Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

ROCO HO 69297 AC - NS 49 met geluidsproblemen

Gestart door kjeld2012 dinsdag 11 maart 2014, 15:22:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ROCO HO 69297 AC - NS 49 met geluidsproblemen
Ik heb in september 2012 genoemde lok gekocht. Tot februari 2013 heeft de lok goed gefunctioneerd maar toen begonnen de problemen. Het geluid werd schor en al snel verdween het helemaal. Zaak opgestuurd via MTT Modelshop naar Roco Service Team en na twee maanden!!!!  ontving ik de loc weer terug. Probleem opgelost, dacht ik. Helaas na een par manden(waarin ik erg weinig met de loc heb gereden) weer feest. Zelfde euvel en opnieuw de lok weer via MTT Modelshop opgestuurd naar Roco. Twee weken geleden de lok opnieuw na  nu meer als twee maanden!!!! terug gekregen. Lok deed het weer prima........ voor ongeveer twee weken. Weer het zelfde euvel: Schor geluid en mijn verwachting is dat dit binnenkort weer helemaal zal verdwijnen. Door tijd gebrek rijdt de lok niet zoveel. Volume op ongeveer 65%. Mijn andere sound lok(Marklin) rijdt zonder problemen. Roco nu maar rechtstreeks benaderd omdat het nu meer om de reparatie gaat die zij hebben uitgevoerd ipv de garantie op de lok. Wat kan de oorzaak van dit geluidsprobleem zijn. Slechte luidspreker?. Is een betere kwaliteit luidspreker in te bouwen. Is het een ander elektronica probleem? Is dit mer ROCO kopers overkomen. :help:

Groet Kjeld2012
Re: ROCO HO 69297 AC - NS 49 met geluidsproblemen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: ROCO HO 69297 AC - NS 49 met geluidsproblemen
Ik heb zelf sinds kort mijn eerste Roco loc met sound, tot op heden doet hij het prima.
Met Roco heb ik goede ervaringen, ik heb meerdere gewone loc,s en de meeste rijden erg goed.

Ik zou informeren wat ze nu iedere keer aan jou loc doen, anders blijft het iedere keer het zelfde liedje.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: ROCO HO 69297 AC - NS 49 met geluidsproblemen
Bedankt voor je reactie. Ze constateren steeds dat de luidspreker kapot is en vervangen hem.
Re: ROCO HO 69297 AC - NS 49 met geluidsproblemen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: ROCO HO 69297 AC - NS 49 met geluidsproblemen
In dat geval zul je het volume toch naar beneden moeten zetten ook al is dat te zacht voor jou  8o
Misschien past er een iets grotere speaker in, let wel op dat je dezelfde impodantie gebruikt ( Ohm. ).


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: ROCO HO 69297 AC - NS 49 met geluidsproblemen
Nou, wees maar blij met je 2 maanden. Mijn roco loc was opgestuurd onder garantie. Kwam terug en t geluid heeft t daadwerkelijk 2 seconden gedaan. Daarna niets meer. De loc is in Januari wederom opgestuurd en ik kreeg m in januari terug. Snel zal je denken? Er zat een jaar tussen. Te gek voor woorden!
Re: ROCO HO 69297 AC - NS 49 met geluidsproblemen
Als het een kwestie zou zijn van te hard zetten dan zat het probleem bij mijn doofheid. Niet dus. Ik blijf het vreemd vinden dat de lok nu voor de derde keer moet worden opgestuurd voor dit euvel. Ik zoek het meer in een slechte kwaliteit luidspreker of iets met de elektronica

Kjeld2012