Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welk type seinen?

Gestart door Tom donderdag 09 augustus 2007, 16:19:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welk type seinen?
Geachte Marklincollega's,

Welke merken/typen seinen zouden jullie gebruiken als die louter ter decoratie worden geplaatst?
De eenvoudige blokseinen, zoals bijv. Viessmann 4011 of een compleet kerstverlichtingssein zoals bijv. Viessmann 4016?

Horen er eigenlijk seinen voor tunnels te staan? Zo ja, welk type?

Graag jullie reactie,

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Welk type seinen?
Dag Peter,

Bedankt voor je reactie.
Wel jammer dat er voor tunnels geen seinen behoren te staan. Probleem is een beetje dat er op m'n kleine modelbaan wel een soort mini-rangeerterreintje is, maar als ik daar seinen neer zet, dan zie ik ze zelf niet.

Ik zal er nog eens over nadenken.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Welk type seinen?
Geachte Marklincollega's,

In m'n vorige post had ik aangekondigd dat ik ff over de seinen na zou denken, maar ik vraag gewoon aan jullie welke seinen er op welke plek dienen te staan  :)
Dus? Wie wil me ff helpen?

Een foto van m'n kleine baantje in aanbouw staat hier. Vervolgens ff naar beneden scrollen naar de 5e post.

Vermeld dient te worden dat het nog steeds een wens is dat de Hondekop middels een remmodule + tot nu nog onbekende electrische/electronische componenten af en toe stopt en na een tijdje weer optrekt.
(Ik heb hierover al eens een draadje over gestart, maar het bleek niet te kunnen met fabriekscomponenten).

De locs die op het rangeerterreintje staan, hoeven nooit te rijden. Die staan er voor de sier.

En als jullie helemaal een luxe antwoord willen geven, dan graag ook een beschrijving hoe je de seinbeelden het simpelst handmatig kunt wijzigen.
(Ik neem als voorbeeld het kerstlichtsein Viessmann 4016).

Bij voorbaat bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Welk type seinen?
Dag Peter,

Omdat ik vanwege de beperkte beschikbare ruimte maar een heel kleine modelbaan heb, wil ik natuurlijk wel dat er wat afwisseling in de treinenloop komt.
Bovendien had ik ook getypt (Ik citeer mezelf):
CiteerVermeld dient te worden dat het nog steeds een wens is
Ik hoop dus dat er ooit zoiets op de markt komt en ik wil er qua seinen het liefst al rekening mee houden.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Met vriendelijke groet,

Tom


Re: Welk type seinen?
Dag Peter,

Ik heb ff gekeken naar de Viessmann 4728 rangeerseinen. Op de site van Viessmann staat er een rood verkeerslichtje bij. Bovendien hebben ze het over multiplextechniek.
Is dwergsein 4018 ook een goede?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Welk type seinen?
Geachte Marklincollega's,

Ff een update van dit draadje:

Ik heb vanmiddag ff een Viessmann 4015 gescoord. Deze was in de aanbieding.
(Dat is een 4012, maar dan met voorseinen).

De andere benodigde seinen moet ik nog halen.

Met vriendelijke groet,

Tom