Hallo Gertjan,
Tja wat ik wilde, zit wel in dit baanplan, en dat is:
1 Rechts rijden
2 Er moet zoveel als mogelijk iedere keer een andere trein te zien zijn
3 Een groot station en B&W
4 Een S-Bahn
5 Fallercar wegen (niet ingetekend)
6 Ruige natuur met hoge Bergen
7 Veel mogelijkheden om te rangeren
8 Digitaal rijden met de comp. en met de hand rangeren
9 Zoveel mogelijk géén vlak terrein
10 En het moet eruit zien als een kijkkast/vitrine
Links van het station verdwijnen de treinen en komen via een schaduwstation met keerlus iedere keer een andere trein tevoorschijn.
Rechts van het station komen en gaan via 5 sporen ook ieder keer een andere trein. Het uit- en ook weer ingaande sporen, lopen eigenlijk allemaal via een lus. Maar deze zijn zo lang dat het eigenlijk niet opvalt, met veel tunnels en op- en neergaande sporen .
Het 6e spoor (oranje) gaat en komt van het B&W, en dan moet ik op alle sporen in het station kunnen komen.
Waarom twee ronde lokloodsen? Nou simpel die heb ik al 10 jaar geleden gebouwd.
Daarnaast wilde ik in het station opstel- uitrij- en parkeer- en doorgaande sporen (met parkeer bedoel ik een opnieuw samengesteld treinstel)
Dus links hoge bergen waar de treinen in verdwijnen dan naar rechts een meer of minder vlak terrein verder oplopend naar rechts uiteindelijk ter hoogte van het B&W.
De sporen helemaal achter het station zijn onderdeel van de treinlussen die ga je bijna niet zien omdat ze achter huizen en bomen zitten. Behalve een metertje of twee wel goed te zien zijn. De sporen in de tunnels komen op een rubberen ondertapijt te liggen, je hoort dan echt niets meer, maar als ze tevoorschijn komen hoor je ze wel ha.....ha..
Ik hoop dat het zo wat duidelijker word.