Nieuws:

Het 3railforum heeft een nieuwe lay-out! Ervaart u een probleem? Check het Meldtopic hierover!!

VT 08.5.

Gestart door 3rail maandag 03 maart 2014, 19:51:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
VT 08.5.
Imtar
gast

VT 08.5.
Hallo
Re: VT 08.5.
Imtar
gast

Re: VT 08.5.
Kan ook een dubbel adres zijn...
Weet natuurlijk niet hoe die aangestuurd wordt.

Of ergens een los draadje ofzo.

Heb het model zelf niet, dus voor de rest geen ervaring ermee.

Groeten Sander
Re: VT 08.5.
Lid sinds: 2008

offline
Re: VT 08.5.
Heb het treinstel ook niet, maar bij deze klachten lijkt het een stroomopname probleem te zijn.
Zit de sleper er goed onder? Geen los draadje?
Zijn de wielen goed schoon?

Zou het in eerste instantie eens in die richting zoeken.
Andere locs rijden wel goed op de baan?
Anders wellicht de baan goed schoonmaken.

Groeten,
Ton.
Re: VT 08.5.
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: VT 08.5.
Hij is kritisch voor stabiele stroomtoevoer zie ook linkje. http://www.marklin-users.net/forum/yaf_postst27115_Improving-VT08-5--Marklin-39080-39081.aspx#post411429

Heb je wel de wisseling stroomafnemer van een by-pass voorzien.

cees
Re: VT 08.5.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: VT 08.5.
Kijken of je er een tweede sleper onder kunt monteren, ik heb dat bij een BR 151 gedaan en ga dat nog doen bij een RE 4/4 I en een BR 03.10.

Mijn mening: er is niets mooiers als een Soft Drive Sinus motor.

Groet, Anne W
Re: VT 08.5.
Lid sinds: 2007

offline
Re: VT 08.5.
Gaat het om de 3-delige 39080 (2006) of de 4-delige 39081 (2010)?
Welke besturingseenheid wordt er gebruikt?
Is de decoder al eens gereset naar de fabrieksinstellingen?

Willy
Re: VT 08.5.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: VT 08.5.
Aha, er zitten twee slepers onder, heel mooi, als er niet met "beveiliging met stroomloze stukken" gereden wordt en niet met verschillende boosters, dan zou ik zeggen, doe eens een test met het overbruggen van de schakelaar die de "sleper in dienst" schakelt, zoals de Engelse tekst aangeeft.

Groet, Anne W
Re: VT 08.5.
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: VT 08.5.
draadje plaatsen conform mijn eerdere opmerking #3
Cees
Re: VT 08.5.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: VT 08.5.
Edward,

Ik weet niet precies meer waar, maar er is een instelling waar je kan aangeven of de trein na een stroom onderbreking opnieuw moet optrekken vanaf 0, of doorrijden met de laatst aangegeven snelheid.
Re: VT 08.5.
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: VT 08.5.
Dat is bij ESU V4 in te stellen met CV 122. Maar bij een M* decoder???

gr.  charlie
Re: VT 08.5.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: VT 08.5.
Onder Motorola zou het CV73 moeten zijn:
  CV   Betekenins  Waarde    Waarde CU    Opmerking
         Verschillende toestanden opslaan:  0 - 7                  
         Bit 0 : Funktietoestand opslaan  0 / 1 = 0 / 1             0 = niet opslaan / 1 = opslaan
  73   Bit 1 : Snelheid opslaan  0 / 1 = 0 / 2    (7)    0 - 7     0 = niet opslaan / 1 = opslaan
         Bit 2 : Na Reset met/zonder ABV wegrijden  0 / 1 = 0 / 4             0 = zonder ABV / 1 = met ABV
         Bit 3 - 7 : altijd 0, Bits worden niet gebruikt  0                  








Re: VT 08.5.
Imtar
gast

Re: VT 08.5.
Hallo,

Dit treinstel staat reeds een jaar of 2, als het niet langer is op mijn baan.
Treinstel doet precies wat het doen moet zonder aanpassingen.

Groet,

Jos
Re: VT 08.5.
Imtar
gast

Re: VT 08.5.
Bij mij doet de 8.05 t ook prima.