Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Sleper binnenverlichting Marklin 42045 3-assig rijtuigenset

Gestart door Wheels donderdag 06 maart 2014, 20:41:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Sleper binnenverlichting Marklin 42045 3-assig rijtuigenset
Hoi,

Hoe montage sleper en welke sleper is nodig t.b.v. Binnenverlichting Marklin rijtuigenset 42045 (3-assen) ?

Gr. Matje
Re: Sleper binnenverlichting Marklin 42045 3-assig rijtuigenset
Kromme zin?

Maar plaatje is wel handig


bron: http://www.märklinshop.de/Maerklin-42045-Set-mit-4-Personenwagen-OVP-neu

Nu nog een antwoord op je vraag.
Re: Sleper binnenverlichting Marklin 42045 3-assig rijtuigenset
Goeie morgen, bedankt voor de afbeelding.  Kan nergens vinden welke sleper er onder moet t.b.v. binnenverlichting. Gr Matje
Re: Sleper binnenverlichting Marklin 42045 3-assig rijtuigenset
Volgens mij, levert Märklin geen verlichting set voor deze rijtuigen.
Je zult je creativiteit moeten gebruiken.
Onder de twee assige bagagewagen kun je wel een sleper kwijt.
Rest van de sleep voeden d.m.v. stroomvoerende koppelingen. (of, minder duur, draadje met mini steker/contrasteker.)
Massaslepers voor de buitenste assen van de drieassers en de beide assen van de bagagewagen zult je zelf moeten
vervaardigen.
In de bagagewagen is voldoende plaats voor een functiedecoder en Elco voor flikkervrij functioneren van led verlichting.


Re: Sleper binnenverlichting Marklin 42045 3-assig rijtuigenset
Dank je Nobody,

Ik maak wel gebruik van mini stekkertjes.
Gr. Matje
Re: Sleper binnenverlichting Marklin 42045 3-assig rijtuigenset
Ik zie hetzelfde probleem als bij set Mä 4392 (Wagenset 40 j Baden - Württemberg). Zoekende naar een oplossing heb ik in Google Märklin 4392 ingetikt en toen kwam ik bij een interessante pdf "3098 + 4392 Led Lighting". Daarin wordt beschreven hoe hij de wagons verbindt met een 2 polige electrische koppeling van Mä (onderdelenlijst E219446 voor het mannetje; E219447 voor het vrouwtje). Voordeel: je hebt geen sleper en geen massaveren onder de wagons; aan en uitschakelen van de verlichting kan via de decoder van de loc. Nadeel: vaste locomotief voor het stammetje; nogal prijzig en momenteel niet leverbaar bij Mä (maar wél bij EBay en andere leveranciers). Mä vraagt er 6? per stuk voor; ik heb ze bij een Duitse leverancier kunnen krijgen voor 3,40 ? per stuk. Aangezien ik net mijn bestelling heb geplaatst kan ik nog geen ombouwervaringen delen maar volgens bovengenoemde pdf moet het zo lukken.
Heeft iemand op het forum ervaring met gelijkaardige 2 polige koppelingen ?

Miguel