Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin 3411 (faulhaber motor) voorzien van LIPO 4

Gestart door debaas007 zondag 09 maart 2014, 15:08:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 3411 (faulhaber motor) voorzien van LIPO 4
Ik heb hier een BR 18 128 staan van marklin wegens het iritante geluid die de motor maakt met de originele Delta decoder heb ik besloten om er een decoder en de spoorsmoeltjes van een 64631 ESU setje in te steken.

Nu heb ik problemen met het afregelen, de lok rijd goed vanaf +/- rijstap 22 (vd. 128), lager schokt de lok enorm.

Is er bij deze decoder zoals de niet M4 lipo's een zelfleerfunctie ?

huidige waardes:
Startspanning: 3
maximumsnelheid 13.8
regelreferentie: 3.000 volt
K: 5
I: 21
Regelinvloed 175
Re: Marklin 3411 (faulhaber motor) voorzien van LIPO 4
Wat bedoelt u met Lipo's ?
Re: Marklin 3411 (faulhaber motor) voorzien van LIPO 4
ESU LOKPILOT M4

"een decoder en de spoorsmoeltjes van een 64631 ESU setje"
Re: Marklin 3411 (faulhaber motor) voorzien van LIPO 4
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Marklin 3411 (faulhaber motor) voorzien van LIPO 4
Lipo moet zijn Lopi (LokPilot), maar dat wisten we al. ;)  >:-D

CV54 op 0 programmeren, men neme een recht stuk baan van ± 2mtr, parkeren hier de loc op, rijregelaar in de juiste richting zetten en dan op F1 drukken. De loc zal nu een "sprong" maken en de CV's 51-56 instellen. Het is geen garantie dat de loc nu optimaal aan je wensen voldoet, hiervoor zul je dan zelf met desbetreffende CV's aan de stoei moeten gaan.

Rob
Re: Marklin 3411 (faulhaber motor) voorzien van LIPO 4
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 3411 (faulhaber motor) voorzien van LIPO 4
Citaat van: debaas007 op zondag 09 maart 2014, 15:08:37
huidige waardes:
Startspanning: 3
maximumsnelheid 13.8
regelreferentie: 3.000 volt
K: 5
I: 21
Regelinvloed 175
K (CV54) moet veel hoger, met deze lage waarde is er onvoldoende proportionele regeling (versterking in de terugkoppellus).
Dus zet K eens op 40 of 50 en dan eventueel in stapjes van 5 of 10 verlagen.
Re: Marklin 3411 (faulhaber motor) voorzien van LIPO 4
is het kwartieren van de wielen wel goed,een stoomloc van mij had dat zelfde probleem bij kruip snelheid schokte die en als die wat harder liep niks aan de hand!
Re: Marklin 3411 (faulhaber motor) voorzien van LIPO 4
Ik heb wel al gezien dat de laatste en de eerst as van de tender soms niet meerijden (draaien) , maar de lok rijd nu goed. Ik heb de I regeling op 0 gezet en de rare rijeigenschappen zijn verdwenen . ook heb ik de  CV54 = 0 + F1 truc gedaan maar dit was verre van de oplossing; de lok reed hier na niet meer. Opnieuw waarden insteken was toen de enige oplossing.

Mvg

Bert