DB80 ombouwen
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: 3604 DB80 ombouwen
Hoi Walter,
bij de BR80 is het motorschild op zijn kop geplaatst.
Re: 3604 DB80 ombouwen
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: 3604 DB80 ombouwen
Hallo Wim.

bedankt voor de bevestiging van mijn vermoeden, het had mij dus bijna een 2e decoder gekost,

Het motorschild is omgedraaid, waardoor de loc tevens achteruit reed in plaats van vooruit, eniszins lui de permantmagneet ook nu omgedaaid en alles lijkt geregeld. Massa aansluiting zit nu boven in plaats van onder.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: 3604 DB80 ombouwen
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: 3604 DB80 ombouwen
Hallo Walter,

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn 3504.
Zonder kap werkte hij prima, met kap en vastgeschroefd reed hij op volle snelheid weg.

In eerste instantie(uit gemakzucht) had ik alles aan de bovenzijde afgeplakt met Ductape waardoor de kap bijna niet sloot. Uiteindelijk toch het motorschild omgedraait en zie daar probleem verholpen.

Groeten,
Robert