En toen liep ik op tegen een draadje over de verlichting (van getrokken en geduwde treinen) ....
http://www.web-hgh.de/ppt-dl/Signale_an_Loks_und_Zuegen.pdfEn ging ik weer op zoek naar jouw draadje. Blijk je al een heel eind verder te zijn.
Terwijl ik ondertussen een hectare bos heb afgevoerd.
Jouw RBe ziet veel donkerder groen dan de mijne, dus meer zoals het hoort.
(De mijne zal wel in de zon hebben gestaan bij de vorige eigenaar).
Zat er in jouw Lima Rbe geen interieur? Dat is vreemd.
Moet ik nakijken (graven in dozen op zolder).
In mijn herinnering zat er een geel interieur in, terwijl geldt
coupe roken=>groene bankjes en coupe niet-roken -> rode bankjes.
Als ik naar de motor kijk, bekruipt me het gevoel dat er een solar (faulhaber motor) in zit
in plaats van een standaard Lima motor (lijkt slanker dan een Lima pannenkoek motor),
maar misschien is de foto niet scherp genoeg.
Ik vraag me af of het wc-raampje wit hoort te zijn, en volgens mij hadden de wielstellen geen Schienenräumers (koeienvangers) bij Lima, en kregen ze die wel bij de supering in het tijdschrift (Loki en voorloper). Die kun je zelf maken (uit karton, plastic of messing), of wat men vroeger deed kopen bij HAG (maar die zijn vrijwel uitverkocht dus dat is geen optie meer)
Wat me opvalt is dat jouw Rbe 4/4 wat hoog op de poten staat. Ik kijk naar deze foto:
Volgens een van de superaars kun je dat lager krijgen door iets af te slijpen van de busjes waar de schroeven doorheen gaan (van bodem naar dak) (moet ik pijltjes in je foto zetten?):
Als je geld hebt voor de stroomafnemer: Sommerfeld heeft er eentje van circa 15 ? die veel lijkt op wat deze lok echt had als pantograaf. Misschien wat duur om op een Lima te zetten. Ik heb dat zelf ook nog niet gedaan.
Wat je kunt overwegen, of kunt laten zitten, is het derde licht (van de A); dan zou je een gaatje moeten boren (want er zit alleen een imitatie lamp in de kap), en ik heb geen verstand van duo-leds, maar dat zou een oplossing kunnen zijn voor een rood sluitlicht.
Tegenwoordig heeft een getrokken trein (met zo'n triebwagen achterin) 1 rood licht achter, maar deze bakken hadden vroeger 2 rode lichten als ze achteraan reden. Volgens mij is dat makkelijker te realiseren dan 1, maar als het licht weglekt naar de cabine, dan is het meteen goed mis (rood verlichte stuurcabine).
Lima (Kleinbahn ook, trouwens) heeft fiberglas als lichtgeleiding. Dat heeft als voordeel dat de kap niet warm wordt, dat je licht de bocht om kunt leiden, en dat je de lichtbron verder weg kunt zetten. Maar het heeft ook nadelen als je twee kleuren licht signalen wil inbouwen. Ik heb iets gelezen over gesmolten kappen na lichtinbouw in de kap zelf (kan ook van Kleinbahn zijn).
Als de ramen (het "vensterglas van de cabine") vast zit aan de "verlichting" (het fiberglas dat door de kap heen steekt), dan krijg je lekkage. Lekkage krijg je ook als de ramen zover uitsteken naar binnen dat ze zijwaarts het lamplicht nog kunnen vangen. Je kunt dan denken aan de zijkant zwart afplakken of een zwarte viltstift halen langs de zijkant van die raampartij.
Staat er bij jouw RBe 4/4 geen serienummer op de kap tussen de twee rechthoekige buffers in?