Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Matrix 3-polige china billig motoren

Gestart door alidor vrijdag 21 februari 2014, 16:33:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Matrix 3-polige china billig motoren
Hallo 3-railers,
Mijn eerste topic in dit forum, waarbij ik wil reageren op de kwaliteit van de nieuwe toegepaste 3-polige hochleistung motoren van matrix. Ben zelf een dcc rijder met vnl trix en hamo locs enkele rocos,esus, hags en olaertsen met verschillende merken decoders van esu tot zimo. Heb tot nu toe 3 onaangename ervaringen met deze motoren gehad dwz: br218/lollo/BR94 al deze modellen van 2012/2013 zelf gedigitaliseerd. De problemen bij deze doken op na enkele uren in bedrijf, stotterend rijgedrag loc-kap warm,  kortom symptonen als bij een vervuild anker. dan als ik de motortjes had open gemaakt zag ik dat de collector enorm was vervuild en de koolborstels enorm waren in gesleten.
Waarschijnlijk van slechte kwaliteit. Ik wou die modellen zeker niet terug sturen uit vrees om dezelfde kwaliteit terug te krijgen (op andere forums genoeg voorbeelden van) .Nieuwe SB-modelbau motoren is wel een te grote investering.Dus mijn idee was dan we zetten er gewoon nieuwe borstels van de 5-polige marklin trommel collector motor in. deze aangepast naar de maat van het origineel en gesoldeerd op de lipjes van de originele borstel houders. (zoals bij de oude trix borstels en mini-club Z borstels)
Alles terug geassembleerd en het rijgedrag is terug optimaaal. Met deze topic wil ik uitleggen met een beetje handigheid en wat knutselen en een paar eurotjes investering terug een up to date elec motor
MVG; Alidor
Re: Matrix 3-polige china billig motoren
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Matrix 3-polige china billig motoren
Mooie oplossing !
Alleen niet voor iedereen weggelegd.
Duidt m.i. op te zachte koolborstels...

Of te hoge druk erop,
als je ze dan niet kan vervangen moet je de hele motor vervangen,
zo zijn wij weer aangeland bij een ander topic...