Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Roco kraan

Gestart door diesel Thei maandag 10 maart 2014, 10:39:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco kraan
diesel Thei
gast

Roco kraan
Ik heb alleen een Roco kraan 40108/40109 zonder iets erbij.
Waarmee kan ik deze kraan aansturen/bedienen?
Re: Roco kraan
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Roco kraan
Re: Roco kraan
Lid sinds: 2009

offline
Re: Roco kraan
je kan hem ook gewoon via een roco lokmaus 2 of 3, of multimaus besturen. Let wel op, je moet de cv wel op 14 stappen instellen, anders krijg je rare dingen.
Re: Roco kraan
Lid sinds: 2010

offline
Re: Roco kraan
hum... Nee. een Lokmaus II of III of de multimaus zijn complete centrales. Je kan deze dus niet zomaar aansluiten. Als het goed is kan je met iedere DCC-centrale deze kraan aansturen op 14 stappen.

De link van Haradigi is helemaal stand-alone. Dan heb je niets meer nodig als je analoog rijdt.

Groet Ronald.
Re: Roco kraan
diesel Thei
gast

Re: Roco kraan
Ik rij digitaal Marklin
Re: Roco kraan
Lid sinds: 2010

offline
Re: Roco kraan
Welke centrale?
Re: Roco kraan
diesel Thei
gast

Re: Roco kraan
sorry,Mobilestation2
Re: Roco kraan
Lid sinds: 2010

offline
Re: Roco kraan
Dat zou moeten lukken. Je kan Handleiding roco kran Volgens de handleiding heeft de kraan standaard het adres 6 Deze moet je als locomotief met het DCC-protocol en met 14 stappen in je MSII zetten. De draden van je kraan sluit je aan op de baan omdat de kraan dan de benodigde spanning voor het functioneren krijgt.

Groet Ronald.
Re: Roco kraan
diesel Thei
gast

Re: Roco kraan
Ronald
Bedankt voor de tips.
Ik ga dit uitproberen
Groet
Thei
Re: Roco kraan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Roco kraan
Hoi,

met mijn vader (forumlid diesel-thei) heb ik dit getest ,maar kraan reageert niet op de ms2.

Hij heeft inmiddels zo'n soort aansluitbox die bij de kraan hoort. (pap, wellicht even artikelnummer of foto hier plaatsen!).

Omdat de roco-joystick nogal prijzig is, hadden we het idee om zelf een joystick te maken met wat onderdelen van conrad. Maar dan zou je dus een analoog signaal krijgen. Weet iemand, of de joystick van roco gewoon ook analoog is? Zag op een duitse site iets voorbij komen, over dat de roco joystick een kleine digitale centrale is?

Roy
Re: Roco kraan
Vogeltje
gast

Re: Roco kraan
Hallo

Ik heb deze Roco kraan ook op mijn baan.
Heb deze set overgenomen.
Set werkt prima maar de Joystick is niet van Roco, is een regulier model, merk weet ik niet zal ik morgen melden.

Nico
Re: Roco kraan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Roco kraan
dan ben ik bang, dat hij alleen met de maus te besturen is, als je de 10751 gebruikt?

Roy
Re: Roco kraan
Vogeltje
gast

Re: Roco kraan
Hallo Thei

Tussen mijn kraan en de voeding zit een unit van Roco nr. 10780.
Op deze unit heb ik ook mijn joystick aangesloten, een Trust Predator XK100 (volgens mijn zoon van ruim voor de jaartelling).
Volgens mij hoort de unit  10780 bij de standaard levering samen met een joystick van Roco.

Groet

Nico
Re: Roco kraan
diesel Thei
gast

Re: Roco kraan
Hallo Nico
Bedankt,ik zal kijken of er ergens zo iets betaalbaars te koop is.
Alleen vind ik het jammer dat die joysticks zo lomp groot uitvallen.
Conrad heeft wel kleinere,maar dat werkt denk ik niet.
Heeft daar iemand ervaring mee?
Het Conrad nummer is 705199
Re: Roco kraan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco kraan
Beste Forummers.
Voor de besturing van digitale Roco kranen levert Roco een losse joystick onder nummer 10780, bij deze joystick behoort ook een besturingsmodule 10780.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Roco kraan
diesel Thei
gast

Re: Roco kraan
Mannen,bedankt.
We gaan op zoek.
Re: Roco kraan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Roco kraan
Daarom eerder mijn vraag, of de roco joystick een gewone, simpele joystick is (setje schakelaars met een bedieningspook ertussen), of levert hij een of ander digitaal signaal af?

Roy