Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)

Gestart door firstborneagle dinsdag 04 maart 2014, 20:43:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Ik heb al een tijdje en baan maar hiervan geen baanplan. Wie kan en wil mij hierbij helpen?
Met de computer een plan tekenen lukt niet, maar met de pen wel ! Deze tekeningen kan ik fotograferen en de foto's hier plaatsen.
Daarmee ben ik geholpen om te kijken of mijn plan "klopt" en niet te veel onder spanning ligt, en of er eventueel nog aanpassingen mogelijk zijn.
Vriendelijke groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
wie kan hier iets mee ?
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Ik kan er best wat mee, maar 2 vragen
- heb je voorkeur voor een programma?
- zijn er hoogte verschillen?
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend,

Ik heb je tekening even in Wintrack geplaatst.
Maar het komt net niet helemaal uit met die ruime buitenbocht. Je had daar 2 maal een 071 ingetekend als je dat doet komt de buitenbocht (530) half over de volgende bocht (430) te lopen.
Ik heb een kleine aanpassing gemaakt door die 2 071 te vervangen door een 094. Dan komt het keurig uit kwa afstanden. Alleen moet je de 229 dan vervangen door een 188 + 077 dan lopen de bochten allemaal mooi parallel.

Ik weet niet precies wat je met het onderste spoor wilt gaan doen, maar die komt niet netjes uit bij je keerlussen, zoals je ziet.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
hea, iemand is me voor  :D :D
tnx peter  :P
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Bedankt Simon en Peter ! Wat een snelle reacties  :thumbup:
Het spoor met de 530 bogen is een stijgend spoor van af de wissel, aan het einde van het rechte stuk is het zo'n 10 cm hoog.
Het onderste spoor gaat naar een opstelterrein.

Ik heb zojuist weer een a-4 'tje vol getekend, het betreft de Noordelijke wisselstraat en als het goed is kan deze aangesloten worden op de foto van gister. Succes !
Groet Arend.

Het spoor wat met het lusje onder de fly-over ligt is een spoor wat van boven komt !
Het staat daarom ook niet op de vorige foto.
Daarom zit er bij de binnenste twee keerlussen zo'n raar slingertje, zodat er ruimte ontstaat voor het spoor van boven.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Is er iemand die het leuk zou vinden om zo mijn gehele baan in kaart te brengen? Zoals Peter al een stukje gedaan heeft?
Groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter) (hulp gevraagd)
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter) (hulp gevraagd)
ligt r n beetje aan hoe groot je baan is ;)
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter) (hulp gevraagd)
zoiets:

klik
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter) (hulp gevraagd)
Hoi Arend,

Ik wil best je baan in Wintrack zetten.
Maar volgens mij komt het niet helemaal uit. Ik heb op mijn tekening 6 aansluitingen (4 maart) en op jouw laatste tekening heb ik 7 aansluitingen nodig.
Nu weet ik dus niet welk spoor van mijn tekening aangesloten moet worden op welk spoor van jouw tekening van gisteren.
Kan jij op jouw tekeningen aangeven met nummers welke sporen op elkaar aangesloten moeten worden.
Ook kwa lengtes loopt het niet mooi, als ik nu gewoon de aansluitingen aan elkaar zet.
Ik heb nog even terug gelezen en snap nu waar dat losse spoor naar toe moet. (omhoog).
Ik had er kennelijk een beetje overheen gelezen.
Neemt niet weg dat er een aantal aansluitingen niet mooi aansluiten. Maar door het buigen van de rails wel goed komt te liggen.

Zie de tekening.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter) (hulp gevraagd)
Super bedankt dat je dit doen wilt Peter ! Ik heb je advies uit je eerste ontwerp al toegepast (vervangen van de twee keer 071 door een 094 en een 188+077 ipv die 229. De bogen liggen nu prachtig. :thumbup:

Ik moet de rails inderdaad iets "buigen" maar hopelijk blijft dit binnen het toelaatbare? Het ligt in ieder geval wel goed! :)

Hierbij heb ik weer een foto gepost. Ditmaal van de fly-over. Deze mag aan de lange boog geplakt worden. Dit spoor loopt tot in de hoeken van de kamer (dus als het goed is past dit binnen de maten 3,8 x 7)

Dit spoor is 10 cm hoog en blijft dit ook ( ook bij de onderste wisselstraat) Uiteindelijk vind dit spoor weer aansluiting op het spoor wat nu nog geen aansluiting heeft (het zevende spoor)

succes! groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter) (hulp gevraagd)
Hoi Arend,

Plaatje weer bij gewerkt. Alleen na die 7 maal 912 kun je beter een 206 eraan leggen dan hoef je de 188'ers niet zo te buigen.
Als je dan 2 188'ers vervangt door 172 dan zit je weer precies op de goede lengte.
Nee, ik kom niet uit op 7 x 3,8. Ik kom nu uit op 7 x 4,35. Aan de linkerkant kom ik wel op 3,8 meter uit maar rechts niet.
Misschien vergist in de wat rails. Ik heb de baan overigens een kwart slag gedraaid, zodat de lange zijde van links naar rechts gaat.

Ik zou dus zeggen kom maar op met de rest!

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter) (hulp gevraagd)
Super! wat een snelle reactie weer, en dat na een post van 3uur22min 8o

Bij die lussen is de kamer iets breder(achter de kachelpijp) dus dat klopt wel :thumbup:

Ik kan die 206 er niet tussen krijgen wat dat stuk rails ligt in een bak (verhoogd spoor) jammer, maar suggesties blijven welkom!

Ondertussen weer een stuk spoor op papier, nu ben ik zeer benieuwd hoe dit gaat passen!
Groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter) (hulp gevraagd)
Hoi Arend,

Geen dank. 6 uur slaap is normaal voor mij. Dat doe ik al jaren zo. Als ik langer slaap zit ik slecht in mijn vel.
Jammer van die 206. Die heb ik er 2 maal inzitten helemaal rechts boven. Maar ook helemaal links in dat spoor.

Dit klopt helemaal niet, zoals je ziet op de tekening. Maar is eventueel wel aan te passen met aan de rechter kant een paar extra railtjes.
Overigens zou het ook kunnen denk ik door de helft van een 912 te nemen aan beide kanten. Dat zou zagen worden dan natuurlijk.
Ik begrijp dat de baan bij jouw gewoon keurig aansluit?

Zeg maar hoe ik hem moet gaan tekenen dat het wel mooi aansluit.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter) (hulp gevraagd)
hm, 6 uur is prima maar ik vind 8 ook heerlijk ;) , ieder zo zijn ding.

Ondanks dat ik uitgeslapen dacht te zijn is er een foutje ingeslopen  8o

Hierbij een nieuwe foto waarop ik twee stukjes 071 bij getekend heb, De rest van de afwijking is er denk ik naar toe gebogen, lukt dat ?
Groet Arend
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend,

In de tekening zal je niet de sporen zo kunnen buigen, maar dan zal ik de bocht iets moeten verleggen dat het wel goed uitkomt.
Maak het volgende plaatje maar vast.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend,

Okay wat heb ik gedaan.
Ik heb rechts bij de hoge baan voor de onderste wissel een 229 toegevoegd. En na die wissel richting de 5 sporen heb ik de 071 vervangen door een 064.
Verder heb ik bij alle 5 de sporen een 188 vervangen door een 172 en een 064.
Dan krijg je voor de tekening precies de goede lengte. Ook heb ik alle 071 vervangen door 064 in de wisselstraat (rechts) van de onderste 4 sporen.
Dit heb ik gedaan om de tekening kloppend te maken.

Dat wil niet zeggen, dat je dat bij jouw baan ook moet doen. Jouw baan klopt dus laat maar staan zo.
In de tekening van mijn baan is het ook anders inmiddels tov de gelegde rails.
Op de een of andere manier komen er kleine verschillen, doordat sommige delen net niet helemaal passen en je dan de rails een beetje probeert te verleggen zodat het stukje wel past.

Ook heb ik even de verschillende hoogtes een kleurtje gegeven. De lage baan groen en de hoge baan oranje.

Met vriendelijke groet,
Peter

Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Ziet er goed uit Peter ! :thumbup: Zeker zo met die kleurtjes, wordt het geheel mooi duidelijk. Die aanpassingen zijn zo goed omschreven, ik ga hier mee nog wel wat aan het schuiven/experimenteren maar het leek me verstandig eerst het hele plan te posten, want we gaan vast nog wel meer eigenaardigheden tegenkomen.

Hierbij de stationssporen. Rechts de aansluiting op de wisselstraat en links 1 aansluiting op het hoge spoor, het is een korte helling maar deze wordt ook alleen gebruikt door korte goederen treinen. Ben benieuwd of dit past, succes!
Groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Weer even lekker bezig geweest voor je Arend.

Deze keer links Wintrack even laten rekenen om de goede verbinding te krijgen. Het dalende spoor naar de wissel.
In het station kwamen de sporen 5,6 en 7 niet mooi uit. Die heb ik aangepast. De sporen een klein beetje gebogen met een halve graad en dan na een paar rechte rails weer terug gebogen.
Zal morgen, in de loop van de dag, even precies vertellen wat ik gedaan heb.

Al met al komt het best wel mooi uit allemaal. Hele kleine verschillen (verschuivingen tov van elkaar) heb ik even snel nu aangepast.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Heel mooi Peter, hier is weer een foto! Ditmaal de keerlussen links, als dit een beetje klopt kan er rond gereden worden ! Ben benieuwd.
Groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
ehm Arend, je kan geen treinen laten rijden in Wintrack hoor :?
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend,

Ik heb wel even een vraagje over die lussen aan de linkerkant.
Hoe staat de bovenbaan tov de onderbaan. In de Wintrack tekening komt de onderbaan ruim onder de bovenbaan door.
Is dat bij jouw baan ook zo? (Zie plaatje1)
Als het bij jouw minder uitsteekt dan past die onderste aansluiting helemaal naar rechts ook beter. Daar zit nu een verschuiving van 10,7 cm in. (plaatje2)
Aan de rechterkant zou dit eventueel makkelijk op te lossen zijn door de rechte stukjes in de lus korter te maken en dat stuk dat je er tussen uithaalt, iets hoger net na de bocht uit het station, er weer tussen te zetten.

Ook de bogen linksboven lijken mij niet helemaal te kloppen die komen te ver naar binnen. Door een beetje te spelen met de bochtdelen komt er wel een mooi stuk uit daar.
De buitenste 2 bogen komen keurig uit, maar het derde spoor loopt al mooi recht naar beneden na de 4 330'ers. Om dan nog 2 maal een 912 eraan te hangen dan kan er geen aansluiting gerealiseerd meer worden met het 4e en 5e spoor.

Ik hoor het wel als er iets aangepast moet worden.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Peter, ik denk dat je even terug moet kijken bij reactie 13, je hebt hier rechts een aanpassing gedaan om het passend te krijgen. Misschien is het beter links een aanpassing te doen zodat de wisselstraat links onder lager komt te liggen. De twee omcirkelde wissels liggen bij mij namelijk bijna boven elkaar . Verder ziet het er al aardig compleet uit, Groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Ondertussen heb ik nog even de "doorrijroute"van het bovenste niveau getekend. De keerlus ligt strak in de hoek van de kamer, ik ben benieuwd of jij daar ook uitkomt, succes.
Groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hier vind je de keerlus en alle andere sporen van het Bw: klik
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend,

Nee, ik kom zeker niet strak in de hoek uit. Maar kan een heel end komen als ik in de R5 K-rail spiraal een aantal rechten neer leg.
Ik heb hier het plaatje maar er zijn wel wat dingetjes waar ik mijn vraagtekens bij zet.
Ik denk dat je een aantal rails enorm verschoven cq gebogen hebt, want de hoeken die ik krijg zijn behoorlijk gewrongen. Maar met een paar 06 stukjes kom je een heel eind.

Ik heb de aanpassing rechts terug gedraaid en die aanpassing aan de linkerkant gedaan. Hierdoor wordt de baan aan de linker kant ietsje korter nu, maar pas het een en ander veel mooier.
Ik ben benieuwd naar de andere aansluitingen, want ik mis nog wel een aantal rails. Komt vanzelf denk ik.

Bij de draaischijf heb ik maar even wat railtjes ingevoegd op 15 graden van elkaar. 

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Peter. Ik vind het er mooi uitzien, weer een kleur er bij!(2)  er missen inderdaad nog opstelsporen e.d. Maar ik was nieuwsgierig hoe je uit zou komen in die hoek, de aanvullingen komen zeker nog!

Ik heb eigenlijk nog in de planning om de klim/daalcirkel te veranderen in een ovaal. Er is ondertussen een mangat in de onderste tafel gezaagd voor de bereikbaarheid bij calamiteiten.
De bedoeling is dat de spiraal (gele gedeelte)na 5 x r5 een recht stuk krijgt van 70cm. Daarna 6x r5 daarna weer 70cm recht daarna weer verder gaat op het reeds bestaande. Ik ben benieuwd hoe je de klim gaat aanpassen om uit te komen in de hoek met die keerlus. Hopelijk kan dit in het laatste stukkie van de klim.
(Na de aanpassing loopt het klimmende(gele) spoor dus ook rechtsonder door de hoek van de kamer.)
Succes! Groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend,

Het is niet zo moeilijk de aanpassing.
Heb gewoon in het gele deel 4 maal 2200 toegevoegd aan beide kanten en heb ook het blauwe deel van 4 maal 2200 voorzien.
Ik zou volgens de tekening in Wintrack nog een railtje kunnen toevoegen, zodat de keerlus om het BW strak in de hoek komt te liggen als mede de spiraal aan de rechterkant.
Voorlopig op de tekening maar even 4 maal 2200 toegevoegd.

De hoogtes heb ik nog niet overal goed aangegeven dus een mooie 3D tekening kan nog niet gemaakt worden.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Peter, het duurt even maar hier is weer een foto. Dit is het onderste opstelterrein (groen). Ik heb rechts in het spoor een wijziging aangebracht! o.a het 06 stukje is er uit! Ik heb niet van alle sporen de railstukjes ingevuld want dit kan toch automatisch ?
succes!
Vriendelijke groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Ha Arend en Peter,
Vind dit een heel bijzonder topic om te volgen. Eerst is de baan er en nu volgt het ontwerp. Het lijkt veel op een puzzel op afstand en ben steeds erg benieuwd naar de volgende fase, vooral omdat het in stukjes is geknipt.

Ga zo door.

gr Gertjan
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend en Gertjan,

Het is zeker lekker puzzelen, want het klopt natuurlijk nooit helemaal.
Dan is het wel een kunst om mooie aansluitingen te vinden. Zeker als Wintrack gaat zeggen dat er geen verbinding mogelijk is.
Dat maakt het alleen maar uitdagender.

Ik heb het een en ander weer in Wintrack gezet. Zoals je ziet sluit het allemaal erg mooi aan.
Het enige dat ik gedaan heb is aan de rechterkant in de wisselstraat de 071 stukjes vervangen door 077 deeltjes.
Dan kwamen de rails precies op hoogte te liggen voor de aansluitingen aan de rails die van links kwamen.
Nu is het natuurlijk geen enkel probleem om de 071 stukjes te laten zitten, want over zo'n grote afstand lukt het wel om de boel sluitend te maken.
Maar voor de tekening toch maar even wel gedaan.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Oeps 8o, Ik zie nu dat ik links een wissel teveel getekend heb! Het zijn 6 doorlopende sporen en twee kopspoortjes.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Ja jeetje?!? wat is dit nu weer? :D

Hahaha kan wel eens gebeuren he. Zal het aanpassen.

Waarom maak je hem niet zoals ik met de oranje strepen heb getekend dat scheelt nuttig opstel ruimte op dat bovenste spoor.


Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
 :D :D
Bij deze een foto van de  "echte baan"  Hier zijn de opstelsporen te zien. Ook is de afwijking tussen de bovenste en onderste sporen duidelijk zichtbaar (ze lopen als het waren uit elkaar) Dankzij jou tekeningen wordt het voor bij wel duidelijk waar de foutjes zitten in mijn baan. Ik ga dit wel proberen zoveel mogelijk aan te passen maar ik loop nogal eens vast tegen de constructie van de tafels, vooral de poten!!.

Dit is ook de reden waarom die twee loc-opstelspoortjes zo kort zijn ! Ze zitten klem tussen twee tafelpoten !
Vriendelijke groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend,

Ik zie het nog net op de laatste foto, de twee kopspoortjes net voorbij de ene poot en stoppen net voor de 2e poot.
Ondanks dat ze niet mooi parallel lopen lijkt het wel allemaal mooi te kloppen.
Het wil overigens niet altijd zeggen dat mijn tekening helemaal goed is, he.
Daar wordt ook op sommige plaatsen een beetje gewrongen, of beter een beetje gebogen om perfect uit te komen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hallo Ahrend,

mooi plan. Ik ben jaloers op de ruimte die je ter beschikking hebt  :thumbup: :thumbup:
Allemaal goed doordacht zo te zien.
Misschien overbodig, maar ik geef je het toch mee, het is gratis (waar hebben we dat eerder gehoord  :-))

Wat ik doe bij montage van lange parallel lopende secties is de toepassing van een of meerdere stroken 3 mm MDF.
Wanneer je de hartafstand weet en de breedte van de rails dan kun je de breedte van de strook uitrekenen. De strook
leg je dan tussen de spoorstaven van twee secties en als je de rails dan strak tegen de strook drukt dan lopen de secties
mooi strak.

Sus6 met de verdere bouw.

groeten,

Guus

Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Gertjan bedankt voor de reactie  :thumbup:

Bedankt Guus voor je gratis inbreng  :thumbup: Bedoel je misschien ditB)

Inderdaad Peter, Misschien verplaats ik het achterste pootje nog wel een keer, dan komt er waarschijnlijk een "doorrijspoor" bij.
Zou je a.u.b. de post van dinsdag 18 maart nog een keer willen lezen ? Als er vragen zijn hoor ik het wel.
Groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend,

Ja ik heb die post van 18 maart doorgelezen.
Daarin zeg je dat je de ronde spiraal, zou willen veranderen in een ovaal.
Dat ovaal heb ik al even aangegeven in de tekening meteen daarna.

Als je meer wilt dan moet je dat maar even aangeven.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Peter, ik zou graag alleen de eerste cirkel als een ovaal zien (geel) De tweede cirkel (blauw) mag een cirkel blijven.
groet Arend
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Okay Arend,

Ik heb het aangepast. Het gele deel blijft een ovaal en het blauwe deel is gewoon weer een cirkel geworden.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Peter nogmaal bedankt voor het tekenen van mijn baan!
Het is aan deze kant helaas een beetje in het slop geraakt.

Maar ik wil wel graag door totdat alles op "papier" staat.

Ik heb ondertussen de sporen aangepast. Nu lopen de bovenste en onderste sporen wel mooi parallel !
Hierdoor moesten er hellingen aangepast worden en dus ook delen van de constructie.
Toen dat klaar was en alle rails weer aan elkaar zaten vond ik het tijd om weer eens wat te rijden. Bovendien heb ik momenteel even wat minder tijd voor de hobby, maar ik zal binnenkort weer eens een tekening posten !!
Vriendelijke groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend,

Geen dank!
Graag gedaan, maar zoals je zelf al zegt we zijn nog niet klaar.
Ik wacht in spanning af.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hier is  dan weer een foto!
De R2 bocht is een helling, bij de 2x ontkoppelrail is het spoor zo'n 8 cm hoger als bij de 624.  Succes!
Vriendelijke groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hallo Peter,

Ik wil je even zeggen, dat ik bewondering heb voor de manier waarop je mede spoorders op het forum in verschillende topics van je hulp voorziet. Telkens weer zie ik dat je veel energie stopt in het zeer actief helpen bij het ontwerp wat men voor ogen heeft. Ik vind het toppie van je.  :thumbup:
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend,

Ik zie dat je weer een nieuwe foto hebt geplaatst.
Maar je moet me even helpen waar ik welke rail moet aansluiten.
Je schrijft dat het betreft het bovenste rangeer gedeelte, maar ik zie de combinatie nog niet. Ik heb het gevoel dat je tekening tegenover gesteld aan het baanplan is.
In de bijlage de tekening, zoals ik die u heb staan van jouw baan.

@Martin,

ja, ik niets anders doen dan een waardering geven aan je vorige post hier.
Dan je wel voor het compliment, ik doe mijn best! Daar komt bij dat ik het ook leuk vind om te doen natuurlijk.
Ik hoop het nog vaak te kunnen doen, mede modelspoorders helpen.
Moet wel zeggen dat mijn eigenbaan niet echt opschiet, maar dat is meer een probleem van kl... werk dat ik nu moet gaan doen. Draadjes solderen en aansluiten op stroom, massa en terugmelder. :(

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Inderdaad, ik heb de tekening gespiegeld, als je hem omdraaid moet het hopelijk passen.
1. Aansluiting op de klimspiraal (de R5 bogen die je al getekend hebt)
2. Aansluiting op de daalspiraal (R4 bogen, deze info krijg je in de volgende post)
3.aansluiting op de reeds getekende 3-weg wissel bij het Bw.
4. aansluiting op de kruiswissel.
Ik ben benieuwd! Groet Arend.
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend,

Kijk, had ik toch gelijk in dit geval.
Het komt nu ook allemaal keurig uit.
Er is een kleurtje bijgekomen, want dat rechter deel gaat over je spiraal heen, dat stukje waarin 2 ontkoppelrails zitten achter elkaar.

Ik ben benieuwd of dit op deze manier klopt. Vooral dat rode stukje naar je container opslag, daar ben ik benieuwd naar.
Ik heb nu een aantal extra filmpjes van je baan bekeken en het ziet er erg leuk uit allemaal.
Ik hoop dat je tevreden bent tot zover.  In ieder geval zijn er een aantal knelpuntjes uit je baan gehaald.

Met vriendelijke groet,
Peter


Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Super! We zijn er bijna !
Op de foto de container overzet. Het stukje spoor voor de auto los/laad plaats is 40 cm.
De daal spiraal spreekt voor zich denk ik. (R4)
In post 44 laat je een tekening zien met een open eindje (orange) Een overgangsrail van C naar K geloof ik. Daar mag die aan !
Ben benieuwd of dat gaat lukken.
Groet Arend


(ik heb de foto uit deze post verwijderd omdat er een betere in mijn volgende post zit :) )
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Hoi Arend,

ja, aan dat oranje stukje heb ik de binnenste spiraal vast gemaakt.
Ik zit wel even met de tekening die je nu maakt en die je me al gegeven had.
In de laatste tekening heb je de wissels die je grijs hebt gemaakt (de wissels die je al doorgegeven had), precies andersom liggen.
Meld nog even welke nu goed zijn deze laatste tekening of de tekening die je daarvoor had gelegd.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan (3,8 x 7 meter)
Het gedeelte wat je al getekend hebt klop hoor, ik ben gewoon een beetje onhandig met die foto's aan het draaien :? :?
Ik denk dat deze wat duidelijker is....
Groet Arend.