Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Waardebepaling 9 Marklin modellen

Gestart door RvdbB donderdag 09 augustus 2007, 14:36:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waardebepaling 9 Marklin modellen
Ik zou graag van jullie het volgende willen weten :

Welk model is het ?
Wat is de geschatte waarde van het model ?

Van de volgende modellen :

loc 1 ( digitaal )



loc 2 ( digitaal )



loc 3 ( digitaal )



loc 4 ( digitaal )



loc 5 ( digitaal )



loc 6 ( digitaal )



loc 7  ( digitaal )



loc 8 en 9 ( 1 digitaal 1 analoog )




Modellen zijn getest op digitaal en analoog met de spannings test er is een ovaal neergelegt met spanning op de rails ze bleven allemaal stil staan behalve loc 9 die ging rijden dus die is analoog.

Modellen zijn beetje verouderd maar deze is prima schoon te maken met een borsteltje en kleine vochtig lapje.

Het liefst antwoordt geven als volgt

loc 1
Ditendatmodele
? ---


Mvg Roberto

ps. het liefst geen grapjes over me vieze ruiten , vensterbank en diorama  :P

Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
Je had je nagels wel eens mogen knippen  :D
Kan je niet een op marktplaats ebay kijken wat de vraagprijs van alles is
ik denk dat als je daar een gemiddelde van trekt dat je al in de buurt zit met de waardes.


Bas
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
had ik het over geen grapjes , wat doe je :roll:

Hier is het marklin forum met een hiervoor bestemd topic dus waarom zou ik het hier niet plaatsen. Niet alles is altijd te vinden op marktplaats dan nog zou ik eerst de modelnamen moeten weten:roll:
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
Je vroeg toch geen grapjes te maken over : vieze ruiten, vensterbank en diorama. Dat doet bas dus ook niet  :shock: :mrgreen:

Misschien helpt het als je van iedere loc de bedrijfsnummers erbij zet. Deze staan dus op de loc bv de NS heeft nummer 1212 etc.
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
bedrijfsnummers staan op de foto

maar het gaat me even om hoe het model heet
en wat volgens jullie de waarde er van is dus gelieve daarop reageren
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
D.m.v. de nummers op je lok kan je toch de naam artiekelnummer zoeken in de marklin catalogie ( over de catalogie is een topic maar weet zogouw niet waar die staat) en kan je jezelf dus al een eind opweg helpen. en het blijf zo van de waarde is wat de gek er voor geeft. Jouw lievelingslok heeft voor jouw een onschatbare waarde maar voor een ander is het niets waard. Zo heb ik ook wel een lokje als ik um zo verkopen moet er veel gebeuren maar weet dat ook dat er genoeg van op de markt zijn en de waarde dus niet noemenswaardig hoog is. Vragen kan altijd  en ik val je ook niet aan op je vraag het is zomaar een antwoord wat in me op kwam.

Bas

Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
Citaat van: RvdbB op donderdag 09 augustus 2007, 15:03:01
bedrijfsnummers staan op de foto

Oke de 1212 kan ik lezen. Voor de rest is mijn 17" TFT scherm toch te klein. Uitvergroten op de muur lukt me niet
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
ff een vraagje :

Loc 4 ( een Br 64 ) is dat ding voor M* en digital ? ziet er uit als Trix express .

M* heeft er ooit een gebouwd ( de TP 800 ) maar deze heeft nooit het Br nummer op de cabine gehad . ook heeft M* nooit die gekke twee slepertjes bij de wielen gehad . daarom denk ik dat het een verbouwde Trix Express is . ook is in de koll die ik heb ( 1999 ) de koppeling niet bekend .
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
Roberto,

Ik heb wat voorwerk voor je gedaan... Omdat de locnummers niet te lezen zijn (behalve die 1212 dan) is zo niet te achterhalen wat de exacte catalogusnummers zijn. En die heb je nodig om de waarde te bepalen.

Kijk eens bij onderstaande links of je aan de hand van de bedrijfsnummers kunt achterhalen wat de dcatalogusnummers zijn:

loc 1: BR 141

loc 2: BR 160

loc 3: BR 86

loc 4: BR 64, maar geen Märklin-loc. Omgebouwde Fleischmann of Roco  wellicht?

loc 5: ook een BR 141

loc 6: BR 194

loc 7: BR 38

loc 8 en 9: NS 1200

Dan kan iemand anders wellicht vertellen wat er in de Koll staat (die ik niet heb).

Succes,

Martijn
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
maar de waardes zie ik niet er niet op staan

maar als ik je goed begrijp martijn kan ik met die catalogus nummers de waarde natrekken via de online catalogus of via boekwerken
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
Graag gedaan, Roberto ;-)

Enne, als jij nou even de catalogusnummers hier neerzet is er vast wel iemand die je kan helpen met de waarden als deze niet (meer) in de conline catalogus staan en je zelf geen Koll Catalogus hebt.
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
Je zal inmiddels de prijzen wel weten, de prijs van vraag en aanbod heb je laten bepalen op marktplaats. Prijzen is een ruim begrip. Vervangingswaarde, verzekerde waarde, verkoop waarde, inkoopwaarde, Koll waarde en realtische waarde.
Succes met de verkoop
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Waardebepaling 9 Marklin modellen
Mocht je nog prijzen willen laat het ff weten. Heb hier een koll's van 2006 en wil ze wle ff opzoeken voor je.

Groeten,
Herman