Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Pola&Piko kitbashing

Gestart door Tony zaterdag 08 maart 2014, 22:37:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Pola&Piko kitbashing
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Pola&Piko kitbashing
Mijn eerste topic......kitbashing

Ik had op een beurs voor een prikkie een oude gebouwde pola-fabriekshal gekocht en wilde er wat leukers van maken.
Toen een bouwpakket van een kleine Piko lokloods er bijgekocht. Van die loods de muren met de ramen ingekort en op elkaar gemaakt. De fabriekshal voorzichtig uit elkaar gehaald en van een zijkant de dakpunt afgesneden. De andere ingepast in de wand van loods.
Dat was ff puzzelen, maar nu lijkt het dat er aan de fabriekshal ooit een ander gebouw heeft gezeten, dat uitgebouwd is.
Van karton een plat dak gemaakt voor de hal. Voor de omgebouwde loods heb ik geen achterwand gemaakt , want het hele gebouw komt tegen de muur.
De wand met met de loodsdeuren heb ik ingekort (ook de deuren) en gebruikt om een "vrachtwagenloods" met bijgebouw te maken. Wat muurplaten, het oude dak van de hal en nog wat spullen uit de restjes-dozen en klaar was Tony.
Nou ja klaar, nog even de ruiten vies maken en de voegen wit maken.
Hopelijk zeggen de (tablet)foto's meer dan ik met woorden kan verduidelijken.

Ik wil maar zeggen, dat als je iets persoonlijks op je baan wilt, je met fantasie, geduld en een beetje geld, een heel eind kunt komen !

Ik hoop dat mijn bijdrage inspireert tot het zelf veranderen van gebouwen .

Grtz Tony

Re: Pola&Piko kitbashing
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Pola&Piko kitbashing
De rest van de foto's   :P

Met foto van de Piko-lokloods en de Pola fabriekshal
Re: Pola&Piko kitbashing
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Pola&Piko kitbashing
Hi Tony,

Heel leuk gedaan, net zoals een kunstenaar, je moet het met gesloten ogen van te voren "zien".

groet
Harald