Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Nieuwe Nederandse Modellen??????

Gestart door cup-druc-han woensdag 19 april 2006, 17:31:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke Nederlandse modellen willen wij zien van marklin?

Stemmen gesloten: woensdag 19 april 2006, 17:31:09

Stuurstand binnenland/benelux

9 (26.5%)

Buffel/DM90

3 (8.8%)

Wadloper DH1/DH2

3 (8.8%)

Mat 64/ Plan T

8 (23.5%)

IRM / Dubbeldekker

9 (26.5%)

Nieuwe Arriva Trein

0 (0.0%)

ACTS 5800 of 7100

2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 18

Nieuwe Nederandse Modellen??????
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Hallo

Ik ben wel benieuwd welke Nederlandse modellen wij wel van marklin zouden willen zien!
Ik heb een paar voorbeelden maar als iemand een idee heeft, Laat het maar weten

Groeten hendrik
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Hallo Hendrik,

Ik wil niet lullig doen, maar moeten we deze poll niet verplaatsen, naar het subforum 'Modellen niet in de marklin collectie'?

Daar hebben we namelijk al een aantal bomen op gezet over onze wensen op dit gebied. Lijkt me beter als we in die sub verder gaan.

Ik weet niet of je dit zelf nog kan wijzigen, anders moet Sascha dit even regelen.

Groetjes,
Brigitte
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Ik mis een betaalbare plan-u :)
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Misschien een keuze toevoegen ik heb geen interesse in NS modellen.  :oops:  Johnny
Nieuwe Nederandse Modellen??????
tis een poll voor ns modellen, als je geen interesse in de ns heb hoef je dus ook niet te stemmen
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Ahja dat kon ook. Johnny
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Zit idd in de verkeerde subforum. Ondanks dat toch gestemd voor een IRM/Dubbeldekker.

Groeten,
Herman
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Door alle schitterende (omgebouwde) Nederlandse modellen heb ik besloten om naast mijn baan toch ook maar te gaan verzamelen.
Ik heb nog niet één Nederlands model maar ik hoop dat daar binnenkort verandering in komt! :lol:
Maar als ik zou mogen kiezen dan zou ik kiezen voor het "sikje" (type weet ik niet) omdat ik als kleine jongen vaak op dit treintje meelifte!
Dit treintje werd gebruikt van een industrie (hout) terrein richting Voorthuizen maar van dit lijntje bestaat niets meer! :cry:
AlbertJan.
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Een Buffel of DM 90 is een leuk treintje voor de nevenlijnen. Daarom heb ik hierop gestemd.
Jammer   :(  dat je niet 2 keer kan stemmen, anders had ik de DH1 / -2 ook aangeklikt.
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Ik zou willen dat Marklin een NS Koploper-treinstel uitbrengt. Wel betaalbaar graag.

groetjes Henk.
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Ben 't met Henk eens. Die zou ik ook wel willen hebben.

Nu we het er toch over hebben. Dat moet voor Marklin toch ook niet zo heel erg ingewikkeld zijn. Zusje MINITRIX heeft 'm al in het programma op schaal 1:160 dus tekeningen, kleurenstalen ed. zijn bekend en hoeven alleen vertaald te worden naar 1:87 met de huidige computertechniek moet dat niet zo ingewikkeld zijn en je hebt gelijk al een heel stuk kosten bespaard. Tevens is hij bij echte grote concurrenten ook niet in het programma. Het model is actueel! En hij kan ook voor Trix H0 uitgebracht worden.

Misschien zie ik het nu iets te simpel  :wink:

Groetjes,
Brigitte
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Citaat van: BrigitteBen 't met Henk eens. Die zou ik ook wel willen hebben.

Nu we het er toch over hebben. Dat moet voor Marklin toch ook niet zo heel erg ingewikkeld zijn. Zusje MINITRIX heeft 'm al in het programma op schaal 1:160 dus tekeningen, kleurenstalen ed. zijn bekend en hoeven alleen vertaald te worden naar 1:87 met de huidige computertechniek moet dat niet zo ingewikkeld zijn en je hebt gelijk al een heel stuk kosten bespaard. Tevens is hij bij echte grote concurrenten ook niet in het programma. Het model is actueel! En hij kan ook voor Trix H0 uitgebracht worden.

Misschien zie ik het nu iets te simpel  :wink:

Groetjes,
Brigitte

Uuh, Brigitte Ja ik denk het wel  :) . Tuurlijk zijn de tekeningen al bekend, maar het model zal wel gemaakt moeten worden. Mallen maken, beslissen welke details wel, welke niet. Proefmonstertje maken -> controleren en dan pas kan het in productie.

Eigenlijk moeten ze dus nog de hele trein, net als dat ze een Buffel zouden uitwerken ontwerpen. Aan een bouwtekening komen is volgens mij namelijk niet het moeilijkst.

Groeten,
Herman
Nieuwe Nederandse Modellen??????
Ik heb gestemd op de stuurstand Binnenland/benelux al gaat het mij vooral om de benelux stuurstand en een reeks 25 om een mooie marklin benelux te kunnen samenstellen. Ik heb reeds een kleinspoor binnenland stuurstand en moet zeggen dat deze er prima uitziet en voldoet, al is de raaistel wel voor wat verbetringen vatbaar, maar daar werk ik aan.

Daarnaast zou ik graag nog willen stemmen voor de DH 1 of DH 2 wadloper en de sm90 en dm 90

Groet,

Arkadas
Nieuwe Nederandse Modellen??????
zo juist gelezen bij totaltrain : mehano heeft zich voorgenomen om de HLE 11 ( benelux ) te gaan uitbrengen in 2007 .
Re: Nieuwe Nederandse Modellen??????
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Nieuwe Nederandse Modellen??????
Ja ik ben benieuwd hoe die eruit ziet, ik heb van reyne gehoord dat er een geheel gele 1300 ns serie ook aan zit te komen alleen pas in 2008.

Groeten Hendrik
Re: Nieuwe Nederandse Modellen??????
Een 6300 of zo. lijkt me wel wat alleen dan wel betaalbaar.
Re: Nieuwe Nederandse Modellen??????
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Nederandse Modellen??????
K zie een hoop treinstellen. Maar wat ik wil zien is:

Mehano Class 66 zwart van oa.: Veolia, Rail4Chem, Ruhrtalbahn.
Mehano Class 58 van ACTS
Roco NS 2900

Groetjes,

Robbert
Re: Nieuwe Nederandse Modellen??????
Citaat van: Robbert op woensdag 28 februari 2007, 20:39:35Roco NS 2900
Ja, de NS 2900 of de NS 2530. Ik meen dat ze die bij Philotrain? hebben maar die is een tikkie duur.
Re: Nieuwe Nederandse Modellen??????
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Nederandse Modellen??????
Citaat van: Robbert op woensdag 28 februari 2007, 20:39:35Mehano Class 58 van ACTS
Iemand anders mag hem ook uitbrengen van mij hoor ;). Maar dat zou zeker een mooie uitbreidding zijn van mijn goederen locs en dan vooral de zwarte ACTS 5814 (klik hier) , maar dan wel met sound :mrgreen: :!:.

Marcel
Re: Nieuwe Nederandse Modellen??????
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Nieuwe Nederandse Modellen??????
Heey,

marklin kan hem nog uitbrengen.;)
Ik hoop stiekem ook dat die komt.
maar dan wel over een jaartje ongeveer.
Zo kan ik een beetje sparen en kan ik hem hopelijk met de ACTS 125X van marklin halen.:D

Groetjes Antal.
Re: Nieuwe Nederandse Modellen??????



Citaat van: Mister1736 op woensdag 28 februari 2007, 20:49:55
Citaat van: Robbert op woensdag 28 februari 2007, 20:39:35Mehano Class 58 van ACTS
Iemand anders mag hem ook uitbrengen van mij hoor ;). Maar dat zou zeker een mooie uitbreidding zijn van mijn goederen locs en dan vooral de zwarte ACTS 5814 (klik hier) , maar dan wel met sound :mrgreen: :!:.

Marcel

Kijk eens hier, de 5811 en de 5814 naast elkaar:
http://www.nicospilt.com/nieuw.htm
(Even iets naar beneden scrollen.)