Start
Wiki
Events
Shop
Foto-album
Inloggen
Registreren
Kalender
Contact
Nieuws:
Neem ook eens een kijkje in de enige echte
3rail
forum
shop
voor allerhande
3rail
forum
artikelen!
3rail Forum
Modelbesprekingen
Problemen, Reparatie & Onderhoud alle modellen/merken
VT 08.5.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
« vorige
volgende »
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Print
Auteur
Topic: VT 08.5. (gelezen 2136 keer)
3rail
Gast
VT 08.5.
«
Gepost op:
maandag 03 maart 2014, 19:51:18 »
Hallo
«
Laatst bewerkt op: zondag 06 december 2015, 23:28:53 door 3rail
»
Gelogd
Seinwezen
Stamgast
Offline
Lid sinds: 2006
A member of the Duurstede Group®
Re: VT 08.5.
«
Reactie #1 Gepost op:
maandag 03 maart 2014, 20:08:52 »
Kan ook een dubbel adres zijn...
Weet natuurlijk niet hoe die aangestuurd wordt.
Of ergens een los draadje ofzo.
Heb het model zelf niet, dus voor de rest geen ervaring ermee.
Groeten Sander
Gelogd
Yeoman
Stamgast
Offline
Lid sinds: 2008
Re: VT 08.5.
«
Reactie #2 Gepost op:
maandag 03 maart 2014, 21:04:49 »
Heb het treinstel ook niet, maar bij deze klachten lijkt het een stroomopname probleem te zijn.
Zit de sleper er goed onder? Geen los draadje?
Zijn de wielen goed schoon?
Zou het in eerste instantie eens in die richting zoeken.
Andere locs rijden wel goed op de baan?
Anders wellicht de baan goed schoonmaken.
Groeten,
Ton.
Gelogd
Groeten,
Ton,
3railforum modulebaan team.
Cees B
Stamgast
Offline
Lid sinds: 2006
Cees Bier
Re: VT 08.5.
«
Reactie #3 Gepost op:
maandag 03 maart 2014, 23:07:37 »
Hij is kritisch voor stabiele stroomtoevoer zie ook linkje.
http://www.marklin-users.net/forum/yaf_postst27115_Improving-VT08-5--Marklin-39080-39081.aspx#post411429
Heb je wel de wisseling stroomafnemer van een by-pass voorzien.
cees
Gelogd
Knalseinen zijn seinen als er problemen zijn.
Anne W
Vaste Inboedel
Offline
Lid sinds: 2007
Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Re: VT 08.5.
«
Reactie #4 Gepost op:
maandag 03 maart 2014, 23:25:08 »
Kijken of je er een tweede sleper onder kunt monteren, ik heb dat bij een BR 151 gedaan en ga dat nog doen bij een RE 4/4 I en een BR 03.10.
Mijn mening: er is niets mooiers als een Soft Drive Sinus motor.
Groet, Anne W
Gelogd
Kappa
waardeert dit bericht
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, automatisch bedrijf (Raptor), voor de bouw en demontage van mijn baan zie
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
nmbssncb
Stamgast
Offline
Lid sinds: 2007
Re: VT 08.5.
«
Reactie #5 Gepost op:
dinsdag 04 maart 2014, 11:55:43 »
Gaat het om de 3-delige 39080 (2006) of de 4-delige 39081 (2010)?
Welke besturingseenheid wordt er gebruikt?
Is de decoder al eens gereset naar de fabrieksinstellingen?
Willy
Gelogd
Anne W
Vaste Inboedel
Offline
Lid sinds: 2007
Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Re: VT 08.5.
«
Reactie #6 Gepost op:
dinsdag 04 maart 2014, 16:37:45 »
Aha, er zitten twee slepers onder, heel mooi, als er niet met "beveiliging met stroomloze stukken" gereden wordt en niet met verschillende boosters, dan zou ik zeggen, doe eens een test met het overbruggen van de schakelaar die de "sleper in dienst" schakelt, zoals de Engelse tekst aangeeft.
Groet, Anne W
Gelogd
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, automatisch bedrijf (Raptor), voor de bouw en demontage van mijn baan zie
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Cees B
Stamgast
Offline
Lid sinds: 2006
Cees Bier
Re: VT 08.5.
«
Reactie #7 Gepost op:
dinsdag 04 maart 2014, 17:17:54 »
draadje plaatsen conform mijn eerdere opmerking #3
Cees
Gelogd
Knalseinen zijn seinen als er problemen zijn.
Kappa
Forum Moderator
Offline
Lid sinds: 2006
Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re: VT 08.5.
«
Reactie #8 Gepost op:
woensdag 05 maart 2014, 20:29:14 »
Edward,
Ik weet niet precies meer waar, maar er is een instelling waar je kan aangeven of de trein na een stroom onderbreking opnieuw moet optrekken vanaf 0, of doorrijden met de laatst aangegeven snelheid.
Gelogd
Groeten Ad
Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail!
Charlie
Stamgast
Offline
Lid sinds: 2006
Ik spoor niet, maar bus wel. ©
Re: VT 08.5.
«
Reactie #9 Gepost op:
woensdag 05 maart 2014, 21:05:46 »
Dat is bij ESU V4 in te stellen met CV 122. Maar bij een M* decoder???
gr. charlie
Gelogd
Bahnhof - Neustadt
Intellibox II - Koploper - C-rail/K-rail - Duits in de jaren '80
CJAG-lid
Kappa
Forum Moderator
Offline
Lid sinds: 2006
Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re: VT 08.5.
«
Reactie #10 Gepost op:
woensdag 05 maart 2014, 22:47:45 »
Onder Motorola zou het CV73 moeten zijn:
CV
Betekenins
Waarde
Waarde CU
Opmerking
Verschillende toestanden opslaan:
0 - 7
Bit 0 : Funktietoestand opslaan
0 / 1 = 0 / 1
0 = niet opslaan / 1 = opslaan
73
Bit 1 : Snelheid opslaan
0 / 1 = 0 / 2 (7)
0 - 7
0 = niet opslaan / 1 = opslaan
Bit 2 : Na Reset met/zonder ABV wegrijden
0 / 1 = 0 / 4
0 = zonder ABV / 1 = met ABV
Bit 3 - 7 : altijd 0, Bits worden niet gebruikt
0
Gelogd
waardeert dit bericht
Groeten Ad
Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail!
J.v.H.
Gast
Re: VT 08.5.
«
Reactie #11 Gepost op:
zondag 09 maart 2014, 01:58:42 »
Hallo,
Dit treinstel staat reeds een jaar of 2, als het niet langer is op mijn baan.
Treinstel doet precies wat het doen moet zonder aanpassingen.
Groet,
Jos
Gelogd
Imtar
Gast
Re: VT 08.5.
«
Reactie #12 Gepost op:
maandag 10 maart 2014, 07:48:31 »
Bij mij doet de 8.05 t ook prima.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
SMF 2.0.19
|
SMF © 2019
,
Simple Machines
Pagina opgebouwd in 0.027 seconden met 27 queries.
Laden...