Nieuws:

Er zijn nog ENKELE 3railforum kalenders 2025 te koop! Bestel hem nu het nog kan in de Stichting 3rail Webshop!

The return of Hardnekkig Kreng!! (a.k.a. the sequel)

Gestart door IJsengel donderdag 09 augustus 2007, 17:09:16

The return of Hardnekkig Kreng!! (a.k.a. the sequel)
Hola,
Weer eens een fraai stukje proza van mijn hand op dit fijne forum, waar men zich toch o zo druk maakt om miniatuurtreintjes van pak'm beet 15 tot 20 cm lang en allerhande aanverwante belangrijke bijzaken. Zoals de titel al doet vermoeden is het wederom mis met mijn BR 53 (het hardnekkig kreng uit het draadje met dezelfde naam) Maar waar het in dat epistel voornamelijk lag aan de wagens achter het kreng, lijkt de oorzaak nu wel degelijk bij de loc zelf te liggen.
Wat wil het geval? Gisteren hield ze halt. Zomaar. Ineens. Zonder vooraankondiging of wat. Boem Ho! Het enige wat ik nog van haar vernam was een zacht klaaglijk janken (?) Vanmiddag heb ik haar uit elkaar gehaald en de lagertjes een smeerbeurt gegeven. Deze behandeling hielp prima totdat ze na zeg 10 minuten het weer voor gezien hield en opnieuw verviel in het zachtjes janken.
Het janken houdt (ongeveer) net zolang aan als dat de tijd voor  afremvertraging is ingesteld. (60760 set)  Ik ben erg benieuwd om te weten wat er aan de hand zou kunnen zijn. Uw suggesties en goede raad zijn dan ook van harte welkom!
Hasta la Pasta
Fred
Re: The return of Hardnekkig Kreng!! (a.k.a. the sequel)
Begraven of toch maar cremeren?  :shock:

Zou het niet weten dusssss.

Groeten en toch s6 ermee.

Mark
Hola Mark,
Alle reacties, goede raad en suggesties zijn meer dan welkom, doch je zult hopelijk begrijpen dat ik jouw bijdrage voorlopig even naast me neer leg........
H la P
Fred
Hahahaha uiteraard joh.
Eerst maar de goeie tips afwachten.

Groetjes

Mark
Hola,
Nou, de wegen van het hardnekkig kreng (!!) zijn ondoorgrondelijk. Inmiddels loopt ze al weer ruim 25 minuten alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Besprenkel mij maar met bloem en eiwit en bak me in een voorverwarmde oven op 180 graden, want ik mag een taart worden als ik er iets van begrijp.....
Aan de andere kant: ze doet het weer, dus waar maak ik me druk om!
H la P
Fred

(wordt vast vervolgd.....)
Fred,

Ik zou kijken of alle soldeercontactjes nog netjes vast zitten.
Wellicht zit er ergens iets een beetje los.

Groeten,
Arjan
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Citaat van: IJsengel op donderdag 09 augustus 2007, 17:09:16
Het enige wat ik nog van haar vernam was een zacht klaaglijk janken (?) Vanmiddag heb ik haar uit elkaar gehaald en de lagertjes een smeerbeurt gegeven. Deze behandeling hielp prima totdat ze na zeg 10 minuten het weer voor gezien hield en opnieuw verviel in het zachtjes janken.
Het janken houdt (ongeveer) net zolang aan als dat de tijd voor  afremvertraging is ingesteld. (60760 set)  Ik ben erg benieuwd om te weten wat er aan de hand zou kunnen zijn. Uw suggesties en goede raad zijn dan ook van harte welkom!
Hasta la Pasta
Fred

Ja Fred, je moet haar (een lok is namelijk vrouwelijk) wel liefdevol behandelen en regelmatig liefkozend en enigzins streng toespreken, dan blijf ze je voor altijd trouw.
En leg haar van tijd tot tijd in de watten. :lol:
Je zal er misschien niets aan hebben maar ik leef met je mee ik heb ook zo'n geval br85 mfx hapert als de pest al 6x uitelkaar gehad nog niets gevonden,wel de rook generator er uit gehaald het schokken is nu wat minder maar wat het is ook ik heb geen idee  en toch zal ik er achterkomen hoop ik.

groeten remco