Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL

Gestart door flevoland2012 dinsdag 04 maart 2014, 17:22:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
ik heb vandaag een poging gedaan om een digirails dr 100 ledstrip in te bouwen in een roco ICL, maar tot heden doet de verlichting het niet. Ik heb de rijtuig zowel op een 2-railbaan getest als een 3-rail. Ik gebruik een marklin ms2 met DCC functie. De vraag is wat is er fout gegaan? ik heb alle stappen van de handleiding doorlopen maar het doet het niet. Werk de verlichting met icm met een MS2? of moet de ledstrip het gelijk doen als je hem op de rails zet?

Het is voor mij de eerste keer dat ik een strip inbouw.

ik hoop dat iemand een complete uitleg kan geven wat er fout is gegaan of hoe ik de strip kan testen?
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
Heb je de condensator er goed opzitten (+ op +) ?
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
Hoe zie je dat? En moet de aansluitdraden rechtstreeks op de print aangesloten worden of mag er soldeer tin tussen zitten?
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
Handleiding is niet duidelijk, en op de connectoren staat geen plus en min. En hoe je kan de strip testen samen met roco geoline samen met een ms2
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
Het maakt niet uit hoe je de voedingsdraden op de strip aansluit, wat er zit een gelijkrichter op deze ledstrip. (De elco zit echter na de gelijkrichter, dus hier is het wel belangrijk)

Verder even een paar vragen: hoe is het geheel aangesloten? Via een massaveer en sleper of via stroomvoerende koppelingen? Heb je verbinding tussen de plus van de MS2/rails en de ledstrip en hetzelfde voor de massa? Staat de potentiometer open?

Gr, John
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
Ik heb de slepers gebruikt die in de verpakking zaten. Was is een gelijkrichter en waar zit deze? Op een ms2 moet je een loc aanmelden , hoe zit het met rijtuig? De dr 100 heeft geen ingebouwde functie decorder.
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
Dan is de wagon dus alleen voor 2rail te gebruiken. Heb je de isolatisch van de wielen in elk draaistel aan de zelfde kant zitten, maar tussen de draaistellen verschillend ? (Hier zal de fout denk zitten)

Over de gelijkrichter e.d. hoef je je geen zorgen te maken.

Aangenomen dat er geen losse decoder in zit hoef je niks aan te melden.

Gr, John
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
Isolatisch? Heb die bruine dingen van digirails tussen de wielen gedaan. Hoe kan je aan de connectoren zien wat plus en min is? Verder had ik precies gedaan wat in de handleiding stond
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
De wagon heeft neem ik aan gelijkstroom assen, die zijn geisoleerd om kortsluiting te voorkomen. De Wielen zijn dus aan 1 zijde geisoleerd.

En welke connectoren bedoel je nu?
Post anders een paar fotos.
Re: Digirails DR 100 inbouwen in ROCO ICL
Sluit die strip eerst eens met een paar draden direct op de rails aan.
Dan weet je zeker dat ie werkt.

Ik denk net als John dat je de assen in een wielstel moet draaien.Je neemt nu twee keer stroom af van dezelfde railstaaf.
Maar dat blijft zonder foto's gokwerk.

Robin