Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

meer geluid uit lok krijgen?

Gestart door dennisvandijk vrijdag 28 februari 2014, 20:29:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
meer geluid uit lok krijgen?
dennisvandijk
gast

meer geluid uit lok krijgen?
Goedendag

ik heb een br03 uit een startset met mfx en full sound

nu heb ik onlangs een class77 van esu aangeschaft maar van deze is het geluid veel beter (harder)

Nu is de esu wel geleverd met 2 speakers maar ok

is het mogelijk om van de br03 het geluid harder te krijgen dmv andere speaker oid

heb het volume met de ecos al op 100% gezet

groeten dennis
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Iemand die kan helpen
Re: meer geluid uit lok krijgen?
ik zou de class 77 een lager volume geven ;)

Dennis
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Dennis,

Als je het geluid op 100% zet, is de kans groot dat de speaker snel kapot gaat.
Beter is om het volume op 60% te zetten.
Ik weet niet wat je verwachtingen zijn van het geluid van de br03, maar ik heb deze lok ook en vind het geluid best wel hard.
Met meerder locs op de baan, waarvan het geluid op max staat, wordt het snel een brei van herrie.

Het kan ook zijn dat de speaker van de br03 defect of vervuild is en zacht klinkt.
Re: meer geluid uit lok krijgen?
De class 77 staat al een heel stuk minder

maar de 03 op 60% zetten kan wel maar dan hoor ik er helemaal niets meer van haha

zal de lok eens mee nemen naar papendrecht en de techneuten daar even mee laten kijken of de speaker "minder" word .

anders een esu decoder er in  :P
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Dennis,
Geluid wordt gevormd tot iets hoorbaars door een klankkast.
Hierbij speelt ook de vorm afmeting van de speaker een rol.
Het volume op 100% zetten geeft snel aanleiding tot het opblazen van de speaker cone.
Ook ik heb B3 03, het geluid staat behoorlijk gedempt, iets van 40 % en dat vind ik zat.
Cees
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Lid sinds: 2009

offline
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Graag wil ik even inhaken. Ik heb het omgekeerde probleem. Ik vind de locs met geluid hartstikke leuk, maar veeeeel te hard (door)klinken. Ik lees hier dat het geluid op een lager percentage te brengen is.
Kan iemand -liefst in Jip en Janneketaal- mij svp beschrijven hoe ik het geluid naar beneden kan reduceren.

Ik maak gebruik van een Ecos-II

Mocht het hiemee kunnen dan hoor ik het natuurlijk graag.

(Ik heb zelf ook een Br03 met geluid en dat ding produceert een hels kabaal. Als de betreffende loc te weinig geluid maakt moet er in mijn ogen iets mee mis zijn)

m.vr.gr. en nog een fijn restant van de carnaval

Vic
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Geluid is met de ecos zachter te zetten

Knop lok weizigen

en dan links onder in het scherm staat een knop voor geluids instellingen


Groeten dennis
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Lid sinds: 2009

offline
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Goedemorgen Dennis,

Dit klinkt zo eenvoudig dat ik het zsm even ga uitproberen.

Dankjewel hirvoor en ik laat weten hoe het afloopt

m.vr.gr

Vic
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Hallo Allemaal,

Ik denk altijd maar zo. Het geluid moet je zo afregelen dat het normale geluiden zijn alsof je er met een helicopter boven vliegt en de stoomfluit hoort en het geluid van de zuigerstangen. Maar bijvoorbeeld het geluid van het kolenscheppen of je dat nou zo hard moet zetten zodat je het bij wijze van een kilometer afstand nog kunt horen. Dat is niet goed. Wat ik ermee wil zeggen. Neem de afstand van jou oor tot de lok en reken dit om in een afstand van het grote voorbeeld en bedenk dan of het geluid te hard staat of dat het wel mee valt.

Groet, Jasper
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Lid sinds: 2009

offline
Re: meer geluid uit lok krijgen?
Goedemorgen,

Het was even zoeken door de tabbladen, maar ik heb gisterenavond uiteindelijk een tabelletje gevonden waar ik de diverse geluiden terug kan stellen. Het is even zoeken want het staat een beetje verstopt achteraan.

Het geluid stond in eerste instantie op de volle sterkte, en dit heb ik naar ongeveer 25% teruggebracht. Of dit de goede stand voor mij is weet ik nu nog niet, maar ik ga hier zeker meer gebruik van maken. Dit is veel prettiger, zeker als er twee of drie verschillende met geluid rondrijden. Ook is het zeker veel plezieriger voor mijn mede-huisgenoten.

Dankjewel voor de tip

prettige dag

Vic