Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

mr direct booster probleemen

Gestart door Ben1 zaterdag 01 maart 2014, 14:20:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mr direct booster probleemen
Lid sinds: 2013

offline
mr direct booster probleemen
gegroet mede forum leden.
Ik heb een klein probleem met mrdirect en een tams b-2 booster.
Het zit namelijk zo dat ik de booster niet kan aanschakelen via het programma. Ik gebruik een recht toe recht aan rs232 (geen cross ) kabel.
Mvg Ben
Re: mr direct booster probleemen
Je kunt de B-2 booster inschakelen door hierop een drukschakelaar aan te sluiten.

Albert.
Re: mr direct booster probleemen
Kleine update.
Ik heb ondertussen mrdirect samen met de booster werkende gekregen. Ik kan de booster aan en af schakelen door op de spatie balk te drukken.Maar de loc's rijden dan of op volle snelheid of helemaal niet.Het gaat om 2 piko locs waarvan 1 een locpilot4 heeft en de andere een standaard piko decoder.  Weet iemand waar het probleem kan liggen?
Mvg Ben
Re: mr direct booster probleemen
Hallo Ben,

Misschien kan je van beide locs CV29 op decimaal 2 instellen. Als de automatische analoog digitaal detectie aan staat dan willen sommige treinen er wel eens vandoor gaan als de baanspanning erop gaat.


Groet,

Walter :D
Re: mr direct booster probleemen
alvast hartelijk dank, dan moet ik een dees dagen is naar de winkel hollen voor dat te fixen.
Mvf Ben
Re: mr direct booster probleemen
Hallo Ben,

Ik was nogmaals jouw bericht aan het lezen en vroeg me eigenlijk af of je met de rest van de treinen al wel kan rijden via MR-Direct met wat er nog bij hoort. Ik heb gisteren even wat info opgezocht over mr-direct en zag dat het een software centrale is. Verder niet want ik ben zelf al druk doende met Rocrail en voor tijdelijk ook met een software centrale DDX en een losse zelfbouw booster (ORD-3) omdat mijn Intellibox2 bij Uhlenbrock is voor reparatie. Het spontaan weg sjezen van mijn locs had ik zelf ook al meegemaakt en na de aanpassing van CV29 was dit probleem gelukkig weg.

Hopelijk loopt het bij jou ook voorspoedig.

Groet,

Walter
Re: mr direct booster probleemen
Beste Wouter
Die ddx centrale hoe heb je die werkende gekregen? Ik heb deze als alternatief ook geprobeerd maar ik krijg het programma  Gplan070 niet geistaleerd( verschilende keeren geprobeerd maar steeds mislukt de instalatie). Of heb je aleen de ddw server nodig en een apart  programma zoals rocrail?

mvg Ben
Re: mr direct booster probleemen
Hoi Ben,
DDX is heel simpel een centrale die je kunt kiezen in Rocrail. Vervolgens een booster aansluiten zoals de ORD-3 en rijden maar. Ik denk dat het met een B-2 booster ook werkt. Dan kun je met Rocrail ook zelf je CV's aanpassen.

Albert.
Re: mr direct booster probleemen
Hallo Ben,

DDX is inderdaad een software centrale die je kan kiezen in Rocrail en je sluit je booster via de RS232 poort aan en je kunt sjezen op je modelspoor. Het programmeren van de locs kan ook vanuit Rocrail dus dan hoef je ook de deur niet uit om CV29 om te programmeren.
Het is dus gewoon een kwestie van een PC met Linux of Windows en het liefst 1 met een rs232 en een lpt poort. Het lukt ook met een USB/RS232 omzetter maar niet met elke die gewoon in het wild te koop is. Ik zelf heb een Digitus DA-70156 zoals ook wordt aanbevolen op de Rocrail website.
Mijn ervaring is dat Rocrail soms wel eens lastig is om mee te starten maar eenmaal even wat erover gelezen gaat het hier als een speer.
Ik denk dat jouw huidige kabel van de PC naar de booster ook werkt voor Rocrail/DDX maar dat zou ik even moeten checken in de aanwezige mr-direct info.

Dit is weer heel wat info en wacht dan ook even af hoe ver je nu komt met deze info.

Groet,

Walter