Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

mij zoveelste baanplan.

Gestart door woodymax woensdag 08 augustus 2007, 01:37:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mij zoveelste baanplan.
woodymax
gast

mij zoveelste baanplan.
hallo, ik wil hier wederom mijn nieuwe baanplan plaatsen.

allereerst wil ik Riny hartelijk bedanken want hij heeft vele, vele uren voor mij acher de computer gezeten, om mijn baanplan mooi te maken, bedankt daarvoor

even een korte uitleg:

het is een 2 spoors baan, met een 6 spoors station.
het station: ik heb 3 perronsporen voor personenvervoer en 3 voor goederentreinen met een laad / los perron.

verder zitten er in de hele baan een 7-tal rangeerspoortje (inclusief de 3 perronsporen), ik heb 2 loc loodsen, 1 enkelsporige voor 1 kleine loc, en een grote voor 3 locs.

dan is er nog een losweg (die ik ga maken met behulp van acido's bouw verslag) waar ook "dieseltjes" hun benzine kunnen halen.

dan is er nog een klein, 1 sporig loc depotje waar mijn stomer (heb dr maar 1) zand, water en kolen kan halen.

verder nog 2 keerlussen (bovengronds / op de plaat), een rolbrug, en een schaduw station wat ruimte heeft voor 3 "doorgaande treinen, treinen die  ondergronds moeten keren m.b.v keerlus (ondergronds)"  en 2 treinen die elke kant op kunnen rijden (deze sporen hebben een stootjukje) dus bijv: de syntus lint, hondekop, koploper ect ect.
Het percentage naar het schaduw station is heel ietjes meer dan 3 procent, maar niet meer dan 3.5 %

verder is het een erg druk baanplan, maar op deze manier heb ik wel veel rij / rangeer mogelijkheden.

ik kan als ik wil 4 treinen aparte rondjes laten rijden  8) 8)

verder komt bovenaan links (dat spoor gaat naar het schaduw station) wat huisjes / boerderijtjes en wat weilandjes.

naast het station komt een kleine stadt.

dan hebben we nog het vensterbank, het raam ga ik licht dicht maken (kan ik het midden op de dag in de zomer nacht laten worden :mrgreen::mrgreen::mrgreen:) komt een ouderwetse molen van faller met aangedreven wieken, deze ben ik op moment in elkaar aan het lijmen.

als er nog op of aanmerkingen, vragen of sugesties, of meningen zijn, buitenom dat het erg druk is en er erg veel rails is, kom maar op  :lol: :lol:

niveau 1


schaduw station niveau -1


het wintrack bestand

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mij zoveelste baanplan.
ziet er goed uit mark
heb je ook de afmetingen denk dat die bij mij ook wel op zolder past deze versie
groet robert
Re: mij zoveelste baanplan.
hey robert,

afmetingen van de tafel zijn 250 X 270 cm en het kleine vierkantje rechts achteraan is 60 X 130 cm.

de afmetingen van de plank waar het dorp komt weet ik zo niet......

het vensterbank is 40 X 110 cm.

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
niemand verder kritiek, op of aan merkingen, verbeteringen of vragen ???

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mij zoveelste baanplan.
ziet er goed uit hoor we praten zo straks wel verder  :D
zie je vanmiddag !!
groet robert
Re: mij zoveelste baanplan.
 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

tot zo
Re: mij zoveelste baanplan.
hallo allen, ik heb het baanplan iets aangepast:



ik heb nu een"echt" loc depotje links.

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Hoi Mark,

Leuk ontwerp met hééééééél vééééééél speelmogelijkheid. :D
Is het nu definitief. :mrgreen:

Gr.
René
Re: mij zoveelste baanplan.
Hoi Ron,

Citaat van: Ron op donderdag 09 augustus 2007, 18:43:52
de buitenste cirkel heeft beschikking over 4 stationsporen de middelste maar over 1, tenzij de buitenste niet gebruik wordt dus 2 treinen continu wordt moeilijk

snap 'm even niet, ik heb een hoofdbaan met 2 sporen, de 2 meest linkse stationsporen zijn de hoofd banen, dan zijn de 3 meest rechtse sporen voor goederen treinen.

dus dan heb kan ik toch 2 treinen laten rijden op de hoofd banen ???

Hoi René

Citaat van: Lokkie op donderdag 09 augustus 2007, 18:39:36
Hoi Mark,

Leuk ontwerp met hééééééél vééééééél speelmogelijkheid. :D
Is het nu definitief. :mrgreen:

Gr.
René

Ja het is nu defenitief (op misschien een paar kleine puntjes na)

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
hoi ron, dat klopt, ik kan de baan opsplitsen in 4 rondjes als dat nog niet genoeg is.......

Hoi peter,

Citaat van: Freak op donderdag 09 augustus 2007, 21:17:36
Op hier en daar een puntje na, maar dat is een persoonlijke keuze, zou ik het zo laten. Succes met de bouw.


Mvg,
Peter

als ik nog verbeteringen zie, krijg, weet, bedenk hoe het beter, leuker of anders kan doe ik dat, maar ik denk (weet het voor 90 %) dat ik het zo laat.

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Citaat van: Freak op donderdag 09 augustus 2007, 21:17:36
Op hier en daar een puntje na, maar dat is een persoonlijke keuze, zou ik het zo laten. Succes met de bouw.


Mvg,
Peter

nou, kon het niet laten en ben aan het puzzelen gegaan, als je "bovenaan" het station uit rijd is het wel een erg gekronkel, madcat / marco wees me erop dat je je aan "kronkelende" treinen gaat irriteren, dus bij deze:



ik heb nog steeds dezelfde mogelijkheden, maar de treinen kronkelen niet meer, maar ik moet er wel weer een stuk scenery voor weggeven.

wat vinden jullie ???

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mij zoveelste baanplan.
was erg gezellig
leuk materiaal en we houden contact en je weet het met bouwen ik help wel  :D
groet robert

ps je hebt een pb
Re: mij zoveelste baanplan.
 :D Mark,

Dit is nog beter dan mijn idee, vond het al een mooi baanplan maar nu nog beter.
En wat de scenery betreft je hebt nu onder je locloods gedeelte extra ruimte
voor scenery, je zou nog kunnen overwegen die opstelsporen op hun oude
plek te leggen (3 rails naar onderen).
Dan kan je bijvoorbeeld van je (iets kleinere) dorp een weg maken naar je loods,
een overweg voor 3 sporen is wel hip (lijkt me wel moeilijk aan te sturen)
Maar het blijft jouw baan(plan), ik wou dat ik die ruimte had....
je hebt nu dan wel een probleem met het uitnemen van je dorp,
of heb je een andere weg gevonden om bij je baan te komen bij calamiteiten?

Succes, en ik wacht de foto's af  :P

Marco

Re: mij zoveelste baanplan.
hoi marco, ik heb nog geen andere weg gevonden voor calamiteiten, misschien slijp ik de c rails wel door dan is die plank altijd nog uitneembaar..........

en ik neem aan dat je met opstelsporen de rolbrug bedoelt ???

hmmmm... een overweg voor 3 sporen, moet het wel in een bocht zijn.......

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Ja, bedoelde inderdaad die rolbrug, was de naam effe kwijt  8)

Overwegen kom je in het echt toch ook wel in bochten tegen, denk alleen als je met
FCS gaat werken het problemen kan geven.
Maar ik heb geen ervaring met FCS, en een gewone "deco" weg lijkt me geen probleem.

Marco
Re: mij zoveelste baanplan.
hallo allen, ik zit er aan te denken om op het "vlak" links boven een dorpje te maken waar de trein "onder" door rijdt en dan komt "ie" in een tunnel uit, nadeel is wel dat ik dan altijd door een tunnel moet, maar ik heb dan weer wel ruimte voor scenery.

moeilijk moeilijk moeilijk, wat adviseren jullie mij ????

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
hallo allemaal,

ik zou dolgraag het nieuwste ontwerp kiezen maarrrrrrrrrrr ik kom er maar niet uit, het vlak links boven moet uitneembaar zijn voor ontspooringen, en ik moet nog bij het raam kunnen, nu ligt daar zoveel rails dat dat moeilijk gaat worden.

maar die kronkels in de baan vind ik ook maar niks

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mij zoveelste baanplan.
een katrol aan het plafon en dan jezelf ophijsen om bij het raaam te komen
kan toch ...... :D
groet robert
Re: mij zoveelste baanplan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: mij zoveelste baanplan.
Hoi Mark,

Als je die rolbrug iets laat zakken, dan kun je daarboven een mangat maken met afneembaar scenery.
Vandaaruit kun je, met een beetje lenigheid ook wel bij het raam, denk ik.

En waar je het dorpje gepland had kun je een niveau erbij maken om alsnog het dorpje te realiseren.
Je kunt dan eventueel de sporen, komende van linksonder en rechtsboven, wat laten afdalen, zo'n 5 cm en dan kan he dorp op zo'n 6 cm hoger dan de grondplaat worden gerealiseerd en komt het niet zo hoog te liggen.
Je hebt dan wel heel wat tunnelingangen nodig.... :mrgreen:

Enne, nog even dit.....Laat die dieselloks absoluut geen benzine tanken hoor, dat vinden ze niet fijn.......die lusten alleen DIESEL :mrgreen:
Re: mij zoveelste baanplan.
hoi kappa, ik zou idd die rolbrug kunnen laten zakken en dan kan ik er nog wel bij, maar we moeten het raam ook nog kunnen wassen / lappen en dat wordt vanuit die positie echt een beetje lastig.

ik zit nu te denken om het stuk uitneembaar te maken met behulp van doorgezaagde rails, alleen weet ik niet hoe dat dan gaat met treinen op hoge snelheid.

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: mij zoveelste baanplan.
Dan wordt het toch zeuren zo met dat raam daar achterin, want ik zag net pas de 40cm diepe vensterbank.

ik weet niet waar de deur(en) van je kamer zit(ten), maar ik zou dan een U vormige baan maken, met keer lussen.
Je kunt in beide poten van de U een station kwijt en je kunt je rolbrug in een van de U bochten kwijt.
Je hebt dan een mooier overzicht over de baan en je kunt de treinen over een langer lengte laten rijden, door bijv op een hoger gelegen deel aan de muurzijde een parade traject te leggen. :o

Het is maar een idee. :D
Re: mij zoveelste baanplan.
hoi kappa / ad met alle respect, maar de tafel is al gebouwd, behalve het stuk links boven.

de deur is rechtsonder in de kamer (is op de 1ste tekening wel te zien)

verder ga ik het stuk uitneembaar maken met door ge slepen/ zaagde rails.

verder komt linksboven een verhoogd dorp, maar deze houd op bij de bochten (die boven de rolbrug liggen), vanaf dat dorp loopt een brug met een deco autobaan, die wel over de bochten gaat, en die komt links naast de losweg omlaag.

hoop dat het nu een beetje duidelijk is wat ik wil.

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
dat zou kunnen, maar dan kan ik nog steeds niet bij het raam, het moet ook gelapt kunnen worden.

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: mij zoveelste baanplan.
Citaat van: woodymax op zaterdag 11 augustus 2007, 17:35:57
hoi kappa / ad met alle respect, maar de tafel is al gebouwd, behalve het stuk links boven.
mvg mark

Mark, dat wist ik niet, stond misschien wel in dit draadje, maar heb ik dan gemist.

Maar het raam lappen wordt dan wel een acrobatenkunstje.  :wink:

Het is in dit baanplan erg moelijk ruimte voor het raam te maken zonder het ontwerp drastisch aan te passen.
En zeker niet om je te ontmoedigen, hoor Mark, maar als er een "perrongelukje" plaatsvindt, dan is het station voor eventuele reddingstroepen zeer moelijk bereikbaar, zelfs met een mangat boven je rolbrug. :?
Hier zou ik wel serieus rekening mee houden.
Het ontwerpen bestaat uit, zoals je zelf al hebt ervaren, denk ik, het voortdurend sluiten van compromissen.
Ik heb er zelf ook last van. :shock:
Ik ben benieuwd naar je volgende aanpassing.
Re: mij zoveelste baanplan.
hoi allen, het baanplan blijft hoe dan ook zo, het stuk linksboven wordt uitneembaar.
de rails die erop ligt wordt op de scheiding doorgeslepen.

op deze manier kan ik bij het raam en gedeeltelijk bij het station.

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Succes er mee moet toch wel gaan lukken.
Re: mij zoveelste baanplan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: mij zoveelste baanplan.
Heey Mark,

Erg leuk baanplan ziet er goed uit!
Ben erg benieuwd hoe de vorderingen gaan verlopen!
Dus als je zo af en toe een foto ervan wilt maken lijkt me erg gaaf!
Veel succes verder!!!!

Groetjes Antal.
Re: mij zoveelste baanplan.
als het zover is zal ik het zeker plaatsen, maar er moet eerst nog heel wat rails bij.

wordt vervolgd.

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Citaat van: woodymax op donderdag 09 augustus 2007, 23:56:04
madcat / marco wees me erop dat je je aan "kronkelende" treinen gaat irriteren, dus bij deze:

Oei :shock: Daar ben ik het persoonlijk dus helemaaal niet mee eens. Dit is geheel smaakgebonden, volgens mij. Zelf vind ik een kronkelende trein juist één van de mooiste dingen :shock: Op videobeelden maar ook bij live banen zoek ik hiernaar maar mis ik dit vaak.

Als ik dus even mag promoten: WEL kronkelende treinen op de baan graag 8)

Jij veel succes met de bouw Woody, very cool baanplan. Tof dat Riny daar zo veel tijd in heeft gestoken.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: mij zoveelste baanplan.
hoi rolf en alle anderen,

Rolf, wist ik het zeker hoe het moest gaan worden breng jij me weer in twijfel  :? :? :?

nu weet ik het helemaal niet meer.

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Citaat van: woodymax op zondag 12 augustus 2007, 00:19:06
Rolf, wist ik het zeker hoe het moest gaan worden breng jij me weer in twijfel  :? :? :?

nu weet ik het helemaal niet meer.

Sorry Woody :| Dat doet Frans zo nu en dan ook met mij als we over Faller praten, irritant heh ?! Weet je, uiteindelijk kunnen wij niet voor je kiezen. Denk dat je jezelf het meeste helpt als je op een gegeven moment gewoon de knoop doorhakt. Anders gaat de lol eraf. Je laatste plan is echt hartstikke cool. Een flink aantal (gerenommeerde) mensen hebben er naar gekeken en vinden de baan gaaf. Wat wil je nog meer, gewoon voor gaan joh, wordt echt een toffe baan... Het voelt heerlijk om gewoon te zeggen: "Dit wordt 'em..." en dan naar het volgende onderdeel toe te gaan 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: mij zoveelste baanplan.
Citaat van: woodymax op zondag 12 augustus 2007, 00:19:06
nu weet ik het helemaal niet meer.

Beste Mark,

Blijf nu gewoon bij je eigen beslissing anders ben je volgend jaar nog aan het ontwerpen.
Iedereen heeft wel een mening en dat mag ook maar JIJ beslist uiteindelijk.
Re: mij zoveelste baanplan.
Citaat van: ^Rook op zondag 12 augustus 2007, 00:38:37
Sorry Woody :|

maakt niet uit.

Citaat van: ^Rook op zondag 12 augustus 2007, 00:38:37
Weet je, uiteindelijk kunnen wij niet voor je kiezen. Denk dat je jezelf het meeste helpt als je op een gegeven moment gewoon de knoop doorhakt.

nee maar jullie kunnen mij en anderen wel heel veel helpen, hoe een en ander aan te passen of anders te doen.

Citaat van: ^Rook op zondag 12 augustus 2007, 00:38:37
Anders gaat de lol eraf. Je laatste plan is echt hartstikke cool. Een flink aantal (gerenommeerde) mensen hebben er naar gekeken en vinden de baan gaaf. Wat wil je nog meer, gewoon voor gaan joh, wordt echt een toffe baan...

dit moet zeker een toffe baan gaan worden.

Citaat van: ^Rook op zondag 12 augustus 2007, 00:38:37
Het voelt heerlijk om gewoon te zeggen: "Dit wordt 'em..." en dan naar het volgende onderdeel toe te gaan 8)

yep maar voordat ik naar het volgende onderdeel kan moet er eerst gespaard worden, ik heb nog een flink aantal rails / wissels / wissel aandrijvingen / stootjukjes en een rolbrug nodig.

Citaat van: ^Rook op zondag 12 augustus 2007, 00:38:37
Vriendelijke groeten,

Rolf

groetjes terug,
Mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Citaat van: Riny op zondag 12 augustus 2007, 00:44:09
Citaat van: woodymax op zondag 12 augustus 2007, 00:19:06
nu weet ik het helemaal niet meer.

Beste Mark,

Blijf nu gewoon bij je eigen beslissing anders ben je volgend jaar nog aan het ontwerpen.
Iedereen heeft wel een mening en dat mag ook maar JIJ beslist uiteindelijk.


ha die riny, ik blijf ook bij wat ik zelf wil en mooi vindt, maar als iemand me ergens op wijst wat anders kan wat ik ook mooi vindt, dan ben ik blij met die doorvoering.

en idd weet nu zeker dat ik hem zo laat.

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mij zoveelste baanplan.
idd riny sta ik helemaal achter ik begrijp je wel hoor mark mmaar als je iets wil kun je hem het best neerleggen en dan kun je altijd nog zien of je toch nog iets aanpast
die paaar rails meer of minder maakt toch niks uit op die oppervlakte
groet robert
Re: mij zoveelste baanplan.
hoi peter, de tafel staat al behalve het gedeelte links boven en het loc depot, en de tafel die staat wil ik niet in gaan zagen.

maar ik zorg wel dat ik er bij kan.

mvg mark
Re: mij zoveelste baanplan - aanpassen
Hallo Allen,

Dit is een heel mooi baanplan, echter vind ik al een tijdje dat het de randen van de tafel volgt en zou graag meer nivo's hebben dan alleen 0 en -1, nu heb ik vandaag wat geprobeerd, maar kreeg dat niet (netjes) voor elkaar.

Iemand een idee hoe ik dat netjes kan doen, uiteraad zullen er wat sporen gewist moeten worden, gelukkig ben ik nog niet met nivo 1 begonnen, ik ben nog steeds met het schaduwstation bezig, dus het enige vereiste is dat waar het schaduwstation omhoog komt, hier de aansluiting blijft zitten. Het schaduw station komt bij de 3 grijze railzen onder de vensterbank omhoog.

Het banenplan:





Mvg,
Mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mij zoveelste baanplan.
ziet er top uit complimenten
groet robert
Re: mij zoveelste baanplan.
Marklin-Tim
gast

Re: mij zoveelste baanplan.
Mark het ziet er goed uit hoor.

Wordt dit baanplan ook gebruikt bij de bouw???

Re: mij zoveelste baanplan.
Citaat van: remcy op donderdag 03 januari 2008, 02:18:23
ziet er top uit complimenten
groet robert
Citaat van: Marklin-Tim op donderdag 03 januari 2008, 12:16:12
Mark het ziet er goed uit hoor.

Wordt dit baanplan ook gebruikt bij de bouw???



Ik wou eigenlijk zeggen dat ik niet tevreden ben met dit baanplan, en dat ik ook nog graag een nivo erboven zou willen, maar dat niet (netjes) voor elkaar krijg !!!

Mvg,
Mark
Re: mij zoveelste baanplan.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mij zoveelste baanplan.
maar je hebt nu toch ook al een nivo eronder
en die mooie rolbrug enzo
op deze manier heb je ruimte om mooie en veel scenery te plaatsen toch dat heb je denk ik niet als je er nog een nivo bij op bouwt
maar ja wie ben ik ?? :D :D
spreek je
groet robert